26 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

an at mekteplerinin ida- resi Maarif Bakanlığına geçiyor Bakanlık bir kanun lâyihası projesi hazırladı San'at mektepleri yurdun muhtaç olduğu iş elemanlarını yetiştiren müesseseler olacaktır. ANKARA, 25 (Telefonla) — | Sanat mekteplerinin teknik tedri - sat bakımından daha verimli ol - masını temin etmek, hem bir sanat mektebinin bütün masraflarını bu- lunduğu vilâyete yük olmaktan çı kararak ihtiyacı olan tahsisatı te- min etmek, hem de bir saant mek- tebinin yalnız bulunduğu vilâyet ih tiyacını değil, sanat mektebi olma yan vilâyetlerin ihtiyaçlarını da karşılayan bir müessese haline gel mesini temin etmek maksadile ba- 2ı vilâyetlerde mevcut saant mek - teplerini vilâyet sanat mektebi ha- İlinden çıkarıp mmtaka sanat mek- tebi vaziyetine getirmek ve yurdu muzun ökonomik yükselmesi ve u- lusal sanayimizin gevermesi için ulusça büyük fedakârlıklar yapıl- dığı bir sırada ulusal sanayi kad - romuzun pek çok mühtaç bulun - 'duğu mütehassıs işçileri daha bü - yük bir özenle yetitşirmek yükünü üzerine alacak olan bu aşma - rin para ve idare işlerini bir an ev- vel düzeltmek, ulusal sanayimizin temel prensiplerine ve gelecekte a lacağı biçime göre devletçe bu mek teplerin genermelerini emniyet al - tına alacak daha temelli ve gönül- Tü tetbirler alınıncaya kadar geçe- Yunanıstanda Balkan kor konseyi İktisat meclisinde Yunan azaları ATINA 25 güliyet) — Harisi- ye Nâzurr M. Maksimos dün Yunanis- tan ve milli bankalar ve devlet şimen diferleri müdürlerile meşhur fabrika- tör M. Kanellopulosu davet ederek mi belik mülüründen manda di - erleri memnuniyetle bu teklifi kabul e- Barr iniz üçün be” gül göğe ları bir toplantıda heyetin mesai esa- Bını tesbit etmeğe karar vermişlerdir. Eşi eke Fransanın dış siyaseti , PARIS, 25 (A. A.) — Dün sabah'Re- cek zaman içinde bu mekteplerin daha güç vaziyetlere düşmemele - rini temin kaygusile Maarif bakan lığı bir lâyiha projesi hazırlamış - tır. Mıntaka sanat mekteplerinin Maarif Bakanlığı tarafından idare sine dair olan bu lâyihaya göre, An kara, Aydın, Bursa, Diyarıbekir, Edirne, İstanbul, İzmir, o - nu, Konya mmtaka sanat mektep- leri, binaları, müştemilâtı ve bü - tün eşyası vetesisatmın birlikte Maarif bakanlığına devir ve mal & dilecektir. Bu mekteplerin bilgi, idare ve para işleri Maarif bakan- lığmca görülecektir. Maarif bakan lığına devrolunacak mıntaka sa - nat mekteplerile, lüzumunda Ma - ârif bakanlığı tarafından yeniden açılacak başka erkek sanat mek - tepleri ve enstitülerile meslek mu- allim mekteplerinin ve teknikomla rin maaş, ücret ve her türlü mas - rafları Maarif bakanlığı bütçesine yeniden ilâve edilecek tahsisatten verilecektir. Erkek sanat mektepleri veya enstitülerine parasız yatılı olarak alınacak talebe her vilâyet merke- zinde yapılacak müsabakayı kaza- arasından seçilecektir. Paris sefirimiz Nansi tedrisat birliği kon- gresine iştirak ediyor NANSI, 25 (A.A) — Türkiyenin Paris büyük elçisi Suat Bey yanında büyük elçilik © kâtibi ve Framsadaki Türk talebesi umumi müfettişi oldağa halde buraya gelmiş ve vali M. Roblot, belediye reis muavini M. Gerard, üni - versite rektörü M. Bruntz ve tedrisat birliği reisi M. Şavtriyo tarafından kar. şılanmıştır. Sunt Bey birliğin bugün toplanacak olan kongresine riyaset edecektir. Macaristanın deniz ticareti için bir mukavele ROMA, 25 (A.A.) — Macar baş - vekili M. Gömböşün Italyayı ziyaretin- de kararlaştırılmış olduğu üzere Ma - caristanm Triyeste limanından yaptığı ücareti genişletmesi için dün Romada bir mukavele imzalanmıştır. Havanada bombalar HAVANA, 25 (A.A) — Asker nö beiçlerinn bulunmasma rağmen büyük Amerikan dukkânlarınm, yakıninde dün gece dört bomba patlamış ve yedi kişi hafif yaralanmıştır. Orta Asya petrolleri MOSKOVA, 25 (AA.) — Orta Asya petrol trüst konferansr Kokant- ta toplanmıştır. Sovyet Rusyanın doğuda çok mü - him ikinci bir petrol merkezi kurmak istediği malümdur. Konferans işte bu işin plârımı hazırlıyacaktır NICİ HABERLER| Ja“ PE azmazunısın Küçükuzlaşma dış bakan- ları Cenevreden ayrılıyor M. Litvinofrun Mo skovaya gitmeden Parise uğrayacağı zanne diliyor CENEVRE, 25 (A. A.) — Gerek fevkalâde asamble için ve gerekse konseyin fevkalâde toplantısına girmek içim buraya gel miş olan murahhasların bir çoğu Ceneyreden ayrılmışlardır. Kü - çük Uzlaşma Hariciye Bakanları da bu akşam Cenevre'den ayrı- İacaklardır. M, Titülesko, Montreux'ye gidecektir. M. Benes ile M. Yevtiç Prag ve Belgrada döneceklerdir. M. Litvinof'a gelince; Moskovaya mı döneceği, yoksa Moskovaya gitmeden evvel Pari- se mi uğrıyacağı henüz belli değildir. Ökenomi konferansı Avrupayı alâkadar eden mühim esaslar kabul edildi VİYANA, 25 (AA.) — Avrupa & eransı dünkü son oturu. munda şu kararları vermiştir; ka gan anlaşmaları esasi de ölinde bir Avrupa gümrük birliği ku- rulmması, 2 — Okonomi işlerine bakmak için uluslar arası bir konsey yapılması. 3 — Altın esasında bir ödeme hük- münü taşıyan hususi konferanıların u- Taslar arası meriyetine dair bir anlaş. ima imzalanması, 4 — Avrupa piyasanın Asya ve Amerika müdafaası, 5 — Tayyarelere evvelden müsan - de almaksızın bir ülkeye inmek veya o ülkenin üzerinden uçabilmek için mü- saade verilmesi, Konferans bundan başka şunları da tavsiye etmektedir; 1 — Avrupa devletlerle müstem « lekeleri arasında bir toplantı yapılma” “., 2 — Avrupada ökönemik bir Monroe tatbik edilmesi , 3 — Avrupa paralarının altın esasi- ma göre biribirine uydurulması, 4 — Okonomik bukuk © sahasmda Avrupa kanunlarının bribirine benzetik. | mesi, ! M. Sn. - Gömböş mülâkatı VİYANA, 25 (A.A.) — M. Gömböş dün sabah avlanmak üzere İsteryaya ha- reket etmeden evvel M. Şuşmig ile bir mülâkatta bulunmuştur. Amerika alacağını istiyor LONDRA, 25 (A.A.) — Savaş borç” ların 15 ilk kâman taksiti halkında. ki Amerikan notası dün Londrada a- İrmmaştar. Bu molaya göre, Ingilterenin alel - hesap tediyata başladığı gündenieri bi- rikmiş olan borçlar da, 15 ilk kânun taksitile beraber istenmektedir. Kokain kaçakçıları LIYEJ, 25 (A.A) —iki kokain kaçakçısı yakalanmıştır. Bunlar Fran- $a , İngiltere ve Almanyada aranıyor. “Bu adamarm yakalanmasile geniş bir kaçakçı şebekesi meydana çıkmış - ar Köstence - İstanbul hat- tında transatlantik VARŞOVA, 25 (A.A.) — Ayni za- manda Köstence - Jatanbul - Hayfa bat- tanı da işletmekte olan Gdinin - Ame- rika Leh seyrisefsin kurmpanyası bu batia yeni bir gemi tahsis etmeği ka - Deniz konuşmaları İşin nasıl biteceği hakkında bir anlaşma var! LONDRA, 25 (A. A.) — Amerikan mahafilinin deniz konuşmaları hakkın - daki intibama göre deniz müzakerelerinin pasıl bitmesi lzmgeldiğine dair Ameri- ka ile Ingiltere arasında tam bir anlaşma vardır, İşin teknik tarafı sıyasa tarafın- da üstün gelmiştir. Başlangıçta Japon- ir, İngiltere ve Asbüzükü barleriiği ka bul etmedikçe teferrünta girişmiyecek - e kat'i olarak söylemişlerdir. Halbu- Amireli teknik mahiyette tek - tende değilse bile telkinlerde buluna - bileceğini bildirmiştir. Amerikan mahafi. Wi Japonların bu son bareketini bir uysal hk olarak karşılamıyorlarsa da bir mula- velenin esaslarmı gösterebileceğini düşü- müyorlar. Bu münasebetle şimdiki em maların bu mukavelerin yapılmasını de- Hil, hazırlanmasını istihdaf ettiği eheme miyetle kaydedilmektedir. NEVYORK, 25 (A. A.) — Silâh &. careti hakkında tahkikst yapmakta olan Ayin komisyonu reisi M. Nye, Japonya- nın Vaşington Büyük Elçisi M. Saito'nun cuma günü Filâdelfiyada söylediği nutuk halıkında demiştir kiz “Japonya, Vaşington muahedesini fos- hetmek ve kendisine beraberlik verirler. se diğerlerile birlikte filosunu yarı yarıya indirmek istemektedir. Evinde efendi ol- mak istiyen Japonyaya hak vermemek imkânsızdır. Eğer bu üç devlet hakikaten silâhlarını azaltmak istiyorlarsa Ameri - ka'ile Ingiktere Japonların istediği bora- Berliği vermelidir. ,M. Venizelosa karşı yapı- lan suikastın muhakemesi ATİNA, 25 (Milliyet) —M. Ve- nizelosla zevcesine karşı yapılan sui- kast maznunlarının dün Pire ağır ce za mahkemesinde muhakemelerine İnunlerm kâffesi mahkemeye getiril- mişlerdi. Bumlarmilk istievabından sonra avukatları maznunlara tebliğ ©- dilen celpnamelerin usulü dairesinde tebliğ edilmediğini söylemiş ve müd- deiimumünin de talebi üzerine muha- kemen'n talikine karar vermiştir, A- vukatlarm soçluların kefaletle tahli - yeleri hakkındaki talepleri reddedil - milşir. Amerika - Almanya öko- nomik münasebetleri VAŞINGTON, 25 (A.A.) — Ha- ber verildiğine göre, Amerika hükü - meti, Alman bonoların hamil Ameri- kalılara karşı istisnai muamelede bu - lunduğundan dolayı; Alman hükümeti- ni dördüncü defa olarak protesto etmiş- tir. Amerika İükümeti, Alman büküme- tinin, başka Avrupa © devi rarlaştırmıştır. Bu yeni gemi, halen © Gdinin ile Newyork arasında işliyen © Kosciuszko tramsatlantik yapurudur. ECNEBi MATBUATINDA OKUDUK İngiltere başvekilinin nutku Mister Mac Donald Guildhall'de irat ettiği bir nutukta hükümet ida- resinde geçen senedenberi devam e- den safhcları izah eya Bu nut- kun en e-teresan ciheti, geçirmekte olduğumuz müşkül günlerin, milli hü kümetin sırtına yüklediği bir am va- sifelerin teşrihi olmuş kil Kaan ile mi deki. vesiğek bir köşeye çekilmiş bir halde balik sını tenkit ediyor ve iyor kir “Mi etler kendi başlarına ve yalnız ken- dileri için yaşayamazlar.” Mister Mac mi kazanç e etmek ümidi. ni kesmediğini bildirmiştir, Milletler cemiyeti azası sıfatile İngilterenin uhdesinde bir çok mes'vliyetler oldu. ğunu söylemiş, fakat bu gibi taahhüt- lerin kayfi bir şekilde tezyit edilmi. yeceğini de etmiştir Çok yazı Eeyozkül bugünler. de riyoset ettiği ri sie b İlan e eksi kafi beyamalta bulunamamıştır; çünkü bu öyle bir mevzu ve Guildhall iiyafeti de öyle bir fırsattı hi, vaziyte müsaade eisey- di hükümetin bu işteki siyaseti kolay- ca tasrih edilebilirdi: Mister Mac Do- naldın en