25 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yazan: Son HARİCİ HABERLER Yemen valisi Mahmut NEDIM Beklenen tehlike ne zaman kendisini gösterdi? Sait bütün kabileleri ayaklandırmış, ileri kara- kollardaki Türk kıtaları muhasara edilmişlerdi Bedevilerin ekserisi devecilikle geçinirler. Hattâ Hicaz demiryolu yapılacağı zaman, develerimiz boş, işsiz kalacak biz açlıktan öleceğiz diye birçok şikâyetler de hep bu yüzden vukubulmuştur. Cidde, Mekke, o Medine, Taif, hattâ Suriye, Necit, İrak arasında işleyen kafileler bütün çölü doyu- ran, besliyen kervanlardır. Bütün aşiretler, kabileler hep bu işle meşgudürler. Zaten Hicaz de- mek aşağı yukarı bu demektir, Bu bedevilerin yanlarında esirler var- dır. Bu esirlerin çoluk çocukları da birliktedir. Fakat bunlar esir mua- melesi görmezler, bedeviler, yani efendilerile ayni şerait içinde yaşar lar, artrk bunlar biribirlerine haşir neşir olmuşlardır. Ne bedeviler bu rlerden vazgeçebilirler, ne de e- sirler onları terkedebilirler, iki ta- raf ta biribirinden memnun, biri- birinden hoşnut geçinip giderler. “işte Sait Bajiseyr gözünü bu nok taya dikmiş, çölü biribirine kat- mak, allak bullak etmek için bu- hedefi intihap etmiştir. Uzun zaman bedeviler, kabile- ler, şeyhler arasında dolaşarak, on- ları yakından tanıyarak,aralarında kendine bir nüfuz ve mevki » yap» tktan sonra, darbesini indirmiştir. Sait, elde ettiği adamlar vasıta- siyle bu esirleri kandırmıştır. On- lara; — Ciddeye geliniz, âzat edilecek | siniz, hür olacaksınız bu hayttan | kurtulacak mal mülk sahibi, insan olacaksmız, İngiltere size her şeyi verecektir, tarzında telkinatta bu- lunarak nasılsa (o kandırmışlardır. Fakat bu o kadar kurnazlıkla, o ka- dar sessizce ve maharetle yapılmış- tır ki, hattâ kabile şeyhlerinin, re- islerinin bile bundan vakit ve za- manile haberleri olmamıştır. Bir yandan çöylde böyle çalışır- ken, bir taraftan hattâ daha evvel de Cidde İngiliz konsoloshanesi ile İstanbuldaki İngiliz sefa-| ikna etmişler, sefaret te Ba- brâlyi, sarayı kandırmış, hattâ (es- rarı zenciyenin ıtlakma (mahsus olmak üzere bir bidayet mahkeme- si)nin İstanbulda teşekkülü için ira del seniye çıkarılmış ve mahkeme heyeti Üddeye hareket etmek üze- ze ca şöyle dursun, haber ver- meğe lüzum görmemiş... Çöl bunu bizden evvel haber almış, hisset- miş ve ayaklanmış. Asıl garibi de şimdi, bizden ha- rıl harıl soruyorlar: — Çöl niçin, neden ayaklanmış? Düşününüz bir kere... Bu, karan- | lıkta oynanan hazin, feci komed- yadan, başka Osmanlı sarayının na- sıl çalıştığını, neler yptığını ne bü- yük bir geflet ve cehalet içinde çil kandığını gösterecek (o misal bula bilmek imkânı var mıdır? Biz, Hicazda bu muammanın a- nahtarını, sebeplerini, illetlerini a- rarken, İstanbuldan alman haber- Ciddeve akın akın esirler geliyor du. ' Çolukları çocuklarile Cidde s0- kaklarına düşen bu gafiller bekleşi- | yorlardı. Bunları cebren çöle iade | etmek imkânsızdı. Ve çölde müsademeler oluyordu. Şehirlerin kapılarına kadar da- yanan bedeviler, çölün ötesinde be- risindeki karakollarda mahsur ka- lan askerlerimizle de £ çarpışıyor- lardı. Bu karakollarda susuz, yiyecek- siz, mühimmatsız kalan kıtalarımız vardı. Yok yere, sırf kendi günahımız, kendi kabahatimiz, kendi gaflet ve <ehaletimiz yüzünden Mehmetçikle rin mübarek kanlarını akıtıyorduk. Tam bu sırada bir reis, bir Me deiumumi, dört âza bir müştantik, bir başkâtip ve iki zabıt kâtibinden | mürekkep mahkeme heyeti de Cid-| deye çıkageldi. Esirler evelâ İngiliz konsolosha- l nesine müracaat ediyorlar, oradan ellerine verilen vesikalarla mahke- meye müracata ediyorlar, mahke- de bunlara âzat kâğıdlarmı ve- Şehir dolmuştu, ellerine âzat kâ- ğıtlarını alan esirler ne yapacakla- rını bilmiyorlardı. Ne olacak, sim- di nereye (gidecekler, ne iş göre- cekler, hani vadedilen muavenet, vadedilen para ve iş? Sait Bajiseyr memnun, ve İstan- bulda Ebülhüda sevincinden kabı- na sığamıyor... Artık Hicazda da hâkimdir, Hicazda nüfuz mıntaka- #ı içine girmiştir. Ve saray, Babıâli, hattâ Hicaz vilâyeti, Mekke emareti, bütün ma- kamat hâlâ işin içyüzüne vâkıf de- ğildir. Ben de susuyorum, Susuyorum, çünkü Ebülhüdayı ortaya atmanın zamanı gelmediği- ne, atılsa da hiçbir faydası olma- ycağma kaniim. Şu anda yapılacak! yegâne iş Ebülhüda — Sait Baji- seyr oyununa bu kanlı oyuna biran evvel bir nihayet verebilmenin yo- lunu bulmaktan ibarettir. İşin asıl fenalığı bu isyan hare- ketinin tam hac zamanına tesadüf etmesidir. e Nerede ise hacılar da | Ciddeye akın etmeğe başlayacak. | ardı. Bu sebeple — halife ve padi- | şah büsbütün telâş ve endişe içinde idi. Aktarı cihandan gelecek müs- Harleri nasıl hac edebileceklerdi. Ciddeden dışarı çıka- imkânsızdı.Bunun yapacağı aksi tesir halifeyi bihakkın düşün- dürüyor, tazip ediyordu. Mabeyinden gelen telgraflar ne | yapıp yaparak bu gaileyi bertaraf | etmemizi emrediyordu. Fakat bir kere ok yaydan çıkmıştı. Şimdi Mekke emiri bir türlü düşünüyor, Hicaz valisi kendine göre başka çareler buluyor, mabeyin, gaflet i- ginde yüzen mabeyin bile aklı sıra tedbirler bularak, © uzun uzadıya tavsiye ediyordu. Kimi; — kuvvetle tenkil edelim, kimi, — nasihat ile yola getirmek daha hayırlı olur, kimi; — kendi haline bırakalım, yatışır, diyordu. Bence ne kuvvet, ne nasihat, ne de kendi haline bırakmak bu mesele- nin helline yarardı. Mekkedekiletle temas etmek, da- ğınık fikirleri, düşünceleri, mülâha- zaları birleştirmek ve | çığırmdan çıkan işi bir yola koymak emelile Mekekye gitmek istedim. Bu, benim için pek müşkül olma- Müsademelere, kan akmakta ol- masına rağmen meşayih bana ses çıkarmadılar, yol verdiler. Hattâ bazı şeyhlerle konuştum: — Biz de giinah yok, diyorlardı, esirlerimize neden ilişiyorlar, biz onlara esir muamelesi bile yapmı- yerwz hizimle (o Allah ne verdi ise yiyip içiyorlar, bizden ne farkları var.. Ne kazanıyorsak onlar da his- selerini a'mıyor lar mı? 