8 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MILLIYET'in Tefrikası: 16 O mu öldürmüştü? O bunu boğa- Hastaneye kaldırıldı, araba Nakleden: M. F. zını yırtan bir haykırışla reddetti! Hülâsa (Fantoma - Hırsız namile maruf © lan Marten Dal hususi bir baloda ga- yet garip bir hırsızlık vakasının içine karışmıştır. Çalman şey ev sahibi Ma- dam Koverlihin yeşil olmasıdır. Bunu Brina isminde bir genç kız aşırmıştır. Maksadı şüdur: Çünkü bu yeşil el mas Cimi Borinjer isminde bir adamın katledildiği gece bunun O üstünde idi. Ve elmasın bir parçası da cinayetin ol. duğu yerde bulunmuştu. Brina bu mü- cevheri tekrar elde ederek | kendisini kurtarmak istiyordu. Halbuki mücev- her tekrar ortalıktan esrarengiz bir şe- kilde kaybolmuştur. Bunu acaba ev sa- hibi Koverlih aşırmasın? Fakat neden bu adam böyle bir hırsızlığı yapacak- tari ? İşte Dal, şimdi genç kıza bir yar- | dim olmak üzere Korerlihin arkasını takip etmekte ve elması bulmağa çalış- maktadır.) — Yüksek bir maksad mı? Koverlih sükünetini o bulmuştu gülerek: — Evet, dedi, Şimdi ben de bu- | nu düşünüyordum. Fantoma Hırsız ko'tuğa iyice yer leşmişti, Ona dikkatle 2 — Koverlih diye (e sordu. Sizin fransızcanız iyi midir? Karşısındaki adam inildedi. Dal tane tane bir fransızca cümle söy- ledi fakat öteki sanki bu kelimeler | hiçbir şey ifade © etmiyormuş gibi taş gibi di ördu. — Fransızcanızı unuttuğunuzu | zannediyorum. Kimbilir belki de evvelce bilmiyordunuz. Eğer anla. sa idiniz sualimin sizi o muhakkak titreteceğini tahmin ediyorum. Mü- saade ederseniz sualimi ingilizce tekrar edeyim: “Barenjeri siz mi öldürdünüz?,, Koverlih geri geri çekilerek ba- gırdı: - Öldürmek mi?.. Ve ahengini kaybeden bir 8es- le tekrar etti: — Öldürmek pi? fakat'niçin — Çünkü © karınızın peşini bi- rakmıyordu. Fantoma Hırsız o sakin bir sesle konuşuyordu. Sanki aklına gelen rip Roy serdetmiyor, hakikat ni olduğu bir şeyi yerd sn çümle Koreli garip bir tesir yaptı. Bü. Gözlerinde kinli bir ışık parladı. iz Barenjer hakettiği âkibeti bul Buluz iç istemiyerek Cimi da te emiyerek Cimi — Çünkü bu broş, benim yarın | yemeğe davet ettiğim biri. dan kuvvetle arzu ediliyor. Ty emeğe davet ettiğiniz birisi mi? Biliyor musunuz kendi kendi. | me siz acaba deli misiniz, yalancı mısız, dolandırıcı mansız diye soru- Niçin hem deli, h — Niçin eli, alancı, hem dolandırıcı öllağeziz e Dal in sürükle: | ii ye sürükl ye yazıhanenin öbür Şaraksa doğru — Hatta bir deli bile... F, oh, Koverlih!.. birdenbire KM hin elinde beliren a şöyle bir baktı. & Yazrhaneye dayandı. Yüzünde korkudan ve hiddetten zi — can sıkıntısı o izleri belirdi. onra © sakin, durgun hali birden. > Kayeole. Şimşek süratile ile- ri atı'dı Koverl kol a odanın bir amli Köoverlih karşısındakinin halin- deki bu âni değişiklikten fevka- şaşırmıştı. Dili tutulmuştu. Bir ş€y söyliyemiyordu. Fantoma- ii ellerini onun ceplerine sok- A ne beldm. ir tarafı hafifçe yumrulmuş, uçuk yeşil renkli Hanak bir e | bir ân aydınlıkta lı, sonra Dal'ın cebinde kayboldu. Kover- kih hâlâ kendisine gelememişti, E- linde mustatil şeklinde bir şey his. detti ve: .