23 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

23 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

“ FİATI 5 KURUŞTUR. Savaşı Kazançsızlaştırmak Beş altı aydan beri Amerika ku- tultayı içinden ayrılan bir komis - Yon, büyük savaş içinde ve savaş- an yupulan belle Çullâb) 8 salımı üzerinde araştırmalar Yapmakta vi Bu imei gittik- Şe açıkta kirli çamaşır yıkanmıya İenzedi. Belik (silâh) fabrikaları: Bun savaş içinde milyarlar kazan dığı anlaşıldı. Amerika süleri (a8- leri) Fransa'da kanlarını dö - kerlerken belik fabrikaları ile u - Zaktan yakından ilişiği olanların bol para içinde yüzdükleri görül- dü, Amerikanm büyük savaşa gir- diği yı! içinde önceleri züğürt olan birçok Amerika yurttaşların mil Yon kazanarak bu gelirlere göre Vergi verdikleri belgelerle (vesi - ) ortaya atıldı. Daha korkunç lari açığa vuruldu: Amerikan aşa girmesinin bir niçini de bu Mim satım olduğu anlaşıldı. O çağ İ da Londrada Amerika elçisi olan Pag'in Cumurbaşkanı Wilson'a 1917 yılının başında çekilen bir telyazısı okundu. ör Page bu tel- Yazısında Amerika alum satımının Genişlemesi bakımmdan Amerika- — savaşa girmesi gerek olduğu- kulu olmağa başladığı anlaşıldı. Belik fabrikaları birkaç kez (de- fa) beliksizlenme (silâhsızlanma ) konferanslarını sonsuz (neticesiz) bırakmıya çalışmışlardır. Amerika ile savaş yapabilecek uluşlara (dev- ) bu fab n belik sati Tını komisyon ortaya çıkardı. Açı- — vurulan işlerden biri de bu be- > dik fabrikalarının ram EM alarında paylaşmalarıdır. li (devlet) sen belik satacaksın, ben belik di- bie in | kazancı aralarında paylaştıkları görüldü. |! Aylardan beri sürüp giden bu tine altın altın sim — önü- he geçmek ve ir savaş başlarsa, bundan büyük kazançlar Yapılmasına engel olmak için Cu - Kaur Başkanı Bay Roosevelt, bir ta- kım yollar aramıya koyulmuştur. Roosevelt'in düşünüp bulduğu bu Yollara “savaşı, tançsızlaştırmak için töreler (ka- kmasını Bi iin Ya m ami Mani ii toplatmıştır. Komisyon hiç bir A- Merikalıya savaştan bir dolar ka- kandırmıyacak töre taslağı (ka- Run lâyihası) yapacaktır. Bu tas- İaklar Amerika kurultayınn 3 ikin ©ikânun günü açılacak olan oturu- munda (celsesimde) görüşülerek Yeavlanacaktır. (kabul edilecek - ir). Amerika Cumur Başkanı Roo - tevelt bugün Amerikada her iste - iğini yapabilecek bir adamdır. Bir kez arkasında Amerika gene- loğu yardır, Sonra Amerika kurul- tayında da Amerika âyânında da Şe ikiden çok üye (aza) kendi fırkasındandır. Yüz elli yıl içinde Amerikanın her iki kurultağında da böyle çokluk kazanan bir Cu - Mur Başkanı gelmemiştir. Roose- velt artık bir Cumur Başkanı ol - Maktan çıkmış ta Amerika ulusu- Mun önderi olmuştur. Bunun için- dir ki düşündüğünü yaptıracağına *şkil (şüphe) yoktur. Roosevelt'in bu kımıldanması £) acun barısıklığı bakı - Kumdan alkışlanmağa değer. Be - Mik fabrikaları birçok ülkelerin s1- Mirları içinde kanlık (saltanat) rdı. Roosevelt'in bunlara karşı açtığı savaşta salt Amerika değil, bütün acun geneloğu kendi- vi ile birdir. il birdir e ESMER Milliyet bu adı alıyor Sehip ve Depe : Sirt Meb'usu MAHMUT. Kurultay işlerini Bitiriyor Buğdayı koruma kanunun da yapılan değişiklik Makarna, irmik ve şehriyenin kilo- ından 2 kuruş vergi alınacaktır ANKARA, 22 (Telefonla) — Dör- düncü