30 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

30 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

(Başı 1 inci sabifede) oldu ödeceğimiz malümata bağlıdır. Biz vazıh müzakereleri, muayyen tekliflere bağlamak istiyoruz. Umumi bir anlaş - ima kadronu çizilip çizilmiyeceğini, kan bine ancak bu 6493 üzerine tayin edebi- lecektir. İngiliz mahafili, alelümum, Ak manyanm her me pahasına olursa olsun açıkta brakılamıyacağı bir emniyet mi- sakı prensibine bağlıdır. Fakat, eğer Al- manya kendi kendini açıkta tutmakta 15- Far eder ve bumu isterse, Ee sasti geçilemiyecektir, Emmi- yetin Mi şekilde — tanzimi ile harbe razı olmak arasında, ikisinden bi- rini tercih ekmek lâzundır.,, B. Eden B. Stalinin nezdinde MOSKOVA, 2 SAA, — Bay Ede - nin sant 6 da Kremlinde Bay Stalin ta- rafından kabul edileceği bildirilmiştir. Bay Molotoff da kabul resminde hazır bulunacaktır. Bu sabah yapılıp bir buçuk saat sü- ren Litvinof - Eden görüşmelerinde si- yasal, ekonomik görüşmelerle İngiliz « Sovyet münasebetleri müzakere edil - vi rterin büber aldığma göre, ill bp- kun her ici muhit arasındaki münsso - betlerin iyileşmesini memnuniyetle kay- detmişler ve bunları inkişaf ettirmek ça- velerini münakaşa etmişlerdir. Uzak şark meselesi MOSKOVA, 29 A.A. — mey müzakerelerde Aksayı şark mesoleleri- nin birinci derecede mevzuu bahsoldu- ğu zannedilmektedir. Aksayı şarisın sakin vaziyetile Çinin tamamile İngiliz “devlet adamlarını ol - duğu gibi Sovyet derlet a adamlarını a - lâkadar eden meseleleri Bugün münakaşa ilen iktisadi me- seleler meyanında o Rusyaya ek krodi ile İngiliz - Rus ticaretini akika dar eden Ottava itilâfenm mevzu bah solduğu takmin edilmektedir. Bay Edenin bugün öğleden sonra B. Stalin ile yapacağı müzakerelerin daha geniş ve daha umumi bir sahaya Şami olması çok muhtemeldir. Fransız gazeteleri ne diyor? PARİS, 29 A.A. — Saymenin (Londra ile Berlin arasmdaki ex büyük noktai nazar iltiliflerın:) i- tiraf eden beyanatı ile, tekzibe rağmen Deyli Telgrafın efkürt teyit eden ifşa- atının hakikat olduğunu tebarüz etör - mektedir. Pöti Parizien şunları yazıyor. — Tekzip sadece Polonya milena ile Bohemya Almanlarının geri verilme» si işine inbişar ediyor. o Bu tekzip geç kalmıştır. Ve tam değildir. Daha şim - diden Alman müddeiyatnım azameti hak kında kararını vermiş olan dünya oflü- ri umumiyesini takman etmi Derin ihtilifları sallamıyan fakat wy > gunsuz hareket etmek © istemiyen Sir Saymen ilk günün menfi intibamı umu- imi ve tedbirli bir lisanla teyit etmiştir. Eko dö Pari şöyle yazıyor: — Bu çok kolay tekzip, daha vazih ve Hitlerin sö) “daha ziyade aydınlatıcı olsaydı, daha inandırıcı o - tuvdu. Almanyaya karşı Övr gazetesi diyor ki: — Avdet emasmda Sir Saymen, İn- ge için alınacak iki vaziyet kaldığı- şt. Ye, bütün isteklerini enbul ederek Almanya ile anlaşmak ve yahut Aman Heşyemonyasıma «a1 4 kavemet teşkili için yapılacak gayretle- ve iştirak çömek. Bu gazete şunları ilâve ediyor: || — Söylendiğine göre, Bay Mussoli- ni mazilerin, Romadu endişe edildiği gi- bi, ilatidar