3 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

3 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 1690—5 Sırp Demukrat fırkası ile Hrvat çiftçi fırkasının anlaş- mış oldukları haberini 'alan Sirp kabinesi istifa edeceğini bildirmiştir. İngiliz kıralına tatbik edi- lecek son tedavi usulü pek me- ktum tutulmakdadır. Alpulluda bulunan ispirto ve şeker fabrikalarının istih- salatını sahile nakl için Alpu- Iu ile Tekirdağı arsında dar hatlı bir tiren yolu yapılması evelden beri düşünülüyordı . Bu tasavvur ahiren mevkii file konmuş, Alpullu ile Tekirdağı arasındaki mesafe tespit edil- miştir. Yapılan keşi neticesin de her iki mahal arasındaki mesafenin 72 kilometre olduğu anlaşılmıştır. Hat yapıldığı tak- dirde bu mesafe 1,5—92 saat zarfında katedilebilecektir. Bu işle 'Tekirdağı valisi ile Al- pullu Şeker Şirketi meşğul olmaktadır. Şehremaneti bir filim şirke- tle mukavele yapmıştır. Bu mu- kaveleye göre şirket, İstanbolun panorama halinde olarak bir filim vücude getirecekti. Şirketler fi- limi iki ay zarfında ikmal ede- cektir Avrupa ile Amerikaun muhtelif mahallerinde irae eyle- yecekti Bugüne kadar şirket mu- kaveleye riayet etmemiş oldu- &undan bu mukavelenin feshi takarrur etmiştir. Bu mesele umur kukukıye müdüriyetince tetkik olunmaktadır. UYANIŞ Yunan hey'eti mizakerata iştirak oetmek üzere Ankaraya gitmiştir. m Cemiyett Belediye âzası Fır- kada toplandılar ve süt mese- lesi hakkindaki raporu tasvip ettiler. Bu rapora nazaran Ema- net süt işlerinde yalinz müra- kıp olacak, her hanhi bir ketle mukavele yapmıyacaktir. şir- a 4 Almanya ile Arjantin ara- sında telsiztelefon servisi açıldı Li * İngiltere kıralının hastalığı hakkindeki endişeler azalmıştır. ba ( Lenin grat ) şelirini su basmıstır. * k İspanyada şiddetli soğüklar başlamış mizanülherare tahtes- sıfır (12) dereceye düşmüştür. * * Sırp kabinesi el'an teşekkül edememiştir. * *# İnkiltere kıralının vaziyeti endişebalıştır. Firansada kabinenin mevkii zaiflemiştir. M. Puvankare isti- fa arzusunn etiniş fakat nazırlar vaz geçirtmişlerdir. izhar Londradan gelen bir telg- rafta prens Ahmet Seylettin davasında Mısır siyasi ricalinin rüşvet talep etmiş ölmak töl- metile mahkemeye verildiklerini bildiriyordu . Hatti zatında Türk tab'asindan Mısirdaki istirdadı bir ferdin mağsup servetinin keyliyetinden ibaret olan bü işin beynelmilel mahi- yetde bir skandal halini alması çok gariptir. Türkiye Gümhuriyti Adliyesi bu davaya vaziyet etmek üze- redir. Iitvinof merkezi icra komi- tesi hey'eti umumiyesinde ki- raat ettiği siyaseti (hariciye raporunda Türk- Soviyet mü- nasebatındaki samimiyeti kayt ve işaret ederek, Soviyel siya- seti ziyade teselli verici hususiyetleri ara- sında Türkiye ile en kalbi münaşebetin ve en sıkı temasın tersim olduğunu beyan etmek lâzım geldiği ve her yeni günün bu münasebattak, resanetin ne kadar layetegayyer bulundugunu ve her iki tarafın bu münase- betleri inkişaf ettirmek hususun da mutekabil arzularının yeni delillerini söylemiştir. hariciyesinin en MATBUAT BALC 31 Kâ- sanide veriliyor ürk matbuat cemiyeti idarehey'ti içtima ederek yalınız davetlilere mahsus olmak üzere matbuat balosunun k. saninin 13 inde İstambulun en iyi ve en mükemmel balosu olalı NM verilmesine karar vermiştir.