17 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

17 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

756 i UYANIŞ No. 1731—46 (Etuval) de: SÖZDE BAKİRELER Parisin evlerinden birinde Düval namında iki familya oturur. düvaller den birisi bir aktörle iki kızından, diğeri dul madam rekâtını yakından takip eder. Bununla beraber, bir gün, bir tesa- düf neticesinde doktor Monnier aktörün kızlarından Nita namın- daki genç aktrisle tanışmıştır . Nita'nın hemşiresi olan Jeanne dok- torun Fililip ismindeki üç yaşındaki yeğenini kurtarır. Bu andan itibaren, her iki aile Doktorla Jeanne'ı sık sık bir araya getirecek şekildeb üyük bir dostlukla bağlanmışlardır. Jeanne ev işlerini görmekte babasına ve hemşiresine bakmaktadır. Bu temaslar Jea- nne'ın kalbinde Doktora karşı bir meyli â- şıkane tevelit etmişsede o, Jeanne'ı değil, kardeşi Nita'yı sevmişir. Halbuki, Nita'da Armand isminde bir şairle alâkadardır. Bundan haberdar olma- yan Monnier, aktrisle nışanlanmış ve bir müddet sonra evlenmiştir. İzdivaci müteakip balayı seste ve gençler, kisa: bir zaman zarfında, nadıklarını görmüs- ler, zaten Te ye a kalainde sönmez bir muhabbet besliyen Nita aile-hayatınada ısmamayınca, şaire ilk tesadüfünde, onun kolları arasına atılmıştır. Nita artık gizlice Armand'ın metresidir. Bir gün beraber bulundukları esnada, Nitanın karıştırdığı tabanca ateş alarak Ar- mandı yarnlıyor. Nita bu hadiseden son de- rece korkmuştur. Şairle olan va ME vak'a dolayısıyle meydana çıkmasından endişe e . Ne yapsin? Derhal hem- şiresi Jeanne'a koşuyor, vaz'i eğ ei yardımını istiyor. Âli- cenap Jeanne sevdiği doktoru muhakkak bir rezaletten kurtarmak için bu teklife razi oluyor ; Armand'ın metresi rolünü oynamak üzre, şairin ikametgâhina gidiyor. Armand kurtarılmıştır. İntihabında aldandığını çoktan beri anlamış olan Monnier, Jeanne'in bu derbeder şairin metresi olduğunu anlayınca fena halde mütteessir oluyor. Halbuki Jeanne, kerhan içinde bu- lunduğu şu zelilâne vaz'iyetten dolayı azap içindedir, bununla beraber hem- şiresinin pilânına ihanet etmiyor. Nita, başına gelen felâketten müte- nebbih görünrek artık iyi bir zevce ve küçük yeğen için iyi bir anne ol- mağa çalışmaktadır. Şair ise iyileşmeğeyüz tutmuştur. İki hemşirenin tertibatına vakıf ol- duğu için rolünü meharetle oyna- makta olan Jeanne'i başu cunda gö- rünce hayret etmiyor. akat Doktor Monnier'nin, istifsarı hatır için kendisini son ziyaretinde, ona hakikatı anlatiyor. Doktor Monnier Jeanne hakkında aldanmadığı için bahtıyardır. Gerek kendisini, gerek yeğenini siyaneten Nita'dan ayrılıyor... p Gi Asri Sinemada: 24 Teşrinievelde SPAVENTA « Mağlup olmaz » En maruf sinamaların en büyük muvafakiyetlerinden biridir. Güzel kadınlar, meraklı sahneler. LUSYANO ALBERTİNİ Hilda Roseh - Vivian Gibson tarafından. Yakında OPERA sinemasında gösterilecek İntikam filiminden bir sahne | Mümessilesi DOLORES DEL RİO | Bizde de filim: Kaçakçılar Avrupa'da ve Amerika'de çevrilen fifim- ler için sütun dolusu tafsilat verirken mem- leketimizdeki sinema faaliyetlerile alâkadar olmadığımız zannolunmasın. Biz de kari- lerimizle birlikte, çok yakın bir zamanda, mevzuu yerli, aktörü türk, ismi hendi lugat kitabımızda mevcut filimler görmek için son- suz bir iştiyak içinde bulunduğumuzu kayde- delim. Ne çare ki bu ği tehakuku, uzun bir zaman ve geniş bir sermaye mes'elesi dir. Filhakika, son günlerde beyaz perde Pe de seyrettiğimiz «Ankara postası» bu teşi büsün ve adımıdır, fakat, bizi, bu biçki. temam atmin © ei o ir. Onun için imei gözlerimizi büt bir omerakla yeni çevrilmekte olan ka elite filimine çeviriyoruz. Majik sinemaşinda: «Etuval» sinemasında (SÖZDE BAKİRELER) filminden i PARİS BAKİRESİ Annie Ondra ve Andre Roan Temaşâ hayatı : Darülbedayi'de Geçen hafta zarfında kayde şayan bir temaşa hadisesi vaki olmadı. Darülbedayi'de «Reisin Karısı» o is- minde evvelce bin kere nümunesi görülmüş kölne bir vodvil oynandı, hem di tercüme olarak... Enken ve Veber'in bu eski eseri kabilinden vod- vil tercümeleri vaktile Fehim Ef tarafından oynana oynana posasi alınmıştı. Şimdi her hususta yenilik iddiasında olan darülbedayi bize bu çeşit antikalarla evvelce verdiği zevki de berbat etmek istiyor. Ne diyelim? Bu da fzavallı übilenrizde hazin bir tecellisi...