20 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

20 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Son vaziyet Nedir? (Başı 1 inci sayfada) müzakerelere isteyerek girişeceklerimi yazmaktadır. Müttefikler silâhları bırakma üze - rindeki taahhütleri ihlâl ettiklerinden, Almanya bundan icap eden neticeleri istihraç etmiştir. Şimdi, vaziyet sarihtir. Büyük dev- letler hukuk müsavatı dairesinde mü » zakerelere girişebileceklerdir. Bulgaristan ve Macaristan Al- man; taklit edemezler BUKREŞ, 19 (A.A.) — Almanya- nın son kararı bütün gazetelerde heye- canlı inütalca ve tefsirlere yol açmış- tir. Unversul gazetesi diyor ki: « Bu karar, heyecan (o uyandıracak mahiyette olmakla beraber, iyi malü - pt almakta olan mahalli hiç bir veç- bile hayrete düşürmemişti Mama: Gih cüretkârane bir itiraftır. o Avrupa diplomasisi şimdi açık bir vaziyet kar. şısımda bulunuyor. Bununla bersber şu ciheti | tasrih etmek isteriz ki Almanyanın hareketi, munhedeler ahkâmı mucibince silâhle- rını tahdit mecburiyetinde | bulunan diğer memleketleri ayni yolu © takibe teşvik edecek bir misal teşkil etmemeli- dir. Ne küçük anlaşma, ne de Balkan anlaşması, Macarstanın ve yahut Bul- garistanm Almanyanın hareketini misal olarak göstererek ve bunu bahane itti haz ederek yeniden silâhlanmak ve mua- hedeler ahlkâmmı ihlâl etmek iddiasına kalkışabilmeler kabul etmiyecek Yarı resmi İndependence Roumaine diyor ki: Bazı kimseler, Almanyanın bu bare- ketine eski müttefiklerinin imtisal et « meleri ihtimalinden endişe etmektedir - ler. Bu zevat, şunu nazarı itibara alma- dırlar ki, küçük anlaşma ile Bali anlaşması müşterek menfaatlerini dalan için her zamandan ziyade mütesa- nittirler ve Trianon ve Neuiliy muahe delerinin Versiy muabedesi gibi parça- lanmasma asla müsamaha etmiyecekler- dir. Bundan sonra arazi iddiaları başlıyacak MOSKOVA, 19 (A.A.) — Komü- nit fırkanın organı, Pravda gazetesi: Hitlerin öç almağa hazırlanmakta ol- duğu meydandadır. dedikten sonra, Almanyanın şiddet politikasının bun- dan böyle arazi iddialarını tazeliye- ceğini yazıyor. İyi haber alan maha- il, itilâfeuyane davranıldığı takdirde, bunun Almanya tarafından yeni bir den korkuyorlar. larını müsaid bir nazarla telâkki ede- cekler ve Sovyet hükümeti de, Ver - say munhedesini imzalamamış olmak itibarile, vaziyetinin müsaadesi daire sinde bu tedbirlere iştirak eyliyerek- tir. Fransız gazeteleri gevşek davranıldığı fikrinde PARIS, 19 (AA. acı acı tesbit ettiği iki hakikat şun- dan ibaret kalıyor: Versay muahede- sine vukubulan tecavüz karşısında müş iyetli hiç bir itiraz ser dedilmemiş ve İngiltere de tahammül (Jurnal) diyor ki: Fransanın niye- ti müşterek bir protestoda bulunduk” tan sonra, Londra, Paris ve Roma a- rasında" hâdisenin avakıbini görüşmek ve icabmda uluslar kurumuna vurmaktı. Sir John Simonun seyah. Figaro gazetesi, emrivâki dolayı - siyle hâdise olan yeni vaziyet hakkın da, Fransa ile müdavelei efkâr edil len, in seyahati kararında rar edilmesini hayretle telâkki edi - yor. Populair de diyor kit « İngiliz Hariciye nazırınm Berline gidişi, Almanya teslihatının moşruti - yetini tasdik demek olacaktır.,, Tek başına muahede bozulamaz ROMA, 19 (A.A.) — Giornale d'- Italia, İtalyanın muahedelerin ebedi olduğu kaidesina m söylemekte, fakat ayni mu yekcihet olarak yeni - den gözden geçirilmesi ve bozulması hususuna da muarız bulunmaktadır. Ormanlarda gizli silâh fabrikaları LONDRA, 19 (A.A.) — Ingiltere telsiz telefon şirketinin harici sryasa mütahassısı Bay Voigt, Alman tesliha i cepheleri hakkında bir tı kım ifşaatta bulunmuştur. Bu zatın Yanatma nazaran, ormanlar arasında gizli fabrikalar bulunmakta, yeni yeni" kışla ve istihkâmlar inşa edilmekte ve sahil muhafza tertibatına hararetle de vam olunmaktadır. Her devletin bazi i esfarı vardır. Ancak, Almanya üdafaa teşkilâtı esrar perde karar verecek? VAŞINGTON, 18 (A:A.) —in « giltere, Almanyanın von kararı hak - kında henüz Amerika Hariciye bakan lığının noktai nazarı sormamıştır. Zannedildiğine göre Sir Con Saymen ila Bay Hitler arasındaki görüşme - neticesine inlizaren şimdilik İn - ere tarafından resmen bir teşeb - büste bulunulmıyarak yalnız şifahi çö rüşmeler yapılacaktır Harp olursa BERLİN, 19 (A.A.) — Döyçver a. dındaki askeri mecmua, Almanyanın harb vukuunda inşesi meselesini ehem miyetle mevzuu bahsederek henüz iş lenmiyen 50,000 kilometre murabba- lık arazinin nadazlanıp ekilmesini ve büyük çiftliklerin taksim edilmesini tavsiye ediyor Londrada gi LONDRA, 19 (A Muhakemeye Başladı (Başı 1 inci sahifede) bi Moskoridis, muhalif fırka liderle - rinden Milonas, Kafandaris, Papa - nastasicu ve daha birçok siyasi ve â3- keri kimselerin isimleri vardır. Ikin - ci listede Venizelosun Maliye Nazırı olup bu defa Giridden beraber kaçan Morisin de ismi vardır. Kafandaris bulundu ATINA, 19 (Milliyet) — Muhalif parti liderlerinden Kafandaris isya- nın ilk günündenberi aranmakta ol - ru halde bulunmamıştı. Dün ken- disi Dahiliye Bakanlığına hükümetin emrine hazir olduğunu bildirmiştir. Fakat ağır halde hasta olduğundan iyileşinceye kadar oturduğu evde kal- masına müsaade edilmiştir. Venizelos gıyaben muhakeme edilecek 'ATINA, 19 (Milliyet) — Venizelo- sun Atina Divanı Harbinde gıyaben muhakemesi yapılacağı bugün tebliğ edilmiştir. Kafandaris meydana çıktı ATINA, 19 (A.A.) — İsyanın ba- sindanberi ortadan kaybolan muhale- fet lireri Kafandaris, hasta olduğunu ve hükümetin emrine âmade bulun duğunu bildirmiştir Haliçteki son Yunan Yunan hükümetinin üzeri- ne hareketine müsaade edilmiyerek li manımızda alıkonulan Nafaika ismin deki gaz gemisini Pireye götürmek ü- zere 23 Yunanlı kaptan ve taifenin bu gün şehrimize gelmeleri beklenmek tedir. Bu takdirde, Venizelosun oğlu na ait olan gemi, yarın Haliçten çi * karılacaktır. Verilen bir habere gö - deniz limanlarında alıkonul- ette bulunan daha dört Yu- muş va: nan gemisinin âyni şekilde iadesi için Yunan hükümeti diğer devletler nez dinde de teşebbüslerde bulunmuştur. Saymen İngilterenin Pari çisini ve sonra da Fransanm Londra büyük elçisini kabul etmiştir. Almanya ve Uluslar derneği LONDRA, 19 (A:A.) — Dün Bay Fon Nöyrat ile Bay Arasinda Berlinde yapılan mülâkatta Almanya- min uluslar