26 Şubat 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

26 Şubat 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

Slim eş ga , 208 UYANIŞ No. 1802—İ 7 Sözü ne diye uzatmalı,, O gün yalnız güzelliğini takdir ettiğim Sevim hânüm daha yakından tan maklığım ve sevmem mükaddermiş... Birçok kereler, sizde ve diğer bazı davetlerde “onunla, daha uzun boylu görüşmüş, ve birbirimizden hoşlarımıştık,.. Nihayet, mehtaplı bir yaz gecesinde, nefis bir dekorun içinde gönlümüzden geçen şeyler evvelâ benim dudaklarım arasından çıktı, İlk önce yalmız dinledi. Sonra oda söyledi... Ve böylece anlaşmış ol- duk... — Tam bügünlerde sen de Bedia ile olan münase- betini Obayli o ilerlelmiştim. Her gün odaireye geliyor, banu zorlu aşkını dinletiyordun. Onun sana yaptığı nazları sahili zannederek, eğer sevgini kabul elmez ve bir gece olsun Adaya gelmezse intihar edeceğini yana yakıla anlatıyordun. Ben, her şeyin düzeleceğini, Adaya geleceğini, intihara filâna lüzum kalmayacağını seni inmndırmağı çalışıyordum... Bir gün, Bevimin davetine gitmek için lazım olan darayı nereden bulacazımı düşündüğünm bir gün, sen namlıdan yeni çıkmış bir top güllesi gibi odümü düştün, Meşdivenleri bir hamlede çıktığın için kıp kırmızı kesilmiştin.. O gün bütün bir sant içinde verdiğin tafsilâttan yalmzbirini anlamıştım. Bodim- in Sana rindevu vermesi... Beni bügün bu tafsilâtı dinleyecek halde değilim. Çünkü İki gin sonra Bevinle buluşacaktım.. Nezamandır. beklediğim gün için, bana kadınlığından hiç bir lütlü esirgömiyen bu sevgiliyi ağırlamak için cebimde yalnız iki liram vardı... Senih, sen benim o dakikidaki büyük aza- bum, beni burgu gibi delen ıstirabımı İlrkedemedin., Muvaflakiyetinle sermesttin. Fakat ayni ımuvaffakı. .yetle sevinmesi lâzım gelen arkadaşın başı üzerine yaklaşın solgun meyvayı koparmak için ayakları Alana koyacak yirmi otuz liraya malik değildi.. Ve bu yokluk onu derin, karanlık bir bedbiyliğe yuvar ayardu., Sen bu acıyı anlıyamazdın, Senih!..., O iki gün içinde her çareye baş vurdum. Bü parayı bulamadım. Senden yahut senin imuhitinde- kilerden isteseydim belki bunun bir kaç mislini yekten alabilirdim, Fakât bünü yapamazdım., Çünkü buna izzeti nefsim, inatçı başı hâli eğilmeyen izzeti- nefsim mani idi... Bu iki gün benim için bir. cehennem hayatı oldu; Senih... Nihayet buluşma günü geldi, fakat ben gideme- dim, Çünkü param yoktu. Bir kaç güne kalar mad şimi alacaktım, fakat o vakit iş işten geçmiş. İmlu- nacaktı. Benim için Sevimle kalmamıştı... Bütün bunları rağmen ben gene bir şeyler umü- yor, ve ümidimi büsbütün kesmiyordum , Fakat bir hâdise, daha iyisi bir tesadüf beni bitirdi. Sevimin beni Adada beklediği günün akşamında, sizi Bedin ile kapalı bir otomobil içinde Köprüden geçerken güördüm., Bütün gün onu, sevdiğim kadını, beni bekliyen ve sabırtızlanan kadını unutmak için kırlarda, boş yüzleşmek imkânı artık Mm Müdürü mes'ul: AHMET İHSAN, ve. kimsesiz yangın yerlerinde tek başıma sörgeri gibi dolaşmnıştım.. Kendimi bilmemek için hiç yaprm- dığım şeyi yapmış: İçmiştim, sabahtan akşama Kadar İÇTDİŞLİM Sarhoş, yorgunluktan bitap bir halde Köprüde sallana sallan yürürken, sizi kapalı bir otomobil içinde kncak kucağa görmek beni çıldırttı; beni isyan ettirdi,. Benim senden neyim eksikti! Daha mi az geki idim, daha öz çalışıyordum, daha m az güzel- düm... ayı; ne o, ne bu, ne de öteki... Ben fakir doğmuştum, bütün kabahatim bu idi. Bütün günahım bundan ibaretti... Daha çok tahammül edemedim. Mesleğimden istifade Etmek isteyen bir Alman sanayi grupmm angaje oldum... Ve hiç birinize görünmeden bu çök lere kaçtım... Şimdi anladın mı dostum, ben neden İstanbuldan: kactım.. Ben İstanbuldan değil, onun mahrumiyet lerinden uzaklaştım... Memleketten ayrılmak çok aci, İnkat gelmiyeceğim... Çünkü orulu beni bekliyecek olan şey gene zarnret, göz yaşı ıstırap olduktan sonrü; niçin geleyimt.. Kardeşim; ben İstanbula, talimi yendiğim gün GÖNELELİMİ İN e e Ge e a İS e ee at . . . » SAN Düşünüşler... Dogrmatismin ölümü ahlâkın doğumu demektir, Kant Sevon insan Allah sevgisine giden en muvafık yolu tutmuş demektir. L. Feuerbach İnsan, kafes içindeki bir kuş kadur hürdür; ancak muayyen gayeler arasında hareket edebilir. Lavater Her şeyi anlamak, İler şeyi affetmektir. Mme. de Stael Vücudü beşer hayvan şeklinden tadilen maydang. gelmiştir, binaen'aleyh ruhuumzdu bir hayvan ruhu dur ki muayyen küdretlerle yükselmek ihtiyacındadır. Burmeister Ölümden hemen bir lâhza #onra insanın ruhu ve vucudu aneak doğmadan evvelki kadar ihsasl maliktir. Pliny ARMET İHSAN Matbaası Limited.