26 Şubat 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

26 Şubat 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

VE 206 UYANIŞ No .1803—117 Müddü 2 — İlânckie hakkı belediyenin mah ok makla beraber belediyeler aktedereği mukaveleni melerle bir hakkı bir mülteziim şirkete ihale eyliye- hilir. Madd 5 — Belediyelerin ire ve tülisik eyliyeceği mahallerden manda (yeni ilân çerçeveleri, ilin sütun- Mira, tefrik edilmiş duvarlar, ve inşaat Molayısile muvakkaten yapılan tahta perdeler) hiç bir yere İlân yupıştıurrlaamaz. © Maddesi (o Hetilân, yapaltırılmadan evvel kabulü için salâhiyettar İey'ete ime olunmalıdır. Belediyes Ter şekil ve münderecatı kavanine ve adat mrk ilâm veddeyliyebilir. Madde 5 — İlân yapıştırma ve umumi mahal: lerden bu yolda isinde eylemek içim evvelce bir ücreti şeneviye verilmesi lâzımdır. Müdde ö — Belediyelerle müştereken çalışan şirket tarahndan fayin olunan ve etrafını çerçeveler ve Gişiretler yâzedilen mahallerdan masda yerlere ilân apıştırmak merinndur; bilâtinda hareket ödenlerden belediye, polis mahkemeleri vastasile ceza alınır. Münderecatı muvafık görülmiyerek reldolunan bir ilân yapıştıranlarıdan ve yapıştırılmış bir ilâm yırtan: lardan ve olun üzerime baksa bir ilân yapıştırınını dan ve yahut mevzu ilânı kirletenlerdeu de belediye polis mahkemeleri vasırasile ceza alir. © > La Güörüyoranüzki. nizamname gayet basittir; beles diyenin, üzerine aldığı vazife pek swledir. Asıl mes'ele mülteğim. (müessesenin göreceği iğtedir mültezim milesiesenin dünya İneirleri ilc temas ve ulükası şarttır, İsikalım, Autdaln Ajmis bu vasi işi nasil büşürnesk ? (630 da Tktbul belediyesinin tanzim eylediği ve harfiyen üerasin Anodolü, Ajansın babuk eylediği kürrame gu idiz Sokak ve meydanlarda ve sair umur görelilleceği yerlerde yüzü esim, varaka, levha ve tönvirai ile gece ve gündür reklam miahilyetinde İcra edilecek olan ilâyat ve afişaj, hakkı belediye hu- dudu dahiline. mahsus olarak Şehremaneline ita buyrülunş oldu Bundan hane, mağazı; düklün we sir müessesalla sri kendi Üzaret ve'san'at işlerine müteallik olarak mücssesderine talik ede cekleri adi ve gekirikli ber nevi ilân ve Jevlmlar hare olmak üzere muüyyen mühallerde yapılacak alişaj en nafi şerali derme- yan “eden inlibe İhale edilmek üzere berveçlilaii şeralı dakilinde ilâm olümuştir. Madde 1— Talipler teklif yarakalarıle mevadativede muharrer evrakı 108) Kününütaninin on beşinci günü saat On beşe kadir Levaaım müdüriyetinç tevdi edeceklerdir. Madde 4 — ia olunacak sarllar on bin Tiralık semiyat mek tulumu veya makbuzunu ve İşin siveri feraiyesine, ve temel flimi tarzı taksimine dair teklif varalalarını ve otarile prrnjesini ve ve kizinci, madde mucibinçe yapılacak diyari tesişatın tesimlerile kiy- gelini ve İçin icabina göre üzüm görülecek mevaddı saireyi Ve işbü nameni pullu ve içinde yazılı bütün kayı ve şartları kabul Iylediklerine dair şerli Vererek ve İkamelgâlı Tene iilerİari yayarak siri imzalanmış nmüslasini miühlevi olacaktır. Madde 4 — Encümeii Emanet yeymi münyende zariları aça- çök mülteviyatmı tetkik edecek ve muvafık göreceği tekiiii bile Kabul Malibinc ilimlesine karar verdceklir. Ençümen tekliflerin cümlesini reddetmek haklan: haizdir. Madde 4 — İhalenin icra Kılndiğı tarihden Hibaren on gün * zarfında raüfeahii wesarifi bendine alt olmak üzre tesi mukave» Tesihit tanzim elliretek Emanete teslim edecektir. Aksi daktirde , po Sğ müzayede ve #iünakası İnkkandaki talimatın sekizinci maddesi hükmü tatpik olunacaktır, Madde 5 — Muayyen müddetler zarfında şeraiti mükarrereden