derneğine dönmesi mese lesine temi iği bildirilmektedir. Bu kanunun yegâne tesiri, büyük bir kısmı ordularının teşkilât ve kuv- vetlerini kanunla tesbit etmiş olan di ğer devletlerle bundan böyle müsavi vaziyette müzakerede bulunmaklığı - Versay muahedesinin beşinci faslının ili ile alâkadardır ki, bü kısım da, diğer memleketler silâhsızlanma hak ükümlere riayet etmemiş ol- için, artık bizi kayıt altında helundurmamaktadır.,, Almanya maslahatgüzarı ne diyor? ANKARA, 19 (A.A) — Almanya maşlahatgüzarr Anadolu Ajansına â- şağıdaki beyanatta bulunmuştur: Mecburi askerlik hizmeti ve sulh zamanında 12 kolordu, yani, 36 fır - teşkili hakkındaki sene askerlik hiz metinin kabulüne bir cevab teşkil et- mişür. Bu hâdise üzerine Ingiliz A - vam kamarasındaki müzakereler es - nasında mevzuu bahsolduğu gibi, di- ğer memleketler teslihatının arttırıl - mast neticesi olarak Versay muahe - surette sabit olmuştur. Bundan başka, Ingiltere ve Fran - sa, muhtelif vesilelerle, bizi Almanya nın derpiş ettiği silâhlanma tedbirle- ri hakkında aleni beyanatta bulun - maya davet etmişlerdir. Fransa, In giltere, İtalya ve Lehistan büyük el - çilerine cumartesi günü Bay Hitler ta rafından Ha: halde, bu hususta malümat verilmiş - tir. Teslihat hakkındaki kanun, tesli- hata ve buna müteallik siyasal mesel lere mütedair müzakerelerden imi na ettiğimiz manasını asla tazammün etmemektedir. Tan ne diyor ? PARİS, 19 (A.A.) — Havas Ajan Idiriyor: Tau gazetesi yazıyor sızlanma konferansı ihzari ko - hevrede neşredilen raporunda aslier - Tik hizmeti müddetine dair olan bir faslında, son barbden — tevellüt eden doğum azalmasının kura usulü mev - cud olan bazı memleketlerde intaç © debileceği mahzurlara karşı gelmek i- çin istisna kabul edilmiş olduğunu bil dirilmektedir. büri askeri Fransa da boşluk gösteren senelerde iki se - ne hizmet müddetinin kabulüne kar- salık ol vab verdikten sonra, bu istisnanı man azası da dahil olmak üzer: fakla kabul edilmiş olduğunu bildir * mektedir. LONDRA, 19 (A.A.) — Sir Say: men İtalya büyük elçisi miştir. Sovyetler Bi Bay Mac Donald Münderecatımızın çok- luğundan hafta'ık rad- yo programımızı ve ha- berlerini yarına bırak- tik. Sayın okurlarımız- dan özür dileriz Yunan harb divanı vapuru da iade edi'iyer mız olacaktır. Esasen bu kanun yalnız. ye Bakanı hazır olduğu misyonunun 1930 kânunuevvelinde Ce Gazete, Renin öbür tarafında mec- ık gösterenlere bu suretle ce- Bay Muammet Eriş'in gazetemize Beyanatı (Büş: 1 inci sahifede) uliyetli bir hizmeti muvaffakıyetle ba şarmağa başlamıştır. Bu suretle Bay Erişin bu defa umum müdürlüğe asa- çalışkanlığının ve terte- çok haklı bir mükâfatı- Bu tayininden dolayı kendilerini eder ve candan muvaffakıyet- lerini dileriz. Dün bir muharririmiz Bay Erişle görüşmüş ve kendi Iş Bankasının memleket dahilinde yeni şubeler açıp açmıyacağını sormuştur. Bay Eriş de miştir ki — Şimdilik böyle bir kararımız yok tur. Ancak hariçte bulunan şubeleri- mizin verdiği neticeler Türk malını &- lâkadar eden diğer merkezlerde yenii küçük şubeler açmak için bize cesaret vermektedir. Bunu tetkik ediyoruz. Tetkikatımızın