4 Kasım 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

4 Kasım 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

yiz Toplanıyorlar | Bakalım silâhları atabilecekler mi? Moskova 3 (A.A) — Cenev- rede toplanacak olan ihzari ter- “ki teslihat konferansına iştirak etmek üzere Sovyet hyeti mu- rahhasası Moskovadan hareket etmiştir. Heyet Litvinof riyase- ünde Lunarariki ve Langovay- dan mürekkeptir. Heyet hariciye komserliği erkânı ile Almanya sefiri ve sefaret erkânı tarafın- dan teşyi olunmuştur. - -*,? Doğru değilmiş! Ankara, 3 (A.A.) — Yaptı- ğımız tahkikata nazaran İktisat vekâleti erkânı arasında tebed- dülât vuku bulacağı hakkında 80n zamanlarda bazı gazeteler- de sık sık intişar eden havadis- ler doğru değildir. Millet mektepleri Muğla, 2 (A.A) — Vilâyet da- hilinde 135 millet mektebi açıl- mıştır. Hindistanda yeni musademelr oldu Madras, 2 ( A.A ) — Cenubi Hindistanda | Apallipatta Mecu- silerle Hırıstiyanlar arasında çar- pışmada 28 kişi yaralanmış iki kişi tevkif “olunmuştur. My, sey se Askeri hükümet Riyodöjanero,2 ( A.A ) — M. Sargas muvakkat askeri hükü- met reisliğini bilkuvve deruhte etmiştir. 3 teşrinisanide bilfil va- zifesine başlaması muhtemeldir. Asliye cezaya verildiler Paket postahanesi müdürü Sırrı beyle muhasebeci Şevket bey asliye ceza mahkemesine verildi. Hizmet Aleyhindeki dava | İş dayağa mı bindi? Bu çare ameleye zulum etmeğe si- kılmıyorlar, Arlanmıyorlar. Burası karakol değil Fırka binası... | başlığı altında Hizmet gazetesin- de yazılan yazının. polisiu şah- #iyeti maneviyesini tahkir mahi- yetinde görülerek iddia makamı! tarafından omezkür © gazetenin mes'ulmüdürü Avukat Bedri bey aleyhine. ikame edilen davanın rüyetine — bugün Asliye “ceza mahkemesinde başlandı. Maznun Bedri bey, kendisi 13-9930 tarihinde tevkif ve 24-9-930 tarihinde tahliye edil- miş ve bu yazı da 29-9-930 ta- rihinde yazılmış olmasına göre, kendisinin bu tarihte müdürü mes'ul olmayip, Recep * Hulüsi beyin mes'uliyeti altında intişar ettiğini söylemiştir. İddia makamının talebi. üze- rine mevzuubahis yazının neşri tarihinde müdürü mes'ulün kim olduğunun ve Bedri beyin hangi tarihte tahliye edilmiş olduğu- nun müddelumumilikten . istilâ mına karar verilerek muhakeme 10 teşrinisaniye talik edilmiştir. Zeynel Besim B. Hükümetin şahsiyeti manevi- yesini tahkirle maznun Hizmet Başmubarriri Zeynel Besim,mes'- ul müdürü Bedri beylerin mu- bakemesine dün Ağırcezada de #am edilmiştir. Zeynel Besim bey, rahitsız bulunduğuna dair gönderdiği rapor okunarak “muhakemenin 24 Teşrinisaniye talikine karar yerilmiştir. A Ankara 3 (S.C) — Gripten Bütçenin müzakeresinde Serbes Habeş imprato sefirimiz Muhiddin paşa Habeşi: Habeş kıralının mümessili olarak hazır. bulun olup 6 gün devam edecektir. Mutlakiy İstanbul 3 (8.0) — Mısırdan heyecanın şiddet “bulduğunu fırkasının da Sıtkı paşa ka malari hasebile fevkalâde Sıtla paşa kab İttihadı Milit nam al Dahiliye çu Yarın şehrimiz. Ankara 3 (S.C) — Dahiliye da Maliye vekili müsteşarı Ali mire hareket ediyorlar. yahatinin seylâpzedelerin olduğunu söylemiştir. Felâketz esi in nda bir İ ya İhtilâlden İstanbul, 3 (S. C) — Kabhire- den bildiriliyor: Vaft fırkası reisi sabıkı Baş vekil Nahos paşa beyanatı ati- yede bulundu: En mukaddes kaklarımız teh- likede bulunuyor. Ancak onlari müdafaa mevkiinde bulunuyoruz. Başka yapılacak işimiz kalmadı. bizim için bir ölüm ve hayat meselesi doldu. Bir ihtilâl çıkar- sa halk umumi nefreti izhar için kıyam ederse ecnebilerin Osman beyin