'azla hiddetlenen bir ka- şöyle bağırmıştı: onun sarayında köleler hür- müdürler, bizim buradakilere yaptı ğımız muameleye mazhar mıdırlar, | hattâ orada kölelerin erkeklikleri. ni de yok etmiyorlar mı? bizden ne istiyorlar, halifeye, (padişaha bu zulüm yakışır mı? O zaman için bu adamlar haklı idi ler. Bütün memleket zaten bir -- ret hayatı yaşıyordu, kimin kimden şikâyete hakkı vardı. Bahusus bu, Hicazda gaile çıkarmak isteyen bir kaf: hile ve hud'ası eseri değil mi Şeyhleri mümkün olduğu kadar teskin ettim, beyhude kardeş kanı dökmemelerini tavsiye ederek; -- Biraz sükünetle sabredin, ya- kında bu işi haledeceğiz, herhalde bu meselede yabancıların parmağı var, onlara âlet olmavınız. beyhude kardeş kanı dökülmüsin.. dedim. Müteessir oldular, ve bir müd- det için beklemeği vadettiler, Fakat yolu açmayacaklardı, yalnız kan dökülmesine mümkün olduğu ka- dar meydan vermeden bekliyecek- lerdi, Bu sırada, Hindistanda bu: lunan Ahmet Ratip posa İstanbula dönerken, yolda mabeyinden aldığı bir telgraf üzeeine Ciddeye çıkmış- tı. Ahmet Ratip paşa derhal Mek- keye giderek fırka kumandanı Os- man paşa, Hicaz valisi Hakkı pa- ekke emiri ile birlikte bu MİLLİYET CUMA Alman sıyasasi Goring Varşovada Şark misakını mı konuşacak? PARİS, 24.A.A. — Berlinden ge len bir haber, Bay Göring'in Le- histana giderek Kont Potoki tara- fından tertib edilen ava iştirâk e- deceğini bildiriyordu. Varşovadan gelen bir haber ise, bu seyahatı tek zib etmemekle beraber Bay Gö- ring'in Biyelçevada Reisicumur ta- rafından tertib edilen ava gelmiye ceğini tasrih etmektedir. Mamafih bir çok Fransız gazete- leri bu seyahatin siyasi bir ehem- miyeti olup olmadığını ve bilhas- sa Almanya ve Lehistanm şark misakı hakkında kati bir vaziyet almak üzere bulunup bulunmadık- larını tetkik etmektedirler. Ekselsiyor diyor ki : Bay Göring im Mareşal Pilsüdski nezdinde Hit. ler tarafından hususi bir işle tav. zif edilmiş olması çok muhtemel- dir, Şark misakmın akdini Berlin ve Varşovaya tavsiye etmiş olan İngiltere hül ti bu yoldaki mü. zakerelerin biran evvel neticelene- rek Fransız hükümetini memnun etmesini çok istemektedir. Bu, si- lâhsızlanma O konuşmalarına tek- rar faydalı bir surette başlanması- nı kolaylaştıracaktır. İngiltere Âlman ricalinin fikirlerini yoklayor BERLİN, 24. A.A. — Röyter a- jansının bildirdiğine göre Lord Al- len dün B. Hitler, Göring ve mü- him diğer Alman ricali ile uzun mül.katlarda bulunmuştur. İngiliz milli işçi fırkasmı teşkil eden ve B. Makdonald ile sıkı şah- si temasları olan Lord Allen'in Hit'er ve Göring ile Almanyanm İ silâhsızlanma ve Avrupanın bu- günkü hali hakkındaki vaziyetine dair görüşmüş olması muhtemeldir. 25 İKİNCİKANUN 1935 Şiddetli soğuklar Amerikada su- hunet sıfırdan aşağı 45 NEVYORK, 24.A.A, — Mime- sotada elli senedenberi görülmemiş derecede soğuklar olmuştur. Dere- cede sıfırdan aşağı 45 dir. Birleşik Amerikada soğuklar yü- zünden ölenlerin sayısı dün sabaha kadar 70 idi ve gittikçe de artmak- tadı. Nevyorkta 20 santim derinlikte kar vardı ve kar yağmakta devam ediyor. Her yer kar içinde NEVYORK, 24.A.A. — Kanada ve Birleşik Amerikada şiddetli bir soğuk dalgasından sonra bol mık- tarda kar yağmıştır. Filadelfiyada 18 inç derinliğin- de bir kar tabakası vardır. Tram- eğer yoldan çıkmıştır. Münaka- t Nevyorkt karın kalınlığı 12 inç- tir ve münakalât muntazam yapı- lamamaktadır. Kanada ve Birleşik Amerikada trenler karlar içinde terkedilmiştir. Birçok şehirlerde telefon ve tel yazısı muhaberatı kesilmiştir. Sular taştı, binlerce insan ağaçlarda NEVYORK, 24.A.A. — Bir