mevkiini ele karşı Avusturyaya yardım için Yugos- lavya ve Çekoslovakya ile bir anlaşma imzalamak hususunda mutabıktır. Lö Jurnal diyor kiz — Bay Edenin Berlinden geçişi, &- na Alınyanın Avrupada rahat temi - binden başka şeylere hazırlandığını gö#- termiştir, Ciddi bir müdafaa lâzımdır. Şark misal, uzlaşmak bilmez basım - İar arasında bir ittifak şekli alamaz.,, Taymis ihtiyat tavsiye ediyor LONDRA, 29 A.A. — Taymis ga - zetesi neşrettiği bir makalede Lord E- den tarafından Moskovaya yapılan se - Teklif okunan misaka karşı Lehistan tarafından ileri sürülen itirazların baz ları, eğer bu in harekete mennliyatini entdi okdaldarı görül - az olsaydı lm ved ve er edil Bir memleketin diğer bir hükümet askerleri tarafımdan hatti muavenet mak #adı #ie bile olsa işgali mazariyesi ağır bir şeydir. Arıt zam olan şey şarkta ve Şerpla bende man tayyarelerin kar. $ ezici bir müdafan kuvveti B. Eden Moskovada Uzak şark meselelerini de —. goruşuyor Fakat asıl hayeti mesele Alman hükü- metinin böyle müşterek sistemlere ta — raftar olup olmamasıdır. Berlin konuş- maları anlaşıldığına göre, bu noktaya menfi bir cevap teşkil etmiştir. Taymis gazetesi, bu mülkleasini şu suretle bitirmektedir: “Garpte bir hava mukavelesi mesele si, istihsal olunan müsbet neticelerden biridir ve bunu az kiymetli bir şey gibi göstermek doğru olmaz, olamaz, Her ta- rafta baş döndürücü bir surette devam eümekte olan silâh imalâtı o meselesini durdurmak için vakit ve zaman tamamile | geçmiş değildir.,, Almanya ve Amerika VAŞINGTON, 29 (A.A.) — Alman Sefiri B. Luther, B. Hull'ü ziyaret et- imiş ve kendisile yaptığı yarım saatlik görüşme esnasında, silâhlanma hakkın- da Almanyanın vaziyetini izah etmiş Hiçbir resmi tebliğ neşredihnemiştir. Fakat zannedildiğine göre, B. Luther, Almanya'nın Uckrar silâhlanması sebep- lerini tar. Italyan gazeteleri ne diyor? ROMA, 29 (A.A.) — Gazet di Populu mülhem olduğu anlaşılan bir yazısında şu mütaleaları yürümekte dir: Artık boş ve aldatıcı konferans - larla vakit kaybetmek imkânı kalma» muştır, Strazada, yeni bir konferans da- vet edilmiştir. Pekâlâ. Fakat bu kâ- fidir. Bunun ni ya Almiya ile bir itilâf imkânı olduğu anlaşılma. cak, yani Almanya, Roma ve Lon - dra uzlaşmalarnı kabul edecektir ki, ancak bu şekilde kendisile görüşmek kabildir. Ve yabut bunları kabul et- miyecektir. Ve o vakit te sulbü mü - dafaa için ciddi bir teşkilâta ihtiyaç vardır. Karyera Dellesera gazetesi ise, meli imi olmek olan tabiyenin ve bunun neticesi 0- larak İngiliz mazırlarının Berlin yap- tıkları seyahatin ne Paris ve ne de Romayı bir taahhüt altına almıyaca- ğı kaydederek, bizzat © Mussoli tarafından Sirazada temsil edilec olan İtalya terazinin kefesine ksr.di azminin bütün sıkletile basacaktır, de- mektedir. Almanya vc uluslar kurumu LONDRA, 29 (A.A.) — Sir John | Simonun o Almanya ile İngilterenin noktai nazarları arasındaki farklarm çok mühim olduğunu açıkça kabul et- mesi, parlâmento mahatilinde çok i- yi bir tesir berakmıştır. Bu mahafil, bazı gazetelerin Ber. lin görüşmeleri ( haklıındaki