10 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

10 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Stresa konferansı arife- sinde Baldvin'in nutku (Başı 1 inci sahifede olmuş ve yıldırım gibi yayı Bu da ekonomik ulusseverliktir. Bazı kim »eler diktatörlük denilen, şiddetli bir ilâç daha denemişlerdir. Avrupada ce velânm bir timarhane koğuşunu pez- mekten farkı yoktur. Harbe hazırlan: makla, sulh foda ediliyor. Avrupa, he pimizi © derecede alâkadar ediyor ki, | yalnız onun davaları anlamak için değil, lâkin ayni zamanda şimdiye ka dar bizleri mat eden bu davaların en güzel hal çaresini de bulabilmek işin, e iie Yal mel genamız ir, Tezlil eüi“ a) re sera rm arr datti ve silâhlandı. Büyük devletlerin uişun birer tarihi vardır ve 1914 hâdi- seleri bu tarihlerin mahiyetini esas İti bariyle değiştirmiş değildir. Versay mu ahedesini zorla kal irmekle, bu- nu kabul ettirenlerden ziyade, edenle- rin mahiyetinde bir değişiklik olacağı 4 vansetmek, zaferi müteslip belli tabii, fakat herhalde azim bir hatâ ol muştur. Harbi takip eden hâdiselerden alınıncak ibret şudur: Bir milletin ülkü ve emelleri değişmedikçe, onun hattı hareketini de değiştirmeğe imkân ©- tamaz, Bazı Avrupa memleketlerini, ingil a tearuz eden ulusal ük külerini anlamak lüzumunu keydetlik ten söura, Bay Baldvin sözlerini şeyle neticeler ir: lâhlarını tahdid etmek istediğini . ça söyleyinceye kadar Almanyayı is- tmzaçlan fariğ olmıyacağım. Ancak gerek Almanya ve gerek başka her - hangi bir memleket bu şeyleri tetkik stmek iç olursa, o zaman va giyetin stiğ im ederim. İngiltere harbe istekli değildir. Bir harbin çılımasını istemiyor ve eğer, mü- tearrızm kim olduğunu tayin etmek suretile harbin önüne geçmek imkânı oluyorsa, Avrupada hiçbir zaman harb zuhur edemiyecektir. Ingiltere - nön, herhangi bir tecavüzün yukuwuna suretiyle bütün Av rupa ile beraber, kendi rolünü ifa 6- deceğine kanaatim vardır. Ve yine ka niim ki sulhü temin etmenin ca iyi ça sesi, uluslar kurumunun müzaheretiy- le müşterek bir emniyet sistemi vücu- de getirmekir,. İngiltere bir hava yardım plânı istiyor LONDRA, 9 (A.A.) — Parlamento My Ken mi kabinesi, Avrupanın şarkına aid in takavi misaktan daha umumi bir em- iyet sistemi için, Stresa konferansın- da, hava kuvvetlerinin tehdidi esası: na müstenid geniş bir hava yardım plâ nı teklif edecektir. İngilterenin yükle Zanne- dilmektedir. Şimdi mesele, Almanya, bu misaka iştirak etmediği talidirde, diğer devletlerin takip edeceği hare- keti bilmektedir. Mevcud intibalara göre, Almanya bu projeye iltihak et- tiği takdirde, İngilterenin askerlik sa hasında kendisine tam bir müsavat ta nımağa hazır bulunduğudur. Bununla beraber, alâkadar bütün hükümetle - rin içti an evvel, bu hususta St- resa'da hiç bir karar verilmiyeceği kay dedilınektedir Almanya ne istiyor ? LONDRA, 9 (A.A.) — Resmen mu bafaza edilen süküta rağmen, Ingiliz kabinesinin, Berlin müzakereleri ©8 » Basında, Bay Hitler tarafından Sir John Simona yapılan teklifleri Stresa konferansında, ortaya atmamağa ka- rar vrdiği söylenmektedir. Hitlerin teklifleri şunlardır: ) — Bir ademi tecavüz taahhüdü, 2 — Muhtemel ihtilâfları, mümzl- ler arasında bir hakeme havale etmek taahhüdü. 