neh- rin sularınm taşması oyüzünden Mü eyaletinde Clarksdalede 10 kişinin daha ölümü haber veri- iyor. Missisipi ovasının sular altında kalmasile, damların ve ağaç'arm ü- zerine sığınan binlerce ahaliyi kur- tarmak maksadile motörlü vpur- lar sevkohunmuştur. Birçok yerlerde münakale, an- cak sandallarla temin edilmekte- dir. Sarre'ın Teslimi için Mütehassıslar son eri-* gelleri yola koymağa' uğraşıyorlar. BALE, Z4.A.A, — Fransız, AK man ve Sar mulahassısları bugün Sarı Almanyaya dönmesi ile alâ- kadar olan mali meseleleri hallet- mek maksadile burada toplumış- Irdır. Mutahassıslar, üçler komitesinin Roma'da yapmış olduğu itilâfların tatbiki usullerini tetkik etmişlerdir. Mutahassıslar uluslar kurumu kon- seyinin kararı mucibince 15 şubat 1935 tarihinden itibaren dostane bir itilaf elde etmeye uğraşacak- lardır. Bâle müzakereleri bittikden son- İ ra ucler komitesi, Napolide topla- narak mutahassısların kararlarmı | resmen tasdik edecek ve icabında kat'i bir itilaf vücuda getirmeye çalışacaktır. ridir arayıp ta b Mar diki ile olan erime” ye Mısırda bulunan bir yığın o Papirüsün arasından Britiş Museumun eline geç miştir. dan evvel kabul edeceği ümit edilmek- tedir * Viyanada kültür kurumunün te - şebbüsü ve Viyana muhitinin en seç - kin şahsiyetleri | huzuru ile, Fransız yazıcısı Kiod Farer tarafından, eski ve yeni Japonya © üzerine çok alkışlanan bir konferans verilmiştir. * Amerika otomobil © sanayiinin, bu senenin ilk üç aymda bir milyon 0- tomabil yapacağı tahmin edilmektedir. * ATİNA, 24 (Milliyet) — Maliye bakanı Pesmazoğlu İngiliz alacaklda - rı ile görüşmek üzere yarım Londraya gidecektir. * ATINA, 24 (Milliyet) — Başba- kam Bay Çaldarisin icra kuvvetini tak- viye için teşkilâtı esasiye kanununda değişiklikler yaplıracağı söyleniyor. — ——————— tedabir ittihazıva memur edilmişti Ahmet Ratip paşayı da Beni Ma- lik aşireti vasıtasiyle Mekkeye ge- girdim. Mekkede hicaz valisi Hakkı paşa beni görür görmez; — Mahmut Nedim bey, dedi, bu işi yapan emirdir, buna kaniim, sen ne dersin? Vakıâ emir de Ebülhüdaya âlet olduğu için bu möselenin müsebbip lerinden sayılabi mir bilerek mi Ebülhüdaya âlet ol- muştur, buna kani değildim. Kalimnos Kıyamı İlaiyanların bir kilise teşkili teşebbüşünden ileri gelmiş ATINA, 24 (Miliyet) .— Atina gazetelerinin pmlamız al « dıkıarı haberlere iaki kıyamın mebel İeiye Düklmmi Grefiez miz. tahil bir on iki ada kilisesi teşkili te - şebbü, ileri gelmiştir. ATİNA, 24 (Müliyet) — Atina be- lediye cisi Koçyas geçenlerde Italyaya gicip gelmişti. Dün (italya pas görünüyor) mev- zau üzerine bir konferans vermeğe te- şebbüs etmiş, fakat konferans salonun- da bulunan on iki adalı | Rumlar tara fından (Kalımnostan ne haber © var?) dye sözleri kesilmiş ve ortaya ehem « miyetli bir patırdı çıkarılmıştır. Bunun üzerine gözyaşı döken gaz- lar kullanılmış, zabıta bu suretle nü - mayişçkeri dağıtmıştır. Deniz Konuşmaları Japonyanın yeni teşebbüs ; fakat acaba e- | te bulunması ihtimali var TOKYO, 24.A.A. — Bütün ga- zeteler deniz konuşmalarını çık- mazdan çıkarmak için Japon hükü- metinin teşebbüste bulunması ih- timalinden bahsediyorlar. Gazete- lerin