neticesi müsbet çıkar- sa bir karara varacağız. Bay Eriş, banka heyeti umümiyesi- nin 24 Martta toplanacağını bildirmiş ve İstanbuldaki fabrikasının ge- p başla; Bay Muammer Eriş, le Ankaraya hareket etmiştir. Mahmud Muhtar Pş. nın ölümü (Başı 1 inci sahifede) Balkan muharebesine iştirik Çatalcada yaralanmıştı. Uzun zaman Berlin elçiliğinde bus lunan ve harbi umumi kabinelerinde de vazife nlan Mahmut Muhtar o Paşa uzun senelerdenberi memleketimizi Yer- ketmiş, bahriye nazırlığı o esnasındaki bazı ilişiklerinden dolayı buradaki em- lâkine mahkeme kararile haciz O kon- muştur. Misir kralı Fuat hemşireleri prenses ile evli | bulunan Mahmut Muhtar Paşanın ölümü Kahi- rede ve sarayı kralide büyük bir tees- sür uyandırmıştır. 'Napolide NAPOLİ, 19 (A.A.) — Türkiyenin sabık Berlin büyük General Mahmud Muhtarın cenazesi i Napoliye çıkarılmıştır. Iskender ura binen sabık elçi yolda ölmüş- ekmiş, Hazretlerinin tü Ankarada neler Görüşülmüş? (Başı 1 inci sahilede), bu şahitlerden: e — 17 ağustos 932 tarihli eocümen içtimaında telefon şirketi unun. müdü- rü Duğlas Vatsönun Ankârddüki”teğeb- büsleri hakkında ne gibi izahat yerdi. ğinin, o zaman umum müdüğlölin Bay Fabri ile temasları hakkında lediğinin, telgraf işleri o mü Ihsan Comalden 'ne süretle ğinin sorulması isteniliyordu. Şahitlerden Bay Hamses; Bay Am derson ve Bay iliyasko Nikola terci - man vasıtasile dinlenmişlerdir. Bunlardan Bay Hanses “demiştir — Vatson Ankaradan geldikten son- ra oradaki © temasları ve teşebbüsleri hakkında o günkü içtimada bize “iza hat verdi ve posta, telgraf | idaresile vaki olan temaslardan hasıl attği intibaları anlattı. Ancak aradan üç 86 neye yakın bir zaman geçmiştir Bunları bugün hatırlamam “imkân yoktur Maamafih bütün bunlar o gün- kü içtima mazbatasımda vardır. Yalnız hatırımda kalan şudur: z « Vatson Ankarada Bay — Fahriyi gördüğünü, münakaşa ettiklerini, gir - ketin tekliflerini kabul ( ettirmek'iğin çok müşkülât çektiğini ve Bey Fahrile konuşmalarının tamamen hususi mahi- yette kaldığını söylemişti. B. Ihsan Ce mwalden bahsetmemiş, onun ismi Âvru- paya seyahat yapacağı hakkımdaki mü- bahase esnasında geçmişti. Banker Bay Ilyasko'da aşağı yüka- rı ayni şekilde ifade vermiş xe demiş” tör ki: — O günkü içtimada Vatson “bize posta ve telgraf idaresile ve * umümmi müdür Bay Fabrile yaptığı temasları anlattıktan sonra umumi müdürlük ile adı geçmedi, , Eski şürayi devlet maliye: dairesi veisi Bay Nuri de o günkü — içtimada Bay Vatsonun Maliye Voekâletinin al. bin esasını Kabul etmediğini ve: vermişlerdir. Mahkeme, istinabe *cvrar kımın ve şahitlerin ifadelerinin yerine gönderilmesine karar vermiştir. POLISTE Kaçak mı? Dün limanmızdan Marsilyaya ha reket eden Tcofil Gotye vapuru çal gıcılarmdan Marsilyalı Bay Fonten'in üzerinde gümrük muhafaza memurla rı tarafından arama yapılmış, kıymet- li ipekli kumaş bulunmuştur. Tahki- kat netice: maşı aldığı iddiasi- le şalon isminde di; ir suçlu daha yakalanmış ve her ikisi hakkında ta- kibata başlanmıştır. İzinsiz p-ra topliyanlar Sirkecide Demirkapıda Musevi ev- lerinden Musevi fakirleri