5 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

5 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Her hakkı mahfuzdar. ; Arabistanda RA) smanlı İmparatorluğu inasıl yıkıldı Yazan: Son Yemen valisi Mahmut NEDİM » & Sultan Hamidin geçirdiği kâbusu Arap memleketlerine geceler dağıtılan bir kitap - Korkulu geceler - Kürsüye gelen murahhas İnhitat, sukut korkunçtur, fakat | vi idimizi kaybedemeyiz. Çün- kü önümüzde misaller | var; işte Roma, işte Atina... yıkıldılar, fa- kat neden sonra tekrar kalktılar, dirildiler, yürüyorlar, büyüyorlar... Biz de ibret alalım, uyanalım. İslâmiyet esasen kuvvetle zuhur etti, kuvvetle yayıldı, onu kurtar- mak için de bugün kuvvet lâzım- İşte cemiyetimizin toplanması- nın sebebi budur. Bu kuvveti bul- maktır. Kimseden korkmayınız, biliniz ki toplulukların, birliklerin kuvveti yenilemez.,, Reisin bu (sözlerinden sonra kürsüye gelen Fas murahhası di- yor ki: “ — İslâmiyetin inhitatına sebep Arap olmıyan Müslüman hüktim- darlardır. Onların kabahatları sa- bitmez. Onların görünüş- derine, aldatıcı sözlerine kapılma- yınız, İç yüzlerini görmeğe çalışt- nız. Bunlar halkı, o bütün Müslü- Manları mütemadiyen aldatıyorlar. Bunlar müşriktirler. o Şer'an bile hristiyan hükümdarlar bunlardan daha efdaldirler. Onlarm Müslü- manlara hükmetmeleri daha mü- reccahtır. Çünlcü mesalihi âmmeye pnlar daha iyi bakarlar, âdildirler, memleketlerin imarına, halkın te- rakkisine daha iyi çalışırlar ve on- dan dolayıdır ki Allahü taalâ Müslüman memalikinin büyük bir kısmını onlara ihsan etmiştir.,, Bu satırların Sultan Hamidi de- li etmemesi imkânı var mıydı. Bü- ün o Müslüman memleketlerine dağıtılan bu kitabın uzun bir za- nan Sultan Hamit için bir kâbus «halinde kalışınm sebebi okunduk- yaba iyi anlaşılır. Faslı murah- devam ediyor. “.— Misal olarak şunu söyliyebi- irim, peygambrimiz bile, beni â- dil bir hükümdarın © zamanında dünyaya getirdin diye | Allahıma pükretmemiş mi idi? Sonra; Hülâgü 635 tarihinde is- tilâ ettiği zaman ülemaya müraca- at etmiş, âdil fakat kâfir bir padi- şah mı, yoksa zalim fakat Müslü- man bir padişah mı daha efdaldir diye sormuştu. o Ülema ittifakla şu cevabı vermişti: Âdil fakat kâ- fir bir padişah daha efdaldir. Bi- paenaleyh gözlerimizi açalım, ha- kikati görelim: M için- de bazı münafıklar (o zuhur etti. Bunlar hadisleri, (hattâ âyetleri tahrif ederek kendi şahsi menfa- atleri için yapmadıklarını bırak- madılar, Böylece nüfuz ve kudret sahibi oldular. Arada din sukut e- diyordu, kimin umurunda, 'ürkler Bizansı aldıktan sonra Bizanslıların ahlâklarını da aldı- lar. Ve bu yetmi; gibi bu din bezirgünları, münafıklar Türk- lerin de musallat oldulur. Aralarma girdiler, onları aldattı- lar, bin türlü hilekârlıklar yaptı- lar, tekkeler | açtılar (2) Evkafı ellerine geçirdiler, padişah ve ha- Jifeyi avuçlarına aldı Tarikat ismi altında hüküm sürdüler, hâ- lâ da sürüyorlar. İşte din, Müslümanlık böyle in- hitat etti