yazdığına göre Japonya Pasi- fik sulhu için bir siyasal anlaşma »yapılmasını teklif edecektir. Bu anlaşmada Japonyanın uzak şark- taki hususi vaziyeti tanınacaktır, Her “7 Hauptmanın aleyhinde FLEMİNGTON, 24. A.A. —İd- dia şahidlerinin sonuncusu olan bir mutahassıs, dün Lindbergh'in ço- cuğunu kaçırmak için kullanılan merdivendeki çivilerin Haüptman ın evinde tavan arasında payanda tahtalarındaki çivi deliklerine uy- duğunu ve Hauptman'ın rendesi. nin merdiveni yapan rende oldu- ğunu, cünkü rendenin ağzmda bu- lunan bir kırığın merdivende iz- ler bıraktığımı söylemiştir. Cenubi Amerikada boğuş- ma devam ediyor AsSOMPSIYON, 24 A.A. — Neşrolunan resmi tebliğde Para- guay kuvvetlerinin Karandayti'yi ele seçirdikleri ve bir çok esir ve malzeme aldıkları bildirilmekte dir. Kapilenda mıntakasmda Boliv- İren Palmosolaya doğru çekil- Fransanın yeni harp po NANTES, 24.A.A. — Harb esnasında ticaret gemilerine Te) etmek üzere bilhassa inşa edilmiş olan bir gemi denize indirili Yine böyle diğer bir gemi de yarın denize indirilecektir. “ Bay Laval sefirimizle konuştu PARİS, 24. A.A. — Dışarı işleri hakanı Bay Laval, bugün Tü büyük elçisi Bay Suad'i kabul et: miştir. Sovyet Japon münasebatı MOSKOVA, 24.A.A.— Gazeteler, Japon başvekili Bay Hirol natku hakkında bir takım mutalealar serdetmektedirler. Gazeteler, şarki Çin demiryoluna müteallik olarak yapılmakta müzakerelerin müsald bir surette inkişaf etmekte olduğu surel Japon başvekilinin vaki beyanatının hakikata tevakuf etmekte oldi nu ve bu müzakerelerin iyi bir neticeye varacağını gösteren | alâmetler mevcud olduğunu yazıyorlar. Pravda gazetesi, Japon hükümetinin henüz halledilmemiş alel ğer meselelerin de halli için fazla mesai sarfetmek suretile Japon” münasebalının muslihane bir surette inkişaf etmesini kolaylaştır niyetinde olduğunu alkışlamaktadır. 430 ihtira beratı hükümden düşl ANKARA, 24 (Telefonla) — Yıllık taksitlerini yatırmadıkl dan dolayı 430 kişinin ihtira beratının hükümden düştüğü Iktisat ! letince ilân edilecektir. Dairelerdeki lüzumsuz kâğıtla ANKARA, 24 (Telefonla) —. Resmi dairelerde bulunan lüz kâğıtların ne suretle yok edileceği hakkındaki nizamnamede yazılı edilme tabirinin tefsiri Devlet Şürasınca gör: İmüş ve Devt Şİ yok edilme tabirinin lizumsuz kâğıtları atmak değil yakmak veyai İekette kurulacak kâğıt fabrikalarına iptidai madde olarak. satmi duğunu kabul etmiştir. Osmanlı bankası mü- dürü Maliyede ANKARA, 24 (Telefonla) — Os - manlı bankasramn yeni umum eüdür - füğüne tayin edilen M. Filip | Garelli maliye bakanını ziyaret © etmiş, sonra müsteşar Bay Faik ile bankaya müte allik işler için görüşmüştür. Maliye mütehassısları ANKARA, 24 (Telefonla) — Ev « velki gün Ankaraya yekm mütehassıs Mösyö Alfa - M- yi büyün sa liye bakanı kabul etmiştir. İspanyadan gelecek pamuk'u mensucat ANKARA, 24 (Telefonla) — panyadan gü imi ve gelecek pamuklu mensucat için evvel - ce verilmiş 160 bin kiloya ilâve olarak tarifenin (377) den;(381) pozisyonla - Ema 100 bin kilo kontenjan ilâve edil- mesi takarrür etmiştir. Denizyolları ANKARA, 24 (Telefonla) — Oke- pomü bakanlığının sene başıdanberi Türsiye sahillerinde