— > da e diye sorabildi. — Kartım... her zaman kartımı Bırakmak âdetimdir. Bu her han- gi bir karışıklığa meydan vermez Koverlih kartı evirdi, çevirdi ve baktı. Dal: — Arkasmda yazılı olan cümle sizin hakkınızda da varit olabilir mi şimdilik bilmiyorum. Dedi. Bu- nu yarın öğle yemeğinden sonra öğreneceğim. Koverlih kartın üzerinde yazılı olan cümleyi evvelâ gözlerile son- ra da yüksek sesle okudu: “Bu küçük lâtifeyi affedeceği - nizi ve malınızı sizden izinsiz al - dığım için kusuruma bakmıyaca - ğım it ederim. Malısızın kıy- metinin yüzde onunu tutan bir pa- rayı hayvanları koruma cemiyeti- ne yalırdığınız zaman onu size tek rar iade edeceğin; FANTOMA - Hırsız, Kart Koverlih'in ttreyen elle - rinden düştü. Hırsızın üzerine atıl mak istedi fakat o çoktan ortadan k- “-lmuştu. D “uzuncu kısım Mimiye mektup Dal, işinin yarısmı muvaffakı - yetle başarmıştı. Neşe ile merdi - venlerden iniyordu. Broşun yum - rulmuş tarafı parmaklarına değ - dikçe eksik olan parçanın Ralf Kondon'un elinde ( bulunduğunu hatırlıyordu. Bu bitmek üzere o- lan gece hayatının en hareketli ve en faal gecesi olacaktı, Kapınm ö- nüne geldiği zaman durdu ve Ko- verlih'in kartın üzerinde Fantoma Hırsızın ismini gördüğü zaman yü zünün aldığı hali gözünün önüne geldiği için gülümsemekten kendi- ni alamadı. Koverlih'in hali hiç te hayret edilecek ( bir şey değildi. Fantoma - Hırsızla mahut kartı ar- tek meşhur olmuştu. İkisi birden polisi kaç defa ayaklandırmışlar - dı ve ikisi de mevhum bir umacı gibi nam almışlardı. Koverlih'in Dal sokakta yürürken kaşlarını çattı. Bu son zamanlarda çok ga- rip hâdiseler vukubulmuştu. Dal'- in hiç ayağımı basmadığı yerlerde Fantoma - Hırsız'ın kartı bulun - muştu. Birçok hırsızlıklar yapıl - mıştı ve Dal bunlara dair yalnız bir şey biliyordu. O da kendi kar- tınm, daha doğrusu çok güzel bir taklidinin hırsızlık mahallinde bu- hunduğu idi. Her halde onun isminden istifade etmekte idi. Fa- kat bu adamm, Dal'in şimdiye ka- dar yaptığı gibi çaldığı eşyaları ge- ri verdiği yoktu. Bu çok cansıkıcı bir şeydi. Dal bu münasebetsiz he- rife iyi bir ders vermeyi ne kadar isterdi. Düşüncesinin bu noktasın- da omuzlarmı silkti. Belki bir gün kendisini taklit eden adani tevkif | edilirdi. Şimdiki halde düşünecek daha başka şeyleri vardı. Genç a» dam karşı kaldırıma geçti ve biraz evvel çıktığı binaya bir kere daha baktı. Gecenin karanlığını koyu kurşuni bir aydınlık bereliyordu. Perdenin arkasında yanmakta olan lambanın ışığı solmağa başlamıştı. — Bitmedi — YENİ NEŞRİYAT Yeni Adam Yeni Adamın son çıkan 58 inci sa- Çocuk bahçesinde kurt gezdirilir mi? Moda çocuk bahçesi ve Moda çayı. rı müsait havalarda halkın ve çocuk- | betmiştir. Geçen gün bu kurdun müthiş facia- lara sebep olmasma remak kalmıştı Kosxoca kurt nasılsa sahibinin elinden kurtularak, olunca hızile Modaya sal « dırmış, ve herkes can havlile bağırma- ğa, çocuklar o kaçışmasa ve ağlamaya başlamışlardır. Temiz havada çocuklarını gezdirmek te olan annelerden ikisi bayılmıştır. Be reket versin, o civarda çalışan amele lerin sopalarla bizmi üzerine kurt a dağ il Zİ iii POLIST — Sokakta