3 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

3 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ 1690 —5 j © HAVADIS VE ULAN KISIMLARI eme Istanbul Vilâyeti tarafından neşredilen resmi tebliğ üzerine Şehrimizin her tarafında millet mek teplerine müracaat başlamış tir. Bir çok mekteplerin salon- kaydedilmek isteyenlerle dolmuştur. Müracaat oedenler meyanında yaşları kırktan yo- karı olanlara hatta daha ihtiyar kadınlara tesadüf edilmektedir, bu hal, halkm yeni harf sefer- berliği ile pek çok alâkadar olduğunu göstermektedir. Bu hususta ilk mekteplerde hazırlıklar ikmal edilmek üze- redir. ları we Millet mekteplerine ait bütün ihzarat ikmal edilmiştir. Her mektep birbiriyle rekabet eder- Bir çok tesisatı cesine o süslenmiştir. mekteplerde elektrik harici cephelerine kadar teşmil edilmiştir. Maarif Müdüriyetinin tamimi oOüzerine omekteplerde tedrisat icra edilmeyerek çocü- klar, müsamere hazırlıklarıyla meşgul edilmiştir. Halkın © kaydolunmak mekteplere müracaatı son dere- tezyinat ve üzere <ceyi bulmuştur. Istanbul tara- fındaki Omekteplere müracaat edenler on bini mütecavizdir. Kadıköy Müfettişi. Kadıköyünde açılan 72 dersha- neye yazılanların üç bini tecavüz ettiğini bildirmiştir. Kadıköyde mektepte beşten sekize kadar ımuntazanı mıntikası her bir proğram tahtında müsamereler verilecektir. Bu müsamerelere Erkânı Hükümet, Mebuslar ve diğer zevat ve çocük velileri davet edilmişlertir. * Xx * Hsusi imtihanların bitmesi dulayısı ile bütün mektepler bir hafta tatil edilmiştir Istanbulun bir senelik nüfusu devrolunuyor; nüfus kayden mikdarı 1,000,000 kadardır Jise kitaplarının hazırlan- ması için vaki davet üzerine Darülfünun Omüderrislerinden mürekkep bir heyet Ankaraya hareket etmiştir. Dünkü eksp - eresle Devlet matbaası müdürü Faik Sabri B de Ankafaya gitmiştir o Hey'etin o birhafta sonra avdeti muhtemeldir * Şehirimizde bultunmaktaolan Ukranyalı profesörlere sanayii nefise birliğinde birçay ziyafeti verilmiştir Zıyafete saat beşte başlanmış ve misafirlerden başka güzel san'atlar birliği edebiyat şubesi âzaları da davette hazır bulun- muşlardır * * Cazi köprüsünün inşası için proge yapılmasi beynelmill mü- hendişler bhirilğin havale edil- miş ve bu federisyon da 6 mü- tehassısdan oOkâfiesi o emanete cevap göndermiştir. Heyet fen- niye müdürünün riyastinde bir komisyon toplanmıştır. Komis- yon cevaplar hakkında ayri mü- tahassıs teşkil etmeş ve şehr- emini beye takdim eylemiştir. Muhittin bey bunlardan biri- sini tercih edecektir. Diğer ta- raftan şimdiki unkapanı köp- rünin tehlikeli bir vaziyete gir- mişti,. Köprünün dubaları tamir edildiği takdirde köprü gayrı kabil imurur bir hale gelecek- tir. Bunun icin gazi köprüsü nün inşaatının hitamına kadar devam eimek için köprünün dubalarının takarrur etmiştir. tamir ettirilemesi * Darülfünun tıp fakültesi, M- arif vekâleti hesabına Avrupa- ya gönderilecek ilk doktoru tayin ve intihap etmiştir. Bu doktor Nurettin beydir. Nurettin bey Fakültede asista- nlık etmiş ve kalp hastalıkları hakkında şayanı dikkat hir e- ser vücuda getirmiştir. Nurettin beyden başka da- ha genç ve müstait beş dokto- rumuz ikmali tahsil etmek üz- re bu bir kaç gün içinde Av- pupaya gönderileceklerdir. Adliyeden gönderilen ilâm ve davetiyelerin infaz edilip edilmemesi hakkinda müfettişlerden Hakkı Bey tara- fından teftişat yapılmıştır. Bu teftişatın polis merkezlerinede teşmili takarrur etmiştir. dün de Mm Yeşil köy açıklarında bo- ulan balıkçilar hakkında va- tahkikat dikka bir netive vermektedir. İddia edildiğine balıkçı açıkta balik iken bir deniz canavarı sanda- ln altından delmiş ve bu Sus retle balıkçılar denize dökül. müşlerdir. Bu balıkçılartın üzerine hücüm et- miş ve her üçünü de bogmuş- tur. pılan şayan göre üç tutmakta esnada canavar