26 Aralık 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

26 Aralık 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

52 UYANIŞ No.1741—56 25 KANUNUEVVEL TASARRUF GÜNÜ iş Bankası Kumbaraları İki şir mecmuası «Toros Demetleri— Yirmi Yaş» Genç bir şairin diğer iki şair arkadaşı için yazıp gönderdiği bu tenkidi pek samimi gördğümüz için dercediyoruz (Uyanış) Şu yeçen ay zarfında İstanbul'da intişar eden şiir mecmualarına Anadolu'da yetişen şairlerin de eserleri karıştı. Hemiüz tahsil çağında bulunan bu gençler ha- yat gürülüüsüne karışmadan şiirlerini bize küçük birer demet halinde verdiler. İlk eselerini saf bir suretle orta- ya atmaktan çekinmediler. Bunlardan biri «Toros De- metlerin, diğeri «Yirmi Yaş»tır. «Toros Demetleri» isminden de anlaşıldığı üzere mahalli hisleri terennüm eden bir eserdir. , İş Bankası Kumbaraları Şair; yalçm Torosdağlarında, baygın Adana ova, larında, Ceyhan sahillerinde dolaşmış, gördüğü manzara- ları parça, parça birer tabiat tablosu halinde şiirlerin- de göstermiştir. Zaten şair kitabının ilk sahifesinde bu- nu itiraf ediyor: Mağrur, yeşil Toros'un narin eteklerinde am kokusu emerek bu demeti tapladım. Nergisi dağda buldum, menekşeyi enginde, Beyaz köy kızlarının harmanına uğradım. Bu demetin içinde birkaç kır çiçeği var; apayım, bu kadar yolabildi kudretim. Erken açtı tomurcuk derlerse neye yarar Biraz daha beklese solacaktı demetim. Şair eserini takdim ederken samimi görünüyor, ya- aları ruha sıcak ve tabi geliyor. Biraz daha beklerse demetinin solacağından korkuyor. Fakat şairin demeti renkli ve kokulu olmakla beraber hatasız denemez. Oku-