19 Aralık 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

19 Aralık 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No 1740—55 Lydia Ferreira şarkı söylerken Meşhur İspanyol dansörü M. Sacha Goudine katıla ağlayan sokak kadınının tavrı, hali, çatlak ve hatta tempo tutanlar oldu. Bu cihet te san'atkârın nezleli sesi, musikinin hislere ve ifadelere canveren hoşuna gitti ve halkı, istirake tesvik ederek Es la kudreti içinde mümkün'iin fev- e TERE Me Maja'yı birkac defa tekrar- kınde canlandı. Bu parçalar ği , im ladı. Matmazel Enwiyuetta Pereda'nm canlandırdığı İs- panyol raksı, proğramın en cazip numaralarından biridir, İnsan zekâsının demir iradeli birkaç kere tekrar ettirili- > yordu ve her seferinde ge- rek bestekâr, gerek mugan- niye hünerlerine yeni hu- susiyetler ilâve ederek halkı kıskacı içinde vücut terbiye- hoşlandırmağa çalıştılar. sinin ne şekil aldığını anla- Proğramın ikinci kısmına mak için vakkase Perada'yı dahil olan Es la Maja ne görmelidir.0O, vücudünün her tarafı ayrı bir harekete ta- bi, kemiklerinin hayretaver elastikiyeti içinde yılanlaşan, ( kadar güzeldi. Şarkının ef- sanevi kahramanı, esmer İs- panyol delikanlılarınını baş- tan çıkaran muhteris bir yahudi kızıdır, çifte örgülü kızıl saçları ve oyalı yeme- bir rakis ve musiki ispaz- mozu içinde çarpınan, Çır- pınan küçük bir kadındır. Parteneri Sacha Goudine ile birlikte yaptığı akrobatik danslar ise, cidden bir ha- rikadır. Bu numaralarda, küçük kadın, mübalağasız bir topaç ve Sacha Goudine onu çeviren bir koldur. Proğramın en &ön nüma- rasını teşkil eden Beyle-Leila Padilla'nn — bestelediği en son tangodur, bu tangonun Paris'te çok muvaffakıyet kazandığı söyleniyor. nisile İstanbul'un yahudi kesafetini taşıyan mahalle- lerinde sık sık rasgeldiğimiz Beni İsrail güzellerinden bi- ri... ördüğü dantelâları sat- mak için sokak aralarında dolaşırken -sözde- rasgeldiği delikanlıları (pist..pist.. maka tatile çağırıyor... Bu pist, pistler, balkın okadar ho- şuna gitti ki paradiden, bal- kondan ve, geride oturanlar arasından nakaratı Ferreira ile birlikte tekrar eden ve M. Sacha Goeudine ile MI, Lydia Martinolli , —Devami 46 inci sahifede—