müt: lealarının — esas itibarile doğru duğunu beyan etmektedirler. Almanyanın tekrar Cenevreye âv- det etmesi için Bay Hitler tarafından ileri sürülen şartlar, büyük bir hay- ret uyandırmıştır. Mühafazakârlar, bu şartların ka- tiyen kabule şayan olmadığı ve Stre- #a konferansın müşterek emniyeti te mine azmetmiş olan devletler arasın- daki bağları daha (ziyade sık- laştırmaya medar — olacağı — fikrin dedirler ve o Almanyanm da me dalibatından © vazgeçtiği takdirde Bu işte teşriki mesaide bulunmasının ka bul edileceğini töylemektedirler. Bilhas- sa, coğrafi vaziyeti itibarile ngilterenin ber hangi muhtemel bir ibtilâfta işe ka- rışması tabii olan mntakalara (ait bir yardım plânları yapılması tas- vip olunmaktadır. Ancak tamamile İn - giliz menafiimi gözetmeyi istihdaf eden bu muhafazakârların İngiltere - nin diğer yardım misaklarına diplomasi yolu ile müzaheret etmesine taraftar ol. dukları mânasını tazammun etmez, İngilterede Liberallerin ve amele partisinin fikirleri LONDRA, 29 (A.A.) — Liberal ve amele mahafili, Alman metaliba: tinin şümul ve vesaitinin kendilerini hayal inkisarma uğratmış olduğunu gizlememektedirler. Almanyanın metalibi Berlin müza: kerelerinin akametinden o mütevellit mesuliyeti kabineye atfetmekten ihbar ret olan manevrayi müşkül (o kılmak suretile hükümetin rakiplerinin tak - tik vaziyetlerini zaafa düşürmekte - dir. Bazı amele mebusları, Bay Hitlerin metalibatının açıktan açığa ve derin bir surette yapılacak müzakerelerle metalibat © olarak telif edilmesini tahfif edilmesi mümkün olan azam: isaret etmektedirler. Banlarm battı hareketlerinin kıs» men Siraze konferansından © sonra Sir Simonun vereceği malümatın şü- mulüne tabi olması ihtimal dahilin - dedir. Eğer Sir Con Saymen, Alman- yanın itilâfgirizliğinin önüne geçilme- si mümkün olmadığını isbat edecek o- lursa bunların vaziyetlerinin (mühim #urette zanfa uğraması ihtimali dahi- lindedir. ol. Varşovayı ziyaret VARŞOVA, 29 (A.A) İngiliz baka- nı Bay Edenin Varşovayı ziyareti prog erdi Me ilmik; Başv D nik gl Bay Be Şa Amerika Alman donanmasının art- tırılmasına lâkayt kalıyor! VAŞINGTON, 29 A.A. — Salâhi drnda yapılmış olan müzakerelerin uğ vadığı akametten sonra, İngilterenin Ve şington mushedenamesi yerine katın 0- lacak yeni bir beynelenilel irisi âtilâf vücude getirmesi maksadile di diğer devletlerle Yunan mecüisi Toplandı (Başı 1 inci sahifede) kararlaştırdığı esasları anlattı, Buna gö- ro Âyüân Meciisi lâğvedilecek ve meb v- san meclisi de feshedilerek yeni intiha - bul yapılacaktır. Yeni intihapta mesleki #ögekküllerin temsil edilmesine buhassn lina edilecekiir. Bay Çaldarıs bundan sonra yapılacak diğer ısahatı movzuu bahsetti ve isya - nım tenku ve tasfiyesi için alınsın tavir leri analı, Bu esnada General Metaksas söz aldı ve alman tedbirleri beğenmedi. ini bildirerek dedi ki: — Hükümetin dana şiddetli, (daha cezri bir surette harekci) etmesi lâzum dır. Bu tedbirer kâfi değidir. Bunu ya- pasmıyan hükümetin derhal çekilmesi lâ- Kandar.,, General Metaksas'ın bu sözleri üzeri- ne, derhal