3 — Harb tehdidi halinde bir isti- şaro, 4 — Muhtemel mütecavize karşı, as * keri ve iktisadi muavenette bulu mak vadi. Parlamento mahafilind: bir fikre göre, İngiliz teklifleri aşa gıdaki hal suretine teveccüh etmekte» 1 — Uluslar kurumu kadrosu dahi- linde umumi emniyet politikası, 2 — Şark misakma bir şekli mah- susta kat'iyen iştirak etmemek, 3 — Ingiltere hükümeti, Almanya ve Lehistana açik bulundurulmak ve ir ei kadronu dahilinde kal şartiyi 'ransa, Sovyetler erime arasında Seapearl çi esasma müstenid misak akdi 'ne İtiraz otmiyeceketir. beraber, böyle bir misa « Bununla İngiltere son sözünü Stresada söyliyecek p LONDRA, 9 (A.A.) — Bugün Sir John Simonun Avam kamarasında vereceği | izahatm (İngiliz | politikası hakkında yeni beyanatı ihtiva etmesi #whtemel değildir. Ingiliz hükümeti, Avrupanın teskini için alınması icab eden tedbirler hakkındaki söyleyecek lerini Stresa -ansında re « cektir. İngilterenin, yeni mü Yeiler taşıyan bir urule muvafakat et mesine hiç ilitimal yoktur. İngiltere, Uluslar kurumu tarafından temsil edi sistemini "eieviyoye devam © 'Hudutlar bozulmuyacak LONDRA, 9 (A.A.) — Dün kabine nin dört saatten fazla süren iki top- lantısından bahseden Deyli Telgraf diplemesi muhabiri, nazırlarda umomi yetle Avrupada ve bilhassa şarki Av- rupada emniyet hissinin mmmtakavi bir osasa istinat edilmek suretiyle tarsin edilemiyoceği intibamn mevcut oldu funu yazmaktadır. Bunun için Avru- payı bir bütün olarak telâkki edecek bir plân vücude getirilmesi hususu tet kik edi ir, Hudutların bozulmu yacağına müteallik hususi bir beyan- İngiliz kabinesinin toplantısı LONDRA, 9 (A. A.) — Taymi: zetesi, kabinenin dünkü iki topl sında yalnız Avrupa payitahtlarnda yapılmış olan ziyaretlere ait raporun tetkik edilmeyip ayni zamanda Sir Con Saymenin yarın Ayam kamara - sında yapacağı beyanatın me şekil: olacağının da görüşülmüş bulunduğu. nu yazmaktadır. Maamafih Stresa kon feransı şimdiki görüşmelerin devamı 0- larak telâkki edilmekle olduğundan dolayı bu beyanatın İngilterenin St- resada takib edeceği siyasete taallük etmesi pek az muhtemeldir. Bay Mac Donald ve Sir Con Say- men, Stresaya yapacakları seyahat - ten evvel Almanyanın ne yapmağa mü temayil olduğuna vâkıf bulunmaktadır lar. Fransız ve İtalyan hükümetleri ve hattâ diğer devletler de Air . tekliflerinin me olduğunu bilmektedir. ler. Deyli Telgraf diyor ki Bay Mussolininin Stresada kat ika rarlar elde etmeğe çalışacağı malüm dur. Maamafih Bay Mussolinini kib etmek istediği hattı hareketi yar etmek salâhiyetine malik olduğu, halbuki me Fransız ve ne de İngiliz na zırlarının bu kadar geniş bir salâhiye te malik olmadıkları Romada ekseri- ya unutulmaktadır. Mac Donald ile Bay Flandenin Bay Mussolini tarafmdan ileri sürüle- cek ola tezi karşılamaları tarzı ve bunu kabul edip etmemeleri bu tezin mahiyetini tayin edecektir. Gerek B. Mac Donald ve gerek Bay Flenden ken di arkadaşları ile görüşüp evvel Almanya ile ileride müzakere - lerde bulunmak için herhangi bir te- bulunmak yolumu gerek za- hiren ve gerek hakikaten kapatacak olan bir battı hareketi kat'i olarak ka bul edemezler.,, Amerika müşahid göndermiyor VAŞINGTON, 9 (A.A.) — Hariciye Nazırı Bay Hull, Amerikanın Stresa konferansına müşahid göndermiyece- ğini söylemiştir. Amerika hükümeti, müzakeratın cereyan ve inkişafı hak- kmda Londra, Paris ve Romadali 86- firleri vasıtasiyle haberdar olacaktır. Fransız gazetelerinin mütaleası PARIS, $ (A.A.) — Gazetelerin he evvel, vaziyeti memnuniyet verici bir şekilde telâkki iri (Petit Pârislen) gazetesi şöyle yazı yor: “Almanyanın daima ihtilâf için, yapması mümkün bulunan teşeb- büslerle oyalanmadan, Fransa, Ingil- tere ve İtalyanın sağlam kararlar ver mesi pek muhtemeldir.,, (Oevre) gazetesi, İngilterenin Av- rupa kıt'asındaki başlıca siyasi endişe sinin Ren boyunda bulunduğunu kay- 'detmektedir. Echo de Paris gazetesi, Hitler tara fından teklif edilen iki taraflı misak- lar sistemini, Sir Con Sayrmenin cid- di telâkki etmiyeceğini, ve Bay Mus- soli ay Laval, yekdiğerlerinden ayrılmadıkları takdirde, mütekabil yar dım muahedelerinin, son daikkalarda i müşkülâtı iktiham edeceğini kaydet Moi ları yazmaktadır! “Paris ve Roma hükümetleri tara fından yapılacak olan inetin beyanat, İngiliz kabinesinin beyannamesinde görülen ihtiyat temayüllerini değiştire cektir, Esasen, Fransanın azi reketinin, İngiltere siyaseti üzerinde tesir yaptığı çok kereler görülmüştür... Avam kamarasında LONDRA, 9 (A-A.) — Bugün a vam kamarasında dışarı işleri bakânı B. Saymön günün meselelerini | görüşmek üzre bir İngiliz heyetinin Stresaya ve oradan uluslar kurumunun — fevkalâde toplantısında bulunmak üzere Conevre- ye gideceğini bildirmiştir. Bay Saymen, İngilterenin parlâmen- toda müzakeresi yapılmadan o Strosada hiç bir taahhüde girişmiyeceğimi söyle- di. ÇAĞIRIŞLAR © Istanbulspor kulübü kon<resi * Tatanbulspor kulübünden: Istanbulspor kulübünün ikinci celso- «i 114-1935 cuma sabahı saat 10 da İ- tanbul Halkevinde toplanacaktır. Üyele- rin gelmesi rica olunur. ri Kasımpaşa Fıkaraperver Hayır mües- sesesi başkanlığından: Kurumumuzun 1935 yılı kurultayı 19 nisan 935 cuma günü öğleden evvel sax at on buçukün y. Saym ü- yelerimizin bulunmalarını saygılarla di- Üsküdar Hilâlizhmer kongresi Usküdar kazası Hilâllahmer sinin 12-4-935 cuma günü saat 14 te Üs- 'küdar Halk Fırkası binasında yapılacak- Gr Mahalle arasında tuğla fabrikası fabrikasının dumandan, kurumun - dan civar mahallelerinden Defterdar, Çömlekçiler, Cezri Kasım, Sıraservi- ler, Kıralkızı halkı pencere açmaktan ve bahçelerine çamaşır asmaktan fab rikanın yaktığı gazlı kömürden dola» yı mahrum kalmıştır. Bir senedenberi birkaç defa civar halkı nahiye müdür lüğüne müracaatta bulunmuş iseler de henüz daha müsbet bir netice elde edi lemediğinden esasen fabrikada başka bir tarafa kalkacağım diye halkı oya | lamakta olması hayatı akşamlara ka- dar kapalı yerlerde geçen ve akşam- ları evlerine gelerek pencere bile aça muyan bu halk gayet tabiibir hakkı olan temiz hava almaktan bile bu fab rika yüzünden mahrum dar. Tuğla gibi gece gündüz ve daimi yan- ea ihtiyacmda olan ve . ehirli gazlar neşreden bir fabrikanın tuğla fabrika larmın bulunduğu şehir haricine kal. dırılması için ait olduğu makamların dik kat nazarlarını celbederiz. 