23 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

23 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Bu haftaki filmler İPEK ve MELEKTE Willy Föret tarafından idare e O ve aynı filmin O şakrak yıldızı Ezgerth tarafından oynanan i i almanca gi Çardaş ia bitmemiş. öneli ayarında ço Güzel bir mevzuu hikâye ken sürükleyici bir musiki dinle ik ve Marthe Eggerth'in billür seai- işitmek fırsatı verilmiştir. Budapeşte. .. Ihtiyar © Kont Feri isi evvelce genç bir kafe şantan yıl- İS olan Matild Kugler öle evli imiğ... gün kadın kontu birakıp gitmiş, zavallı kont Matild'in eskiden zlük ettiği bu kafe şancanm mü- midir. Tesellis'ni küçük bir dan- rupuna yardım etmekte bulmuş” Bu grupun yıldızı Süvin Varoako? arasm- laşı Edvi yım'ı sevmek» şir. Edvin hiç sevmediği proses Sta- ile nişanlıdır. Viyanada olan Edvin” oğlunun Budapeştede bir özle seviştiğini öğrenir ve derhal apeşteye haroket eder. e ikont Borin'in evinde Çardaş Furs ismi verilen Silvia'ya rastlar. Ve o- N vikontes zanneder. Silvia Edvin'in ile konuşurken Edvinin nişanlı ve kendisinin buraya oğlunu layan tan dansözünden vazgeçir- Neğe geldiğini öğrenir, olabili rni? Edvin Silvia?- iğini duyunca prensesle evlem Ge nihayet razr olur. yPakat prenses Bori'yi sevmektedir. e yei sevgilisile kaçmıştır. yu sirada kont Fer ide ceki kare gelin simdi prense Vaylerahayn luğfunu öğrenir ve kont Ferin'in mü- kei prenses, Edvin'in Silvia ile visamesine razı olur. İki genç nihayet mes'at olurlar. Güzel dekorlar içinde bu hikâye tk Mi IM Martba Eg- zamanki şirinliği ve fevka- Na li çok iyidir. Szökö Szakal bu Gilmde de serireleri > güldürmek | eğer filmlerinden biridir. SUMERDE Kazak kalbi Sümer sineması bu hafta o Kazak Kalbi isminde ispanyolen sözlü bir film Biermeltedir. Filmi kasaca anlat a Vek 1910 da Rusyada geçmekte Yüzbaşı Sergio trenin bir kormpar - İmanmda, mevki kumandanı — jeneral Peiroviçin nişanlısı prenses Olga ile £ etmektedi “Trende Potroviçin zulümlerinden almak istiyen bir çete vardır. Üste reisinin kardeşi Tanya Sergio'yu yalar arkadaşları Olgayı kaçırırlar ve “000 ruble fidye isterler. anlısının kaçırıldığını — öğrenen lan örfi idare ilân eder ve reis - ğa muvaffak olacağı serada Tanya ile kardeşi kaçmağa teşebbüs ederler. Pet. roviç kızar Tanya ile bütün çete tek- rar hapsolunurlar, Sergio onları gene kurtarmağa çalı. şr. Fakat ihanet ettiğinden şüphe edi- ei ananem Kendisi de Tanyaya kavuşur. Film Don Jose Mojika'nm güzel sesini dinletmek maksadile yapılmıştır. Rosita Marono'nun da sesi güzeldir. Fihm bu iki artisti ve seslerini se venler tarafından zevkle seyredilebilir. Fotograflar bazan çok güzel ve bazan da hiç iyi değildir. TURK'TE İki gönül bir olunca “Iki gönül bir olunca,, İsmi Avru- pada (New - Yari: Miami) namral td gösterilen filmin tercümesidir. Bu filmin Klodet - Kolber gibi gü- nün en revaçta olan bir artisti ve Klark Gabi gibi erkeklerin en sevimlisi diye şöhret bulan bir sanatkâr £ darafından temsil edildiğini söylersek kıymeti da- ba çok artar, Mevzu meteliksiz bir gazetecinin ba- sından geçen bir sevgi macerasmın hikâ- yesidir , Bir gazete muharriri Miami'den Nev- yorka giderken yolda zengin bir kızla tanışır. Kiz bu seyahati babasmın mü- manaalma rağmen çok sevdiği King is- minde bir aktörle evlenmek için gizlice yapmaktadır. Babası ise (hansi pederi terk ile firar eden) bu iız yüzünden büyük bir | endişeye düşmüş ve onu bulana mühim bir mülrüfat vadetmiştir. Gazeteci yani Klark Gabi bunu öğ- renir ve gazetesine telgrafla malümat verir... Yolda bir arıza yüzünden yol » larina devam © edemezler ve İki genç, kendilerini karı koca gibi göstererek bir otele giderler. Genç kiz gazeteci den o kadar hoşlanır ki babasının ken- isimi affettiğini öğrenmesine rağmen Fakat gazeteci bundan haberdar de ğildir. O krzm muhakkak King'le ev - İeneceğini zannetmektedir. Bunan için gece gizlice kaçar ve macerayı gazete - sine 1000 dolar mukabilinde satar, Kız uyanır. Bir de ne baksın? Ga - zeteci meydanda yok! Eyvah ki eyvah! İşte macera bu süretle en çetin dev- resine girmiştir. Bir çok vaziyetlerden sonra nihayet genç kız tam evlenece- Ri serada düğünü terkedip sevgilisine kavuşur, Onlar ermiş o muradma biz çıkalım kerevetine, Zaten bunun böyle olacağı gazete - cile genç kızın ilk rastlaştıkları anda anlaşılıyordu. Fakat © zaman evlense - ler film mevzusuz kalırdı. Heyeti umumiyo itibarile film gü- zel temsil edilmiştir. Klark Gabi her zamanki gibi sevimli fakat ekseriya ha- şarı, sinirli bir delikanlıdır. Yaramaz haşin bir çocuktur. Fakat me yalan söyliyelim o Duglas vari rr lar kendisine hiç te yaraşmamıştı jinal bir tp olan Klerk'm El mi ve mukalliliğe düşmemesini gönül çok arzu ederdi. Klodet Klober gene o kuvvetli ve kudretli bir sanatkâr olduğunu isbat et- miştir, Yeni Soyadı alanlar Herkes Öz türkçeden beğendiği güzel bir yeni soyadı «yor * Balıkpazarında diş tabibi Hilmi, | i Hakim © Nazif ile hemşireleri (Can), Imar bankası idare Meclisi reisi Bay Halit Tahir, demiryol- Mi inşaat © mütemihidi ve mühendis Asım ve aileleri (Güven), Ka Üköyünde Selma Cudi ve Cudi Tahsin (Unur), Fahriye Rasih ve Ummeha Ra» (ildem), tramvay şirketi No. 15 kon- Bul Cemal 've Harbi? matbaası litoğraf Mtabaşısı Ibrahim Hilmi (Sunar), İst. kalir veznedarlarından Az- Niş Loit Triestino memurlardan Sa - için (Akar), ist. ithalat o zümrüğ eznodarı Ahmet (Aydemir), İ le gümrüğü veznedarlarmdan Hay- "İ (özdemir), Erenköy Suadiye cami Sokağında 14 No. da komisyoncu En - | Ver (Karabulut), küçük sıhhat memür- hil mektebi talebesinden No. 306 Meh- (Güvenç), Divanı muhasebat mü- b muavinlerinden Süleyman eski My adı olarak (Kalkavan), Hasköy mar Üye şubesi T, M. Süleyman (Tetik), İşaya derin ldniyolları Hayz dirpaşa makasında Mehmet (Tarhan), İs. lev İevazım âmirliği levazım | ci kı- 6 hesap Me. Osman (Gi- Murat ve kerimesi, posta memuru İsmet ve mahtumu Kabataş lisesi 8 ci snf talebesinden Nafiz Abdürrahman, bira- deri Mehmet Ziya Şişli Terakki lisesin- de muhasip, biraderi zaman mağazası İzmir şubesinde Mustafa Murat (Boy- daş), üniversite fen fakültesi hayvanat asistanı Senime (pınar), prof. Hasan Hâmit ve kardeşi Mesut (Sayman), E, M. kaçakçılık bürosu 2 ci komiseri Hikmet (Esen), E. M. tetkiki hüvi- yet şefi Halil, oğlu E. M. telefon komi- seri Rifat (öge), Beyazıt Na. belediye P. Ekrem (karacor), Beyazıt Na, B. P. Bahaettin (gürbüz), B. Na. belediye P. memuru Ahmet Rıza, kardeşi Anka- ra tilâyet nafin garajında Cemal, Am kara askeri konak ütü memuru Eşref, Ankara erkek lisesinde 13365 Ibrah (bulut), Beyazıt Na. P. 1770No.h Rıza ve kardeşleri . Sadık, — Ibrahim (Coşkun), İst, merkez telefon muha - Bere me. Kamal, Eskişehir şimendife - rinde marangoz montörlerinden Adil, kardeşleri E.M. kaçakçılık o bürosu sivil me. Servet (kıvanç), Gönan Ka - raağaç alanında oturan Şükrü, oğlu E. M. kaçakçılık bürosu ko. Niyazi, kar- deşleri Davut, hemşiresi Esma (aksel), Yeniköy Na, Po, Me, 168 Tevfik kar | ra mahalle mümessilleri vasıtalarile Zayiden vergi cüzdanı verilecek —.ş.şğş deşi Necati, Nuri, Besim (göral), Ye- VİLAYETTE Soyadları Nasıl yazdırılır? Nizamname gelmemekle beraber müracaatlara bakılıyor Soyadlarının yazılıma işleri gittik. çe hız almaktadır. Nizamnamenin res den kazalara, nahiyelere, nüfus me - murluklarına ayrı ayrı müracaat ede rek gün geçirmektedir, Şimdilik işle- re le bakılmaktadır. Soyadı ala pul yapıştırılmaz. Ba istidalar, o kim- senin bağlı olduğu nüfus şubesinin mensup ni kaymakamlığa ve rilecektir. Kaymakamlıklarda defter | Sn Bu deftere soyadı yazıla - cak ve ayni zamanda nüfus cüzdanı - na da işaret edilerek o kimse soyadını almış olacaktır. Kaymakamlığa veri - len istidalardan biri kaza nüfus me - murluğunda kalacak, ikinci nüshası da tesçil için ait olduğu nahiye nüfus idaresine gönderilecektir. Soyadı almak için daha fazla Boy- oğlu kaymakamlığına müracaat var « dir. Beyoğlu kaymakamı Bay Sedat Erim soyadı işlerinin çabuk yapılma» sma bı a ve nüfus memurluğu da iyi çalışmaktadır. Başka kolaylıklar Soyadı nizamnamesi geldikten s0n- defterler tutularak halka başkaca ko laylıklar gösterileceği anlaşılmakta - dar. Vergi cüzdanlarını kaybedenler hakkında ne suretle muamele yapıla” cağında tereddüt görülmüştür. Mali - ye Bakanlığı zayiinden vergi cüzdan- İarı verilebileceğini bildirmiştir. * Talebe birliğinin bir teşebbüsü — Talebe birliğinin Çanakkalede âbide im şası için iane toplamak hususundaki müracaatı muvafık görülmemiştir. YENİ NESRİYAT Büyük gazete Büyük gazetenin dokuzuncu sayısı bugün çok güzel ve renkli bir kapak i- çinde çıkmıştır. Bu sayıda eski Istan- bulun iç yüzüne dair tarihi resimlerle, süslü kıymetli bir yazı vardır . Dört meraklı tefrika, muhtelif bil - meceler, müsabakalar, sinema, © spor, kadın sahifeleri, hikâye ve saire Büyük gözelenin zengin münderecatı arasında yer bulmaktadır. 26 sahife 7,5 kuruş tur. Okuyucularımıza tavsiye ederiz. Varlık Ankarada 15 günde Bir çıkan bu sanat ve fikir mecrmasınm 15 illkkânm tarihli 35 inci sayısı çıkmışlar. Bu sa- yıda Necib Ali, Hasan Ali, Yaşar Na- bi, Mahmut Ragıp, Prof. Leo Spitzer, Reşit Saffetin makaleleri, Cevdet Kud- retin piyesi , Şüküfe Nihalin bir şiiri ve daha bir çok yazılar vardır. Mimar Her ay çıkmakta olan bu mecmüa- an 47 nci sayısı çılemıştır. Bu sayıda mimari ve iseyini san'atlara ait bir çok mesleki yazı ve eserler vardır, tavsiye ederiz. TAN MİLLİYET'in yeni adı olacaktır. niköy Na. ikinci ko. Kâşit (Göngen), Kadıköy Po. me, polis memurlarından 1187 Kemal (Aksoy), E. M. mütefer- rika İ ci ko. Salih eski aile imi olan (Çubukluoğlu), E. M. müteferrika po, Kâzım — (Türkmen), E. M. po, Halka (Erciyeş), E, M, OM. po. Muammer (Saka), E. M. M. po. Ali (Can), E.M. M. po. 1716 * Alanya malmüdür mütekaidi Tev. fik, oğlu avukat Münip, hafidi Recep ve,Cemal, zevcesi Safiye ve gelini Mah- muro (Ersoy), o küçük 8. memurları mektebinde 209 No. hı Erzincanlı Ka- dir (Çevik), cevahirci Feridun (ışıl dar), Kadınlar birliği başkanı Lâğfe Bekir, zevci Ankara telefon İşletme müdürü Bekir Vefa (ışık doğdu), Sü- vari kaymakamlarından mütekait Geli- bolulu Ahmet Kemal ve kardeşi Raşide ve yeğeni muharr''erimizden | Ekrem Nejat (özsü), Ekrem © Nejat evve' . İst. kez lisesi riyaziye müellimi Osehen Nuri (Gül) söy adla sms almışlardır. BELEDİYEDE Öztürkçe Sokak isimleri Belediyede bir komisyon teşkil edildi Cadde, sokak isimlerinin öz türkçe olarak değiştirilmesi çin, belediyede mütehassıs bir komisyon teşkil edilmiş tir. Bu komisyon öz türkçe isimleri bu- lacak ve tesbit edecektir. Bu isimler, Şehir Meclisinin şubat devresi içtima” ında müzakere ve kabul olunacak, on- 'dan sonra levhalara yazdırılarak yer- lerine konacaktır. Mecidiye köyü tramvayı Şişli tramvayın e Mecidiye köyü içine kadar ve Taks'm tramvayının da Gümüşsuyuna kadar uzatılması için şirketle anlaşma hâsıl olmuştur. Maç- ka tramvayı, Maçka mezarlığı önüne kadar uzatıldıktan sonra, bu kısımlar rn inşasma da başlanacaktır. Tram - yay şirketi, bazı hatlarda servis tabo- lâlarının rengini değiştirmiştir. Şişha- neden Kasımpaşaya hattın indirilme - si de düşünülmetkedir. Bü takdirde n büyük bir dileği karşı « lanmış olacaktır. Hattın Kasımpaşaya indirilmesi şirket için bir külfet teşkil etmiyeceği gibi Kasımpaşayı kısa bir yokuşu inip battâ bir araba ile Beyoğluna ve diğer tramvay hat - larma bağlamak mümkün olacaktır. Çamlar kesiimiyecek Noelin yaklaşması üzerine çamlar kesilmeğe başlanmıştır. Belediye şube lere birer tamim göndererek çamların kesilmesinin önüne geçilmesini bildir - miştir. Sokaklarda çam dalları satan- lar da sorguya çekilecek, çamları ne- reden kestikleri tahkik edilecektir. * Haliç şirketi ve belediye davası— Haliç şirketi ile belediye arasmdaki dava, bu aym 29 unda birinci hukuk mahkemesinde neticelendirilecektir. Mahkeme Haliç şirketinin vaziyeti hakkında son kararımı verecektir. * Usküdarda Taşdelen suyu — Taş- delen suyunun Üsküdara indirilmesi için tetkikatta bulunan fen heyeti, tet kikatını bitirmiş ve bu husustaki ra- porunu hazırlamıştır. Rapor buzün be İediyeye verilecektir. Uluslar arası Kadınlar Birliği Kongre için hükümet her türlü kolaylığı gösterecek Türk Kadınlar birliği başkanı Ba- yan Lâtife Bekir Işıkdoğdu dün An - kâradan şehrimize gelmiştir. Bayan Lâ Bekir Birlik evinde dün kendi - sini ziyaret eden bir arkadaşımıza de miştir ki; — Ben Ankaraya hususi işlerim için gitmiştim. Fakat orada Nisanda İstan- bulda toplanacak olan Uluslararası ka dın birlikleri kongresinin işleri ile'de meşgul oldum. İcap eden makamlar ile temas ettim. Kongrenin toplanması i çin gördüğüm kolayidcara ve yardım- lara alenen teşekkür etmeği bir borç bilirim. Kongre 18 Nisanda Yıldız sa- raymın merasim köşkündeki konferans salonunda toplanacaktır. Birlik büro- | su 14 Nisanda Istanbula gelecektir. Bazı Azaların da daha evvel şehrimi- ceği veyahut ismini değiştireceği gibi havadisler hakkında ne diyor. Birliğin feshi hakkımda söylenen bütün sözler asılsızdır ve böyle bir şe ye lüzum ve sebep yoktur. tirmeğe gelince, daha henüz böyle bir şey de düşünmedik. Galatasaray Kulubün de Dayak mı? Mühendis mektebi sporcu- ları dayak yediklerini bildiriyorlar! Talebe cemiyeti vaziyeti görüşmek işin kongre yapıyor. Yüksek Mühen - dis mektebi talebe cemiyetinden dün metnini aşağıya koyduğumuz moktu bu aldık. Bu mektupta da bildirildiği #ibi Galatasaray klübünde voleybol maçları esnasında bir hâdise olmuş, Galatasaraylılarla Yüksek Mühendi mektebine mensup sporcu gençler ara sında bir hâdise olmuştur. Spor muha- birimizin tahkikatı da hâdiseyi teyit etmektedir. Mektup şudur: «Memleketimizde senelerden beri voleybol sporunun yükselmes'ne hiz - met eden ve sahalarda sportmen ha» seketlerile halkımızın sevgisini topla » yan arkadaşlarımız, klüplerde de bu sporun yer almasını temin ve temiz gayretlerine klüp rekabetlerini de sok mak için takım halinde girdikleri Fe- Derbahçe » Galatasaray klüplerinin dünkü resmi lik maçında karşılaştılar. Çok teessüf şayandır ki senelerden. beri büyük bir kardeşlik ve samimiyet havası içinde cereyan eden bu nezih temas sporumuz ve mektebimiz. için pek acı olan hüdiselerle kapandı. Mü- sabaka esnasında kulüp gitmiyerek ip- lerinden muvaffak olanı takdir eden mektebimiz talebesinin Fenerbahçe ta vafındaki arkadaşlarmı. talediri, yuvam mız harici Galatasaraylılar tarafından gok çirkin ve burada takrarı imkânsız olan hitaplarla mukabele gördü. Va - ziyeti kavramak istemeyenlerin ihdas ettikleri bu iğrenç gidişin fena neti - ces'ni hisseden mektebimiz s0n sınıf talebesinden (Tevfik) paralarile bile olsn misafir bulundukalır bir sahada evsahipleri tarafından yapılan tecavüz leri görerek bu şersit dahilinde oyu - nun bırakılıp gidilmesi hakkındaki ih tarı üzerine hareketlerini / kontroldan aciz bazı kimseler korlumç bir şekil- de bilfiil onun üzerine hücum etiler, Vaziyet'n korkunçluğunu gören mek- tebimiz sporcularından Yaşarın ayır mak için müdahalesini fırsat bilen di. ğer bazı Galatasaray mensupları te - carüzlerini pek ileriye götürdüler. Nezih bir spor sahası olması lâzımge- len Galatasaray lokal'ni kavga mey - danma çevirdiler. müdahalelerden dır. Bu sırada polisin müdahalesine müracaat olunmuştur. Maçm hitamın da sahayı terkederkon tahicire uğra - yan ve dayak yiyen arakdaşlarının vaziyetinden pek müteessir olan son smıf talebesinden Servetin (burayı lo- kal bildik te geldik) demesi ikinci bir taarruza