Generai Kondilis ayağa kalk- te — Isyanı bu kadar süratle (bastıran bir hükümet mevkiinden çekilemez. Ve gekilmiyecektir. ATINA, 29 (Hususi) — Boşbakan Bay Çaldara büyün ropanacak olan meb'usan meclisande yapacağı beyanalı hazırlamıştır. iunalit meb'uslara riya set eimekte bumunan Bay Papandreu Yut Başbakan ve Harbiye Bakanını ziyaret ederek bugünkü meclis içtima hakkında görüşmüş.ur. Haber verildiğine göre, muhasf meb'usiar bugünkü celsede bu- lumacaklar ve isyan hareketini takbih et- tilserme dair imza ottikicri bir beyanna- meyi okuyacaklardır. Keisıcumhur yaveri ATINA, 29 Çümesiyo, — vumhurreisi yaveri yüzbaşı Kıvotus'un isyan hareke- tini tasvip ettiği anlaş.kmiş ve kendisi tevkar odmmaşur, tersane isyanında alâ- kası olduğundan usvkit edilmiş bulunan binmaşı suxoçaras sernest bırak mişar. Napoliye kaçan © deniz zazıtlerınden husus zana müdürlüğüne gönüsruen bir mektupla isyan gecesi tersaneye yar pılacak baskına karşı geen zavsı ödü - Trenlerin yüzbaşı Çarumokos ve vardopu- los oduğu ihbar edilmiştir. ATINA, 45 Göünyet) — İskeçe Metropoüd.nin ssyanla asâkası anıaşmdı- ğmdan cınvali haczodilmişti AYINA, 29 (Milliyet) — Isyan işle rile uğraşan müstanikler Venizelos un Atina dıvanıharbinde muhalheme eda - mesini istemişlerdir. Divam harpte Divanıharp huzurunda b ir haftadan beri muhakeme ediknekte olan birinci nümune cfzun alayı ile harbiye mekte > faaları dün bitmiş olduğundan hükümet komiseri iddianamesini söylemiştir. Ko- miser çok şedit olan bu iddianamesinde isyan hareketinin bir tarihçesini yapınış, suçlulardan her birinin hareket ve mes” uliyelini tayin ederek miralay Sarafis; kaymalam Çigondes, kaymakam Stefa- naku, binbaşı Çigondes, yüzbaşı vekili Triandılides, Skulidis, miralay Spais-ve çavuş Denta'nın askeri rütbeleri vefo - İunduktan sonra idamlarını ve keza si» villerden Zohu, Vamvakiyers, Calavudas, Mahera Kaliya'nın da idamlarını iste - miştir, Diğer suçlulardan iki yüzbaşı vekili, iki zabit vekili, ve iki sivilin müsbbet kürek, ili çavuş muavini ile bir yüzbaşı vekili ve bir'de sivilin yirmişer sene kü- rek cezasma çarptırdmasını ve diğer suç luların tahliyesini talep etmiştir, Muhakeme edilmekte olan suçlular yirmi sekizdir. Komiserden sonra söz alan müddeju. mmumi Konslartin — ösileri ağır surette takbih ettikten sonra asıl isyan reisleri. nin bugün yabancı memleketlere kaçmış bulunmalarmı ve dolayısile bugün mu- hakeme edilmekte bulunan suçlulara ve rilecek cezada Divanın merhamet ve in- saf göstermesi icap ettiğini — söyliyerek demiştir kir “ — Imsaf ve merhamet adalet ile tev'- emdir, Divandan bunu beklerim. Bugün dökülecek kardeş kanı memleketteki ay» nlığı derinleştirecektir.,, Bundan sonra suçlularm avukatları müdafaalarını yapmışlardır. Divan hük- münü bugün verecektir. Venizelosa Prp suikast ' ATINA, 29 (Mölüyet) — Venizelos suikastına ait muhakemeye cinayet mah- Dün müddeiumumi iddianamesini 0©- kumuştur. Bu iddianameye göre suçlu lardan Venizelosa eskiden ili defa sui- kast tertip edip te mevkii icraya koya « mıyan avukat Bosini grupunun bu son sulkasite alâkası görülemiemiş ve suçlu lardan eski emniyeti umumiye müdürü» nün suikast hadisesinde kullanılan oto- mobili satın almış olduğu tahakkuk otti- DOKTOR iğ Rusçuklu Hakkı Üzel Galatasara;da Kanzlık eczahanesi l rah apartımanda 1 numara, muhalefet etmemiş olduğu hatlarını. Söylendiğine göre Amerika için mü- ölme m emi nr ve Japonya arasında 5, 5. 