19 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

19 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

Sevdiğim kız Sevdiğim kız Ne ufak tefek ne de boylu posludur. Ne ğüneş başlı Ne hilâl kaşlı Ne mavi ne siyah ne elâ gözlüdür. Belki evli barklı belki yalnızdır o. Belki bir çamaşırcı kızdır 0. Kara dumanla dolmuş bağrı, Çenesi fırlamış ağlamaktan, Nasıl boşanırsa kan çanaktan Öyle ağlamış; Belki babasını kör testeteyle kesmek için bıçak bilemiş, Yıldızlara mermer alnını yaslayıp murat dilemiş, Belki varmış elli kocaya, Bu da olur ya.. Sevdiğim kiz Ne ufak tefek ne de boylu posludur. Ne güneş başlı Ne hilâl kaşlı Ne mavi ne siyah ne elâ gözlüdür. Hani kızlar var bazı, Tuğla gibi çatlayan ağzı boyanır kanımızla; Sürme olur göz yaşımız kirpiğine, Bu öyle değil. Hani kızlar var bazı, Maval okur size yıllarca Borca haraca sokar sonra aynı yatakta başka kucakta yatar. Bu öyle değil. “UYANIŞ No. 1727—42 Eki S5 PEP» E2 ES Kır heyecan içinde göz alabildiğine, Keskin düdük sesleri ürpertiyor sükütu. Koyunlar uzaklaştı trenden döne döne, Topaç gibi çevrildi bir çadırın mahrutu. O Uzakta, fırıl fırıl dönerken topağaçlar Telgraf direkleri toprağa kapanıyor. Tepetaklak olurken düz ovada yamaçlar Gözler bütün muhiti bir yeşil çark sanıyor. O Cehennemi bir raksın çemberine sıkışan Ufuklar devriliyor, her an, etrafımızda. Gözlerimiz arıyor saadetten bir nişan ihtimal hiç doğmıyan, doğmıyacak yıldızda. Tılsımlı bir zafer var sanıyoruz bu hızda ! Belit Gehri Hani kızlar var bazı, Elleri taze; bir yelpaze gibi açılır. Saçılır çiçek gibi her bahar, ağzı bir yana gözü bir yana 3acakları yollarda bir ray.. olur. Bu öyle değil. Bu ne çarliston oynar, e poker başında kol gerer masaya. gili olmuş ne çıkar ? Bana benziyor ya, Sevdiğim hız Ne ufak tefek Ne de boylu posludur. Ne güneş başlı Ne hilâl kaşlı Ne mavi ne siyah ne elâ gözlüdür.. 928 Mart İlhami Bekir