26 Aralık 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

26 Aralık 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

56 UYANIŞ No. 1741—56 Memleket intibaları Gazi Hazretlerinin Ankaraya avdetleri Geğenlerde Yalova'yı teşrif bu yurmuş olan Gazi Hazretleri şimdi Ankaraya avdet etmiş bulunuyor lar. Reisicümhur Hz.lerinin bu-son seyahatlerine âit bir resmi - Yalo- va'yı teşrifleri esnasında mecmua muzda neşretmiştik, Bu nüshamızs da da sevgili Gazimizin Ankara'ya avdetleri intiba olan iki resimle bu sahifemizi tezyin etmekteyiz, u intizar ederler Foto Cumhuriyet M. karahan'ın Ankara'daki ziyaertleri M. Karahen memleketmizden çok “memnun ve sitayişkârane hissiyat ve intibalara müfarakat etmiştir, Ankarada muhtelif ziyaretlerde bulunmuş, Gazi Hazretlerinin huzuruna girdiği zamandan itibaren büyük ve müstesna bir şahsiyet ile karsı karşıya bulunduğunu hissettiğini beyanatı arasında söylemiştir, Ismet Paşa Hazretlerinden bahsederkende : Foto Cumhuriyet M. Karahan'ın Başvekâlet dairesinde İsmet Pş. Hz. ne «—Ismet Paşada cevval bir zekâ ile karışık çok veda ederken Soriç yoldaşla beraber alınmış resimleri sıcak bir samimiyet insan derhal yakalıyor» demiştir. Li Türk-Rus Misakının imzası 1925 te Paris'te imzalanan Türk- Sovyet dostluk muahedesinin tem- dit ve teyidine dair tayin olunan protokol 17 Kânunuevvel salı günü” saat l4te Atkara'da Hariciye Ve- kâletinde Doktor Tey © Beyefendinin oda nde imiş ve Hariciye Vekâleti erkânile Sov- yet sefareti erkânı bu esnada hazır bulunmuşlardır. Resmimiz mezkür * protokolun imzalandığını göster- mektedir, 5 ia Ankara'da Türk-Rus dostluk 'misakı imzalanırken Foto Cumhuriyet