26 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

26 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

ge VE m RE ETE ERME TAY ELE yi MİLLİYET SALI 26 MART 1935 | KAŞE NEOKALMINA © Çorumda kış geceleri Çorum evlerinde kış geceleri çene çalmak ve hedik yemek mevsimidir Çorumda saat kulesi ve hükümet ÇORUM, (Milliyet) — Kış ge- celeri, Çorumda, çene ç dik yemek mevsimidir. Soba, gürül gürül, yanarken, mahallenin hatunları etrafını hal- kalar, komşunun kızları, oğulları tatlı tatlı, çekiştirildikten sonra masal, mâni, bilmeceler söylenir. Bu, arada söyleyenlerin çenesi işlerken, dinliyenlerin de durmaz; Onlar da avuç avuç, hedik atıştı - rırlar, Buğdayı sıcak suda pişiri - yorlar, üzerine ceviz, koyu- yorlar. Buna hedik diyorlar. »... Masallara, “bir varmış, bir yok muş, Allahın kulları çokmuş, bir Kel oğlan varmış,, diye, başlanır. Ve Kel oğlanm Peri padişahının küçük icrzr ile murada ermesile bi- ter. Bundan başka o (Muhammed Hanefi cengi, âşık Garib Kerem dairesi e ile Asli) gibi hikâyeler de modası geçmiyen ve her evde bir kaç ta- ne bulunan nesnelerdendir. Masalları. çok defalar yaşlı ka- dmlar söylerler. £ Dinliyenler ve bilhassa genç kızlar, masal kesil. mesin diye — Gülsüm teyze, derler, kahve. Bİ sonra içersin. Gülsüm teyze çok merhametsiz. dir: ... — Yok, kızlarrr. Der, olmaz... Mâniler niyetle söylenir, Ayşe hanım, Fatma hanım gönlünde ki- mi yaşatıyor, sızısmı için için çe- kiyorsa, onun için bir niyet tutar. Söylenen mâni eyi gelirse sevinir. Değilse müteessir olur. Burada i- şittiğim mânilerden, gelişi güzel bir kaç örnek alıyorum: Yandım yandım kül oldum. | Bir esmere kul oldum, Kuş dili bilmez iken, Öğrendim, bülbül oldum. a e Sarı akşam güneşi Yoktur yarimin eşi Söndürür mü söyleyin, Yar yaktığı ateşi > » 5 Mektubunu tez yolla Sinemi ez yolla Derdinden ölüyorum, Bir hayırlı söz yolla. »5 » Su gelir deste gider Ayrılan dosta gider Körolasıca gürbet Sağ gelen hasla gider. Çorum ova içinde Gülü bardak içinde Yıkılsın viran olsun Yarim yoktur içinde.. Bilmeceler çok meraklı ve gü- lünçlü olur, Bilmece söylenirken | hazır bulunanlar, karşılıklı ikiye ayrılırlar. Bir taraf söyler, diğer taraf hallede, ir. Meselâ, şöyle bir bilmece söyle- | niyor: (Sivri başlı bir dede, şeytana w- | yar her gece, evlerde çalar sazı, in | sanı eder bengi, yoktur vallahi de- demin dengi.) Siz, artık sivri başlı, şeytana u- bu, dedeyi ürar durur ve fakat De “sivrisinek,, olduğunu bir türlü bulamazsmız. Ve sorarsmızı — Canlı mı, cansız mı? — Yenir mi, yenmez mi?. Sizi bir hayli üzerler ve niha- yet: — Yenmez. derler, Kafanızm i- K | şak sahası bu hafta heyecanlı te- | maslara ve tezahürata sahne oldu. gi kazan gibi kaynar, bulamazsı - mIZ. — Size, bir şehir söyleyin, dersiniz. — Peki, İstanbulu ver. — Olmaz. — Söylemem. diye münakaşa - lar olur. Kurtuluş yolunu İstanbu- lu vermekle bulursunuz. Bu, İs - tanbulun ne sihri, büyüsü var bil. mem, herkesin gözü onda, — “Gel İstanbul gel derler, se- Bi göreyim, gezeyim, soğuk suları- nı içeyim. Ben bineyim bir al ata, Nuriye hanım binsin bir huysuz e- şeğe... Ben, İstanbulu gezeyim, dolaşayım, döneyimki, ....., Artık sonrası kahkahalarla işi- tilmez olur. Zavallı Nuriye hanım, sessiz sessiz, bir köşeye büzülür - ken, bilmece yenilenir. Mademki, bu yazının