Baygın adam altında kaldığı aulaşıidı Evvelki gece Yemiş tarafında Odun- kapısı civarında sokak ortasında bir a- damın baygın yatmakta olduğu görü - lerek polise haber verilmiştir. Zabıta memurları — gelip bü adamı kaldırmışlar ve yapılan muayenede bar cak kemiklerinin bir kaç yerinden kı rılmış olduğunu anlıyarak hemen has- taneye kalırmışlardır. yapılan tedavi netice sinde yaralı adam biraz kendine gelmiş ve zorlukla verdiği ifadede isminin Lef- ter olduğunu söyliyerek: “— Yolda gidiyordum. Arkamdan bir araba sesi duydum. Kenara çekil - meğe vakit bulamadan geriden gelen araba bana çarpıp. yuvarladı, Tekerleklerin altında © bacaklarım parçalandı. Arabacı feryadıma kulak as- muyarak o olencn herile arabasmı sü - rüp akçtı. Ben acı ile bayılmışm. Bu yüzden arabacıyı da teşhis edemedim. demiştir. Zabıta bu meçhul arabacıyı aramaktadır. İk tanışuğı kadını vurdu Beyoğlu lokantalarından birinde ça- şan garson İsmail Halıkı evvelki ek- şam işinden çıktıktan sonra bir pasta - banede Bedin adi: bir kadın ile tanış - tar. İsmail Hakkı ile Bedin gebir içim - de bir otomobil gezintisi (o yaptıktan sonra yemek yemek için Şehremininde bir aşçı dülkânma girmişler. Aşçı dük- kânmda yemek yerlerken © aralarında kavga çıkmış, kadın küfür etmiş. Obü- rü de her zaman taşıdığı bıçağını çe - kip kadmı yaralamıştır. Kömür hırsızları Havalar tekrardan soğudu, bü yüz“ den bazı kimseler kömür başladılar. Kömürcüler ile rekabet eden bu hır sızlar sermayesiz elde ettikleri malla - rını pek çabuk satmaktadırlar » Dün de sabıkalılardan Ahmet ismin. de bir şahıs, Divanyolunda Acıhâma - man kömürlüğü çuvalı doldura - Sandalya vurmus Dün Küçükpazarda karakol karşı - sında Cemilin kahvesinde oturan Ek - rem ile Feyzinin aralarında kavga çık- maştar, Ekrem, polise baş vurarak Feyzi - nin kendisini sandalya ile dövdüğünü iddia etmiştir. Suçlu Feyzi yakalana - rak tahkikata başlanmıştır. Palto hırsızı Dün saat 18 buçukta Unkapanında Tekirdağ iskelesinde o Hamit ağa he- dan bir palto ile bir kat elbise çalarak kaçmak istiyen (| sabıkalılardan Kürt ismail yakalanmıştır. Oyunda kavga ında kahvecil'k eden Ve- EE. hızla | hırsızlığına | İ mışlar ve tedavilerine başlanmış (ÜTEFERRİK HABERLER Gelecek Holanda gemisi Akacak alı seyaha- tine çıkmış bulunmaktalır Holanda bahriyesine mensup bir mektep gemisinin bugün lima- nımıza geleceğini yazmıştık. Bu ge mi Hertoğ Hendrik o isminde bir zırhlıdır ve kumandan Henirich'in kumandası altında bulunmaktadır. Holanda ge nisi Akdenizde bir çok Bisanlârma tığraksıştır. Pireden B- manımıza gelmektedir. Geminin zabitan ve zabıt nam- zetlerile birlikte 300 kadar müret- tebatı vardır. Silâhları şunlardır: Bir adet 10 santimlik, dört adet 15 lik, 4 adet 7,5 luk, dört adet 3,7 lik topu var- dır. Marmahreç tonusu 4371 dir. Holanda bahriyelileri gelecek perşembe gününe kadar limanı - mızda kalacaktır. Geminin limanı. muzda bulunduğu müddet zarfın- da Holanda orta elçisi Baron de Harinxma kumandan ve zabitler şerefine bir süvare verecektir. On iki kuduz hastası getirildi Evvelki gün kuduz tedavi mü - essesesinde Geredenin Mengen