14 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

14 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

82 Şeker ve kahve fiyatlarınde tenezzül vardır. Kesme şeker 60, toz 55, kahve 170 huruştur. * #-* Odud fiyatları dün muhte- kirler tarafından odunun çekisi (500-680 ) kuruşe çıkerilmiştir. * * * Tokyo sefaretine tayin edilen Cevat bey dün Ankaradan şeh- rimize gelmiştir. Mumaileyh yakında mahalli memuriyetine “ hareket edecektir. * * # Senayi ve Maaden bankası “müdürlüğüne tayin edilen Sa- dettin bey bugün gelecektir. > Gayri kanuni hareket teşebbü siletevkif edilen 11kişinin men'i muhakemelerine karar verilmiş ve mevkuflar tahliye edilmişti. Adliye vekâleti mevkufların ev- rakını tedkik etmiş ve bir çok noktalarda tahkikatı noksan bul- duğundan, haiz olduğu selâhiye- te binaen temyiz mahkemesine müracaatla (Omakz talebinde bulunmuştur. 'Temyiz mahkemesi evrakı tetkikten sonra men'i muhake- me kararını nakzetmiş ve key- fiyet İstanbul müddei umumi- liğine bildirmiştir. Müddei umumi Kenan B. dün bu hususata kendisine henuz tebligat yapılmadığını söyle- miştir. Mi İkinci defa tevkif edilen maznunlar hakkındaki tahkika- ta dün de devam edilmiştir. Haklarındaki men'i muhakeme “ kararı Temyiz tarafından nakz edilen mvkuflare (o ihtilattan UYANIŞ men edilerek, Tevkifanede ayrı, ayrı "ayrı hücerelerej konulmuştur. 'Tahkikatla başlı “ başına mes- .Kulsolan Birinci Ceza mahke- mesi reisi Hikmet bey dün istiçvabata başlamıştır. İstiçvap- lar sabahan akşama kadar de- vam etmiştir. Dün kadriye, Nadide, Ha- mide hanımlarla Nasır ve Faik beyler isticvap edilmişlerdir. Isticvap edilen mevkuflara gön- derilen « Yıldız » imzalı mek- tup hakkında sualler sorulmuş- tur. Mevkuflara dün evlerinden eşya getirilmiştir. İsticvaplar tevkifhane müdürü Ziya beyin odasinda icra edilmkte ve maz- nunlar teker teker buraya ge- tirilerek isticvap edilmektedir. Isticvabar esnasında yedinci müstantık Nazım bey de hazır bulunmaktadır. * * # Cuma güni akşam Kandilli rasatanesinden aldiğimiz malu- mata göre; Hararet derecesi dün sabah senelerden beri görülmemiş bir derecede, (—10) na düşmüş, Halicin donması ihtimal dahilne girmiştir. Rasatanenin O bildirdiğine nazaran, hararet (—13) çe düş- tüğü taktirde Haliç donacaktır. Azami hararet dün (—8) de- receyi GOY ii e Avam kamaaasında maliye nazırı M. Churchill Ingilterenin milli borçları miktarının son 31 kânun evelde 7,788,000,000 den ibaret bulunduğuuu söyle- miştir, Nufusa miktardan şahis başına lira 6 şiling ea nazaran bu 170 * çi No. 1696—11 Fransız fevkalâde komiseri M. Ponsot Suriye müessisan meclis- ini gayri muayyen bir zamana kadar tehir etmiştir. Sebebi meclisinlidari vekâleti haiz dev- letin mükellefiyetlerine ait mad- deyi kanunu esasiye ithâl et- mekten imtina etmesidir. Pip İmparatorluk kabinesi Von Guerardın istifasından müteve- it vaziyeti tetkik etmiştir. Kabine hali hazırdaki hükümeti muhafazaya karar vermiştir. Başvekil bu kararı tasvip et- miştir. Reisicumhur mareşal Hindenburg Von Guerardın istifasını kabul etmiş ve müna- kalât nezareti vekâletini posta nazırına ve arazii meşgule ne- zaretini de keza vekâleten da- hiliye nazırına tevdi etmiştir. Vi «<Echodeparis» gazetesi Ro- madan istihbar ediyor: Devran eden bir şaylaya nazaran Roma mes'elesine mütaalik itilâfna- menin imzası kardinal «Gaspa- .rri> nin hastalığı dolayisyle telhhür etmiştir. M. Musolini- nin bir çok kardinalları âyan âzalığına tayin etmek niyetinde bulunduğu söylenmektedir. * # * Le jurnal gazetesi Madritten istihbar ediyor: M. Gitterra karaya çıkarılmıştır. Madrite götürülerek yakında orada muhakeme edilecektir. Alman Reisicumhuru İspan- ya Kralına bir taziyet telgirafi göndermiştir. * e Romadan (Daily Mail) ga- zetesine iş'ar olunduğuna göre