sonu bil- meceye rastladı. Oldu olacak, ben de size bir bilmece söyliyeyim ba- rit —“Var var, getir, gelmezse yal- var getir, el dokunulmamış bir nar kopar getir.,, Bu, vaz vardan sağınızda solu- nuzda kıyamet gibi var, var ama, neylersiniz ki, işin bir de aması CEVDET BAYKAL Uşakta spor Havalar düzelince canlı karşılaşmalar başladı UŞAK, (Milliyet) — Havalarm Sip mevsimi doleyesiyie bozek git mesinden epey zamandanberi spor hareketlerinden mahrum kalan U- vereyim de Uşak'ın değerli kulüplerinden Gençler birliği Salihli sporcuları- nr şehrimize davet ederek bayra- mm ikinci günü Uşak sahasında karşılaşarak Salihli sporcularına karşı 4 - 2 galip gelmiştir. * Salihli sporcuları geçen bayramda da şeh- rimize'gelerek yapılan maçta 2-3 mağlöp olmuştu. Alaşehir « Uşak maçı: Uşak 1934 Turhan İdman Yurdu bayramın ikinci günü Alaşehire giderek üçüncü günü © Alaşehir sporcularile karşılaşmış ve yorgun oldukları halde takviyeli Alaşehir takımma 1 - 0 mağlüp olarak şeh. rimize dönmüşlerdir. Tayyare kupası maçı: Bayramm dördüncü günü Tay- yare kupası maçına başlanmış ve ilk Ergenekon -Gençler (birliği maçında Gençler 2 - 3 galip gelmiş- lerdir. “Takımı için çok çalışan ve bütün kulüpçü ve Ergenekoncular tara- fından çok sevilen Ergenekon ge- nel kaptanı Bay Âli Timar bu o yunda ayağından ağırca yaralan- mıştır. Ergenekon ve Geriçler şehrimi- zin en kuvvetli takımlarından ol- duğu için maç çok heyecanlı olmuş ve halk çok neşeli bir spor günü yaşamıştır. FU TEPEBAŞINDA ŞEHİR “wa” SOSUNDA Giranbul Bezi ŞehirTüyafrosu ii Li Tl UPERATO) Doktor Nimet Ankara caddesi Zorlu. apart- manı No 21 Cumadan manda hergün sant 8-6 hastalar nı Kehm! eder | d Usküdar Icra Memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve para ya çevrilmesi mukarrer iki adet ta - ban halım ve 9 parça oda takımı bir orta masasının 27-3-935 çarşamba gü- nü saat 10 dan 12 ye kadar Anadolu- hisarı vapur iskelesi karşısında açık arttırma suretile satılacağından talip olanlar hazır bulundurulacak memura müracaat oimeleri ilân olunur. (9717) Bu akşam saat 20'de AUFETTIŞ 3 perde komedi Yazan N; Gogol Zi mari çarşam- badan itibaren Unutulan Adam Yalnız bir hafta 1607 sm Bir E sen a.zu eder. Hilkatte ise kadınm gayri kabili mukavemet cazibesidir. Güzel bir vücudunuz, mütena- «ip bir endamınız çık giyinmiş olabilir, sevimli bir karakteriniz ve iyi bir ev kadımı da olabilir. siniz, Fakat; teniniz güzel, be yaz ve yumuşak değilse tahay- yül ettiğiniz erkeğin yanmda diğer bütün evsafınızı göstere- memek « iltümmli vardar. Bir ere kek evvelemirde kadının cazip ve muhteşem tenile teshir edi- lir. Esasen arlındaşlarıma söy“ rici ve beyazlatıcıdır. Ayni za manda münbesit mesematı si- yah benleri ve yorgunluk bu ruşulduklarını giderir. En es mer cildi bile beyazlatır. Emi- nim ki beyaz rengindeki bu Tokalon İcermi sayesinde her kadın arzu ettiği erkeğe mail olmak için en esaslı bir yar drmesder. Istanbul Harici Askeri Kıtaat ilânları. Yerli fabrikalar mamulâ - tından 40,000 metre kaput - luk kumaş kapalı zarf usulile satın alınacaktır. İhalesi 15 - 4 - 935 pazartesi günü saat 11 dedir. Beher metrenin mu- hammen bedeli 297 kuruş 50 santimdir. Teminatı muvak - katesi 7200 liradır. İstekliler evsaf ve şartnamesini almak ve görmek istiyenler 595 ku- rüş