namına, izin almaksızın para topladıkları görülen Avram, Baruh Behar yakalanmış ve- “20"MART “1935 Terkos mu haklı Halk mı? (Başı 1 inci sahifede) kos) un bağlı olduğu İstanbul be- lediyesinin sabık azasından avu - kat Bay Nazmi Nuridir. Bay Nazmi Nurinin fikrile, ken- disine sorduğumuz sualleri aşağı- ya yazıyoruz: I — Terkos Şirketi kurulurken yani 1889 tarihinde yapılıp bu şir- ketin İstanbul belediyesine intikali Üzerine aynen onun üzerine geç - miş olan “abonelerle idare ârasın- daki mukavele,,nin #üncü mad- desinde: (Şayet sarfolunan su abone se - nedinde muayyen miktarı yevmisi bilhesap, bir seneye isabet eden mecmu miktarı (o tecavüz ederse beher metre mikâbı (o fazlasınm bedelini tarifedeki fiat üzerinden derhal ödemeğe abone mecbur tu- tulacaktır) deniliyor. Bu sarahate nazaran terkos idaresi henüz. se- nelik asgari su miktarını bitirme- miş bir aboneden senelik asgari miktara değil de üç aylık taksitler ile birlikte fazla su bedeli alabilir mi? 11 — Terkos idaresinin bu mu- kavele harici olarak istediği üç ay- Tık fazla su bedelini vermeyen bir abonenin suyunu kesmesi halinde idareye ne gibi mes'uliyetler dü - şer? Bay Nazmi Nuri ne diyor? I — Bu madde abone sarfını taahhüt ettiği miktardan fazla su sarfederse şirketin bu fazla mikta- rm bedelini alacağını österir. Ancak su, aboneye verildiği za- man para almak idarenin hakkı ol- muştur. Binaenaleyh © idere bu parayi almakta muhtardır. Çünkü idare suyu verdiği za- man, parasını almağa hak kazan- mıştır. Abonenin hakkı o dakika için meşkük bir haldedir. Daha ne kadar su sarfedeceği belli değil- dir. Fakat sene sonunda vaziyet muvazene ve muhasebe edilirse çıkan neticeye göre hareket etmek icap eder. Yani abone ilk taksit- te fazla su sarfetmiştir. Ve bu faz- lalığın parasını vermiştir. Fakat müteakip taksitlerde az o sarfet- miştir. Fakat taahhüt ettiği tak- sit bedelini ödemiştir. Bu vaziyette sene (o sonunda az su sarfetmiş ve çok para ver- miş oluyor. Şu halde abone bu ver- diği fazla parayi sular idaresin - den istemekte haklıdır. Ve bu hak km istediği zaman kimse'bir şey söyliyemez. H — Taksiti ödemiyen abone- nin suyu kesildiği gibi fazla üç aylık su bedelini ödemiyen abone- nin de suyu kesilebilir. (Yarın yüksek iktisat mektebi hukuk prolesörl avukat Bay Mek- ki Hikmetin anketimize verdiği cevapları neşredeceğiz.) SPOR Sy Dünkü maç Milli Türk Talebe Birliği takımı ile karşılaşmak üzere şehrimize gelen An kara Ziraat enstitüsü takımı dün kar Birinci devrede talebe Bir- zel vuruşu ci devreden 2 - O galib çıktılar. Ankaralılar ikinci devrede daha canlı oynadı Talebe birliği takımı- nın daha üstün oynamasına rağmen, Ankaralılar daha çok fazla gol fırsatı elde ettikleri görülüyordu. Devrenin sonuna doğru talebe birliğ takımım « da bir topluluk görülmeğe başindı. Bunun semeresi olarak Namığın pası ile Nâzım üçüncü golü yaptı. Maç T: m Birliği takımının 3 - 0 galebesiy- le bitti, Gümrükler" ve İnhisarlar 4 Bakanı Bayramı geçirmek gelmiş olan Gümrükler v Bakanı Bay Rana Târhân bu akşam Ankaraya dönecektir. YENİ NEŞRİYAT Notlu kanunu medeni Müfasal notlu kanunu