3 misbetinin rm hafazasıdır. Yoksa Avrupa milletlerinin bindeki hâdisalı çıkaran âsilerin müda « | Corum spor Neden durgun? —— Gençlere sorsanız, alâka- sızıktan bahsederler ÇORUM, (Milliyet) — Bu, sütun- larda, vakit vakit, tekrarladığım bir derd, istek vardır. Bugün tekrar, bu derde, isteğe dönerken, umarım ki, Çorumlu dostlarım, Memleket sporu- mun acı boşluğunu, yüreklere üzgü ve- ren verimsizliğini gidermek için > leşecekler, başbaşa verecek eski ğerini buldurmıya çalışacaklardır. Çorum sporu için durgun? rguya karşılık vermezden ön- a Çorum çevresinin sporumu, iğini de katmak lâzımdır. Yazık eki, Iskilib, Osmancık, Alaca, Sungurlu ve Mecidözü gibi kazabalar- da da bir gençlik sesi, cıvıldaşması, kaynaşması duyulmaz, işitilmez olmup | tur. | İtiraf ta etmeli ki, komşu vilâyet - ler de Çorum gibidir. Daha doğrusu bu, havali de sporun derin bir uyku- ya dalışı, tatlı tatlı rüya görüşü var- dır. Çorumlu sporculara, bu uykunun sebebini sorarsanız, lâhzada, kestir - me covab verirler: —— Alâka yok ki, derler, spor olsun. Dikkat ederim, gazeleci arkadşlar, filânca yerin belediyesi hakkında bir yazı yazacak olsalar; belediye dilen- ve köpeklere ver beki yollar bo- zuk, sokaklar kirli deri Ve dikkat ederim, Ea başkanlar küplere biner, haşmetlene haşmetle- ne, tekzib ederler; — Belediyemiz şöyle çalışıyor, böy- le çalışıyor ama, bütçemizin darlığı şöyle yapıyor, böyle yapıyor diye.. Ve eklemeği de hiç bir zaman unutmaz - ları — Gelecek yılda asri belâlar yapa- cak (1) şehrin yolumın: asfaltla dö- şeyecek, her ini cennete çevire- cek. Say saya bildiğin kadar... Çorum sporcuları da bir klişe ha - linde bu alâkasızlıktan, parasızlıktan tan dem vuruyor, dolayısiyle kendile- | rinimazur ve haklı göstermek istiyor- lar, Kafamın içi bir türlü kavramıyor. Gençlik kimden ve neden alâka bek- liyor. Eğer (iş) bir (alâka) ile biti; ln sa bundan kolay ne var. Ve hen ne alâkazz şehir gençleri bilir, tanı rım ki, yolsuzluk içinde çırpına çırpına memleketleri için birer değer, şeref ol müş kazandırmışlardır. Yeter ki, gönüllerde sporun yangısı, damarlarda enerji olsun. Diyeeler ki, Halkevi, Hale adlı spor kurumu, Çorum sporumu canlan- dinmek, değerlendirmek için bir teviye #oplanıyor, parlak parlak konuşmalar, vaitler oluyormuş, Ne iyi, ne hoş, ne güzel amma, ku- laklarımız duya duya artık duymaz, inanmaz, kanmaz oldu. L†sahasında bülbül gibi ötenle - sahasmda dut yomişe dönmeme. ep İrt) Öyle düşünüyorum ki, Yalnız Ço - rumun ve mıntakasının değil, memle- ketin bütün gençliğinin, £ kahvelerde şaklayan tavla pullarından, papasın kızma gönül sunmaktan, karşı ları ben yarattım demekten vazgeçir- mek, kafasma bilgi, bileğine güç