mukabilinde M. M. Vekâ- İleti Satmalma komisyonun - dan verilecektir. Eksiltmeye gireceklerin 2490 No. lı ka - nunda gösteri'en vesaikle be- raber belli gün ve saatinden en az bir saat evvel teklif banka mektuplarile birlikte komis - yona tevdi etmeleri. (1496) 23-3-935 günü talip çık - mıyan 532 bin tane muhtelif renk ve uzunlukta makaranın İ kapalı zarla eksiltmesi 11-4- 935 perşembe günü saat 15 de yapılacaktır. Umumunun tahmin edilen fiatı 23600 li - istiyenler sonra komisyona uğrayabilir- ler. Eksiltmeye girecekler mu vakkat banka teminat mek - tup veya maliyeye yatırmış te minat karşılığı alacakları mak buzlarla kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde yazılı vesika ar- la birlikte teklif mektupları- nı ihale saat nden en az bir sa | at evvel Ankarada M. M. Ve- kâleti Satmalma Komisyonu- na vermeleri. (1499) 21600 ki'o pilâvlık pirinç kapalı zarfla eksiltmeye ko » 'nulmuştur, Bir kilosunun mu- i hammen bedeli 25 kuruş 50 santimdir. İhalesi 8 nisan 935 pazartesi günü saat 16 dadır. Şartnamesini okumak ve nü- munesini görmek istiyenler her gün öğleden evvel ko. na gelebilirler. Eksiltmeye gire - ceklerin kanuna uygun teklif mektuplarile teminatlarını ek- siltmeyi açma saatinden bir saat evveline kadar Çorluda Satınalma komisyonuna ver- meleri. (1498) ... 10000 çift yün eldiven ka- Grip - Nevralji - Baş ve Diş ağrıları - Artritizm - Rumatizma Zafiyeti umumiye, FOSFATLI İ, No, 2708 Büyükada Karanfil Semti ve mahallesi 2731 Heybeliada 3136 Beyoğlu Kamerha- tan 3149 Büyüğada Karanfü ME 3149 Büyükada Karanfil —— 3858 Ortaköy Duvarcı Portakal Çalamaız erir Daima genç Daima güzel i anl ; oüstahzazatmmdan: KREM BALSAMİN KANZUK ile 'EKSİR BALSAMİN KANZUK İsimli 2 şaheseri, bütün dünyanın en mükemmel güzellik müstah- zarlarıdır. lenberi memleketimiz ki- bar'âleminin takdirine mazhar ol muştur. Krem Balsamin Kanzuk Kadın güzelliğinin sihrini terki. binde saklıyan en ciddi ve şayanı itimat markadır. Genç ve ihtiyar bütün kadınlar için zaruri bir ih- tiyaçtır, Cildin letafet ve tarave - tini arttırır. Eksir Balsamin Kanzuk Cildin daimi yumuşaklığını temin eder. Yüzdeki çil ve lekeleri alır. Sivilceleri tamamen izale eder, Traştan sonra, cilde lâtif bir se - rinlik verir. UMUMİ DEPOSU: İngiliz KAN. ZUK eczanesi. Beyoğlu Maruf Parfümörilerde bulunur. 2108 Ist, Beşinci icra memurluğundan: Mahcuz olup satışma karar verilen bir büfe; bir dolap, bir makine, bir kom İ sol1 Nisan 855 perşembe günü saat 10,30 da Çamlıcada Altuni zade mahallesi Ye- niyolda 44 numaralı evde açık arttırma suretile satılacağından isteklilerin bazar bulunacak memurumuza müracaatları i- - (9725) ———— palı zarfla eksiltmeye konul- muştur. Bir çift eldivenin mu- hammen bedeli 70 kuruştur. Veilk pey parası 525 liradır. İhalesi 8 nisan 935 pazartesi günü saat 16 dadır. Şartna- mesini öğrenmek ve nümune- sini görmek istiyenler her gün öğleden evvel ko. na gelebi - lirler, Eksiltmeye gireceklerin kanuna uygun teklif mektup- larile teminat o makbuzlarını eksi'tme saatinden bir saat ev veline kadar Çorluda Satınal- ma komisyonuna vermeleri. (1497) Tün olunur. iştahasızlık 1906 PRE tesiri ve kuvvetsizlik hâlâtnda büyük faice görüs: ŞARK MALT HÜLÂSASI Kullanınız. 