20 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

ARARARARARARARARARARARANA Değil Ya Hasan Bey tanıdıklarından birinin evine gitmişti. Çocuklarını banyoya — koyacaklardı. Suyun | biraz soğumasını bekliyorlardı. Hasan Bey: — Ne bekliyorsunuz, — dedi, banyoya koyuverin, olur biter, an Bey.. — Ne diyorsun ; su kırk Termometreye baksaı beş derece | — Bir yaşındaki çocuk ta termometreye bakıp suyun kaç derece olduğunu anlayacak değil yal.. Hasan bey — stemiyorsan ——— PAZAR OLA M ASAN BEY tırak gilsin, İsuyorsan — bagğlarını - çöz rahat etsin Basit Bir genç kadın söylüyordu: — Kadınların yapamıyacakları bir iş yaptım. Herkes soruyordu: — Bir — otomobil — yarışında birinciliği mi kazandınız? — Bütün servetinizi bir hayır mülessesesine mi terkettiniz? Hasan Bey hepsinin sözünü kesti : — Amma da olmayacak şey- ler düşünüyorsunuz, Belki bir gün yüzüne pudra sürmeden soka'a “çıkmıştır. —zmnızz — ae — Yürürken bu kervana, Rastgelenler - katılır ; Dili uzun olana Her taraftan çalılır, Biz geldik gene dara.. Etmiyor boş lâf para; Şöyle baktım pazara Kavun karpuz satılır., | Taniyabilecek Miyim Hasan Bey bir kadın berbe- rinin kapısında bekleyen adamı | tanıdı: | — Merhaba dostum, ne yapıyorsun? orada — Karımı bokl;ynmm Amma bakalım tanıyabilecek miyim? — Tanıyabilecek miyim mi? Dedin! — Öyle yal berbere esmer girdi. Çıkarken sarışın çıkarsa! ——ELRRE Z Boyacı — Boyayayım beyefendi, ayna gibi yapmazsam, paranı almam Hasan Bey — Eyli amma ayna gibi yaptığını nasıl anlayabilecek. Muhakkak Tembel söyledi; — Bu sabah uyandım! Hasan Bey cevap verdi: — Muhakkak gece rüyanda bir az çalışmışındır. çok — yorgun | zanneder Elli yaşındaki —adam bir ay hapse mahküm olmuştu. Hasan Bey bu adamı tanıyordu: — Gençlik, acemilik yüzünden Güler Güler Bayılır «yapar. Hasan Bey — Çocuklar çok gürültü patırlı etmeyin! Herkes, Kadınıar Birliği burada - toplandı Bu Sene Balolarda Neler neler yaptık biz, Bu sene balolarda, Neşelendik kepimiz Bu sene balolarda. Dedim çaldı, hemen caz, Yalvardım: otmeyin naz ! Dansedelim biz biraz Bu seno balolarda.. Böyle yapma dedimdi, Kazanan acap kimdı ?.. Arkadaş sana şimdi temiz sopa aAtılır.. Ne kadar da zevkli şey.. Narayı attı mi, hey ! Bu işlere Hasan Bey.. Güler güler bayılır.. P. O. H. B. Daha Pahalı Bir hanım bir mağazadan kw- | maş alacaktı. Tezgâhtar bir ku- maş çıkardı, metresi altı lira idi, hanım sordu: — Daha pahalısı yok mu? Hasan Bey orada idi bu sözü duydu: | — Hanım efendi, dedi, ma- gaza sahibi dostumdur, kendisine söyliyeyim — belki sizin . için kumaşın metresine yüzde on zam — Eüyük Hanmefendi yerimi size veriyorum, ben yerimi yanız yaşlı kadınlara veririm. — Öyle ise bir başkasını bulup yerinizi verin z. aaT Te e— Fıkra Sürünür Bir adam söyliyordu: — Benim karımın saçları oka- dar uzundur ki yerlerde sürünür Hasan Bey de söyledi: — Benim karımın saçları k- sadır amma, her teli bir başka yer*e sürünür. Borcu gırtlağını geçmiş adam Hasan Beye söyledi: — Alacaklılarım hemen her- | Bağırıp ça- böye sana gün kapıma gelirler. ğgırırlar, biz hergün gelecek miyiz derler,. mahküm oldu! Dedi.. Sordular: — Eli yaşındaki adama genç mi diyorsun Hasan Bey ? Pek nefisti benim dam İnce zarif bir madam.. Keyfine bâk, be adam Bu sene balolarda, P. O, H. B. — Mademki pardesüni çalanı biliyorsun, ne diye geri almıyor- sun Hasan Bey? — Astarı eskimişti, sin diye bekliyorum. — Sen de ceyap ver azizim hergün geleceğirize haftada, ya- — Ona demiyorum avukatına hut üğük bi deli öelar'dül söylüyoruml değiştir- | | Ona Değil i İ berbere budala tıraş oldun da yüzünü böyle çe- teleye çevirdi ? — Een kendi kendime tıraş olurum Hasan Bey! — Haagi