21 Mayıs 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

21 Mayıs 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

1814 — 129 Bir amziğe künan iki sinek Sineklerin imhası için henüz bunlari yu murta halinde iken mahvetmek ve yumurtaları tahrip etmektir. Ayni zamanda, yumurudan çıkığış olan sineklemlen meskenleri ve insanlari muhafaza etmek de lâzundir. Amerikada her sene sinekleri evlere girmekten men müksndile icnt olunan alât ve vestit için milyonlaren lira sarfulnnüyor. Fakat, alinan bütün tedbirlere rağmen sineklerin evlere Elrinesinin, insanları rühuisız elme- sinin önüne geçilememektedir. Mamafih, alınan tedbirler arasın- dna Kapılara, pencerelere teller geri ioesi, Yapışkan kâğıtların ev içinde dörü bir tarafa birakılıması, epi fayda vermekte, sineklerin hiç olmazsa miktarim azaltmaği temin etmektedir. Sineklerle devamli sürette mücüdüle edilmesi için Avrupada ve Amerikü- da ahaliye sineklerin mazarratların dan bahis, bunlarin mücadele usul: lerini öğreten ve tnvsiye eden kitaplar vanbtetmişir. en mmilessir çare, bedava dağıtılmaktadır. Paris mek- teplerinde mlebeye bu kitaplardan 100,000 tune dağıtılmıştır. Avrupa ve Amerikada bündnu başka sokük- isra büyük iliniar yapışfırılınakta, sinek tehlikesine karşı uhulinin nazarı dikkati celbolunmakta, ahali, teyak- kuza davet edilmekteddir. Sineklerin o mazarratlırına “karşı biz de esaslı sutette tedbir almalı, ahüliyi bu hususta ikaz etmeliyiz. Bizde sıtma mücadelesi oOetrafiide gösterilen faaliyet, hayli faydalı ok muştur. Meselâ, #on senelere kadar sivrisineklerin faaliyet sahalarından birini teşkil eden Anadolu şimendifer yolu boyundaki yerlerde, son zaman- larda bu faaliyet veliceşinde sivrisi- nekler İarkedilecek derecede azalımış- tır. Bilhassa, Kıziltoprak, Feneryolü, SERVETİFÜNUN Göztepe, Brenköy ve çivarmda son zamanlara kilar gündüzleri bile herkösi (aciz eden siyrisineklerden korunmak için evlerinde cibinlik içerisinde oturanlar vardı. Enlbuki, göçen sene Peneryolunda yazın son kısmında geceleri cibinliksiz. yatmak mümkün olmuştur, ki bu mücadele fagliyetinin ne dereceye kadar müsmir olduğunu gösterir, Ancak, bu gibi müemlele teşkilâtıni. #halinin de şahsi faaliyetlerle gahir olması, sineklerin ve sivrisineklerin azalımısı için uğruğması icnp oder, Ve İm sahadaki fnaliyet fe devamlı surette olmalıdır. Yoksü, bunların gene çoğalması kabildir ve bu takdirde şimdiye kadar sark edilen emek boşa gider, Sineklerin kozmuş ete konduktan sonra Üzerine kondukları gekeri © yiyen çocuk, mikrop kapar 5