1907 ve Her © zanede satılır. Istanbul Gayri mübaditier Komisyonun an: Emlik No, su Cinsi ve hissesi Hisseye göre mukadder kıymeti Lira 7 wülerrer 4454 metre arsanın tamamı 2228 Kapalı zarf 4 Ahşap hane ve bahçenin 28-80 hissesi 60 metre arsanın tamammı 462 Açılı arttırma 16 240 Açık arttırma 2333 metre arsanın tamamı (o 4664 Kapalı zarf 7803 metre arsam tamamı (o 4242 Kapalı zarf 118 metre arsanın tamamı 136 Açık artırma 80 metre arsanın tamama, 234 metre arsanm tamamı 4 36 metre arsanın tamamı 160 Açık arttırma 702 Açık arttırma 108 Açık arttırma Yukarıda evsafı yazılı gayri menkuller on gün müddetle temdiden müzayedeye çıkarılmış ve 6-4-935 tarihine tesadüf eden Cu-| martesi günü saat 14 den ötibaren ihalelerinin icrası mukarrer bulunmuştur. Satış münhasıran gayri mübadil bonosu iledir. istanbui Sıhhi Müesseseler . Satınalma Komisyonundan: Haydarpaşa Nümune hastanesine lüzumu olan ikicins (300) adet madeni hasta komodini olbaptaki şartname ve wü- munesi veçhile açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Ibalesi: 9 nisan 935 salı günü saat 15 de Cağaloğ - lunda Srhhat müdürlüğü binasmdaki komisyonda yapılacaktır 2 — Tahmini bede! (3000) liradır. 3 — Muvakkat teminat (225) liradır. 4 — isteklilerin cari seneye ait ticaret odası vesikasını gös termeleri ve madeni eşya imalile meşgul olduklarma, rıüesse- se ve fabrikalarının nerede bulunduklarına dair . vessik ibraz etmeleri ve bu gibi madeni eşyayı başka müesseselere yap- mışlar ise taahhütlerini tam ve mükemmel olarak ifa ettikleri- 'ne dair şahadetname veya mektuplarını veyahut bu vesaikin noterlikçe musaddak birer suretlerini de komisyona vermeleri şarttır. 5 — Sartnameler bedelsiz olarak Haydarpaşa Nümune hastanesinden alınabilir. Ve nümuneler de keza hastahanede görülebilir. 6 — İsteklilerin belli gün ve saatten evvel muvakkat te - minat makbuz veya banka mektuplarile ve yukarıda yazılı ve- sikalarile komisyona müracaatları. (1493) Adet Cinsi Evsafı 1 Voltmetre Alternatif 1 Ampermetre S 300. A. Max AK ANE > 100 A. Max. AK. 1 Otomatik şalter 3 Fazlı “Komp,, 200A.R.856111 100 8 Ayaklı sigorta tablo için “Komp,, (O "Abschaltb,,35A. 6 Geçme sigorta Röhren, Siherunğ 200 A.R. 103 20 Pabuç “Kabelschuhe,, 6 lk teller için j 20 " ” 20 ” ” 1 Düzin izolebant 6 Beyaz 2 Kilo Kolofoniyoumtinol 10 Tabak Presban sarı 5 Topketenruban 100 M.lik 100 Metre Muşamba Fitilli 45 Metre N.G. A. Tel 300 260 V. Max. AK. 3 renk I—5 M/M. 48M/M.2 e SN » 6 ” Sanatlar mektebi için yukarıda miktar ve evsafı yazılı 16 kalem elektrik. malzemesi pazarlıkla alınacaktır. Bunların tah min Satı 497 lira 30 kuruştur. İstekli olanlar 2490 numaralı arttırma ve eksiltme kanununda yazılı vesika ve 37,5 liralık rü 28-3-935 perşembe günü saat 15 de Le- Belediye Su ar idaresinden: İdaremizin satın alacağı aşağıda yazılı malzeme kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Buşkale 600 Adet Boru 600 15 m/m ana musluk şapkası (o 800 40 ” 60 ,, Volan ,, 60 ,, ,, Vanaiçin 40, ,, Manşon 150, A0 m Deve Boynu dökümü ihale günü 34.835 bn günüdür. İe günü 3- -arşamba günüdür. Teklif arta o di eiiteb dörde kadar Müdürlüğe ve- rilmiş olmalıdır. Bu saatten sonra getirilecek zarflar alınmaz. Eksiltmeye girmek istiyenler Taksimde Sıraservilerdeki Ida- re binasında vezneye uğrayıp bir lira vererek şartnameyi ala- bilirler. (1486) 159 50 50 20 10. 150 25 25 30