7 Mart 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

7 Mart 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

212 UYANIŞ No. 1699—14 Muazzam bir Amerika tayyare gemisi Paltolarımızı aldığımız zaman, Palabıyığın ku- kuleteli kamselasını da önümüze Acaba palabıyık ince setre ile mi? koydular ve biz şaşırdık. Bu olamazdı; çünkü müthiş soğuk vardı, çok kar yağıyordu. Balonun içini, köşesini, bir da- ha aradık; hayır nafile! Palabıyık yok! Artık biz kapıdan çıkarken ortalık ışıyordu... Birde ne görelim? Palabıyık bahçede, kanape üzerinde uzanmış yatıyor ve horul horul uyuyor! Üstüne yağan karlar bir karış kadar tabaka yapmış. İstanbulin setrenin siyalı renkleri karın beyaz- lığı arasından tam tezat halinde seçiliyordu... Onu kaldırdık; kamselasına sardık, doğru bir hamama götürdük, kendine geldiği vakit: eylenmiye çıkanlar — Düşmanlar içinde İdman yapan tayyareci bir kadar hayatın içine girmiştir. erkekle rekabet edecek kadar ilerlemiştir. rekortmen kadınlarla, avukat, doktor ve hatta tayyareci kadınlara bol bol rasgelmekteyiz. (Finlandiya| gibi mem- leketlerde ise, seir ve nazır olacak kadar liyakat gösterenler memleketlerde, kadınlara verilen siyasi hukukta böyle kar altında yatmalı ki akıllansın! dedi, sonra ilâve etti: — Birde bizim kendi balomuzu görmeden ölürsem gözüm açık gider! Bizim de kendi balomuz olsa.. diyorum diye belki beni deli sa- nırsınız | fakat aklım başımda, bunu mutlaka yöreceğiz ! Bu hikâye eylediğim vak'a. 40 Palabıyık bu dünyaya altı sene evel veda etti Perapalasın 'Tepe- seneliktir, ve gözü açık gitti! Mahut başına nazır penceresinden Palabıyığın sızdığı kanapenin olduğu yere geçen gece bakarken benim gözlerim yaşarımıştı ve arkamdan genç- liğin eğlenme ve oynama sesleri geliyordu. Ahmet İhsan Adale ve makine Makine asrı denmeğe lâyık olan asrımızda, (18) inci ve (19) uncu asırların romantik kadınları kaybolmuştur. Eskiden yalnız ev hanımı ve anne olan kadın, şimdi, bir erkek Öyle ki iradi çalışmalarda, kadın Nitekim, spor sahasında bile vardır. İrfan seviyesi yüksek onların bir eğlence vasıtası ve süs olmadıklarını ispat etmiştir. Resmimizde görülen genç kız, idman yapan bir tayyare pilotudur.: Adaleleri gergin, vücudü sağlam ve yü- zünde sihhatin neş'esi dalga- lanan bu kadın tipi,hiç bü- yükannelerimize benziyor mu? kız