Büyük Milet Meclisi Dame toplantısında eldeki ecele işleri görüş tükten sonra dağ ANKARA, 22 (Telefonla) — Ku- raltaym bugünkü toplantısmda buğ- dayı koruma kanunıma ek kanmın gö- rüşülürken İzmir mebusu Bay Halil Maliye Bakanı Bay Fuat 9 Bay Halil (Ismir) Bay Şeref (Edirne) pine dair teklif kabul edilmiştir. Kabul edilen hanımlar ANKARA, 22 (A.A.) — Kurultay bugün Esat Savay (Bursa lığmda toplanarak gündeliğinde bulu. nan kanunlar üzerinde görüşmüş ve 0- naylamıştır. Bu görüşmelerde Türki- yede ikametgâhı olan bir yabancıya vasiyet ve miras suretiyle geçen veya herhangi bedelsiz ve ivazsız bir tasar- raf ile kazanılan menkul ve gayri men kul mallardan yurd dışında bulunan. lardan veraset ve intikal vergisi alın. mıyacağı hakkında tefsir fıkrasını, bey nelmilel alakominikasyon mukavelesi öle telsiz telgraf ve telefon mizamna. mesinin, demir yolları ile beymölmilei li olan lâyihaları le Ankarada yapılan emni yet âbidesi heykelleri ve teferrüatın » dan gümrük resmi almaması halkın daki kanunu onaylamış ve buğday ku rumu kanununun bazı maddelerinde yapılması hülcümetçe teklif edilmiş o- lan değişiklikleri tasvip eylemiştir. Buna nazaran değişen birinci madde: Nüfusu 10 bin ve daha yukarı kasa (Devamı 2 inci sahifede) İngiltereye yumurta ihracatımız İngiltere yumurta tacirle- rimize müşkilât çıkarıyor İngiltere yumurta ihracatımıza kargı kapılarını aşağı yukarı kapamıştır. İktisat vekâ- letinin bu işle sür'atle meşgul olması lâzımdır Yumurta tüccarlarımız, İngiltereye yapılan ihracat dolaymile karşılaştık- ları müşkülâttan uzun uzadıya şikâ - yet etmektedirler. Geçen cuma günü gazetelerde iniişar eden bir ajans tel- grafından öğreniyoruz ki İngiltere Türk yumurtaları halkında hiç bir suhulet göstermemek taraftarıdır. Dün lemişlerdi geren all yer bet vardır. Malümdur ki İngiltere biz- den, bize ihraç ettiğinden az satın al- maktadır. Ustelik yurdumuzda çalışarak pa- (Devami Gmc sahifede) Bir beyaz düşman yüvası daha meydana çıkarıldı Bunların içinde afyon tacirleri de var |. Yakalanan eroinciler Eğrikapıda bir evde de eroin yaptırıyorlardı Emniyet müdürlüğü kaçakçılık bü- rosu şefliği ve memurlarının geceli gündüzlü yaptıkları takibat neticesin- de eroin fabrikasının meydana çıkarıl dığını ve bu fabr ka ile alâkadar şa - hıslar ile satıcılarından ie 37 rinin yakalandığını yazmıştık. Bu ye alikadar olarak O— piyasanın mh afyon tüccarlarından Yorgi (Devami 2 inci sahifede) On iki adada İtalyanın tahşidat yaptığı haberi yalandır. ROMA, 22. A.A. — Stefani ajansı bildiriyor : Oniki Adada İtalyan kara, deniz ve hava güelerinin birik- tirildiğine dair yabancı gazete- lerin verdikleri duyum (haber) doğru değildir. Yugoslavyada Yevtiç kabinesin de kimler var? Yeni kabineye eski muhalifler de alındı ATAMA, 22 ülimiyer) > Bu gece dahi Pirede Trepsitea cad. at büğlienisin bit Kasabailske adla mıştır. Bomba hürriyetperver fırkası- as, Pire beled'ye reisi wukat Danilidis'in evle- sundan ve infilâkin şiddetinden dili tatulmuş ve hissiz bir halde kalmış - tır, Muhalif fırkalar reisleri gazetele- re yaptıkları beyanatlarında bomba- cılar aelyhinde şiddeti. lisan kullan - maşlardır. Geçen geceki bombatar ATINA, 22 (Milliyet) — Dün gece Pirede muhtelif mahallerde atılan