Masumiyetimey dana çıktı Serbes Cumhuriyet fırkası mensuplarından Köse Osman bey hakkında tahkikat üçüncü istin- tak dairesince ikmal ve evrakı tahkikiye berayi mütalea müddei umumiliğe tevdi olunmuştu.Müd- deiumumilik te hâdisede müstel- zem bir hal göremediğinden Os- man beyin muhakemesinin men- ine kar verilmesini istemiştir. Yeni Asır — Serbes fırka mensupları ( intihabat esnasın- da bilâlüzum karakollara sevko- Tunuyordu. Bu meyanda Osman bey de müteaddit defalar kara- kollara sürüklenmiş mütemadiyen iz'aç edilmişti. Maksat bu kabil zevatı, za- bıta kuvvetlerile, fırkaları lehine, çalışmaktan meneylemekti. İşte şimdi masumiyetleri adalet elile teslim olunuyor. İntihabatta za- bıtanın müdahalesi olmadığını iddia edenler görsünler. zi Ziyaretler Hilâliahmer merkezi umumisi müfettişi Çorum meb'usu Mustafa bey refakatinde doktor Hasan Süküti Bey olduğu halde bugün felâketzedelerin iskân edildikleri mahalleri ziyaret etmiştir.Sıhhat ve içtimai muavenet vekili dok- tor Refik beyefendi de bugün tetkikat ve teftişatına devam etmiştir. Liderin nezdinde toplandılar diselerin zükura muhtemel, muztarip bulunan Lider Fethi beyfendi Meclisin bu günkü celsesinde hazır bulunamıyacaktır. Dün akşam da Serbes fırka erkânı Lider nezdinde toplanmışlardır. fırkanın tenkidati meclis müza- keratına çok heyecanlı bir mahiyet. vereceği tahmin ediliyor. Kahire sefirimiz runun tetevvüç merasiminde bulunuyor İstanbul, 3 (8. O ) — Kahireden alınan haberlere göre Kahire standa bulunuyor. Müşarünileyh telervüç merasiminde Türkiye cumhuriyetinin acaktır. Merasim dün başlamış ete karşı Mısırda heyecan devam ediyor haberler balk arasında Vaft fırkası ile Ahrar vşi faaliyete geçmiş bulun 1 gelen ter iyor. ine tihabatta hükümet fırkası olarak fırka teşkiline karar vermiştir. vekili bey de bulunacaktır vekili Şükrü Kaya bey refakatın- i Riza bey olduğu halde şimdi İz- Şükrü Kaya bey bana beyanatında 8€- vaziyetlerini tetkik maksadına matuf edelere taksitle ucuz evler inşası ehemmiyetle müzakere edilecektir. Mısırda Nahas Paşa bahsediyor can ve mallar tehlikede olduğu eri sürülerek memleketimizi istiklâline karşı yürümek isteye- cekler bulrinacaktir. Fakat Mısır milletinin ecnebilere karşı dost- luk hislerine iman ederek onun yalniz hürriyeti için mücadele ettiğini (o idrak © edeceklerine eminim. Vaziyet değişmemiştir. Hü- /kümetin askeri tedbirleri devam ediyor. Bu günlerde çok vahim hâdiseler bekleniyor. Bir doktor Beş hastasını | sakat bırakmış Sui — tedavisinden dolayı 5 hastasının. malâliyetine sebebi- yet vermekle maznun Bumova- da doktor (Donakoviç ) hakkın- da üçüncü istintak dairesinde tahkikata devam edilmektedir. Dün malül kalan hastalardan Burnovada mukim Demir oğlü Hasan ile Hasan oğlu Âdem efendilerin — ifadesi alınmıştır. Hasan efendi ifadesinde demiş- tir kiz “ Doktor hastalığımı teşhis edemedi. Beni Sıtmalı zannede- rek ayağıma kinin şırıngası yap- ta. Şırıngayı yanlış yere yapmış olacak ki ayağımın damarları tekallüs etti. Bu: yüzden yedi âydanberi topalım. Doktor şimdi beni meccanen tedavi ve eyi edeceğini vadediyor, eyi ederse dava “etmem, Edemezse kendi- sinden davacıyım.., Avukat Lâmi Kardicali hanmdaki yazıha- nsini Hükümet caddesi 2 nci NOTER yanında Molla Zade “SON TELGRAFLARIMIZ Hoover Sarayında küşat resmi yaptı Vindsor Ontarit, 2 (A.A.) — Reisicümhur Hoover, Şimali A- merikayı Kanadaya bağlıyan ilk tünelin “açılma "resmini tünelin geçecek ve çikacak yerine ko- İan iki çana Beyaz saraydaki bir düğmeye basarak