ziyade alkışlanan sözü di- ğer milletlere misal teşkil etmek üze- re İngilterenin silâhsızlandığı, fakat bu misale aldıran olmadığı için mü- dafaa tertibatı almak ihti; his- settiğine sit olan kısmdır. Başvekil sözlerini bitirmeden evvel memleketin umumi sadahajinden ve Britanya do- minyonlarının demokratik serbesti- sinden büyük bir belâyatle bahsetmiş ve buhranlı bir devirde vazife başına gelen hükümetin yüksek fedakârlık- larla temin ettiği kazançları muhafa- za etmek için elinden geldiği kadar çalışacağını ilâve etmiştir. (Times) Fransa - İtalya münasebetleri Fransa - İtalya münasebetleri ve yakınlaşması hakkında bir mahale ya- zan bu gazete, Fransa Hariciye nazı- rının, Romada diplomatik müzakere- | lerine devam etmek üzere Fransanın Roma sefirine talimat verdikten son - ra Yugoslavya ve Avusturyanın Paris uya Hariciye ne - Fotiç ile görüşmek ehemmiyet oldukların ve Fronsanın ne ile mssul olduğunu gös- terdiklerini yazdılıtan sonra diyor ki: A “Bunlar İtalyada da bilinen şeylerdir ve herhalde güzelce anlaşılmaları icap eder, Bundan başka İlalyaya karşı beslediğimiz dostluk duygularını şim- diye kadar kâfi derecede ispat etmiş bulunuyoruz, Bundan âz bir zaman evvel İtalyaya, samimi bir sarette iş birliğinde bulunmak hususundaki ar- zumuzun boş bir söz olmadığını açık» a ispat ettik, Bundan maksadımız; İkslyodan Avruyinnın yatıştırılınmz gel yesine matuf olan eserimizi meydana getirmek, orta Avrupada, Balkanlar. da ve Akdenizde sulhu kuvvetlendir. mek hususundaki gayretimizde bize yardım etmesini istemek hakkını ka- zanmaktır. İtalya hükümetinin, mua. hedelerin tadili hakkındaki muhtelif rivayetlere bir nihayet verecek ve Mar silya saikas'ının uzak veyahut yakın mesuliyetlerini, bizim yaptığımız gibi aydınlatacak olan resmi geniş ve kat'i bir beyanatın bu neticeye erişilmesi - ne, hiç şüphesiz, yardım eder, M. La- val milletler arasında bir iş birliği vü- cude getirilmesine ve milletlerden ba- sıları arasında vücut bulan anlaşama- mazlıkların izalesine büyük inceliği ve idaresi ile fevkalâde müessir olma. ğa çalışmaktadır. M. Laval'in buna eri şeceğ'ne şüphemiz yoktur. Bize göre bu hal, Fronsa - İtalya arasında cere- yan eden diplomatik müzakerelerin etlerine iyi rl yağüğy Geldi, İndi Sinek larına karşı memnun etmiyecek tarzda davrandığı iddiasındadır. LARIMIZ hakklığını ispat etmektedir., (Ere Nouvelle) İtalyan gazeteleri diyorlar ki Fransanın Roma sefiri Kont de Chambrun Hariciye nazırı M. Laval ile uzan bir mülâkatta Bulunmuş ve bu akşam Romaya avdet etinitşir. Son haberlere göre, Fransa sefiri İtalya Başvek'line yeni tebligatta buluna - caktır. Kont de Chambrun, Fransanın moktai nazarını ve iki devlet arasın « daki ttmumi ihtilâfları halleden bir for mülü İtalyan Başvekiline teklif ede - cektir. Bu formül, gerek Fransa « İtal- ya devletleri arsaındaki münasebetle- ri ve gerekse bu iki devletin Avrupa karşısında ileride ittihaz ede çekleri hattı hareketi izah etmekte - dir. Bu formül Fransa ile İtalya ara - sında akdolunacak muahelerin esasla rını da gösterir. İşte bu vesile ile M. Laval Romaya gidecektir. M, Laval, Kont de Chambrun'nün bu formülü İtalyan hükümetine tebliğ etmesinden evvel bu hususta nezaket icabatı dolayısile Hariciye encünteni - ne izahat vermiyeceğini