medehinin. altında kanunu medeni ile borçlar, ticaret, kanunlarında, alâka ve irtibatı olan maddeler yazılıdır. Istanbul Inki - lâp ksitaphanesi tarafından neşredilmiş- tir. Tavsiye ederiz. A topladıkları 340 kuruş geriye alınmış tır, Tahsin tarafından camlarının söylemiştir. Suçlu yaklanmıştı Ayağınaan yaralanan kadın — Dün gece Kalyoncuda oturan Bayan Kerime polise müracaat etmiş ve ay- ni evde oturan Mehmed tarafından bıçakla sol ayağından yaralandığını söylemiştir. Mehmed yakalanmıştır. rin şartnamesini görmek i (1248) leri şarttır. Bu şeraiti hai: leri ilân olunur. lacaktır. me suretiyle yapılacaktır. Yüksek Mühendis Mektebi Arttır- ma ve Eksiltme Komisyonundan; Elektro - Mekanik lâboratuvarı için su soğutma tertibatı müteahhit nam ve hesabına açık eksiltmeye konulmuş ve ek « siltme günü 28-3-935 saat 14 de olarak tayin edilmiştir. Tah- min bedeli (930) ve birinci pey parası (70) liradır. İsteklile - her gün komisyona müracaatla rı ve eksiltmeye girmek istiyenlerin belli gün ve saatten ev - vel birinci peylerini mektep veznesine yatırmaları ilân olunur. olması meşrut olduğundan bu gibi işleri yapmağa ğunu yaptığı esef ile ve malümatiyle isbat ettiğini gösterir Bur sa Nafia Başmühendisiyle İstanbul Evkaf hey'eti fenniyesin - den ilân tarihinden sonra alınmış musaddak vesika getirme » isteklilerin eksiltme günü Bursa Ev kaf Müdiriyetinde bulunmaları ilân olunur. A — Tahmin bedeli bir takım için 725 B — Şartnamesi Ankarada Hudud ve Sahiller Sıhhat U - mum Müdürlüğü Ayniyat Mu hasipliği ile Istanbul Limanı Sa hil Sıhhiye Merkezi Levazımın dan parasız alınır. i C — Eksiltme 31 Mart 935 tarihinde Pazar günü saat on dörtte Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Lima- nı Sahil Sıhhiye Merkezi binasındaki komisyonda acık eksilt - 1895 İl EVKAF MUDIRIYETI ILANLARI l Bursada Yıldırım Camiinin 995 lira 70 kuruş keşif bedeli olan şerefeden itibaren yıkılmış minaresinin inşaatiyle minare nin yıkıldığı zaman tahrip etmiş olduğu cami kubbesi i ratı umumi ve fenni şartnamelerine göre 7-3-935 itibaren açık eksiltmeye çıkarılmış olup ihalesi 31-3-935 Pa - zar günü saat 15 de Bursa Evkaf İdaresinde yapılacaktır. Fen ni şartnamesini görmek ve almak isteyenler Bursa Evkaf mü diriyetiyle İstanbul Evkaf hey'eti fenniyesinden parasız ola - rak alabilirler. Muvakkat teminat miktarı 75 liradır. Bu eksilt- meye gireceklerin minare inşasını bilir ve yapmış mütehassıs güni arı oldu (1341) Yüksek Mühendis Mektebi Arttır. ma ve Eksiltme Komisyonundan; Aletlerin ismi TeminatıMuhammen Oo Eksiltme tarihi Bedeli ve saati Motörlü perdaht takı - 49 650 25-3-935 14 mı ve saire Elektrik mikron teli gü 54 850 2 14,30 müş lehimi ve saire Makina süratini ölç 27 360 25 »”» 15 mek için stroboskop Kanalizasyon 19 250 a 15,30 Mektep lâboratuvarı için yukarıda yazılı âlât ve saire a - çık eksiltmeye konulmuştur. İstiyenlerin şartnamelerini gi mek üzere her gün ve eksiltmeye girmek için de'belli gün ve saatte vaktinden evvel teminatlarını yatırıp komisyona gelme (1251) 1897 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Muhafız kaptan ve