10 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

10 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİHİ TEFRİKA : 8 iması yıkıldı En son Asir'de İmam İdris'te baş kaldırmıştı Şerif Hüseyin kendisine yapılan danışmayı nasıl karşılıyordu? - Babıâlinin cevabı - “Hilâfetin naçiz bendesi Hüseyin..,, Bu, muahedenin bir maddesi mu cibince böyle olacaktı. Fakat Ital- ya hâlâ Seyit ldrisi ile münasebe- | tini kesmemiş, onu gözleri: ö- nünde himaye ve siyanetten vaz « | | geçmemişti. Bunu Babıâliye uzun uzadıya ve saik ve delâile müsteniden yazdım ve bu halin süratle önüne geçilme- sini istedim. Aldığım cevap şudur: “Seyit İdris namma Musavvadan (1) mütemadiyen cephane ve er- zak gelmekte ve merkumun İtal. yanlarla münasebeti devam etmek- #e ve Sinokların (2) merkum İdri- siye ait bandra ve İtalya patentesile seyrisefer etmekte (olduğu tara- fıâlilerinden iş'ar olunması üzerine sebkeden tebligata cevaben Ha-i- ciye Nezareti celilesinden takdim kılman tezkerede akti sulhtan son- ra İtalya'nın Seyit idrisiye muave- net etmediğine dair Hariciye ! zırı Marki Di Colyanoi'in temina- tı kâfiyede bulunduğu ve Se; risiye ait Senbokların esna; ta verilmiş olan patenteleri etmekte olmaları melhuz olup ge- rek bunların (o istirdadı ve gerek merkum ile her türlü münasebatın kat'ı hakkında (Eritre) müstemie- kesi valisine (talimat ve evamiri müessire' ita etmiş olduğunu ilâve- ten dermeyan eyledi Bu tarihlerde ve bu tarihlerden sonra gidip gelen Senbokları dur- duruyor, ellerindeki kâğıtları tet- kik ettiriyor ve görüyordum ki bu kayıkçıların ceplerinde taze taze Italyan patenteleri var. Kendilerine sorduruyorum. . — Musavva'da veriyorlar, Seyit »ürisi de bunlardan başka pâtenta ile seyahat etmememizi emrediyor diyorlar. Ve gene görüyordum ki biraz hava almak, balık tutmak, inci top lamak, avlanmak, dolaşmak baha- nelerile Hudeydedeki Italyan kon. —— ——— yışma, sayısına göre giydirip kuşatmak sadoce Beyoğluculuk değil, yasaktır da. Yahut yasaklanması ulusal gerek- Biktir, Edebiyatı (ber noktada) ulusal devimin ve ülkünün gözü önünde tut- ealıyız. Olanı olduğu gibi veya olmuş san - dığımız gibi değil Çistediğimiz ve fay- dalandığınız gibi) belletmelde yüküm- lüyüz. Yoksa devrimci ve ülkücü ola- mayız. Acımda hiç bir ülke yoktur ki ede- biyatı bizim kadar politika kötülükleri- Do avadanlık etmiş olsun. Nelerine rast lamadık, hele bir şöyle an. Eski edebi- yat okutumundan örnek | analım; söz gelişi bir Namık Kemal için her birisi çocuklarımıza © ayrı ve aykırı bir şey yumurtlardı: Namık Kemal şair değil ediptir. Namık Kemal edip değil şairdir. Namık Kemal ikisi de değildir. Sa- si milliyetçidir! Namık Kemal dâhidir. Değildir. Ya- r are yarı değildir. Namık Kemal büyük bir inkilâpçıdır. Ve en son birisi çıkar der ki ve de- diğini sen de bilirsin ki, (Namık Ke- imal ne şudur ne budur. Namık Kemal #okuklarda ah vatan! vah vatan! diye haykıra haykıra dolaşan kütük gibi sar- A m değil- Bil) Bu anlayış ve görüşler ne kadar çe- şitli olurlarsa olsunlar; öyle düşünen. İer için bir şey denilemez. Amma bun- ları körpe Türk çocuklarıma öğretir - ken ulu orta söyleyemeyiz. Devrimin ve ülkümün istediğ gibi tek bir işi yiz. Uluş bütçesinin ödediği kürsüleri sandal bedesteni değildiri bi» rakamayız. Varlığımızın gözgüsü olan tarihi nasıl tekleştirip — ülküleştir. dikse, benliğimizin sesi ve belgesi 0- lan edebiyatı da öyle yapmak yükümü- müzdür. Okullarda edebiyat kitapları miz kaç bölümlü olacakın, her bölüm tek formüllü olmalı, Bu yolu (kanaatine) kişisel kanısı- na aykırı bulanlar; çocuklarımızın ka- falarını çorbaya çevirmek için alacakla- gı aylıktan vazgeçebilirler. Ama öte de yeni Türkeli çocuğu da ana yolda yürümüş olur, İstediğimiz de budur. Çocuk büyüyüp yaşayış ( alanma atıl. dıktan sonra kendi öbjektifini kullan sn. Bumu hiç olmarsa yirmi yıl içim böy- le bir disipline sokulm. İç yanışını ve tabildim mi der Niçin uyuşuluyor? Yemende Bacel kadısı Esseyit Ahmet Nuri solosu Asir'in iskel i diyor, oradaki Seyit İdri. lerle konuşuyor... Rabrâliye yazıyorum. . Bütün bunları birer birer sayı - yor ve döküyorum, aldığım cevap aynidir. Madem ki bu hususta Sinyor Mar ki Di Colyano (teminatı kâfiyede) bulunmuştur. O halde bu, böyle o- lacaktır. ! Arabistanda dostumuz kim, düş manımız hangisi, bunları bile doğ- ru dürüst biribirinden ayırt etmek bir meseledir. Bugün dost diye sevinçle sıktığı muz bir el yarın canımızı almak i- çin bize silâh çektiği vakıt mütcac- cip olmamak lâzımdır. Zaten başlangıçta bu havalinin bir panoramasını,, muhtelif zaman larda, muhtelif Oo mevkilerdeki eş- has ve vekayiin gelişigüzel birer tasvirini yaparak oradaki ahvali, keşmekeşleri, tipleri, ihtilâf ve mü ın gözlerde canlandırmak ımden yukarıda işaret etti- ğim noktayı da tesbit için, en s0- nunda düşmanımız, hem de bia - man bir düşmanımız (olan Şetif Hüseyinin bazan Osmanlı İmpara- torluğunun menafiini Babıâli ve | saraydan daha alâkadar, daha mru-| taassıp ve heyecanla korumak ister söründüğünü de kısaca yazmalı - yım. i Otuz küsur sene Osmanlı impa- ratorluğuna âsi kalmış (Asirdeki | İdrisilerle bir hayli çarpıştıktan uğ- raştıktan sonra ileride tafsilâtmı göreceğimiz bir çok sebeplerle ni- İayet bir itilâf yapmak O zarureti hasıl olmuştu. Bu hususta Babıâli ile muhabere edilmiş ve edilmekte iken Mekke- deki Şerif Hüseyinin de fikrini al. mak istedik ve ona 2 mart 329 ta- rihinde şu şifreyi yazdım: “İdrisinin lüzumu tenkili hakkım da dört aydan beri vaki olan ma ruzat ve tekidatımıza cevaben Da- hiliye Nezaretinden gelen telgraf- nameye göre Babıâlice itilâfın ter- cihi ahvali hazırai harbiye ve siya» siyeden münbais olacağı derkâr- bulunduğu gibi İdrisiye karşı bir | buçuk senedenberi mütehaşşit kuv- vei mürettebenin terhisi (talebini musirrane tekrar eylemekte olduk- ları, mahalli inzibat ve itaati ah- vale cüretleri de melhuz ve mah- sus ve calibi endişe ve binaenaleyh bu kuvvetle harekâtı tenkiliye gay- ri kabil bulunduğu kuvayi umumi- ye kumandanlığı vekâletinin iş'a- rından anlaşılmıştır. Seyit İdris müzakere için Sabya- dan Ceyzana geleceğini cevaben yazdı. İki üç güne kadar Lahyaya müteveccihen hareket edeceğim bu babtaki irşadatı fehimanelerinin emri iş'arı Şerif Hüseyin büyük vatan- perver, ve hilâfet hekçisi sıfati- le o vakit 6 mart 329 tarihile bana MİLLİYET PERŞEMBE 10 İKİNCİKANUN 1935 IHARİCİ HABERLER Fransız dışişleri bakanı Romadan Parise döndü —— o. er—— Yakınlaşmanın bir manası da barış muahe- delerine dayanan Avrupa nizamının İtalya tarafından tanınmasıdır ROMA, 9. A.A. — B. Laval dün öğ- leden sonra Paris'e hareket etmiş, du- rakta B. Müssolini, B. Suvich, Fransız ve Avusturya ve küçük itilaf sefirlerile şehrin yüksek memurları ve hariciye na- zareti erkânı tarafından uğurlanmıştır. İstasyon civarmda toplanan büyük bir halk kütlesi B. Laval ile B. Mussoliniyi hararetli bir surette alkışlamıştır. Pariste istikbal A.A. — Bu sabah Roma- e bakanı Bay Laval is elçisi, i ve Yunanistan n karşılanmıştır. Silâkları bırakma işi ROMA, 8. A.A. — Fransız » İtalyan ın silâhları bırakma yasama ile kısmında deniyor ki : “ Hakların müsavatına dal 11-12-1939 tarihli beyannameye atfen, her iki hükü. met, hiçbir devletin silâhları bırakma hususundaki taahhüdlerini tek taraflı bir hareketle değiştirmiyeceğini ve böy- le bir vaziyet tehaddüs ettiği takdirde, iki hükümetin birbirine danışacaklar, karar altına almışlardır.,, İtalya ve mevcut müahedeler BÜKREŞ, 9, A.A. — Romadan gelen haberlere geniş bir yer ayıran matbuat, elde edilen anlaşmayı Avrupa müsale- metinin takviyesini geniş mıkyasta ko- sylaştırmaya amatuf yeni bir hadise - larak memnuniyetle karşılamaktadır. Yarı resmi Vittorul gazetesi, Framsız- İtalyan görüşmelerinin pek ziyade mem- Buniyeti mucib bir metice verdiğini, çünkü Avrupa buzurun daha iyi zaman altına almmış olduğunu bildirdikten son- ra, bu anlaşmaların Romanya ve küçük itilâfın genel telâkkilerine uygun oldu- ğunu kaydetmektedir. ÜUniversel gazetesi, Romadaki hususi a dei Lindbergin çocuğu davası Parmak izleri Yokmu imiş? Parmilei izi "mütehassısı mahkemede ne diyor? — Dün, ine: hakemenin beşinci günü idi. Hauptman, uçuk ve şakın bir halde hâkimlerin kâr şısma çıktı ve jüri âzasmın yerli yerine oturmasını dikkatle takib sanki ona cesaret vermek bi üümseyen karısına döndü hararetle konuşmağa başladı. Resmi parm: izi mutahassısı | Keli, ne çocuğun odasmda ne de merdivenin üzerinde hiçbir parmak izine tesadüf et- mediğini söyledi. Avukat Reilly, Kellynin ifadesini der- hal cerhederek, gerek Bayan Lindbergh'- in ve gerek Dadı Betty Gov'un çocuğun odasındaki eşyaya el sürdüklerini ve bi- naenaleyh herhalde iz bırakmış olacakla- rını iddin etti, Buna rağmen, Kelly ifadesinde israr etti, FLEMİNGTON, S.A.A. — Müdafaa avukatı Reilliy, verilen | banknotların numaralarını tesbit etmiş olan 22 şahidin dinlenmesinde israr etmiyerek fedyei ne- catm hazırlandığına dair olan raporu muteber tutmağı kabul etmiştir. Bugün dinlenecek ilk şahid doktör Kondon'dur. Hekimler, Hauptman'un soğuk algınlığından ve göğüs adeleleri- in ağrımasından muztarib bulunduğu- mu söylemişlerdir. Arnavutlukta Kral Zogo “asilere sulh teklif etmiş ATINA, 8. (Hususi) — Atina ga nı temin ederek yazdıkları haberlerde Kral Zoğo âsilerin reisi Bayraktara sulh teklif etmiş ve m silâhları berukması şartile kendi af verileceğini vadeylemiştir. ine (o umumi yazdığı cevabta şöyle diyordu: “... İtilâfı mutasavverrin bir yedi ecnebinin tahtı teshirinde olduğu efradı milletten her biri nazarmda bile malüm olan bir şahıs ile akde- dilmesinden Ceziretülârabın umu- munda husule gelecek