aşi- layabilmek için tek bir kurtuluş yolu vardır; Gençlik teşkilâtının bir an önce başlaması... Yoksa, bu gidişle başka yerleri bil. sporu, bütün bülün unu- mem, Çorum, aksi şöle oya sia ikömneri Cevdet Bayakl ie İzmirde bir eroinci şebekesi yakalandı IZMIR, (Milliyet) — Şehrimiz zabıtası şimdiye kadar bir türlü â- zini ele vermeyen altı kişiden mü- rekkep kadmiı erkekli mühim bir linde Bunlarm yakalarıması diğer bir şebekenin de yakalanmasını intaç eylemiştir, Hidayet, kullandığı e- roini meşhur sabıkalılardan Ar- salı Ahmetten aldığımı itiraf et- miştir. Zabıtaca numroları tesbit edilen beş tek hira Hidayetin ka- rısı Adileye verilerek Arsalt Ah- metin evine eroin almağa gönde- rilmiş, taharri memurları da peşi” ne takılmıştır. kadın eroini almca taharri memurları eve girmişler ve yapılan araştırma neticesinde bir miktar eroin ile eroin tartmağa mahsus bir hassas terazi elde et- mişlerdir. Bunun üzerine Arsalr Ahmet ve karısı Hatice ile oğlu Ali Riza, hizmetçisi Kamila tutul- muşlardır. Zabıtaca tahkikat ta- a edilmektedir. asıl elebaşları- meydana çıkarılmak üzere ol- duğu ün ümit edilmektedir. Bu işin meydana çıkarılmasın- da en çok çalışan ve İzmire gel- diği günden beri daima bu ve buna benzer meşhur Adile ile birlikte cürmümeşrut ha- yakalanmıştır. Çorlu gittikçe modern bir kaza merkezi oluyor Bu yıl Istanbul yoluna başlanacak, ge ecek muhacırlara köyler yapılacak Çorludan bir görünüş TEKİRAKG. Milliyet) — Vilâ- yetimizin Çorlu kazasına kadar yaptığım bir gezintide oradaki du- yuş ve görüşlerimi ve günden gü- ne her alanda inkişaf etmekte bu- Tunan bu kazadaki çalışma verim- lerini sırasiyle diziyorum. Nüfuz fazlalığı 927 de kazanın o nüfus yazılışı 19 bin iken bugün bir misli fazla- sile bu rsi 37 bini bulmuştur. Belediye işleri: İşittiğime göre evvelce belediye işleri pek bakımsız imiş. Kaza kay- makamı belediye başkan vekâleti. ni yapmağa başladığından beri bu alandaki çalışma tarzları de- Bişi ve yeni seçim dolayısiyle de sevgi ve muhabebtini mi Bay Refet belediye baş- kanlığına getirilmiş ve üç beş ay var ki kaymakamla el ele vererek belediye işlerini alâka ve samimi. yetle yapmakta ve kent ihtiyacını Ema gözönünde bulundurmakta- Şimdilik yapılan işler arasında ortasından geçen ve ge- nel sağlık itibarile kente zararlar veren “Silâhtarağa,, deresi kısmen kapatılmış ve kapatılmayan yerler- de de tathirat yapılmış ve şehrin ha vasmı zehirleyen bu dere temizlen- miştir, Şehrin mersi ei ıslah edilecek olana su 1 projesi ikmal edilmiştir.Su tesisatı için belediyeler bankasın- dan ve alâkadar bankalardan 60 bin liranın istikrazı tahtı temine ali . Kent işleri hummalı bir faaliyetle ilerlemektedir. Muhacir işleri” Trakyanın diğer şehirlerinde olduğu gibi, o Çorluya da şimdiye kadar 8 bin muhacir £ yerleştiril miştir. Bu yerleştirilen muhacirle- re yeniden iki köy yap! Bunlar Türkmenli ve Örenler köy- leridir. Bu köylerden başka 60 ha- nelik köylere ilâve (o edilen hane miktarı ile Çorlu köyleri 100 - 150 hanelikten aşağı olmiyacaktır. Ye- niden 700 ev yapılmış