1 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

1 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ SERYETİFÜNUN “HAVADİS VE İLÂN KISIMLARI | mec/PAZİ? $ Gazi Hz. Dolmabahçe sarayındaki dairelerinde meşgul olmuşlardır. B. M. M. Reisi Kâzımi Pş, dün akşama kadar Gazi Hz. nin yanında kalmış- lardır. İzmir'de bulunan Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Beyden, irtica hadisesi hakkında mulfas- sal raporlar gelmiştir. Reisicwmhur Hz. Kânunu- saninin 19 sinde memleketimizi ziyaret edecek olân Japon İni- paratoru'nun biraderi o Prens 'Dakatsu Hz. ni Ankara'da ka- bul etmek üzere halta içinde Bursa'yı ziyaret ettikten sonra Ankara'ya döneceklerdir. Müşa- rünileyh Hz. nin bu suretle tebeddül eden seyahat program larına bilâhare devamla İzmir ve Adana'yı ziyaret etmeleri muhtemeldir. Suriç Yoldaşın ziyaretleri Rusya'nın Ankara Sefiri Suriç Yoldaş dün saat £ te Dolmabahçe sarayını giderek Riyaseticumlinr Kâtibi umumisi Tevfik Beyefendi o tarafindan kabul edilmiştir. $ Ankara — Malâl Gazi- İere tütün bey'iyesinden veri- lecek ikramiyelerinin tevziine yakında başlanacaktır. Birinci derece o malüllere 400, ikinci derece malüllere 370 lira dağı- tılacaktır. $ Menemen, İzmir! Mani- sa'daki tahkikatın son safhasına dair raporlar telgrafla Başvekâ- İete gelmiştr. Buğün için da- marları meydana oçıkarılmiş olan şebeke ve ifsat çerçevesi- nin bütün hüviyet ve aslile tehakkuk ettirelebilmesi o için Dahiliye Vekilinin ve Adliye- nin tahkikatı neticesini bekle- mek lâzımdır. Mahaza şimdiye kadar takibat teşkilâtin merkezi İstanbul'da bulunduğu zannıni kuvvetlendirmektedir. İstanbul” da tevkif edilenlerin de irtica sahasında mes'eleyi tamamen aydınlatacaktır. $ İstanbul'da tevkif edilip dün İzmir tarikile Menemen'e gönderilen sabık hastane imamı şeyh (o İbrahim'in isticvabile irtica hakkında daha fazla taf- silât alınacağı ve bir çok karan lık noktaların tenevvür edeceği ümit ediliyor. Şeyh İbrahimi bügün Menemen'den Manisa,ya gönderilmiştir İstanbl'da şeyh Esat elen- dinin evinde bulunan evrakın çok mühim olduğu anlaşılmış» tir. Bu vaziyet; irtica ve tahrik şebekesi merkezinin zannedil- diği gibi Manisa değil, İstan- bul olduğu kanaatını vermek- tedir, Şeyh İbrahim, Şeyh Esat ve rüfekasının istintakile sarih hükümler verilebilecek bir dev- re açılmış olacaktır. Ankara 30 Bütün Ankara'yı Menemen tesirleri altında buldu. Burada hemen herkes faciayı yalniz nefretle karşılanmağı kâfi bulmıyarak müteşebbis ve müretteplerinden yakın ve uzak cümlesini lâyık oldukları cezaya sür'atle uğratıl- maları lüzumunda ittifak ediyor- lar. Heman her mahfelde bu meselenin ayni hararetle hararetle konuşulduğunu gör- düm; Ankara bütün inkılâpcı ruhile ayaknanmıştır denilebilir. Kendisinden bir cüz olan Kubilya Beyin feci akibetinden müteessir olan ordumahfelleri hâdise muvacehasinde Meclisin ve hükümetin ve milletin göste- diği gayet şiddetli alâkadar pek mütehassis ve hiç olmazsa istiçvabı hâdlaesini bununla müteselli görünüyorlar Bilhassa Meclisin bü mes'ele muvacehesinde gösterdiği 'alâka ve heyecan had derecelerindedir. Felâketten çıkan ibret dersi- le müessir ve kati tedabirler alınması arefesinde buluüy- ruz. Menemen hâdisesini doğu” ran esbap ve avamlin kâlfesi tahlil olunmaktadır. Alınacak tedbirlerin pek esaslı ve isabet- li olacağına tereddütsüz hüküm edebiliriz. $ Ankara — Maliye Vekili Abdülhalik Bey Devlet Bankası teşkili mes'elesile meşgul ol- mağa başlamıştır. Banka bu ay zarfında teşkil edilecektir. Mü- diri umumiliğe İktisat Vekili Mustafa Şeref Beyin tayini ih- tmalinden kuvvetle bahsedil- mektedir. r Ağrıyan ma- halle tatbik ediniz! (Alleocks Porous Plasters) heman burkulduğu mahal- de tatbik edildikte emin bir surette teskin ve tedavi öder. Bu gibi ahval ve ar- azdâ haricen istimal edilen ön mükemmai ve mües- | sir ilâçtır. ALLCOCKS POROUS PLASTERS Her eczanede bulunur. Acentalığı! J. BERT ve Şe Posta Kutusu 233 Galata, İstanbul.