işletilmek üzere bazıradığı denizyollarını ve her deniz yolunun — başlangıç son ve uğrama is- kelelerini £ ve her yolda yapılması mee- buri sefer talimatnamesini bugünlerde resmi gazetede meşredecektir. Bir hafcada yakalanan kaçakçılar ANKARA, 24.A.A. — Son yedi gün içinde muhafaza teşkilâtı tara- fından birisi yaralı 70 kaçakçı ile 36 kaçakçı hayvanı yakalanmış, 1790 ki.o gümrük kaçağı, 735 kilo inhisar kaçağı, 452 aded paket tü- tün, üç tüfek, iki tabanca, 7 mermi 48 mecidiye, 31 kâğıd lira ele ge- çirilmiştir. Ri Gümüşhanede ikinci müntehip seçimi GUMUŞANE, 2.A.A. — Vilayetimi- sin ikinci müntehib seçimi bitmiştir. Cumhuriyet halk fi österdi, namzetlerden 4ZI erkek ve 39 kadın it- tifakla seçilmişlerdir. Aydında AYDIN MLAA. — Vilüyetminin her ikinci müntehib seçimi Saka Mene Dil eller Çile pamzedlerine verilmiştir. Aydın merkez kazasından 44 kadın ci müntehih seçi Roma Mar. ve Bulgarlar SOFYA, 14.A.A. — İtalyan ve Fransa elçileri'dış işleri bakanına giderek Bulgaristan'ı Roma anlaş- malarma iştirak etmeğe resmen ayet: elmişlerdir. Yeni bir haydudluk FALL.RİVER, (Massaşuttes), 24. A.A, — Ellerinde tabanca olan dört haydud bir posta furgonunu çevirmişler ve yağma ettikten son- râ otomobille kaçmışlardır. Haydudlar posta ile taşman 129.000 dolar banknot ve gümüş paraları da alıp gitmişlerdir. Bir tayyare düştü ROMA, 24.A.A. — Antrenman yapmakta olan bir deniz tayyaresi düşmüştür. Pilot paraşütle kendisi- ni kurtarmış hafifçe yaralanmıştır. Tayarede bulunmakta olan bir yol. cu ise ölmüştür. - i Bulgar dışsıyasi Değişmiyor | Kral yeni nazırları sar da yemeğe alıkoydi BELGRAD,24.A.A. — ai jansı, muhabirine yaptığı bi yanatta, dış işler bakanı ME İov, hülâsa olarak demiştir ki “ Bulgaristan'm dış siyasi kisi gibi kalmaktadır ve komşularile olan dostluk bağl nın devamma matufdur.,, Diğer taraftan, başbakan Zlatev, yeni hükümetin Yugo ile yakl, politikasma d deceğini bildirmiştir. Kabine sarayda SOFYA, 24. A.A. — Kral vekil Jeneral Zlator ile yeni metin diğer azasını ve kendilerini dün gece koymuştur. Otuz Makedonyalı tevkif SOFYA, 4.A.A, — Polis 30 kadar Makedonyalıyı tevf bir miktar bomba ile revolvef sadere etmiştir, Avusturyada Hitlerciler Son zamanlarda yeni faaliyeti artırdılar VİYANA, 24.A.A. — Sar 9f kından sonra nazi faaliyeti turya ve bilhassa yukarı A: yada eskisinden daha fazl bir det almıştır. Yukarı Avustul polis ve jandarma, yeni nazi paganda merkezleri (o bulm Buralarda S. A, ve S.S. rn yapılmaktadır. Polis, dün Vels'de bu merk€ den birini sarmış, 40 Hitler'ci kif süniştir. Müthiş bir infilâk maf VİLMİNGTON (Amerika)! A.A. — Nitrogliserinden YÜ 20 daha kuvvetli yeni bir möl madde bulunmuştur. Bunun j nitramondur. Diğer bı il Bu hususta tecrübeleryapıli bu maddenin üzerine silâh at) ateşe sokulmuş ve kızgın deni) le delikler | açılmıştır. Faks bir infilak olmamıştır. Yalms# büyük cesametteki bir di9*| kartuşu bunu patlatabilmiştir” Uluslar arası parlam€ j lar konferansı BRÜKSEL, 24.A.A. — mentolar birliği icra komiti lecek uluslar arası konfe 26 temmuzda Brüksel'de karar vermiştir, mene lar vardır 3 Terusili rejimlerin tekân nayi ve ziraatın koruna