çaldırmak suretile icra etmiştir. Ne zaman toplanacaklar Cenevre, 2 (A.A) — İktisadi- yat komitesi ziraat mütehassıs- larımn ikinci içtimanın 1931 K; Sanide yapılmasına karar ver- miştir, (Halkın Sesi Refikimiz aley- hindeki bir dava dün görüldü Halkın sesi gazetesinin 8-10- 930 tarihli nushasında; fbir rey yirmi lira) başlığı altında yazılan yazının kendisine matuf olduğu- nu farz ederek mezkür gazete- nin müdürü mes'ulü (Nihat bey aleyhine; Bakkal Hakkı bey ta- rafından ikame edilen neşren tahkir davasının rivayetine bu- gün asliye ceza mahkemesinde başlanmıştır. Davacı Hakkı EF, — Bu yazı dolayısıle; ve bakkal olması ha- sebile, bir çok müşterileri tara- fından alış verişin . katedildiğini ve bir gün tekzip edilmesi için gazete idarehanesine gittiği za- man müdür Nihat beyin, Serbes fırka lehine reyini istimal eder- sen o vakıt tekzip ederiz demiş olduğunu söylemiş ve suçlu Ni- hat bey de, bu yazı, zannına ka lrsa gelen bir mektup üzerine yazılmış olduğuna ve maamafih, o mahallade iki tane bakkal Hakkı efendi olmasına göre, bunun tefrik edilmesi lâzım gele- ceği o beyanile beraber yazı da maksadı hakaret bulunmadığı ve Hakkı efendinin berayi tekzip matbaaya gelmiş ise de, kendi- sine, iddiası veçhile, reyini Ser- bes fırka ver demediğini ve usulen tekziplerin o tabriri ol ması lâzimgeleceğini söylemiş ia makamı da evrakı mü- talea ödeceğini söylemiş olmak- Ja devamı muhakeme 10 teşrini saniye talik olunmuştur. Yikanda meri ve bedeli peşindir. mecburdurlar. Çok yazık!! Ticaret mektebinin kıy- metli müdürü Mahir 8. vefat atti! Yirmi gündenberi rahatsız bu- lnnan ve kan zehirlenmesine uğ- İradığı anlaşılan, Ticaret ve Lisan mektebi 'müdürü Mahir bey dün akşam saat 6 buçukta vefat et- miş ve bu haber şehirde, Mahir beyi tanıyan Maarif ve münev- verler muhitinde çok. elim bir tesir yapmıştır. Mahir bey, Almanya ve Avus- turya tahsilini ikmal etmişiktisat doktoru unvanını kazanmış, cid- den münevver ve cidden müta- hassıs bir gençti. İzmir; ticaret mektebinin başına geçtiği daki- kadan itibaren bu müessese se- neden seneye terakki etmiş ve İzmir ticaret hayatında bu gün mevki sahibi olmağa başlıyan kıymetli gençler o yetiştirmeğe başlamıştır. Mahir beyin, bü genç ve dinç arkadaşımızın hiç beklenilmiyen | ölümü ma- arifimiz için çok büyük bir ziyadır. Mahir beyin Ticaret mekte- binden neşet eden ve hâlâ mektepte tahsilde bulunan 'yüz- lerce talebeleri, onu samimi bir muhabbetle seviyorlardı. Müdür ve muallimlerinin vefatından çok müteessirdirler, Mahir beyin felâketzede ai- esine, muallim arkadaşlarına ve kalbi teessür ve ta- beyan ediyoruz. Merhumun - cenazesi bugün saat ikide Ticaret mektebinden fevkalâde ihtifalle kaldırılacak- tır. Bütün kız ve erkek leyli mektepleri, ilk mektepler, -Buca ve Karşıyaka mektepleri de da- hil olduğu halde - muallim ve talebelerile © merasime iştirak edeceklerdir. © Cenaze * Tica- ret mektebinden Konağa kadar Ticaret mektebi © talebelerinin omuzunda getirilecektir. Bütün mektepler çelenkler hazırlamiş- lardır. Ticaret ve “lisan mekte- binin “her sınıfı * ayrı” çelenkler yaptırmışlardır. Cenaze merasi- mine maarif erkânı, vilâyet ve belediye iştirak edecekler, asker jandarma ve “polis müfrezeleri resmi' tazimi ifa eyliyeceklerdir. Askeri muzıka merasim esnasında hazin parçalar çalacaktır. Cenaze namazı hükümet kar- şısındaki mesçitte eda edilecek ve buradan otomobillerle Koklu- ca kabristanına Menemen ile Bergama ara Kaçakçılar Her gün beş, altı kaçakçı muhakeme ediliyor Gün geçmiyor