netayici va- himeden sarfı nazar evvel Hâdimülharemeyn ünvanının müteessir olacağı cereyanı vükuat ile sabit © olacağa ve mesele ile fillen iştigal eylemediğime mebni itilâfı mutasavverin şeamet ve ve- bundan en- tiyarımda değildir. — Bitmedi — (1) Eritre müstemlekesinin Bahcı- ahmerdeki limanı. (2) Oralara mahsus bir nevi yelkenli, Deniz meselesi —— "Fransa Amerikaya daha geniş bir muahede yapılması için nota verdi LONDRA, 9. A.A. — Röyter a- jansının öğrendiğine göre, Fransa, Amerikaya deniz vaziyeti hakkın- da bazı mülâhazaları ihtiva eden ve ezcümle Almanya, İspanya, Sovyet Rusya gibi deniz devletle rinin de Vaşington deniz andlaş- masının yerine konulacak olan ye- ni muahedeye ithalini teklif eden bir nota vermiştir. Bu notanın bir sureti İngiliz ve Japon hükü- metlerine gönderilmiştir. | muhabirinden aldığı uzun bir telgrafta anlaçmanın, Fransız-İtalyan yaklaşma- sından başla, barış munhedelerine daya- nan Avrupa mizamının İtalya (arafın- dan tanınması da demek olduğunu yazır yor M. Eden'in fikri LONDRA, 9.A.A. — Dün Edinberg” de vermiş olduğu bir söylevde B. Eden İtalyan anlaşmasına da dokün- B. Eden, bu anlaşmanın istikrarına büyük yardımı ol bundan bütün Avrupa işleri için lik çıkacağını sandığını söylemiş ve de- miştir ki 4 — Bu yeni sene için eyi bir başlan- gitar. Arap ittihad Nisan sonlarına doğru Bağ- datta kongre toplanıyor KUDUS, 9, A.A. — Bağdat'tan gelen haberlerde, Arab ittihadı cemiyeti nisan sonlarma doğru Bağdat'ta umumi Dır kongre toplama hazırlıklarına başladığı bildirilmektedir. Kongreye Suriye, Fi- listin ve Musr'den murahhas ve heyetle rin daveti için şimdiden faaliyete geçil- Arab mahafili merhum Kral Fay- Avrupanın bizm'e İrak hükümetinin gösterdiği kadar dolayi izharı memnuniyeti el tedir. “Tren kazasında Daliğlöldü S6 kişi ağır surette yaralandı MOSKOVA, 9, AA. — Moikovi yısı şöyle tesbit edilmektedir. derhal, 6 kişi sonradan ölmüş, 56 kişi ağır, 33 kişi de hafif yaralanmış tr, MOSKOVA, 9. A.A. — Röyter ajan- halde, kaza- ya uğrayan treni durdurmadıkları için, İki, makançi tevkif edilmiştir. İrak petollarının nakli için borular KUDUS, 9, A.A. — Yakında yapıla. cak olan Irak petrolleri boru yollarının açılış merasimine Kerkük'de İrak kralı Gazi riyaset edecektir. Aynı merasim Şam, Cerablus, Hayfa ve Amman'da ya- pılacalıtır. Bu merasime iştirak edecek İngiliz heyetinin yakında tayyare ile Londradan hareketleri beklenmektedir. Siyonistler birliği konferansı KRAKOVI, 9. A.A, — Acun revizi- yonist siyonistler birliğinin altıncı kon- İeransı 200 ecnebi ve 100 leh murahha sının işlirakivle burada açılmıştır. | Haric' kvcuk haberle l Moskova fen akademisi bürosu, 3- kademi azasından Samoloiviç'in Türkiye fenni münasebetler komisyonu başkanlı- ğına tayinini kabul etmiştir. * Arnavutluk matbuat bürosu Arna- vutluğun her tarafında tam bir huzur ve sükün büküm sürmekte olduğunu ye- niden teyid etmektedir. * Kudüste son günlerde portakal ihracatı artmaktadır. İki gün zarfında Yafadan altı vapur ile 167 bin sandık portakal Londra ve Hamburga sevko - Tunmuştur. * Noel yortusu gecesinde Kudüste Kamame kilisesinde © ermeni, rum ve ortodokslar arasında âyin meselesin - den şiddetli münazan