ve ediyor. Diğer bir murahhas kürsüye ge- lerek söze başladı: — “evet, arkadaşım doğru söy- Diyor, Osmanlı memalikinde birta- kım sarıklılar ekâbire, ta padişa- ha kadar sokularak, musallat ola- rak, kendilerine ülema süsü vere- rek din aleyhine çalışıyorlar. Ar- tik o hale geldik ki, bu memleket- te — yani Osmanlı memalikinde — üç yaşındaki ( çocukların bile rütbeleri var. Anaların karnın- da kazasker © olan çocuklar var. Buna tahammül edilemez, yalan dolan dünyada ise bu kadarı da faz ladır, Padişah bu işlere neden es çıkarmıyor. Boşuna zihninizi yor- maymız. Ben size sebebini söyli- Yeyim: Çünkü © onunda maksadı ve menfaati var. Bakınız padişah ünvanlarma; mukaddes mevlâ, i te ve m a am Hai iz ayat ". a ban gölgesi, peygamberin halife “ i i dır. Hem Allaha şerik si, ilhamı mübenni, kerametlerin i, sultanların sultanı, â- dünya ve ahiretin maliki, bütün melce ve hâmisi. İşte padişah bu gaflet yolunda- oluyor, hem de kudretli, kuvvetli, azamet- li ve korkunç oluyor. Padişahın bu hareketine mesağ veren ülema Allaha karşı harbe- diyorlar demektir. Bunlar nasıl günahkâr olmazlar, din nasıl inhi- tata uğramaz! İstanbulda kadılık- lar, memuriyetler pazarlarda satı- lan metalar gibi elden ele alınıp satılıyor, Milletin işi ayağa düştü. Oradan artık hiçbir hayır bekle- nemez.,, Sultan Hamidin tepesinde bir bomba gibi patlıyan bu kitap ya- vaş yavaş ifadesinin şiddetini art. tarıyor. Vakıâ Sultan Hamide kar- şı hariçte çok acı şeyler yazılmış- tır. Bu kitabın ötekilerden farkı şudur: Arapça oluşu ve bilhassa hilâfeti kasdederek, sonunda da görüleceği vechile hilâfete başka Arap rüesasının getirilmesini tav- siye edişidir. Bilhassa Mısır Hidi- yinin açıkça ortaya konuşuna, he- le bu eserde yapıldığı gibi göklere çıkarılarak İslâm âlemine tanıdı İişma Sultan Hamit asla taham- mül edemezdi. “Hatipler birer birer kürsüye çı- kıyorlar ve mütemadiyen söylü- yorlar. Bunlardan biri de şöyle di- yor: — En büyük İslâm devleti say- dığımız Osmanlı devleti sonalt- mış sene zarfında kendisini toplı- yabilmek için birçok şeyler yap- mak istemişse de ne taklit, ne de ibda edebilmiştir. Hele son sene- lerde büsbütün ümitsiz, berbat bir yola sapmıştır. Bu seyahat yüzün- den memleketin iki sülüsünü kay- betmiş ve elinde kalan da harap ve perişan bir hale koymuştur. Ne- den mi diyeceksiniz: Çünkü baş- taki padişah taht ve tacından baş- ka bir şey düşünmiyor. Osmanlı hükümetini nümune gibi alan di- ğer Müslüman memleketleri de Le. yüzden fena yollara sapıyor- Ee Burada Abdürahman Kevakibi bir murahhasa Osmanlı hükümeti- nin ve Sultan Hamidin . bell'başlı kusurlarını birer birer saydırıyor: 1 —... Idare ettikleri memleke- tin, halkın, tabiat, ahlâk ve diğer vaziyetleri nazarı itibare alınarak yapılmış tek kanun yoktur. 2— bu geniş ülkeyi bilmiyen, tanımıyan, hattâ bir kerecik olsun gezip gör- memiş olan İstanbuldaki birkaç adam sıkı sıkı, merkeziyet usulüne bağlanarak idare etmeki istiyor. lar, 3 — Mes'uliyet hissi yoktur, 4 — Yalnız Türkten memur kulla nıyorlar, bunlar da bilhassa Ara: bistan ve Arapların ahvalinden bi- haberdirler. 