bom Bay Yevtiç iz BELGRAD, 22 (A.A.) — Ondört kişiden mürekkep olan Yevtiç kabine sinde 3 Hırvat, bir Suluven, bir Boş- nak ve ikisi eski muhaliflerden ol - mak üzere dokuz Sırp vardır. BELGRAD, 22 (A.A.) — Bay Yev- tiç, gazetecilere şu b İdirimde bulun - muştur: Dış siyasamızın açık olan özlükleri idaima beklemek ve birlikte çalışmak olmuştur. Bunlar çok iyi neticeler ver miştir. Benim dileğim iç sryasa alanın- da elde ed İmesi istenilen varımların gazetecilere sözleri BELGRAT, 22 (A.A.) — Yeni baş bakan Bay Yevtiç dün akşam gazete- cilere şunları söylemiştir: «Hükümetin çalışması hakkında be (Devamı 6mcı sahifede) Uluslar kurumunda Bay T. Rüştü Aras Başkan CENEVRE, 22 (A.A.) — 11 Sonkâ mun 1935 te loplanacak olan uluslar kurumu konseyine Türkiye Dış işleri Bakanı Bay Tevfik Rüştü Aras baş - kanlık edecetkir. &r. Dünkü dersi yazıyo- ruz: Eİ İşte havanın Ayarı! Odun fiati çeki başına 20-40 kuruş yükseldi Evvelki akşam başlıyan Yıldız fır. tması dün de sert sayılacak bir gd - detle devam etmitşir. Rüzgâr saniye- de 14 metre süratle semiz, limanda ve bilhassa Karadenizde şiddetini göster miştir. Havanın bir hayki bozuk olma sına rağmen, deniz seferleri şimdiye ka dar ak: Dün akşam deniz yollarının Vatan vapuru Karadenize bareket etmiştir. Ayni idarenin Cum- buriyet vapuru da bugün Karadeniz seferinden dönecektir. Havaların iyi den iyiye bozması, kışm tam mevsi - — Yeryüzü inkılâbı münist hükümetinin ma ler başlıyor. Bu vaziyet üzerine bü - tün dünyada smuf ihtilâlinin aksülâ - meli olacak neticeleri doğmuştur. Bun Yağmurda Galata köprüsünün üstünde Odun ve kömür fiyatları yeniden yük İnkılâb dersleri Biz bize benzeriz... Bay Recep dün komünist, Faşist, Hitlerist inkilâp- larla Atatürk değişimini anlattı | Atatürke ötküler: GÜNEŞ Sana güneş diyorlar, güneş... Dağlarda yel, dallarda çiçek yaratan güneş! Yılın dörtte üçünde çekilerek kuytuya Gün başında uyanan, sonunda yatan güneş! Sen ki en kara günde öne sürdün varını, Sonsuz güne çevirdin sonu yok bir yarını, Görüp senin yılda bir sönmez ışıklarını Bulutlara bürünsün günde bir batan güneş! Soruyorlar, gördün mü o güneşi yakmdan? Nasıl göğüs dayanır kılıç sıyrılsa kmdan? O güneşe bakmasam bir bulut arkasından Yakmaz mı gözlerimi kordan ok atan güneş?... müdürü : 2318 Pire heyecaniçinde Evvelki gece gene bir bomba atıldı Şehir asker ve zabıta kuvvetleri tarafından muhafazaya alındı Bomba atan otomobil tespit edildi balar hakkımda resmi bir tebliğ neşre dilmiştir. Bu tebliğe göre atılan bom- baların adedi dörttür. Ilk bomba Pi- vede Ven ğelos caddesinde Pire ağir cera mahkemesi jüri heyetinden Urfa re isin evinin kapısında saat 1,50 de etmiştir. İnfilâki müteakip © ci- var ahalis korku'arından evlerinden dışarıya çıkamamışlar ve bir müddet sonra telefonla zabıtayı haberdar et- mişlerdir. Zabıta memuru yetişip te tahkikat ve tahribat yaptıkları esna- da saat 2,10 da gene Pirede Kral Bi- rinci Jorj caddesinde Mamasakinin 6- winin dıvarına ikinci bir bomba atıl - (Devamı: 6 iner sahifede) Jar da enkaiyon olan devlet tipleri - ği Htalyada faşizm 1912 Bâl beyannamesi büyük yer Bl eml b İLİ bin doğacağını söylemişti. Bu vakala- rı gözden geçirdikten sonra bir (Devamı 6 ımcı sahifede) Sularda oya, Faruk Nafiz ÇAMLIBEL