gemiciler için 160 takım nümunesi ü- zerine ve kasketleriyle beraber yerli malı yazlık elbise yaptırı- kuruştur. D — Teminatı muvakkate mikdarı 88 liradır. E — İsteklilerin terzi ve ehil olduklarma dair ticaret oda- san bu davet tarihinden sonra alınmış bir vesika aranıla - F— Eksiltmeye girecek olanların peyler sürülmeye başla- dığı dakikaya kadar muvakkat teminatlarını yatırmış olmaları şarttır. (1253) Istanbul ikinci © icra memurluğun- dan: Haczen paraya çevrilmesine ka- rar verileni ve yeminli ehli vukuf tara- fından tamamına sekiz yüz yirmi beş Bira kıymet tekdir olunan Kumkapıda Nişancı mahallesinin Havuzlu © Mescit camii namı diğer Lâla (o Hüseyinpaşa sokağında eski 7, 5 yeni 7 No. lu bah- geli bir evin tamamı açık arttırmaya kon muş 224-035 pazartesi günü 5. 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttır- ma suretile satılacaktır. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin (yüzde yetmiş beşini bulduğu ve kaydında ya- ılı ipotek bedeline dahi yettiği takdi de mezkür gayri menkul alıcısı üzerine ihale olunacaktır. Aksi takdirde son art- tıranın antı yerinde kalmak üzere art- darma on beş gün müddet © uzatılarak 75-935 salı günü saat 14 ten 16 ya ka- dar yine dairemizde yapılacak olan çık arttırmasında dahi arttırın bedi takdir edilen kıymetin © yüzde yetmiş beşini bulmadığı ve yukarıda yazılı ol- duğu veçhile ipotek bedelini itfa eyle- mediği surette satış 2280 O numaralı kanun ahkâmma tevfikan geri bırakı - İacaktır. Arttırmaya girmek istiyenle - rin mezkür gayri menkulün © kıymeti mukadderesinin yüzde yedi ( buçuğu nisbetinde pey akçesi veya ulusal bir bankanın teminat mektubunu vermele- ri lâzımdır. Hakları tapuya yazılı ol - mıyan ipotekli alacaklılarla diğer al darların, ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve husasile faiz ve masa- rife dair olan iddialarını ilân tarihi; den itibaren yirmi gün zarfında daire - mize bildirmelidirler. Aksi halde hakla- rı tapuya yazılı olmıyanlar satış bede- linin paylaşmasına giremezler. Birikmiş bina vergisi, vakıf icaresi, (o tanzifiye ve tenviriye rüsumu borçluya aittir. Daha çok malümnt almak iştiyenlerin 954 - 8064 No. lu dosyasına müracaat- 1925 Milliyet bu sütunda iş ve işçi isti yenlere tavassat ediyor. Iş ve işçi istiyenler bir mektupla Iş bürö * muza müracaat etmelidirler. İşci arayanlar Mükemmel ingilizce, fransızca, türkçe ve muhasebe bilen © tercümeye muktedir bir genç ehven şersitle İş a- riyor. Milliyet (Fransızca) rumuzuna mürmenat Deniz yolları anla karll Kaz » Karaköy Köprübeşi Tel 42362 — Sirkeci Mühürdarsade Han. Tel 22740 İMROZ YOLU KOCAELİ vapuru 71 MART PERŞEMBE günü saat 16 da Topane rıhtımından kal kacak gidişte Tekirdağ, Geli bolu, Lâpseki, Çanakkale, İm roza, dönüşte bunlara ilâveten Şarköye uğrayacaktır. (1394) la beraber 1-4-935 gününden itibaren dairemizde asılı ve açık bulundurula - cak olan arttırma şartnamesini ve yu karda numarası yazılı dosyasında bulus nan ve mezkür gayri menkulün evsaf, mesaha ve sairesini gösterir vaziyet ve takdiri kiymet raporunu dahi okuyup anlayabilecekleri ilân olunur. (9GA8) İ