söylemiştir. M. Lasâlin Romaya yapacağı seye - hatin müsmir neticeler vereceği te - min edilmektedir. (Corr'ere della Sera) Heyeti mahsusanın kararları hak- kında bir kanun meclise verildi ANKARA, 25 (Milliyet) — Heyeti mahsusaca devlet hizmet ve mü- esseselerinde kullanılmamalarına karar verilip, karar kendilerine tebliğ edilmeyenler hakkında hükümetçe teklif edilen kanun lâyihasını Adliye encümeni tetkik etmiştir. Yarınki Meclis ruznamesine alınan madde şu dur: 347 ve 854 sayılı kanunlara göre heyeti mahsusalarca aleyhlerin- de karar verilenlerden bu karar kendilerine tebliğ olunmamasından do- layı âli karar heyetine müracaat edemiyenlerle bunlardan ölmüş olanla rın mirasçıları bu kanunan hükmü yürümeğe başladığı günlemecinden itibaren altı ay içinde Şürayi Devlete yazı ile müracaat ederek itirazda bulunabilirler. Bu yolda yapılacak itirazlar Şürayi Devlet Mülkiye dai- resince ayni günlemeçten itibaren en çok bir yıl içinde 1289 sayılı ka- nuna göre tetkik edilecek karara bağlanır. Bu kararlar kat'idir. Şu ka dar ki bu kabil kimselerden haklarındaki karar günlemecindenberi ulu sekaıyılar Mişel ye mahir ulanlayla Bu gibilerden ölenleri iürdsei ları birinci fıkrada yazılı haklarını kullanamazlar. Meclisten tefsiri istenilen fıkralar ANKARA, 25 (Telefonla) — Nüfus kanununun on birinci madde- sinin ad kayıt ve yaşını tashih ettirmek için açılan davalardan harç a- lunmiyacağına dair son fıkrası hükmünün harç tarifesi kanunu ile kal- dırılıp kaldırılmadığını, kaldırılmış olduğu takdirde davaların müddei- umumiler tarafından açılması veya davacı lehine hüküm verilmesi ha- linde harcın ne suretle alınacağının tefsir yolu ile tayin ve hallini hü- kâmet Meclisten istemiştir. ANKARA, 25 (Telefonla) — Memurin kanununun o müzeyyel maddesindeki “Milli hükümet,, emrinde tabirinin, milli hükümet kad- roları haricindeki memurlardan tevdi edilen her hangi bir hizmeti yapanların da dahil olup olmadığının tefsir yolu ile halliri hükümet Meclisten istemiştir. Kısa hizmetliler askerlik kanununa bir fıkra eklenildi ANKARA, 25 (Telefonla) — Ertesi senelere bırakıldıklarından dolayı muameleye tâbi bulundukları doğumlularla askere sevkedilme- leri kanım iktezasından olup mektep tahsillerini bitirmiş ihtiyat zabiti yetiştirilecek kı'a hizmetlilerden memuriyete geçmek isteyenler as » kerliklerini yapmiş olmadıkları için memurin göre hizmete alınamamakta ve bundan dolayı mağdur olmakta idiler. Bunu gözönüne alan hükümet askerlik mükellefiyeti kanununun 36 ncı maddesine bir fıkra eklenmesi hakkında Meclise bir kanun tek- lifinde bulunmuştur. Eklenmesi istenen fıkra şudur: “Bunlardan ihtiyat zabiti yetiştirme şartlarını haiz olanlar birlikte muameleye tâbi oldukları doğumluların celbi beklenmeksizin talep ve müracaat vukuunda ilk açılacak hazırlık kıtası veya ihtiyat zabiti mek- tebi devresi başlangıcında işbu kıta veya mektepte bulunmak üzere sevkedilirler.,, İzmir Maarif Müdürlüğü ANKARA, 25 (Telefonla) — İzmir Maarif Müdürü Naili Beyin Manisa Maarif Müdürlüğüne nakli ve yerine Maarif müfettişlerindeni Hikmet Beyin tayini kararlaşmıştır. wi Memurların yolparası için ANKARA, 25 (Telefonla) — Halk ticaret bileti ile seyahat eden memurların harcırahları hakkında Maliye Vekâleti ovilâ | yetlere — bir. tamim ( gönlermiştir. Bu tamime “göre — güliy-iğ dönüş bir aydan fazla sürmiyecek Omuvakakt Omemuriyet ve teftiş seyahatlerinde I inci mevki ile 881 Km. İl inci mevkiile 862 Km. HI üncü mevki ile 974 Km. mesafeye kadar tren ücretleri, gidiş -dö nüş biletleri üzerinden hesap edilecektir. Yukarıda yazıl: kilometrelere(i den daha üzağa olacak gidiş - dönüş seyakatlerindeki tren ücretleri 864 halk ticaret bileti üzerinden hesap olunacaktır. Birkaç istasyona uğra « | mak ve bir iki gün kalmak suretile yapılacak devir veya teftiş seyahatle ri için, İ inci mevkide 392 Km. ikinci mevkide 387 Km. dan uzağa yapı lacak seyahatlerde tren ücreti gene halk ticaret biletleri üzerinden he saplanacaktır. Bir ay azrfinda avdet imkânı bulunan muvakkat memu- riyetlerde | inci mevkide 392 Km, 2inci mevkide 387 Km. dan dan mesa i feler için yüzde 48 tenzilâtlı halk tarifesi tatbik edilecektir. Babasını öldürene ölüm cezası ANKARA, 25 (Telefonla) — Babasını öldürmekten suçlu İsmail oğla Şerif Mehmedin Çanakkale ağırceza mahkemesince ölüm cezast- j na şarplırılması hakkındaki kararın tastik edilmesi Meclisten istenil < miştir, Müzik yenileşmesi işleri ANKARA, 25 (A.A.) — Müzik yenileşmesi işlerinde Ankara Hal kevinde yapılan işler çok ilerlemiştir. Bu işte çalışan komite dün de De nizli mebusu Necip Ali Beyin reisliği altında toplanarak yapılan hazır lıkları gözden geçirdikten sonra 27 ilk kânunda temsil edilecek -bayön | der., -Taşbebek- ve Ulkü-yolu-nun Ankara Halkevinde 10 İkincikânun" da İstanbulda ve -Karmen- in de şubat içinde sahneye konulmasına kök | rar vermiş ve çalışmanın genel rejisörü Bay Münir Hayri bu işlerde Mâ kası olanlara vazifeler dağıtmıştır. Dünden beri Halkevinden canlı bir | çalışma görülmektedir. : : : Ökonomik konseyin Yunan grupu ATINA, 25 (A.A.) — Ankarada 2 Ikinciteşrin 934 tarihinde im za edilmiş olan Balkan itilâfı statülerinin birinci ve beşinci mnddelei de tasrih edilmiş olan ökonomik konseyin Yunan grupu şu suretle ti edilmiştir: M. Varveressos : Sabık nazırlardan Yunan bankası güvernör maavk ni ve Üniversite profesörü. M. Kanelopulos: Fabrikatör. M. Koronis £ Sabık nazırlardan Devlet demiryolları umum müdürü. M. Zolotas : Üni veriste profesörü, Bu grup Romazya, Türkiye ve Yugoslavya grupları ile birlikte Bak kan itilâfının ökonomik konseyini vücude getirecektir. Ayni vazifey€ davet edilmiş olan sabık nazırlardan M. Korizis, Hariciye nazırı M. Mek | simos'a gönderdiği bir mektupta, işlerinin çokluğa dolayısile bu vazife" | yi kabul edemiyeceğinden dolayı pek ziyade müteessir olduğunu bildir. miştir, / Brükselde feci bir kaza BRUKSEL, 25 (A.A.) — Bu ay 23 ünde 1938 cihan sergisinin / inşaö$ tezgâhında vukua gelmiş olan kazsdn”| ölenlerin miktarı — sekiz ve yaralılar! miktarı 21 e baliğ olmuştur. Türkiye - Yunanistan ATİNA, 25 (Milliyet) Eşref Bey dün Başvekil Hi. > ziyaret ederek iki memleketi alâki der eden meseleler üzerinde uzun mü âka'ta bulunmuştur. İtalyan sefiri ANKARA, 25 (Telefonla) — Çin hükümeti nezd'ne tayın edilen İtalyan büyük i bu akşam İsatnbula ha - reket etti, Sefir istasyonda Dahiliye, iktısat, gümrük ve inhisarlar vekille. rile şehrimizdeki sefirler tarafından teşyi edilmiştir. Erzurumda ilk kar ERZURUM, 25 (A.A) — Bugün Erzurumda ilk kar yağınış, havalar bir- denbire çok soğumuştur.