14 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

14 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ HAVADIS VE LAN KISIMLARI | ir Ni Dahiliye Vekâleti İstanbul vilâyeti ile şehremanetinin tev- hidini tetkike devam ediyor. Henuz tevhit hakkında verilmiş bir karar yoktur. Vekâletin tet- kikatı Hususi idarelere Emanet ve Belediyelerin tevhidi noktası etrafında ceryan ediyor. Bu saye- de bütçede büyük tasarruflar temin olunacaktır. * # “*# Almanların Eınden kruva- zörü dün limanmıza geldi, Gemi evelki akşam 13,30 Çanakkale de Türk bahriye zabitlerile Alman sefaretine mensup me- murlardan müteşekkil bir heyet tarafından karşılanmıştır. Kru- vazör dün saat 9 da limanımıza muvasalet etmiştir. Emden limana vasıl olur olmaz Selimiye önünde top ata- rak şehri selâmlamış ve Selimiye den de yene topla mukabele edilmiştir. Cihan harbinde bir çok ka- hremanlıklar yabarak batan ilk «Emden»nin ismi verilmş «<Em- den» in mürettbatı 500 dür. * * * Muhtelif Mübadele komis- yonunda Türk baş murahhaşı Celal Hüsnü Bey ile Yunan baş murahhası M. Diyamando- polos dün akşamki trenle An- karaya gitmişlerdir. ii 11 Şübat bügün Ramazanın biridir.Şehremaneti Ramazanda satılacak pidelerin fiyatlarını te- . spit etmiştir. Has undan yapıla- cak150 gramlık küçük pideler üç buçuk 250 gramlık büyük pi- deler yedi kuruştan satılacaktır, Yumurtalı olduğu bahanesile muayyen fiyattan fazla istense kat'iyen memnudur. Arzu eden- ler yumurtayı fırıncıya veretek yumurtalı pide yaptırabilecekleri ve hilafı harektte Fırıncılar tecziye edilecektir. bulunan * #4 * Istanbul orman mıntıkasi baş müdürü İzzet bey Eskişe- hir baş edilmiştir. Eskişehir baş müdürü Ahmet Emin beyde Istanbul başmüdüriyetine tayin olunmuş- müdiriyetine tayin tur. Ci Istanbul tapo müdürü Agâh bey, Tapu birinci sınıf müfet- tişliğine tayin olunmuştur. Bi- rinci sınıf müfettişlerden Arif bey de Istanbul tapu müdürlü- güne tayin edilmiştir. 5 Hey'eti Vekilece, istifa eden memurlar hakkında şu karar verilmiştir: Her hangi bir vekâ- letin memurlarından istifa eden bir memur, altı ay geçmeden diğer bir vekâlete memur ola- rak alınmayacaktır. * *» * Yunan hükümeti, Ankarda bulunan sefir M. Papaya hususi kurye vasıtası ile yeni talimat göndermiştir. Bu talimat, hükü- metmiz tarafından Yunan hükü- metinin mukabil cevabını ihtiva ediyor. M. Papaya izahat ver- mek üzre Atinaya gidip gitmi- yecegi Yunan mukabil tek lifati etrafındaki müzakerenin alacağı şekle göre anlaşılacaktır. * * 4 'Tütün inhisar idaresi, Avru- panın muhtelif taraflarında bu- lunan lüks cigaraların harman- ları hakkında tetkikat yapmıştı, Bu cığaralarin iyi olmadığı par- lak reklamlarla anlaşılmıştır. A Lüks namı altında adi Av- ,Tupa cigaralarının (1000) tanesi (90) liraya satılmaktadır. 3 İnhisar idaresi, en iyi Tür- kiye tütünlerinden lüks cigara yaparak Amerikaya ihraç ede- cektir. a Soğukların hayat pahalılığı üzerinde tesi- şiddetlenmesi , rini göstermiş ve umumiyetle yüzde on kadar tereffuu mucip olmuştur. - Havayici zaruriyenin mü- him bir kısmı ve ramazanın ohulâlü münasebetile satışı ha- raaetlenen madddelerin fiyatla- rında yüzde yirmi, otuz kadar fark vardir. İM Bilhassa bazı tereffülerden bil lokantalarda istifade ihtikâr yapıldığına dair şika- son yetler üzerine Şehremaneti tah- kikata başlamıştır. Et fiyatları — Sığır etinin okkası (90 ), koyun ( 120), pastırma ( 160-240 ), kaşer peyniri ( 180-200 ), güllaç (90), yufka (35) reçel (120) 'Drabzon yağı (228), kadayıf (30), bayat yumurta (8), taze yumurta (9 ) iyi zeytin (80-90) kuruşa satilmaktadır. * *