5 — Halkla hüküme- tin arası ( açıktır, 6 — Siyasi bir lüzum ve (o mecburiyet olı halde bile şeriate uymıyan bir tâ- kım kanunların tatbiki, 7 — Rüş- vet, iltimas ile birçok e liyakatsiz adamların Arapların başına mu- salat edilmesi ve daha saymakla bitmer. Esasen âciz hükümetler. den başka ne beklenir. paratorluğunun büyük Bir kısmı Araplarla meskündur. O halde ne- den yüksek makamlarda Arapları göremiyoruz? Sonra aczinden İs- tanbul gibi, Hicaz ve Yemen vilâ- yetlerinden asker ve vergi alamı- yor da bunu Arapları taltif için yaptığını söylüyor, halbuki sebep kudretsizliğinden başka bir şey değildir. Demek ki gayrimüslim olanlar da sırf taltif edilmek için askerlikten muaf tutulmuşlardır. (Bitmedi) (2) Aldürrahırn Tevakibi burada şabik efendisi ve hemşerisi meşhur E- bülhüdayı kastediyor ve böylece ondan intikam alıyor . rw dünyanm yegâne üm esii'e. Mem'eket Telefonları Ankaraya yöni hatlar yapılacak mı? Posta, Telgraf ve Telefon idaresi- nin Ankara - İstanbul için ikinci bir hat ve Avrupaya da müteaddit hatlar çekeceği hakkındaki günlük gazete neş- riyatı etrafındı ir muharririmizin görüştüğü salâhiyettar bir zat demiş- tir ki: — İdare; bilhassa telefon işlerine çok ehemmiyet vermekte ve Ankara - İstanbul ve Istanbul - Avrupa batl nım çok iyi bir şekle konulmasına ça- lışmaktadır. e Son zamanlarında müşterisi artan bu hatların halk tarafından tercih © dilmesi muhakkaktır. Ancak ilâve bat rail aleme lar yapılacağı hakkında malü matımız yok, Ve böyle bir tasavvur ol. duğuma ihtimal de veremeyiz. Çünkü fennin bugünkü terakkiyat üzerinde ve ayni zamanda iki üç konuşmayı imkânları şetmektedir ve ehemmiyet verdi min eylemek cihetidir. Belki ilâve hat lar rivayeti de bu noktai nazardan doğmuştur. İzmir - Ankara - istanbul hattı in- sanatına gelince: Bu iş daha ziyade mer kezi bir vaziyette olduğundan takip eitiği safahatı biliyoram. Ancak uzun müddettir üzerinde çalışıldığma göre en mühim kısımların tamamlandığına ihtimal verilebilir. Postahanelerde şimdilik bir tebed - dül olacağı da melhuz değildir. Maa- mafih merkezi umu y'nin belki tasavvurları vardır ki bunu tabii hiç kimse bil "KARI MEKTUPLARI Bir senedir itiraza cevab | verilmem Ş$ Adli mütekait Enver imzasile aldığımız bir mektupta deniliyor ki: “Zeveom Lâtife Maltepe karyesinde, Bağdat caddesinde 58 numaralı evin sa hibidir ve içinde oturur. o Müsakkafat tahrir komisyonu tarafından konul kıymete, Kartal malmüdürlüğüne mi racaat ederek, 22 mart 934 tarihli bir istida ile itiraz etmiştir. Bundan birkaç ay evvel komisyona müracaat edilmişse de “henüz çıkmadı,, cevabı verilmiş ve bize de hiç bir karar tebliğ edilmemiş - tir. Böyle bir seneyi mütecaviz bir za - man içinde bir itiraza cevap verilmez mi Kaldı ki daha önümüzde ba işin is- tinafı, temyizi var “r. Lman idsresi serv serinin kapanma saati messlasi ıstanbul iman işleri umum müdür. lüğü bir okuyucumuzun şikâyetine karşı şu cevabı göndermiştir; “Milliyetin bugünkü 3-4-935 tarihli ve 3284 numaralı o nüshasının 4 üncü sütununda Gümrükler saat 17 buçukta kapandığı halde idaremiz servis kalem- I sinin saat 16 buçukta kapanınası yü» zünden iş sabiplerinin işlerinin sekte- ye uğravldığından şi *yet edildiği gö rülmüştür. Keyfiyetin doğru olan ciheti şudur: Ssat 16 buçukta kapıları kapanan İs #nbul ve Galata muamelât "alemleri bu saâtten sonra kapanma zamanına ka- der gelen işleri bitirmekle meşgul © lup bunları #mcak saat 18 de ve hattâ bazen daha fazla zamanda ikmal edebil. mektedirler. Sant 16 buçuktan sonraki müracaat" ların daha evvel gelmiş işlerden üstün tatulması doğru olmadığı kadar her > bir zarur de! saktan w- zaktır. Gelişi güzel iş görmektense? ge- 4 nizama uyarak çalışmak — idöremiz kadar iş inin de lerine uygundur. Meselenin bu suretle tavzi- hini saygı ile dilerim. Kuyubaşı sakinleri yol istiyorlar “Biz Kızıltoprak Kuyubaşı sakinleri yolsuzluktan o derece bi . ve o der rece müştekiyiz ki bunu size anlata- bilmek imkânsızdır. Yalnız bu yüzden uğradığımız ziyanları saymak size yol suzluk yüzünden çektiğimi 1 — Yollarm bozukluğundan oto - meyil 2 — A. ba ayni mesafede yolu düz gün bir yere 20 kuruşa gelirse bizim oraya mutlak» iki misli Zeret ister ve nazlanır. 3 — Kışın çamurdan, yazın tozdan kiracı gelmez. 4 — —,ni istikamette, fakat Bağ - dad caddesi üzerindeki ev, dükkân - lar ve her türlü mebaninin kıymeti arttığı halde bi»imkiler .. “temadiyen sukut et kte ve hattâ alıcı bulunma maktadır. 5 — Çocuklarımız emniyetle mek - tebe gidip gelemez. Havası g” İİ, su- yu bol tabii manzarası fevkalâde olan bu yerl: yolsuzluk yüzürden bir ha- rabeye benzemektedir, Yol medeni hayatın başında gelen bir varlık oldu- ğu halde bu tekâmül devrinde bizim bu mahrumiyetimizin uzaması doğru aym Herhalde büyüklerimizin bu lerdimizi dinleyerek bu yerde oturan biz öz Türkleri bu sikekeri derdden Kurtaracpblansaş ümid ederiz, 5 İ Yeni bir bina Satın alınıyor Eski maarif nezareti bina- sını Belediye almak istiyor Şimdi muhtelif mahkemelerin işgal etmekte olduğu eski Maarif nezareti binası, Milli Emlâk Müdürlüğü 40 bin lira a çıkarmıştır. Bu binayı m almak istemektedir. Va li ve belediye reisi Bay Muhiddin Us- tündağ, umumi meclise bir tezkere gön dererek, binanın belediye namına sa - tm alınmasına müsande istemiş ve bu hususta makama salâhiyet verilmesini rica etmiştir. Belediye Meclisi, bu tek lifi Bütçe encümenine havale etmiştir. Binada şimdi faaliyette bulunan muh- mahkemeler önümüzdeki hazi - lerini bitireceklerdir. Belediye ü bir halde & bulunan bazı şubeleri bu layacaktır. Milli Emlâk Müd ürlüğü ile | ayrıca temas edilerek, fiyatın 40 bin bira dan aşağı olması için çalışılacaktır. Umumi meclis toplandı Htanbul Umumi Meclisi, dün öğle- den sonra toplanmış, ve 1932 kat'i he- sab raporunun tolkikine devam etmiş- tir. Bütçe Encümeni namma izahat ve recek olan Bay Tevfik hasta olduğun dan, kat'i hesab raporunun müzake - resi başka güne birakilmiştır. Bundan sonra, muhtelif encümenlerden gelen mazi lar okunarak, ait oldükl, makamlara havale edilmiştir. Azadan Bay Refik Ahmed de bir takrir ver. miştir. Bay Refik Ahed bu takririn- 'de, Kadıköyündeki Mahmutbaba me - halbuki burada tanınmış kâyeci Ömer Seyfeddinin mezarı bu - Junduğunu, Eğer mezarlık mutlaka sa tılacaksa, Ömer Seyfeddinin kabrinin başka bi in vü ma kama verilmiştir. Meclis perşembe gü- nü tekrar toplanacaktır. Otomatix kapı tramvaylar Tramvay Şirketi, otomatik kapıle arabaların mikdarını çoğaltmaktadır. Bayındırlık Bakanlığı Başmüfetti İbrahimin reisliğindeki heyet cüncü defa olarak bir tecrübe dah. yapmıştır. Yakında bütün tramv rabalarmın kapıları bu şekilde değiş- tirilecektir. Bir yı'da sarfedilen su "Tesbit edildiğine göre, şehrimizde bir yıl için 12 milyon metre mikâbı su sarfedilmiştir. Bunun 6 milyon metre mikâbı'abonelere para ile salılan mik dardır. Geri kalanın 3 milyon metre mikâbı yangın ve diğer işler için sar- folunmuştur. Fakat 3 milyon metre rxi kâplık su da boşa ve açığa gitmekte- dir. Sular idaresi, sıkıntının önüne geçmek için yeni tetbirler almak ka- rarındadır. Femenizm kongresinin ka- dın murabhasları 18 nisanda Yıldız sarayında topla nacak olan uluslararası feminizm kon - gresini Danimarka gazetecilerin ve Aar huş İtifetidente gazetesi mubarrirle rinden Bayan Carlo Lowite'in reiiliği altında bir murahhas heyeti işdirâk e decüktir Feminizm kongresine © iştirik için şehrimize gelmiş olan © Bayan Adel Sehrciber yarın akşam, © memleketimiz hakkında tetkikatta bulunmak, bilhas sa kadın mebuslarla' görüşmek için Ar- karaya gidecektir. Bayan Adel Sehreiberi; bir çok telifatı vardır. Kanda de 2 veles Rayiştazda sosyal demokrat fırka" sı saylavlarından bulunuyordu. Kadınlar kongresi ve Muğla kadınları MUGLA, 4 (A.A.) — Istanbulda a- gılacak uluslararası kadınlar kongresi ne halkevinden Muğla kadınlığının çe- şid alanlarda çalışmalarını gösterir muh- iki ve ticaretin çalışan 1400 kadın Şarap ve likörleri nimarkada be 1 hisarlar Si aye gedriyeli kongresi -emiyeti umumi i Mayıs içinde Ankarada ağ tar. Bu toplantıda latanbul vilâyet Tay yare Cemiyeti İstanbul şubesi müdürü Bay Ismail Hakkı ve saylavı Bayan Nakiye temsil edecektir. Tay. Cemiyeti Istanbul şubesi idare be bu hafta içinde birkaç toplantı ya parak İstanbul şubesi il ve raporunu hazırlayacaktır. İstanbul He rapor hi Miz rafından umumi kongreye İstanbulun dilekleri olarak verilecektir, İyileşen bazı akıl hastalarının timar- len çıkarılarak ailelerine teslim © dildiklerini gazeteler yazdılar. Diğer ta raftan da polisin adliyeye vi tatistikten bahsettiler. Ba re, polis eskiden günde üç yi bazı sinir hekimlerimizle konuşa" rak, ne düşündüklerini sorduk. Doktor Bay Fahrettin Kerim şunla- rı