ki Asliyeceza malikemesinde; beş altı tane rakı kaçakçılığı davası Imüş ol. unasın! Sabahleyin; müddei; mor kiini işgal eden, müskirat inbi. sar idaresi avukatı; sıra âio ba. an üğ; bazan beş ve hatta sekiz, davada bulunur. Bu, her gün böyledir. Dün de; Boşnak Bayram na. mındaki bir rakı kaçakçisinn muhakemesine başlanmıştır. Fa kat başak Bayram, yine bü rakı kaçakçılığından. dolayı, bunda dört beş ay evok Tgrefpaşadı bir adamın: camua “kaydığı için elyevm; meykuftur, İşlenen cinayetin davası, Ağır. cezn mahkemesinde henüz bit wemiştir. Bundan başka daba evelce de; bir çok rakı kaçakçı iğ yaptığından dolayı, “dosya ları haylı kabarmıştır. Bir-jan. darman n nezaretinde Aslivece; mahkemesine getirilen mazmun boşnak Bayram, bakkındaki tahı kikot fezlikesi şudur, Fezlike ne diyor? Boşnak Bayram; . Tapecikte; Kocatepe > sakağında bir. bahçe içinde maa aile“ oturmaktadır. Rakı; inhisara tâbi tutulduktan sonra; kaçak rakıda fazla ticaret olacağım hesap eden Bayram; oturduğu mahallede; karılı, ko calı rakı çekmeğe başlamış” ve epeyce de kazanmıştır. Bayramin rakı çıkardığını bilen “yoksa da; pek çoklarile uyuşmuş olasaktır ki, kaçakçılığı üy. sene kadar dovam ettirmirtir. Maamafih: Arada; sırada; kontrolların da haakımna uğramamış değildir. Ufak; telec yapılan fabarriyat esnasında tanzim edilen zabıt va rakaları dairsi nidesine verilmiş tir. Fakat bu defa Eşrefpaşada elinden çıkan cinayet Bayramın tatlı. ticaretini altüst etmişti Bir gün müskirat- idaresinin gizli memurları; ansızın Bayra mın oturduğu. kuleye giriyor. Memurlar içeriye girdiği gören ailesi “bir teneke“ içinde bulunan 16 kilodan ibaret rakı- yı ele vermemek “için derhal (yere döküyor, döküyor Amma; tenekenin içinde 160 gram ka dar rakı “kalıyor; ve gine bah- genin. etrafında “rakı çekmeğe mahsus rayıhalı tenekeler, rakılı pamuklar müsadere ediliyor ve zabıt varakası yapılıyor. Fakat bu taharriyattan Bayram haber. dar olamıyor. Mesele budur. Reis Bayrama gu suali sordu: — Kalk bakalım Bayram. Senin bir çök evrak olduğunu biliyoraz: Bu davaya me dersin! — Ben o gün yoktum. “Belki de rakı vardır. Fakat ben bil mem... Mazuun çok kısa ve zımnen arı bir cevap vermiştir. Re- is bey Bayrama nit dosyaları ve sarılı, kırmızılı raki kaçak- gılığına ait beş maznuniyeti ol- duğu anlaşılmıştır. Bu dayanın #ındaki büyük köprünün tamiri: ne başlandı. Tamir bir kaç gü ne kadar hitam bulncnktır. Esas No. Mevki Numarası 71 Karşıyaka Hengüm sokağı 38,9 216 » © Şayeste sokağı 76,62 79 » © Celal bey sokağı 62,68 242 i i a 76,162 74 » Hengim , 35,12 253 Pazarlı (Namık Kemal) sokağı 911 254 » © Çakır oğlu ( Dilüver) sokağı o 16:18 255 ; > ç 5 10,12 256 » Nazlı sokağı 28,36 27 ia W 24-96,32-34 258 » © Selimiye sokağı 50,52 259 » — Naldöken tramvay caddesi | 103,97 260 » © Meydan sokağı 46,50-52 261 » © Celâl bey sokağı 24 263 » © Naldöken tramvay caddesi © 123,129 743 Rayegân sokağı 5761 da; o davalarla ; birleştirilmek üzre mubakeme Kânumuevelin onunu talik edi Emlâk ve Eytam Bankası İzmir Şubesi müdürlüğünden: Cinsi Hane Teminat akçesi 15: 45 65 60 25 100 ve Dükkân e e numaraları yazılı 16 parça emlakin satışı müzayedeye konulmuştur. Müzayede İhale 15 Teşrinisani 930 Cumartesi günü saat on altıda şubemizde müteşekkil komisyon huzurile icra edilecektir. Müzayedeye iştirak edenler hizalarında yazılı mıktarı da teminat akçesini tesviyeye Ferağ harcı, dellâliye resmi, pul ve sair masarıf müşteriye aittir. Fazla malümat isteyenlerin şubemize müracaatları ilân olunur. 3-7-10