19 Aralık 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

19 Aralık 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

UYANIŞ No. 1740—55 FRANSIZ TİYATROSUNDA «VALANCİA» Bestekârı Jose Padilla VE İspanyol rakkaselerile İspanyol muganniyesi LYDİA FERREİRA kâfatını sağ muş bahti; lığında görmüş, yani dehasile zengin ol- rardan biridir. Valencia cibi, Ça &est Paris gibi, Princesitta gibi dünyanın dört bir tarafına yayılmış, alkış ve perestiş tufanlarına boğulmuş şarkıları, ona her çalınışında, dünyanın dört tarafından bir telif hakkı getiriyor. I > du paralar, Padilla'yı milyonerler Sirasına geçirmiştir. sundan dolayıdır ki, san'atkârın bir sura inci dişi çerçeveliyen dudaklarında haklı | ir gururun ve tat- min olunmuş bir şöhretin tebessümü, hiç eksik değil, saşmuganniye Zydia Ferreira sesi, san'atı ve gü- zelliğ ile Padilla'nın şarkılarını yüz kere daha güzel- leştiren bir unsurdur. İşve, bu sehhar kadının göz- lerinde mücessem bir hal almıştır. Sesi, bir damla sudur. Seyircilere çiçek dağıtarak okuduğu Violetta şarkısı, arzu ve şehvetle tutuşan İspanya semasından bir dâlga rüzgâr, kızıl Endülüs güllerinden demet rayıhadır.. Raguel Meller'in sesli sinemaya okuduğu (Fleur bir du mal) şarkısı da Padilla'nındır, Programa dahildi ve Ferreira tarafından Raguel Meller kadar muvaffakı- yetli okunmuştur. Hele şarkının sonunda, sefil haya- tını anlattıktan sonra bir sinir buhranı içinde kâtıla Meşhur «VALENCİA: ve «Çac'est Paris» Bestekâri JOSE PADİLLA Cazbant ve çarleston iptilâsının dünyayı sarsa sarsa İstanbul'a gelen salgını içinde, tam iki senedir (Va- lencia) isimli bir İspanyol şarkısı dinledik. (Vâlen- cia) evvelâ barlarda, dansine'lerde duyuldu, gramofon plâklarile yayıldı ve boya öraklarının iptizale uğrayarak, kaldırımlar üzerinde Geçen akşam, aynı şarkıyı bahtiyar ağzında can verdi., bestekârı Jose Padilla'nın, piyanodaki refakatile sehhar İspan- yol muganniyesi Lydia Ferreira'mn ağzından dinle- mek saadetine nail olduk; saadetine nail olduk di- yorum, çünkü, Valencia'yı, bizim &ibi Padilla tru- punda dinlememiş olanlar, Valencia'nın ne olduğu- nu anlayamaz ve san'atın hazverici saadetinden na- sibedar olamazlar... #4 Jose Padilla vevü hey'eti, Fransız tiyatrosundaki temsillerine geçen Perşembe akşamdanberi devam ediyor. Padilla'nın Paris'ten avdette İstanbul'a uğrayışı şehrimiz için bir kazançtır. Padilla, hünerinin mü- Sahhar İspanyol Muganniyesi Lydia Ferreira