October 22, 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 5

October 22, 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

S Gİlt A, Sayı d . GA e SEBILURRESAD TT y Vatan Başmuharrir'ı Ahmet Hmin Yalman “ kısa bir zaman önce Kanadalı bir müsteşrik (?) il& görüşmüş ve “Kurban Bayıamı vesılesıyle * bu müsteşrikin kendisine anl bah- seden bir başyazı yazmıştı.- Kanadalı müsteşrik, Ahmet Emin Yalmanın anlatışına göre, İslaâm tarihini biliyor, hem Hindistanın Lahur şehrin- deki bir kolejde yıllarca İslâm- tarihi okutmus kürsülerinden biri tekhf olunmus fakat bu kür- * süye geçmeden önce yıllaıca tetebbua muhtaç Colduğunu takdir ederek “yeniden seyahatlere . çıkmış... Şimdiki vazifesi de Rokfeller Müesse- < Önüun için birçok İs- gezmiş,- k birçok kimşelerle go- yanları tetkik & âm memleketlermı eler “rüşmüş ve İslâmiyet hakkında feler düşünül- düğünü öğrenmiş... dan -kalkmış, Hindistana gitmiş, -bitirdikten sonra tekrar bize memleketimizde uzun uzadıya tetkıklerde bu- lunaçakmış... Çünkü bu hususta memleketımızı : . ençok tetkike değer kabiliyette görmüş... İşte Ahmet Hmin Yaîmanın kısa hu zaman once goruştugu zat budur ve ismi Mister Smith- . Gerek “bu zatın hal tercümesinden, gerek, y'aptığı geniş seyahatleıden ve incelemelerden - onun halis muhlis rruayoneı olduğu gağet aşi- : kardn Fakat nedense mı;yonerler son” zaman- “ larda, bu isim ve unvanla a.nılmaktan hoslan— madıkları-için daha fazla kendilerine ilim ada- /2 a süsü vermeyi fercih ediyör ve' din 1hmleu " üzerinde ihtısas sahibi olarak tanınmı ıslerıne daha elverişli görüyorlar. Sebebhi bızce ıııeçhu] değildir. ve bunu 'açıklamakta bir beis yoktur. Bulmisyöneıleıi.ıı asıl işi gücü, 'Hnis'— tiyanlığı yaymak ve Hırıstıvaııhgı yaymak yo- lunda * kaısılaqacaldaıı engelleri oıtadan kal- dLı maktır, T'akat bu mi 1 zerler yerler, aık hisyonerle: rl;_ha . _ Mzsganeîizgm Yeni Şe%iz “Ahmet Emın Yalmanı aldatan maskeli bir misyoner Hırıstıyanlıgın teslis akedesınden musuümanlıgın alacagı_ nedir, Yalman bunu izah edebilir mi? sılmaz ti bulunuyor. Sonra tasavvufa merak sardırmış a dair bııcok tet bb Ieıde bulunm endisşine “memlek, bir üniver; sıthın : sesi hesabına Islam â]emındekı yenı dini cere- |* dolaşmış, bizim | Öğrendikten sonra buıa- gele cek bizim - tulması için olamadıkları yerler İslâm memleketleridir. Sez bebi de İslân ıtı.katlarının muhkemhdı ve Üs- tunlugu, bu muhkem ve üstün ıtıkatlaıın Sar- I ğidir. Mi vnnpıîm yıll a ve yal- larca Hazıetı Peygammber Efehdimiz aleyhınde yazı yazmışlar Hazreti Peygamberi gözden dü- , - şürerek Islamıyetı yıkmak için uğraşmışlar, fa- 4 kat bastan başa tariht bir. din olan Isîamıyet ve onâ güvenen Islam muhaırırlen ve adamları bütün 'bu. gayretlere' mukavemiet et- miş, hepsini çürütmüş, misyonerler de ilim ve. hakikat huzurunda ricat zorunda kalmışlardır: Fakat bu. sırada ((ımqyoneı »'kelimesi «İslâm o dü smanı» ınanasmı almış ve bunlar bü unvan: K Üüslümanların karşısına cıkamıyacak hale ge]mısleıdı Bunun neticesi olarak misyonerler * -dütumlarını değiştirmek ' ve kendilerine bam- başka bir çeki düzen vermek luzumunu hisset- mişler. ve asıl daha mühimmi onlar da yıkmağa ugıastıklaıı dinin saglamhgını anîamıslar Ve ona kaı'sı tabıye degıstırmek icap ettiğine akıI c i: Bunun neticesi olarak un ar mıs- a yoner olmak iddialarını buakmıslaı ve 'din ilimlerinde ihtısas. sahıbı Birer ilim adamiı sıfâ- . tiyle ortaya gıkmayı tercih etmişlerdir. Çünkü bu .sıfatla ortaya 'çıkm ak sayesinde konuşacak adam buluyot ve istedikleri telkinatı yâpiyor- KraeaE : ' . S- Nitekim Kanadalı müstâsıik Mister..Srüith de bu yeni kılığa girmek sayesinde asıl m satlarını gizliyebilmiş ve Ahmet Emin Yalman gibi icabında toy gorıın.ıneyı bilen . bir: zatı da “iğfal edebılmıstır Mister Smith'in Ahmnet Emin Yalmcına yap- tığı te].kınlerın temeli, yer yu7unde bütün din- İerin aynı yolda yuı"udug_u ve aynı gayeyi güt- tüğüdür. Onun için bunlar birbirinden; ve bir- * bitinin tecrübelerinden faydalanmalı ve ona gö- re hareket etmelidirler. Bilhassa. dirilerin hepsi de bu sırada el ele vererek' komünizmle mü- cadele etmeh ve beseııyetın bu belâdân kur- 1 Şar dım_a;.mahdırhı ba_kunındah ZAYArSIZ gibi

Bu sayıdan diğer sayfalar: