13 Ağustos 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

13 Ağustos 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

Me... No. 1896—141 SERVETİFÜNUN 175 BİR HARAŞO İSTANBUL İŞGAL ALTINDA İKEN Acidö Russigue Yazan : Tercüme öden : — Devam — Paul Hawrigot Ahmet İhsan XVI Baş rahibe biriz düşündü: — Ben izin vermeğe cesaret edemem, — Valde; ba izin bana lâzım. Piyerin sesi sinirden titreyordu, Baş rabibe yu» ymuşadı, ilâve elti; — Ama sade bir sanat müsaade, ve sizi güzel &n- Tar sarmalarız ... — Bir sani kâfi, valde. — Lükin baksanıza, kar yağıyor. Olamıyacak ! — Valde, bu benim için bir vazifedir... Nihüyet razı oldu; ertesi gün öğleden bir saat sonra hazır bulunmak üzere bir otomobil ısmarladiı ve ilâve etti: — Bant birde souk okadar sert olmaz! Kar yağıyordu, Piyer uyudu, ruya görüyordu. Unbayı çırçıplak, sirtinda baş Tahibenin beyaz kulu leteli başlığile kanatlanmış gördü ; Duba karlar içinde uğuyordu, . elile ona bir buse gönderiyor, gülüyor ve göğsündeki Japonun yarası dnha penbeleşmiş idi. 8 Babah oldu; Piyer araş oldu, hazırlandı. Sonra, Az uzandı, istirahat elti. Otomobil gecikmişti, Luba- nin veşikalarını muayeneye başladı. Pasaportu mun tazam; mühürler, vizeler üzerinde; Jiuduttan çıkmak vizesini istihsal Piyere zor görlinmedi. Otomobil sürütle yürüyordu ? Piyer Parisi Operi caddesini düşünüyordu. Yakında orada olucak; Piyer kendisini iyi buluyor. Lâkin dermansızdı; biraz evvel merdivenlerden inerkey bacakları titreyordu, Piyerin Miralayı muntazam bir pasaport üstüne son askeri vizesini red edemezdi... Bütün başka vizo- ler tamam... Ufuk karargâh önünde durdular. Kapıda nöbet bekleyen İtalyan neferi Miralay Durbasın odasında, yemek yemekte olduğunu #öyledi, Piyer merdivene tutunarak yukanı çıktı. Mirslay Piyeri görünce babaca şefkatle dedi ki: — Saadet! demek kalkdınız! Piyer meseleyi anlattı. Miralay sordu: — Elbette bü kadını siz tanıyorsunuz; hem husu- si tanımak olacık ki size gelip vizesine tavassnt İstemiş ... — Miralaycığım,. doğrusn öyle; bana müraacatı vakit kazanmak için... G — Ne için beraber getirmediniz? — Çekindim. — Belödim; Rus kadınları hakkında kati emirler var; vaziyet çok nuzik. Yollarda Bulgar kömitacları var, hele bir pasaportu göreyim, Zaten yarından 8on- ra pasaport işlerini İngiliz Miralayını devredeseğim. İogiliz Miralayı nerede ise Edirneye vasıl olacak, İstanbulda emniyeti uwumiyedeymiş ... — Banğliyelde mi? — Evet tanıyor musunuz ? — Pek nz! Piyer Duba için titremeğe başladı. Pasaport bu gün vize olunmazsa yarından sönm İngilizin eline düşüyordu, eyvah! Mirslay evraka bakıyordu: — Bu Kadin iki Pelçikah fabrikatörla gidiyor dediniz değil mi? — Evet; — Beçikalılar bu sabah geldiler, Bana Belçika se- firinden keli iye getirdiler, Olialde mahzur kalmadı, vize Yapa) Piyer ei aldı, — Gelin sizi Yüzbaşı Dabaka götüreyim; vize mü- hürleri ondadır! Yapar. Yolenlar isterlerse İm goce yarımı tirene binerler! Piyer Lubayı kurtarmıştı. Bu Kadınla başlayan macaranın böyle bir iyi hizmetle bilmiş olmasına delikanlı çok seviviyordu. Vize oldu, otomobile girdi; Rar çok yağıyordü. Piyer arabada uyumustu. Şöför yolu şaşırmış, beyhule biraz dolaşmiıştı; Manaştıra gelince Piyer sordu, henüz kimse gelip kendisini ara- aint, — Ey ne yaptın bakalım, oğlum! Piyer irgildi, bu suali baş rahibe sormuştu. Piyer cevap verdi: — Pek güzel gittim geldim, valde. — Çok ihtiytamlık ettin. Hemen yat; birazdan ge- lip hararetinizi ölçeceğim. rühibe biraz sonra termemetroyu koydu; Pi- yer de 38 buçuk hararet vardı, Piyer dedi ki; — Hararet heyecandundır. Beklediğim misafir gel- sin, gitsin, hepsi geçor, valde! — Nasıl misafir? — Dün gelen kadın valde! — Demek bugün onun için sokağa çıktınız. Baş ratibenin camı sıkılınışda, odadan m gal ni