ve 3000 e- vin inşası için de şimdiden terti- bat alınmıştır. Vücude (getirilen köyler asrm icabatına uygun ve sıhhıdir. Üstleri saz olan evler de kiremitle değiştirilmektedir. Köy- lerin geniş alanlarında fidanlık ve orman yetiştirilmek için de koru- lar hazırlanmaktadır. En ziyade hoşa giden Seymenli köyüdür. Di- yn bir örnek teşkil edecek Seymenlinin 400 evlik plânı he kei Velhasıl Çorlu kazasındaki muhacir işleri ve mu- hacirleri barındırmak için çalış. ma tarzları cidden takdire değer bir vaziyettedir. Bu işlere göste- rilen büyük alâka ve hüsnü niyet bu kazayı birkaç sene sonra tanın- maz bir hale koyacaktır. Kaza kaymakamı Bay Tevfiği | ziyaret ettim. Hükümet mekanizması san- e modern sessiz bir makinenin ça» ışması gibi sakin ve seri adımlar la yürüyor. Temiz çalışmasile her- kese kendini sevdirmiş o bulunan kaymakam her müracaat edenin işini derhal yaptırıyor, Ve işi biten, hükümet kapısını sevinçle bıraka rak işine koşuyor. İşte Trakyanm modern Çorlu kazası budur. Naha işleri Bu yıl İstanbul yoluna başlanacak tar. Bu yol üzerindeki köprülerin inşaatı başlamak üzeredir. Ereğli Asarı ütikasil; ile tanman Ereğli bir vakitler kaza, nahiye ve niha- yet köy oldu ve şimdi de köydür. Ereğli Çorlunun iktisaden ber za- man ithal ve ihrac (o merkezidir. Orada şimdilik liman © dairesi ve gümrük muhafaza teşkilâtı ihdas e dilmiştir. Genel meclise bu köyün nahiye yapılması o özgüsündebir teklif yapıldığı haberi alınmıştır. Bu köyün nahiye yapılması Çorlu- nun ekonomik inkişafında büyük âmil olacaktır. Maarif işleri Kazanın maarif izleri de munta zamdır. Hemen ekseri o köylerde mektep mevcut olup vali vekili İş- canın gayretlerile Muratlı nahiye- sinde de tam teşkilâtlı modern bir ilkmektep yapılmıştır. İlk mektep- er şehir ihtiyacını karşılamakta i- se de bu ileri kazada ortamekte- be kat'i ihtiyaç vardır, Mimar Si- nana ait olan eser kütüphane ya- pılmaktadır. ya Gülel hate birlerile elde edilecekdir. Peynirci- Nik tamamen Türklerin elindedir. Bellibaşlı ihraç mataı olan peynir. ciliğin ihyası ve ihracatın fazlalaş- ması ve rağbetinim temini için ye- tedbirler ni yeni Te yak haberi, öre bu b izersieminie Germencikte av sporları DAN Ali — Germen. avı sporu ilerlemek- tedir. Bir yolda çar bü sürek avcıları kaptanı Mustafa Bürhanettin dört avcı ile Germen- <iğe gelmiş ve Germencik avcıla-. ri birikim vebir çek ileri ge de amaaa EEE DERE A İN er TEME MA | ISTANBUL BELEDİYESİ ILANLARIİ Menba su kaplarda kullanılmak üzere 1,160,000 tane 1 No.lu beyaz, 390,000 tane 2 N o. kırmızı ve 85,000 tane 3 No. yeşil ve 10,000 tane 12 No. beyaz ki ceman 1,645,000 tane eçhile simens marten çeliğinden yaptırılacak kap- konulmuştur. Boyalı çelik kapsülün beher bin tanesi 170 ve boyasız kapsülün beher bin tanesine 157 ku- nümunesi V. cül açık eksiltmeye ruş bedel tahmi nolunmuştur. zım Müdürlüğünde görüli , Eksiltmeye venümunesi Leva- girmek istiyenler 2490 No. lu kanunda yazılı vesika ve 197 lira 23 kuruşluk te- minatla ihal olan 11-4-935 perşembe günü Emme bulunmalıdır. öy Daimi saat 15de (501