ve kavgalar ol - muştur, > Bir haftadanberi Filistinin her o #mrafnda © görülmiyen O şid- yağmurlar o devam etmektedir. imur ve sellerden şimendifer hatla. rı bozulmuş ve bir müddet £ seyrisefer durmuştur. Buğdayı koruma kanunu 'ANKARA, 9. (Telefonla) — Maliye bakanlığı buğdayı korun resmi kanununa ek kanunun tatbiki suretini gösteren bir izahname h zırlamıştır. Şenlik günleri askerlerin yiyeceği ANKARA, 9. (Telefonla) — Tayinat ve yem kanununun 11, fi 13, 18, 20 ve yirmi ü şenlik günlerinde nuni istihkahlardan başka munzam olar ilâ otuzuncu maddelerini değiştiren bir kani projesi hazırlanmıştır. Projenin bir madde: e göre bayramlarda resi askeri mektep tal:besi.. aske- ve jandarmalara  100 gram et, 200 gram 4 rinç, d0 grım sası yağı, 60 gram şeher venlecekti., Edirnede fırka kongresi toplandı EDİRNE, 9 (Telefonla) — Bugün vilâyet fırka kongresi Keşanlı Ba Hasanın reisliği altında toplandı. Kongrede Edirneye tâbi olan kazâ lardan Uzunköprü, Ipsala, Keşan ve sair kazalardan murahhaslar bi lundu. Yeni heyete Bay Sevinç Fuat Tunaboyu, Bay Karabekir, eski mektup çu Bay Halil, Bay İbrahim Akıncı, Bay Şerif, Bay Selâmi, Bay Kâmil, Bay Tevfik seçildiler. Bay Hilmi Ankarada şiddetli soğuklar ANKARA, 9, (Telefonla) şiddetile hi billerin akümülâtörleri patlamıştır. Soğuk dündenberi şehrimizde bütüt im sürmetkedir. Evlerde sular donmuştur. Bir çok otomo Avusturyada Nazilerin faaliyeti VİYANA, 9. A. A. — Nazilerin faaliyeti artmağa başlamıştır. Zabita yukarı Avusturya'da gizli bir matbaa bulmuş ve bir çok tevkifat yapmıştır. Matbaada temmuz ihtilâli hakkında bir çok kâğülar ele geçmiştir. Karadenizde şiddetli fırtınalar MOSKOVA,9. A.A. — Uç günden beri Karadenizde şiddetli fır tınalar olmaktadır. Bir çok vapur imdat istemiştir. Navorosisk'de fır nadan ağaçlar devriln zulmuştur. ş, damlar uçmuş, telgraf ve telefon hatları bo- Yugoslavyadan gelen muhacirler İZMİR, 9. A.A. — Selânik'den limanımıza gelen bir vapurla Yu gorlav 100 muhacir gelmiştir. Bunlar hükümetçe gösterilmiş yerlerde iskânları temin edilinciye kadar hilâliahmer cemiyeti tarafından bakı- lacaklardı Anteb'in yeni yolları ANTEB, 9. A.A, — Son baharda vi. lâyetimiz içinde 45 kilometre şose yapıl- muştır, Bunun için 26 bin lira harcanmış 4000 amele çalışmıştır. İzmir Hilâliahmerinde IZMİR, 9. A.A, — Hilâlinhmer cemi yeti ile sağlık işleri müdürlüğü elbirl ölyle şehitlerdeki iplik ve bez fabrika- larına çalışan işçiler için fabrika müdür- lükderi tarafından artırılmakta olan ye mekha seler bu ayin sonunda bitecek şu bat a7'nda işçilere Hilüliakmer taraf. dan açılacak evi, tabağı, elameğiyle bo raber, beş kuruşa sıcak yemek vermeğe başlıyacaltır. Kastamonu Halkevinde KASTAMONU, 9. — Halkevi» mizde geçen 1934 yılı içinde 11 halk top lantısı yapılmış ve 12 temsil verilmiştir. Her iki toplantıya 9850 yurttaş gelmiş» tir, Bundan başka evin bir yıl içinde Gazi stadında tertip ettiği 8 spor top- lantısında 15,200 yurttaş bulunmuştur. Evin 7 şubesinde 7.127 kadın ve erkek üye vardır. Kırk köy mektebi ANTEB, 9. A.A. — Maarif vekâleti nin plana göre geçen yaz temeli atı- lan üçer dersaneli kırk köy meklebinden otuzunun yapılması bitmiş tedrisata baş- lamıştır. Elektrikle