19 Aralık 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

19 Aralık 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

, 36 UYANIŞ M. Karahan ve Rus sefiri Soriç yaldaş M. Karahan'ın memleketimizi ziyareti Soviyet Hariciye Komiseri M. Karahan'ın mem- leketimizi ziyareti bu haftanın mühim hadiselerinden birini teşkil etmektedir. Soviyet Rusyasının bu mühim çehresi ilkönce İstanbula gelmişler ve burada şeref- lerine verilen bir ziyafette hazır bulundukten sonra Ankara'ya gitmişlerdir. 13 Kânunu evvel cuma günü Ankara'ya vasıl olan M. Karahan istasyonda Hariciye Vekilimiz Tevfik , Rüştü, sabık Moskova sefirimiz Yusuf Ziya ve £ Bİ lerle Hariciye Vekâleti erkânı tarafından karşılanmışlardır. Bu esnada askeri bir müfreze Karahan cenaplarını selâmlamış ve mu- zika Enternasyonal marşını o terennüm M. Karahan ve maiyeti bu suretle sonra Ankara oteline inmişlerdir. etmiştir. karşılandıktan Ayni gün öğleden sonra Çankaya'daki köşklerinde Hariciye Vekilimizi ziyaret eden M. Karahan ile Tevfik Rüştü Bİ. arasında pek samimi bir mulâkat vuku bulmuştur, Bunu müteakip Karahan Cenapları Başvekil İsmet Pş. Hz, lerini de ziyaret ederek bir saat kadar görüşmüşlerdir. Bu ziyaret esnasında Hariciye ve Maliye vekillerimiz de hazır bulunmuş- lardır. İsmet Pş. Hz. leri de bilâhare M. Karahan'a Ankara Palâs'ta iadei ziyaret buyurmuşlardır . Akşama doğru Sovyet Hariciye komiseri B. M. M. reisi Kâzım Pş, Hz.lerini Mecliste ziyaret ederek on dakika kadar görüşmüşlerdir. Nihayet o gece Ha- No. 1744 —55 riciye Vekili Tevfik Rüştü Bİ. tatrlindan M. Kara han şerefine “Ankara Palâs'ta bir ziyafet verilmiştir. Ziyafette Heyeti Vekile nleri azaları, Rus sefiri azalarile Hariciye encime- ve sefaret erkânı, Harici- ye Vekâleti müdürleri hazır bulunmuşlardır. Ziyafet esnasında Hariciye Vekilimiz Tevfik Rüştü B.İ, fından samimi ve mühim bir nutuk irat buyurulmuş, Karahan cenapları da ayni suretle dostane cevabi bir nutuk vermişlerdir. 15 Kânunuevvel pazartesi günü öğleyin Siirt mebusu Mahmut B. tarafından Hariciye enceümeni mazbata muharriri sıfatile M. Karahan'a bir ziyafet verilmiştir. Akşam 10 da Rus sefaretinde bir suvare verilmiştir. Ayni suretle Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyin vefikaları Hanımefendi tarafından Karahan cenapları şerefine hariciye köşkünde bir çay ziyafeti verilmiş- tir. Ziyafette, heyeti vekile ve hariciye encümeni âzaları ile Karahan cenaplarının maiyetleri ve Rus sefareti erkânı hazır bulunmuştur. ; pip ii b lap Brezilya sefirimiz Âli Fuat Bİ. İki sene evvel gayet kıymetli siyasi vesaıkı gaze- temizde tefrika suretinde neşreden ve eski devirden bize intikal etmiş ricalin en kıymetlilerinden olan Ali Fuat Beyefendinin oğlu Âli Bey bu defa Lahy elçiliğinden Brezilyada Türkiye Cumhuriyeti elçiliğine tayin olunmuştur. Bey hariciyemizn iftihar ettiği genç bir dip- lomattır; hariciye umurunda hayli senelerdir bulun- nmaktadır. Milli mücadelede Ankara'da gibi Lozan konferansı nezdinde kitabette idi. Genç ve kıymetli diplomatmızın cenubi Afrika'de yeni Türkiyeyi yoktur. bulunduğu esnasında hey'eti mürahhasa şerefle temsil edeceğine şüphemiz