ka- zasından on iki hasta getirilmiştir. takanın Birlikköy, Kozköy, Arap- köy ve Vız köylerinden on iki kişi- yi muhtelif yerlerinden ısırmıştır. Bunların içinde Birliköyünden Şa- ban oğlu Muradın yürası derince- dir. Bu hastalar hastahaneye alın- tır, Hat bağlandı Yarından itibaren trenler aktarmasız gelecek Feyezan yüzünden, aktarma ile iş - liyen Avrupa selerleri, yarından itiba ren gene eskisi gibi muntazam olarck tarifeye konulacaktır. Dün alikadarlara gelen haberlere göre, ana hattın Yunan arazisinde bo zulan kısımları yeni bir kavis ilâvesi uğrayan hattın tamirine devam edil. mektedir. Şark demiryolları © kumpanyasınn bozukluk dolayısile tarifeye ilâve etti- ği A ve B selerleri yarmdan itibaren yapılmıyacaktır. Bunun yerine konvansiyonel ve ekapres katarları işliyecditir. Türk cerrahi cemiyetin- de aylık toplantı Türk cerrahi cemiyeti aylik toplan- bismi Ahmet Kemalin © başkanlığında Beyoğlu hastanesinde yapmıştır. ör Sadrettin bir felçten ol. ma (Piod bot) vakası, profesör Salâ battin iki mide volvülüsü vakası takdim etmişlerdir. taşi in Röntkenci Tarık Temel Safra teşhisinde iki vaziyette radiyografini ebemmiyeti halıkında tebligat | yapmış münakaşaya Kemal, Fahri, Burhanettin iştirikk etmişlerdir. Tarık Temel madir bir rie kist hida- tiki © göstermiş, Kemal ve Fahri fi - kirlerini söylemişlerdir. Tarık Temelin isaaşer karhasmda ayakta ve yatakta apılan muayenelerin ehemmiyeti hak- ope im Burhanettin, mu- doktor Ihsan Şükrü, Dr. Muhtar Fuat iştirâk etmişlerdir. RLARDA Iranla afyon Mukavelesi Dün üç devlet murahhasla rı toplantılara devam etti Türk - İan - Yugoslav görüş - melerine dün uyuşturucu maddeler inhisarı idaresinde yapıaln bir top- Jantı ile tekrar devam . edilmiştir. İranlı murahbasların İran inhi- sarından istedikleri bazı malüma- tn geçikmesi yüzünden aksayan konuşmalar, alâkadarların verdik- leri malümata göre, önümüzdeki inde müsbet veya men- iceye bağlanacaktır. Dünkü toplantıya afyon inhisa- rı umumi müdürü — Bay Ali Sami başkanlık etmiş, Yugoslavya mu- rahhası Bay Mihailoviç ve ökone- mi bakanlığı namma da Bay Müm- taz hazır bulunmuşlardır. Müzake- relerde, İranın Türk - Yugoslav an- laşmasına girmek için öne sürdü - ğü teklifler gözden geçirilmiştir. Henüz, üç inhisar arasında bir mukavele imzalanması (o vaziyeti mevzuu bahis olmuş değildir. trüksel serçisinda inhisar pav;onu daresinin Brüksel ser- Türk paviyonu kura - İnhisar gisinde ir cağı malümdür. Pavyonda teşhir e- dilecek tütünlerimiz ve içkilerimiz için nüruneler ayrılmasına baş - Tarmıştır. Bu nümuneler yakmda Brüksele gönderilecektir. Gelen muhacırlar Şark Demiryolları yarım ücret alacak Şark şimendiferleri ile Balkan- lardan memleketimize gurup ba - linde gelen muhacirlerden şimdiye kadar yarım ücret almıyordu, Kum panya, bu tarifeyi perakende şekil. de gelecek muhacirlere de teşmil etmiş”ve kararını Nafıa başkomi- serliğine bildirmiştir. Bundan böy- le, Sivelengratta buduttan itibaren yarım ücret alınacaktır. Yeni soyadı Alanlar istanbul Telgraf gişe memurlarmdan: Celâl Başarır, Sadi Çelik, Niyazi Duyan, Sadık Bulaner, Mustafa Alabora, Zeki