ölüm IZMİR, 9, A.A. — Şark halı kumpan- yasında çalışan işçi Receb makina daj- rosindeki kazanı — elektrik ce- reyanına tutularak ö Suriyedeki Türk emlâki ANKARA, 9. A.A. — Suriyedeki Türk emlâliyle Türkiyedeki Suriye emlikki Fraasa iz 1892 yılımda yapılan emlâk anlaşması ikinci kânunun İl inden itibaren altı ay müddetle tem- dıt edilmiştir. Eski kötü adlarda değişmiş GEMLİK (Milliyet) — Bursa Maarif Müdürü Fâkir Erdem mü- fettişlerinden Bay Hilmi, Bay ih. sanı alarak köyleri teftişe çıkmış- tır, Gemlik maarif memuru Cemil Erdil de yanlarında olduğu için bu teftişler sırasında büyük bir kültür hareketi de uyandırılmıştır. Erdil (Kurtul) da bir konferans vermiş, soyadlarından yeni devrim yapım- larından söz açmış, köylüleri coş“ turmuştur. Önce (Kurtul) imamı soyadının değişmesini istemiş, Ho- caoğlu yerine Bilgin sözü uygun görülmüştür. Gâvur Musa da kötü sanının başka bir biçime sokulması nı dilemiş, bu arada Batak Meh- met, Çamur İbrahim gibi şöhretler yerine hoşa giden kelimeler bulu- narak dolayısile bütün köy halkına birer soyadı seçilmiştir. Gemliğin M. Kemal mektebinde msarif müdürü Fâkir Erdem'in, müfettiş Hilminin, Ihsanm yar - dımlarile kaymakam Gani de hazır bulunduğu halde yatı mektebi köy çocuklarını sevindirecek oyunlar yapılmıştır. A Mübadillere Verilen yapılar Nüfus genel müdürlüğü- nün bir tamimi ANKARA, 9 (Telefonla) — Yani iskân kanununun meşrinden önce eni badillere ve muhacirlere iskân haddi çinde verilmiş olan | topraklar” ve yapıların iskân kanununa göre 28 se ne müddetle | borçlandırılp daha e” müddetle borçlandırıldığı anlaşıldı. igndan nüfus genel müdürlüğü valilere bir tamim yaparak o iskân kanununun neşrinden önce muhacirlere irkân had di içinde verilmiş olan yapı ve toprak- ların da 8 yıldan sonra 20 yılda aran" ması ve buna göre muâmele yapılma” se lâzem geldiği bildirilmiş ve bu müd- detten daha « bir müddetle borçlar - dırılanlara veya borçlandıılmak iste - yenler varsa bu barda müamelelerinin yapılması istenmiştir Çinede bir yangın ÇINE, (Milliyet) — Dün gece saat 23.30 da hükümet karşısmde bir fırında ateş çıkarak fırın ve bi- tişiğindeki üç dükkân yandıktan Kaymakamlığın vilâyet makamı na başvurması üzerine Aydın be- lediye itfaiyesi gece Çineye give rek yangının diğer 'a geçme sinin ve bütün Çine çarşısının yar masının önünü almıştır. Yangın kubbesi yarık olan fırm dan çıkmıştır. Halk arasında bu hu susta alâkadarların dikkatleri çe- kildiği söyleniyor. Yanan dükkünlar arasında Av? kat Sadığın yazıhanesi, bir tuha- fiyeci ve bir de bakkal dükân: vardır. Ökonomi Konseyinden Dönüş Heyet cuma akşamı An- karaya gidecek Atinada toplanan Balkan ökonemi beonseyine hükümetimiz namma iştirâk eden Türk heyeti yarın — denizyolları idaresinm vapurile Pireden dönecektir. Heyette bulunan ökonemi bakanlığı müsteşarı Bay Faik Kurtoğlunun, va- pur İzmirde kaldığı müddet içerisinde, bazı tetkiklerde bulunması muhtemel dir. Trabzon saylavı Bay Hasanın reis- Hğindeki heyetimiz, cuma günü akşam! #ehrimizden Ankaraya gidecektir. gehrimize İkinci ceza mahkemesi reisliği İstanbul Ikinci ceza mahkemesi reisliğine tayin edilen Balıkesir ihti- 425 hâkimi Bay Kemal gelmiş, vazife sine başlamıştır.