vesile addolunmuş ve dört beş kişiden ibaret olan talebe arkı daşlarımız ancak polis ve kendilerine teşekkür edeceğ miz birkaç Galatasa- raylı arkadaş tarafından kurtarılmış. | tır. Bu hâdiseden dolayı bütün arka- daşlarımız büyük bir teessür içinde - dir, Vaziyet mesul makamlara sksetti rilmiştir ve bundan sonra bu gibi hâ- diselerin tekerrürüne mâni olmak için Mühendis Mektebi talebeleri fevkalâ de bir kongreye davet olunmuştur. Talebe cemiyeti, arkadaşlarının bu gibi sporculukla katiyen telifi olma - yan hareketlere maruz kalmasından dolayı mütecavizlere, ve bu vaz yetle rin önüne geçmiyen idarecilere ale - area ear samareraraeaaaaaerea saa ÖKONOMİ Sovyetler niçin Palamut almıyor? memleketimizden her yıl vasati 8 - 10 bin ton palamut alam komşumuz Sovyet Rusya, beş seneden beri alımı kesmiş gibidir. İlci sene ev- veline kadar, Rusyaya yaptığımız pa- lamut hülâsası ihracatı da kesilmiştir. tirttiği Kübraço denilen hulâsa ilete mn etmeğe çalışmaktadır. Zahire navlunu Devlet Demiryolları idaresi geçen Haziranda zahire tacirlerine yardım ol mak üzere iyi bir karar vermişti. Bir sene İçel de, demiryolları ile en a» şağı 50 bin ton zahire nakleden tacir ve müesseselere navlun ücretinin yüz- de otuzu iade edilecekti. Bu karadan beri, zahire işlerile uğraşanlar muay- yen mikdarı doldurmaya başlamışlar. dır. Şimdiye kadar bir kısın zahireci- ler bu mikdarı doldurmuşlardır. * Dünya patates rekoltesi — Roma uluslararası ziraat enstitüsünün larma göre bu yılım dünya patates re- koltesi bir milyar üç yüz on beş milyos ton tutacaktır. Bu miktar geçen yılım kinden yüzde 40 fazladır. i * Yunanistan Sovyetlere tütün sata» yor — Yuanistan, 2 milyon kilo tütün satmak üzere, Sovyet Rusya ile bir an laşma yapmıştır. Tütün ihracatına yan kında başlanacaktır. * Avusturya buğday alıyor — A» vusturyanın Macar'stana şimdiye ka- dar sipariş ettiği buğday miktarı bir milyon kentali bulmuştur. Alâkadar. lara gelen son haberlere göre Maca » ristanın, Avusturyanın bir senelik buğ day ihtiyacını karşılayamıyacağı ve hariçten buğday tedariki icap edeceği muhtemel görülmektedir. * Arpa piyasası iyi — Son baftak zarfında Muırda arpa fiyatlarının yükseldiği haber verilmektedir. Bu va ziyet memleketimizi yakından alâka « dar ettiği için tacirlerimiz arpa ibra catı için hazırlık yapmağa girişmişler. dir. Şehrimiz arpa piyasası bu hafta eş ki canlılığını bulmuş, fiyatlar değeri İle Hiç okuma bilmeyenlere bedeva kurs Istanbul Halkevi okuma yazma bilmeyenlere mahsus bir kurs açmıştır, Bu kurslar şehrimizin muhtelif ik mekteplerindedir. Bu : kuralarda hiç okuma yazma bilmeyenlere bedava, ders verilecektir. Köprü üzerinda tramvay teli koptu Dün akşam saat on sekizde köprü üzerinde tramvay elektrik tellerinden vayları 88 dakika kadar işliyesmeriştir. Küçük haberler Gülha nenin mutat tıbbi smüsameresi bugün saat 4,30 - 6,30 dadır. eaaaaeaeereesaseneaaene 25 BUH “ yaran BİRADER. A. Ağa, Ağeber (Rürak o Mrader mas) 2 Çece, 3. Eci, 4 5. Ede, 6, Gada, 7. Gadış, i. İga, 8. Kedi, To kle, 11 Kardeş, 12, Karmadaş, 13: Tüm'a, (kü: gük