söyledi: — Alal hastalarının saysse urmümi harplan sonra pek fazla artmış değil - dir. raz çoğalmasındaki sebep, bir çok aile- lerin iktisadi zaruretler dolayısile has - tolarını hastahaneye yatırmak istemele- ridir, Bir akıl hastasının evde bakıkna- sı zor bir iştir. Buna mukabil memleke- timizde Bakırköy, Elâziz ve Manis. muntazam akrl hastahaneleri açılmıştır. Bu sayede aileler hastalarını daha kolay lıkla hastanelere koyup çıkarabiliyor- lar, İşte bunun içindir ki hastabaneleri- mzideki giriş ve çıkış sayısı dolgun gö- rünmektedir. Yalnız dünya harbinden sonra ve bilhassa iktisadi buhran sinirlileri ço - Baltmıştır. Avrupaya nazaran memleketimizde suç işliyenlerin az olmasma gelince, bu, bizim için şükrana değer. Ve Türk mil- İetinin © hayati mukavemet kavvetinin fazlalığını ve hâdiseler karşısındaki me- tanetini, memleketimizde iktisadi buh - Yanın sinirler üzerinde diğer memleket- lere nisbetle daha az tesir | bıraktığımı gösterir. Bunun için (o bu yüzden ileri “e akrl hastalıkların sayrsı pek az- ar. Avrupaya nisbetle yine şükrana de- ğer bir nokta da, bizde alkol sulistima. K yüzünden deli olanların çok az olma- sıdır, Bu nisbetin hattâ daha çok azal- masi bizim için bir dilektir. — Alel hastalığına tutulanların çoğu kadın mıdır, erkek midir? — Bizde en çok erkekler hastalanı - yor. Hattâ kadınların 2 misli, Hastalara da en ziyade otuz ile elli yaş arasında tesadüf edilmektedir. — Akıl hastalarının biribirlerinden gok tahsil farkları var msder? — Okuyup yazma işinin bu işte fev- kalâde mühim bir rolü yoktur. Yalovada yapılacak büyük otel Akay idaresi tarafmdan Yalova - dn inşası konforlu . bü- Yalovaya sik sık tenzilâtkı gezinti va- purları işletilecektir. ——— Denizyollarına alınacak yenivapurlar * Denizyolları idaresi müdürü Bay Sa” deddin, idareye alacak yeni vapur - lar için temaslarda bulunmak üzere Ankaraya gitmiştir. Bu iş için hükü - metten alınacak on milyon liranın altı yüz bin lirasile Akay idaresine iki va- pur almacak, geri kalan para deniz yolları idaresine alınacak vapurlara sarfedilecektir. Bunun için de yakın - da Avrupaya bir heyet gönderilecek - tir, Boğaza ve Adalara ucuz seferler Akay ve Şirketi Hayriye tarafın - dan tertib ediler yazlık tenzilâtlı se- ferlere dünden itibaren başlanmıştır. Bu seferler her hafta perşembe ve cu- ma günleri devam edecektir. Cuma gü- nü alınan gidip gelme biletler cumar- tesi günü öğleye kadar muteber tutu lacaktır. Halkevleri kazalara bağlanıyor Istanbuldaki Halkevleri teşkilât » da ae . yapılacağı Mae lee muşter, iğimize göre por- BAT klein Çöke be dme h- tanbul vilâyeti dahilinde açılan bütün Hikev kaza merkezlerine bağ- lanması ve kaza fırka idare heyeti ida Tesinde bulunması bildirilmiştir. Bu e- üzerine Beyoğlu, Beşiktaş, Kadı köy, Üsküdar ve Şehreminindeki Hal kevleri bu semtlerdeki kaza fırka ida re heyetlerine bağlanmıştır. Şimdiye kadar doğrudan doğruya Istanbul vi- lâyeti fırka idare