2 a mmm a Beykoz sulh hökimliğindeni: 1 — A- çık arttırma suretile satılarak ortaklığın kaldırılmasına mahkemece karar veril, miş olan Anadoluhisarında Göksu cadde- sinde 12 No. hu altında iki dükkân müş- demil bir evin tamamı açık © arttırmaya konulmuştur. 2 — Bu ev altı tamamen toprak ve bazı" bölmelerle ayrılmış olup ahir olarak kullanılınktadır. İkinci kat ta on iki ayak merdiven ile çıkılır bir helâ bir aralık biri büyük diğeri küçük iki oda ki coman üç odası vardır, Bu üç odada birinde oturulabilir. Diğer iki o- danın cam va çerçeveleri yoktur. Umu- miyet itibarile harap olan bu ev yedi yüz lira tahmini kymetindedir. 3 — Arttır. ma şartnamesi 24 sayılı dosya ile mah- kemede açılmıştır. Fazla izahat istiyen lerin mahkemeye gelerek © öğrenmeleri gerekir. 4 — Birinci arttırma 7 Mayıs 935 salı günü saat İl de mahkeme salo- nunda yapılacaktır. O gün takdir edilen kiymetin yüzde yetmiş beşini bulmazsa satış ikinci arttırmaya bırakılacaktır. 5 — İkinci arttırma da 22 Mayıs 1935 çar yamba günü saat İl dedir. 6 — Artır. maya iştirik etmek istiyenlerin takdir olunan kıymetin yüzde yedi buçuğu mis- betinde pey akçesini veya milli bir ban rihinden itibaren yedi gün içinde evrakı müsbitelerile müracaat otnelidirler. Hak ları tapu sicilile sabit olmuyanların sabş bedelinin paylaştırılmasından hariç ka - kırlar, 8 — Bu ev ve dükkünm teliğliye ve sair resimleri alıcıya aittir. Keyfiyet e a e AN Kadıköy 2 indi sulh bukuk hölimli. inden: Mahkememizce terekesine vazi- yet edilen mülevefia Mehmedin Kadıkö- yünde Rasimpaşa mahallesinde | Çayır caddesinde eski 2 yeni 10 numaralı ha- Benin açık artırma suretile yapılan satışında 1700 lira bedel ile talibine iha le edilmiş iso de müşteri satış bedelini kanunen muayyen olan zamanda yatıra- #nadığından İhalenin feshi ile yeniden a- çık arttırma suretile satılmasına (karar 935 tarihine müsadif salı günü saat 10 dan 12 ye kadar dosyasında O mevcut şartanmesinde yazılı şerait dairesinde #- çık arttırma suretile satılacağından ta Ep olanların derymeti muhemmenesi olan 2800 liranın yüzde yedi buçuk nisbetin- de pey akçesini, yahud milli bir banka own taahhüdünü havi mektup ile yevm ve saati merkürda mahkemede isbatı vü- cut etmeleri ve arttırma neticesinde en fazla bedel verenin uhdesine ihale kılı- nacağı ve ipotek sahibi alacaklıların di- ğer alâkadarların gayri menkul üzerin deki haklarının bususile faiz ve mass“ fına dair olan iddialarının evrakı müsbite- lerile 10 gün içinde mahkememize bil. dirmeleri ve aksi takdirde hakları tara sicilleri ile sahit olmadıkça satış bedelin 'den hariç kalacakları ve bu mecburiyeti irtifak halekı sahiplerine de şamil olduğu ve daha fazla malümat almak istiyenle- rin 933 4 3 numaralı dosyaya müracaat etmeleri ilân olunur. (10314) İstanbul Sıhhi Müesseseler Sa. Deniz yolları M İŞLE ESİ A * Karaköy Köprübaşı Tel 42362 — Sirkeci Mühürdarsade Han. Tel 22740 MERSİN YOLU ANTALYA vapuru l2Ni. san CUMA günüsaatll de Mersine kadar. (1829) İMROZ YOLU KOCAELİ vapuruliNi. sn PERŞEMBE günü saat 16 da Tophane rıhtımından gidişte Tekirdağ, Ge- Nibolu, Lâpseki, Çanakkale, roza, dönüşte bunlara ilâveten Sarköve uğrayacaktır. (1820) İstanbul Harici As ver Kıtaatı ilânları Yerli fabrikalar mamu â - tından ve beher kilosunun tah min edilen fiatı 188 kuruş o - lan 15000 kilo pamuk ipliği kapalı zarfla eksiltmeye konul muştur. İhalesi 14-4-935 pa- zar günü saat 11 dedir. Mu- vakkat teminat 2115 liradır. Şertnamesini 141 kuruşa al - mak ve örneklerini görmek is- tiyenler her gün komisyona uğ rayabilirler. Eksiltmeye gire- cekler muvakkat makbuzlari- le arttırma eksiltme kanunu- nun 2 ve3cü maddelerinde yazılı vesikalarla birlikte tek- İf mektuplarmı ihale saatin- den en az bir saat evvel An - karada M. M. V. satmalma ko misyonuna vermeleri. (1523) e 2524 1 — Demirköy için İncea- daya teslim ve parası İstan - bulda açılacak paradan veril- mek şartile muhtelif ebatta se- kiz bin liralık kereste kapalı Zarfla eksiltmeye konulmuş - tur, İlk peyi 600 liradır. 2 — Lüleburgaz istasyonu- na teslim ve parası İstaribulda açılacak krediden verilmek ü- zere bi niki yüz elli liralık ke- reste açık eksiltmeye konul - muştur. İlk pek 93 liradır. İhalesi o 23 nisan 935 perşembe günü saat 16 dadır. İsteklilerin Vizede Fırka satm alma komisyonuna gelmele - ri. o (1816). Pınarhisar için pazarlık su- retile 13 nisan 935 cumartesi günü saat 15 de 2500 liralık arpa « Birinci pey 225 liradır. İsteklilerin Vize. de Fırka Satmalma komisyo- nuna gelmeleri. (1817) Asliye İstanbul mahkemeleri biri il bürosundan: 4 Kânünuevvel yenileme 1933 tarihinden evvel İstanbul © Açli mahkemesi 3x ia birinci ticaret cn 20 gün müddetle ilânen teblig re sna karer verilmiş ve celse günü EEE çarşamba günü edilmiş olduğundan mezkür gün ve atte Yenipostane binasmda kir Terini yenileme bürosüna gelmedikleri Eee e 2567. No, hu konun alıkâmına terfi nacağı tebliğ zere ilân olunur . (10309) tınalma Komisyonundan: Heybeliada San: * »vomu için oda soğutma cihazı ve tefer - rüatı olbaptaki şartnamesi veçhile açık eksiltmeye konmuştur. 1 — İhalesi: 16 Nisan 935 Salr günü saat 15 de Cağaloğlun da Sıhhat Müdürlüğü binasmdaki komisyonda yapılacaktır, 2 — Tahmini bedel: 1170 liradır. 3 — Muvakkat teminat 87 lira 75 Kurustur. 4 — Sartnameler bede!siz olarak müesseseden almabilir, 5 — Eksiltmeye gireceklerin car? seneva n!4 "Ticaret odası vesikası ve bu gibi isler yaptığıma dair vesika ibraz edecekler- dir. 6 — İsteklilerin belli gün vesaatten evvel teminat makbuz veya banka mektuplarını ve yukarda yazılı vesikslarla komis- yona müracaatları. (1650? o 2440 yapılmış Vays und Fraytag | kanalizas- Hayriye vekili Salih, Esad, in gıyaplarnda icra kılı makama kaim olmak ü- BUYUK Tayyare Piyangosu 18 inci Tertibin 6 ıncı Çekişi 11 Nisan 1935 de dir. Büyük ikramiye 200,000 iradı Ayrıca 25.000, 20.000, 15.000, 10,000, 5,000 liralık ikramiyeler ve 50.000 liralık mükâfat vardır M. o muham- men K. LR EK. LK. Maltepe (o Karaağaç Arsa 58 )0 60 34 80 Solulği ” Küçük Yakı O, 85 0070 5950 Caddesi ” » " 48 00 70 33 60 ” “ ” 40 00 70 28 00 32 oo 70 22 40 » » " Yukarda cinsleri yazılı 5 tane arsanm peşin para ile temlik- leri 25-4-935 günlemeç Perşembe günü saat on iki buçukta i“ haleleri icra kılmacağından isteklilerin dipozito makbuzlariyle Kartal Malmüdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna gel * meleri. (1592) 2431 İstanbul Mıntıkası Varidat Ta- hakkuk Müdürlüğünden: Muğla vilâyeti Köyceğiz kazasmı ihata eden ve seneliği on iki bin, üç seneliği otuz altı bin liramuhammen bedeli bulu- nan Köyceğiz namı göl ile teva bii olan Taşlıçay ve işbu kazays merbut Dalyan namı köyde mevcut dalyanda balık avlamak hakkı ve yüzde 12 saydiye res mi mültezime ait olmak üzere İ haziran 935 tarihinden 1 haziran 938 tarihine kadar üç sene müddetle icara verilmek üzere ve ihale bedelleri 1 haziran, İ ağustos, 1 teşrinievvel, | kânunuevvel, 1 nisanda altı taksitte ödenmek şartile 1 nisan 935 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle arttırmaya çıkarılmıştır. 21 nisan 935 tarihine mü - sadif pazar günü saat 17 de ihalesi icra kılmacağından talip ©- lanların ve şeraiti öğrenmek istiyenlerin Muğla Defterdarlığı- na ve Köyceğiz Malmüdürlüğ üne müracaat etmeleri ilân olu- nur. (1806) e a | Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedellerile miktar ve vasıfları aşağıda yazılı boya malzemesinden birinci kısım 21-4-935 pazar, ikinci kısım 22-4-1935 pazartesi ve üçüncü kısım 23-4-1935 salı günleri saat 15,30 da Ankara: are binasında malzeme dairesinde satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kısım bir için 1855.80, kısım iki için 468.84 ve kısım üç için 1001.25 liralık muvakkat temi natla kanunun tayin ettiği vesikalar ve kanunun 4 cü mucibince işe girmeğe mânileri bulunmadığına dair beyanna- me ve tekliflerini eksiltme günleri saat 14,30 a kadar komis- yon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Anka rada malzeme dairesinde ve Haydarpaşada tesellüm ve sevk müdürlüğünde parasız olarak dağıtılmaktadır. Cinsi Miktarı © Muhammen bedeli Kilo LiraK, ( Kaynamış Türk beziri 1000 ) © © (Kaynamış İngiliz beziri 40000 ) Kısım (Kaynamış ince bezir 2600 ) 2474a.— 1 (Neft yağı 10000 ) (Sikkatif 2200 ) Cinsi Mikti Muhammen bedeli Kilo Lira K. (Vernik kopal 2100 ) Kısım (Vernik Flating 3200 ) 2 (Kırmızımodel verniği s0 ) 625120 (Renksiz kristal vernik 2 ) Cinsi Miktarı o Muhammen bedeli Kilo LiraK. (Kurşun üstübeci 5000 ) (Cinko üstübeci 25000 ) Kısım (İspanya üstübeci 4800 ) 13350.— 3 (Kaba üstübeç 12500 ) (Minyum de Flomb 7000 ) 1732 an KS GL Me Rl a Emniyet İşleri Umum Müdürlü- ğünden: 1 — Zabita memurları için 1200-1500 çift fotin kapalı zarf usulile ve 20 gün müddetle münkasaya konulmuştur. 24 nisan 935 çarşamba günü saat 15 de ihale olunacağından is teklilerin şartname ve nümuneyi görmek için umum müdür « © lükte müteşekkil Komisyona müracaat etmeleri. 2 — Tekliflerle birlikte yüzde 7,5 dan teminat akçesi olan 565 liranın ihaleden evvel komisyona tevdi etmeleri ilân olu- nur. (1759) 2585