birader man.) vü 1, Besin, 2. Bi İZAK ETMEK” £ Bendirmek, 7. Bıktrmak, 3. Çer Tetmek, 4. Usandırmak, $, Yalıkıtmak. BİZÂR OLMAK, 1. Bezmek, 2. Bukmak, 8. Çışkımak, 4 Ocumak, 6. Tarramak, 7. Usanmak, & Yaka, Yalıkmak, Yalıkıtmak, , 1. Çitemiik (Sebze bahçesi), 2. , 8. Dirlik, 4. Kökenlik, 5. KS Ge Kavun karpuz; Karan karpuz tarlası. BRODORİ (üroderie), 1. Çile 2. Güleya, üne oyan, 3. Gerçel işi, 4. İzleme, $. Kamak BRONSLT” (Sronehite)” 1, İng, Basi, 2. İngin, Engin Nezle man.) 3. Tumağı, 4. Velpik. BUDALA, (Bak; Ahmak, Aptal). BUHAR, 1. Buğ, 2. Buğu, 3. Buhu, kaplayan bağu man. BUHAYRE, (Bak: Bahr "Bahir,) BUHRAN, 1. Bunasalık (Darlık, yöklük man) “Buna salıkta bal da katık olar... 2. Bunluk ÇI - Zaruri ihtiyaçla Fn temin olunamamasından ileri gelen darlık; Z - Hava- nn sıkıntı ve boğucu bali.) 3. Darlık, 4. Kargaşa (Anar ile. 4. Imiz, (Pus, yeri hil. BUKET, 1. Beylem, 2 Hüğül, 3. Kültem, BUKET YAPMAK, Koçetmek. BURÇ (Yildiz). 1. Gök kapmı, 2 Öcek, 1 Öğek, 4. O- Esi, 5. Ökek, 6. Ükek, BURÇ (Kale, istihkâm man.), 1. Baru, 2. Erk, 3, Sanır, Senir, 4 Siner, 5. Sinir. BÜRÜDET, 1. Salkım, 1 - şiddeti vada serince rüzgâr, 3 » soğuk, 2. Soğul 4. Soğurgu, 5. Soğuma, 6. Tuktuk, 7. Tum a Pe 1 Gren 2. Mae Oğücük, 4: Opün, 5. Op- Bus ETMEK, Öpmek, BUYT 1. Alli 2 Çeken 2 Kabin 7: Yıraklık (Bak; Kba 2. 14, 3. İd, İt, Ie, 4. İti “Şarabın itisi, $. Ko- iz gi Bayi). 4. Traklık, 8, BİH A BİAYNIHI, 1. Ginem, 2. Olduğu gibi, 3. Tıpatıp (Baka yin, Tıpkı.) ii BİHAKKİN, 1. Gereği gibi, 2. Kirtülikle (Kirtü — ha- kikat) (Bak: Hak.) BILAKİ,S. 1. İçip, 2. Karışu, 3. Tersine, tersine olarak (Bak; Akiz.) BİLBEDÂHE, 1. Ansızm, 2. Döşünmeksizin (Bak; Bes 4, Kamağı daheti) BİLCUMLE, 1 Kumuk (Bak BİLMASSA, 1.Ayımta, 2. Ayrca, 1. Başkaca “Mekâip gelmeyince başkaca adam gönderdim.. 4. Hele, 5. Hep” sinden üstün, 6. Oğrağu, 7. Yarı (Bak: Allhasas.) BILILTİZAM, 1. Bilgrek, 2. Cerie . Teiyacak, & a edinerek; 5. Tryana, 6, Yerle (Bak: Ttizami, Ankastin. BİLKÖLLİYE, 1. Basbakan 2. Bütün Bütüne, 3. Dibe lek, (Bak: Külliyen) BILMÜŞAMEDE, 1. Bakarak, Bakıp, 2. Görerek, 3. Kas rap (Karamak — müşahede etmek “öbserver,), (Bakz üşühedeten ) K BİLMÜVACEHE, 1. Yüzleşerek, 2. Yüzleştirerek, & Yüzüne, 4. Yüzyüze (Bak: Vicaben, Müvaceheten) BILVASITA, Dolaymyiz. BİNNEF$, BIZZAT, 1. Bozum 2 Çak, 3. Kendi, kendi. vi 4. Ok, Ok, 8 Öne Çünki Şukzen) İTTAHSİS, Ayrca, Ayırarak (Bk; Tahisen “1 BİTTAMANI 1. Bütün bütüne 2 Benküz olarak, & , en) Bİ, Siz (Yokluk ünlütır), (Aşağıdaki mürekkeplerin ilk ele, 3. Hep, 3 Kam, sözüdür!) BİAMAN, 1. Pağırsır, (Bağırsız: scmar, kalpsiz man.) BİAR, 1. Çarmak, 2. Kaşmer, 3. Smnap, 4, Sıyarık, $. Utanmaz, 6. Yüzsüz (Bak: Ar, Bihayâ) öreksiz mam) 2. Süs ) BİÇARE, 1. Acımacak, 2. Basıncak, 3. Emsiz, 4 Gora, , 6. Korana (Bak: Çare, Bedbaht, eliz)” : BİEMSAL, 1. Benzersir, Benzeri yok, 2. Eşsiz. BİGÂNE. 1, Ayruk, 2. EL 3. Yabancı, 4 Yat, 5. Yav, (Bak: Lâkayt) BİĞÜNAM, Suçuuz (Baki; Günah, Masum), BİHABER, 1. Boşank, 2. Gözü bağlı, 3. Sanayır (Sas mağır; daha çok gabi man.) (Bak; Haber.) , BİMAT, 1, Aymuksa, 2 Bi