heyetine bağlı bu - lunan İstanbul Halkevi de Haziran ba #ından itbaren Eminönü kazasma bağ İanacaktır. Maamafih bu balkevlerinin teşkilâtında hiç bir tebeddül olmıya - caktır, Yeni soyadı Alanlar İnegöl Sinanbey mahallesinde Bay Rüstem oğulları Maltepe Vizesiride No. amman Al Hasta istatistklerindeki miktarın bi- | - azaldımı, çoğaldı mı? o Harbden sonra bu nisbet artmış deği" | dir. Buda Türk milletinin hâdiseler karşısında sinir mukavemetini gösterir Diğer bir hekim ne diyor? Diğer taraftan gene sinir hekimle - rinden Bay Şüktü Hüzumla şu tarzda ko- muştuk — Timarhaneden deliler çıkarılıyor” Mi mı ni zamanda polisin adliyeye ver” diği bir istatistik te gösteriyor ki gün““ de 300 suç işlenirken bugün ancak İl suç işleniyormuş? — Bu havadisi ben de gazetelerde © kudum ve doğrusunu (| söyliyeyim, bu tarzda neşrini uygun bulmadım. Şuna «- min olmanız lâzımdır ki etrafına zarar verebilecek hiç bir hastayı hastane ida» resi çıkaramaz. Olsa olsa artık kimseye zararı dokunmıyacak, yalnız ailesinin şef kat ve yardımma muhtaç vaziyete gir“ miş hastaları ailelerine verirler ve ban da bir zarar da yoktur. Hal böyle iken deliler salıveriliyor gibi O heyecan ve rici zanlar uyandıran neşriyat uygun ol masa 3 — İktisndi buhranın akıl hastalık - larında az çok tesiri olmuş mudur? | * — İktisadi buhranla akıl hastalıkları meselesini şöyle hulâsa etmelidir: j Akıl hastalığı husule gelmek için büne yenin müsait olması lâzımdır. Bünyede istidat varsa sıkmtı ve buhranlar o isti- dadı uyandırabilir. Fakat bünye metia Bir cinmet mahsulü değildir; fakat ber, halde ruhi bünyenin az veya çok, sma herhalde bir rolü vardır. 3. a ama rm inn mn rm arm amaaan ve Küçük haberler » Türk cerrahi cemiyeti aylık top lantısını 7 nisan pazar günü saat 17 bw- yi. Gülhane hastanesinde yapacak * # DUN KONFERANS VERİLE. MEDİ — Bay Mahmut Esat dün | mediğinden, halkevinde verilecek olan Tıbbiyeliler ve Türk inkilâbı mevzu konferans verilmemiştir » : # Deniz Ticaret müdürü Bay Müt Necdet Mersinden başlıyarak Akdeniz limanlarını gözden geçirmek üzere dün Toros ekspresile Adanaya gitmiştir. # Toros gençler birliği 11 nisanda Park otelde çaylı bir dans tertip etmiş - < e, # Danimarka sefiri Bay Axel Nor- gaard salı günü Atinaya gidecektir. # Malülgazilerden 5 ve 6 mer de receden malül olanlardan 19 malüle em- lâki milliyeye ait bulunan Balta lima" nmdaki çilek tarlalarından 14 der dö i Bunlara ait tapu yâ : 2 N z # İkinci kadastro müdürlüğü bara * fından kütüklere geçirilmiş ve Istanbul Tayyare Cemiyetine bağlı kar dınlar kolu önümüzdeki pazar Park otelinde dörtten sekize kadar de © vam etmek üzere bir çay ziyafeti teri 4 etmiştir. Çay ziyafetinin hasıla Tay * yare Cemiyetine teberrü edilecektir. Milliyet bu sütunda iğ ve içi muza müracaat etmelidirler. İş arayanlar Utü, çamaşır, orta işler: yapan çok kabiliyetli ve terbiyeli genç Bayan /£ arıyor. Şerait ehvendir. Şemis rUmUzi le milliyete müracaat. “w..