Fırtma, Hüsnü Barlas soy adını almış- lardır. * letanbul deniz tzareti müdürlü - #ünde müstahdem & Hüseyin (Alkaş) soy adını almıştır. mm, m Rae kiin Ve Ak la Kadri ve anneleri Bahriye (Gültekin) 40y adımı almışlardır. * Şirketi Hayriyede B, Ahmet (Dal ©), Kırıkkale tapa mütehassısı Meh - ba, Oğlu İstanbul hukuk fakültesi taz lebesinden Muzaffer (Nuray) 807 md- larını , almışlardır. girlerinden Hâmit (Serim) soy adın almıştır. * Loydd Triestino memurlarından Mİ Arif ve biraderi gümrük memurla - rından M. Hulüsi (Ultan) soy | adını i mütekait Şaban Şevki, torunu tanbul emniyet müdürlüğü kaçakcı- bik bürümü öşüncü komiseri Hikmet (Göreli). V. Riza (Okat), Hakim in (O- ğötçü), malmüdürü V. Irfan (Savaş), J K. Zeki (Akm), muhasebe Yanıker), H. doktoru Tevfik (Ergin), Kiler sami V. Şevki (Kodal), G- Hz Fırkası reisi Sabri eski | soyu (Çalık), muhasebeci hususiye yazganı Rifat (Tu- na), inhisarlar memuru Cemal (Kök - sal), belediye o başkanı Rıza cski soyu (Kugu), maarif memuru Etem (Kut - gan), muhascbei hususiye tahsildarı M. muhasebei hususiye tahsil. “Bugün m 'tine 14,30 TEPEBAŞI Kersebur Beiniyesi ŞEHİR, Şehir'Tiyatrosu TİYATRO 935” ga un I A yaz za Asliye mahkemeleri ikindi 9 me bürosundan: Dokuzda alt mahlulen evkafa rücu eden Kı de Zincirlikuyu caddesinde kil zit vakfından atik 4 numarsli müteveffa Şakir paşa vercsesinii bihanın borcundan dolayı açıla yenileme muamelesi sırasında si müddeinleyh Belkism ilânen icrasına karar verilmiş olduğudö” kikatm yapılacağı 10 mart 935 günü saat 14 te büroda hazır ması tebliğ makamma kaim ojeil re ilân olunur, € Istanbul ikinci i€ra den: ipotek cihetinden paraya mesine karar verilen ve ye vukuf tarafından tamamına on Bİ yüz kırk lira kiymet takdir. Istanoalda Hocapaşa mirkapı caddesinde 16 ada 25 ” ve eski 1 mükerrer yeni 7 Nou masura kirkçeşme suyunu müştemilât bir bap kargir artırmaya konmuş olup 1: samba günü saat 14 ten 16 ya dairemizde açık arttırma sureti lacaktır. Arttırma bedeli Ki bammenenin yüzde yetmiş b duğu takdirde mezkür gayri alıcısı uhtosine ihale halde son arttıranın antı yerindi” mak üzere arttırma on beş gül detle uzatılarak Derya nü saat 14 ten 16 ya kadar mizde yapılacak olan açık da Deri arttırma bedeli takdir mezkür kiymetin yüzde yetmiş bulmadığı takdirde satış 2280 Talı kanun ahkâmuna tevfikan rakılacaktır. Artırmaya gü yenlerin mezkür gayri menkulüf meti muhammenesinin yüzde yü çuğu nisbetinde pey akçesi vajf #al bir bankanm teminat mekt meleri lâzımdır. Hakları tapuya olmıyan ipotekli alacaklılarla kadarların, irtifak hakkı v bu baklarmı ve hususile faiz ve rife dair olan iddislarını ilân tari” btelerile birlikte dairemize bildir” dirler. Aksi surette hakları tapuf” durulacak arttarnin 934 - 1066 Na. lu dosyasında ve mezkür gayri menkulün bul asliye ikinci ticaret n e” olduğu beyanile mübaşiri Vâ tebliği inde edilmiş ve yirmi “gi detle ilânen tebliyat ifasma “af pazartesi günü saat 15 de YÖ” melesinin © başlanmasına miş olduğundan mezkür | #” postane binasında kâin birini Xi bürosuna gelmediği takdirde “e lu kanun alıkâmma tevfik. menin gıyabında v j