her hani birine işi deruhde edecek talibin ademi riayeti halinde teminat akçesimi kısmen veya femimen irat kiyt etmekle beraber ihaleyi feshetmekte Emanet muhtar olacaktır. Madde 4 — Talibler Enianetin tanzim edeceği tarife mucibince alinacak derelin hasılatı gayri saliyesinden nisbi miktarda Ema- nete bir hisse teklif edecekler ve bu nisbi hisenin İlk senede hasıl edebileceği talımini mıktara mahsuben maktu bir meblağ dahi dayin ve mukavele tirihinden iübacen ön beş gün zarfında te diye edeceklerdir. Salr senelerde bir. evelki sene tahakkuk eden nisbi hisenin yüzde yirmisi peşin yani taalluk ivediği senenin bi- dayetinden itibareii on beş güün zarfında verilecektir. Madde 7 — İhale on sene müddetle icravedilecekiir. Bu müd- det zarfında yapılacak tesisal yani ilân yapıştırmak veyâ asınak veya tesbit veya elektejkle tenvir etmek İçin müteğlidin İçra © leyeceği her nevi inşaat bilcümle teterrüimile beriber möddet mun- yyenenin hltamında her türlü alâkadan ari olarak bilâ bedel Emn. mete intikal edecektir. Madde 5 — İşi dethde idecekler tarihi mükavelelen itibaren oti beş gün zarfında tesisata mübüşeret edecektir, Bu tesisattan Taakal yirmi mnhaldekiler tarihi mukaveleden itibaren ülhayst üç mah zarfmda ikmal olunacaktır. Tesisat Avrupa şehirlerinde nev- gul mümasillerine muvafık olacak ve bunların mevkileri, eşkâli ve tarzı insaları Emansiln lastikine iktiran edecektir. Madde a — Mütahit ilânatın şekli, İeeni, ibaresi gibi mühle- viyati: hakkmda emaneiçe ittihaz olunacak Mmukarrerata temâmen rinyet idecektir. Madde 10 — Mütahlt kabul eyleyeceği ilânların adet, ebat ve ücret ye salre itibarile tafsilâtım evel emirde emanete hir bör- dıro ile bildirecek ve bordirö minlteviyalı ber mucibi tarife inlınks kuk kaydedilecek ve buna: nazaren Emaneti hissesini tayin iyles yektir. By surede yapılacak tahakkakata binden Etanete sit hise her ay nihayetinde tesviye olumacak ve peşin alınmış olan muktar senenin son fe aylarında mahsup edilecektir, Emanet müteahidin hesabatı üzerinde" her türlü mürakaba halkın; haizdir. Mitömbğt hilafı hakikat bordro tanzim İylediği veya diğer süretle Emanel zürarına bir haraketie bulunduğu emanelçr yapılacak telkikat ve ieftişat ile tebeyyün iylediği taktirde “zararım, üç milinden on misline kadar cezayi bir tazminat verecektir, Ve bu hal bir sene zarpnda İki defa vukua gelire Emanet mükaveleyi feshetmek hakkını haiz olacaktır. Madde ii — İliinci madilede muharrer tarife projeleri mülex. hidin müfnlâatını öğrenmek için ölüp ilinaltan. alımıcak ücret, emnteişe yapılacak tariteye tabidir. Madde 18. — Tarife mucibince ücreti alınımk talik oludacak ilânatı yerlerinde muhafaza için zabitayi belediye talimata meal ahidirmi tatbik olunacaklır. Birinci #maddenin. Oıkral İstimmatyesE ahkâmı hatiç olmak üzre müteahit, tarafından tesis. olunacak rn. hallerden: gayri yerlere veya hoibehot müterhidin tesisatına lev ve İlin tafiki emaneiçe men olmaçak ve hilatımda hirekel edenleri baklında: alelusul dakibat yapılacaktır. ! Madite 15 — İşbu müzayede hakkinda belediye İdarelerinde yapılıcak müzayedat ve münakasat ve ihalat haklamdaki talimi nante ahıkimı cari olacaktır. # -* Sü şartnameyi okudumuz: yukarıda yazdığım tarihçeye vak oldunuz İstanbul Şehremenetinin 4927 de bilmemek yüzünd mütehüsss İsviçre Şirketini kaçırmış. olmasını “şüphe etmem sizde aciramiz. O şirket bizden kçti, İspanya ve Yununistanı ale belediyelerini müstefit eyledi, tabii kendi de istifade eyledi. Halbti &i bizim Belediye iradi gaip eyledi; Anndolu Azjanmı da içini çıkılmaz derde uğradı.