27 Ağustos 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

27 Ağustos 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

204 SERVETİFÜNUN No. 1828—143 Prenses İleana - Arşidük Anton NN Wi üsse, ED siviy, - e Prenses İleina, gelinlik esvabile Romanya Kralının hemşiresi 1 Mağalyondaki “şevsezi Arşidük Anten Hababarg - Teşkanağır | Romanyada, &on günlerde debüebe ve tantana ile bir izdivaç merasimi iora edildi. Romanyanın şimdiki hükümdarı Kral ikinci Karolün hemgiresi Prenses İlenna, Arşidük Leopold Balvatoron oğlu Arsidük Anton fon Habsburg - Toskana ile evlendi. Romanya hükümdarlarnnın sayliyesi olan Peleş sarayında İcra edilen izdivap merâsiminden bütün Avrupa mecninaları, gazeteleri uzun uzadıya bahse- diyorlar. Bu - izdivaştan bahseden bir Alman mec rnası, hanedanlar arasındaki izdivaçların pek gadir Tayyareli Tahtelbahir Suya İndirildi İngilterede, tayyareli iahtelbahirler yapılmağa başlanmış, bunlardan biri süya İndirilmiştir. Bu tahtelbahirlerin gayet mahfuz, kapakları kapanınca içerisine su geçmi- yen hususi yerleri vardır. Tahtelbaliir- lerin üst vediş kısmında olan ve ufuk mikyasta bir hangarı andıran bu yerde muhafaza edilen tayyare, tahicibabir gu yüzüne çıkınca hangar kapakları açı- İarak meydana çıkmakta, havalanmakta sonra göne yerine dönmektedir. Bu yeni icada, lahtelbahirlerin te- kâmülü moklasından, çok, ehemmiyet atledilmektedir. Evlendiler Bu, siyasi bir izdivaç değil, sevgi izdivacıdır ölurak siyasi mahiyeti bhniz olmadığını, bilhassa hü- kümderları ekseriyet itiburile ecnebi hynedanlardan olan Balkan memleketlerinde, böyle siyasi mahiyette olmamam malir olduğuna, Balkanlardaki hükümdar ailelerinin Avrapadaki büyük hükümdar bhnocdan larile akrabalık rabıtaları bulunduğun kayt ve Peleg sarayında. biribirlerinin parmağınn yüzük takanların, Hohenzolleri ve Habsbarg bancdunlarına mensup olduklarına işaret ediyor. Prenses, o Almanların Hohenzollern ve Arşidük, Avuaturyalılanı Hababürg hanedanına mensupturlur. Ancak, ba mensubiyet, şecere taksimat itibarile feri röalüyetiledir. Habebuvg - Toskana banedüni, 1701 tarihinden 1860 tarihine kadar Toskana eynle- tini idare etmiş, İtalyanlar birleşerek bu idareye nihayet verdikten sonra, Viyanıya dönmüşlerdir. Arşidük Anton, diğer târaltan önnesi Dinnka İon Burbon - Kastiliyen dolayısile bir müddet evvel İs- panyâ taç ve tahtını terkedün Kral onüçüncü Alfon- sun yakın bir akrabasıdır. Kendisi 1918 senesinden sonraki zamanını kişmen İspanyada geçirmiş ve orada. dostane karşılanmıştır. Alman mecmuası, bu malümatı tesbit ettikten sonra, bütün gevalire yağmen izdivnen siyasi ma hiyeti baiz bulunmaktan uzak olduğumu ifade yollu, «Genç evlilerin, kendileri için bir sevgi bağı teşkil den bu izdivaçtan #iyasi neticeler çıkmasını düşün- müş olmalarını İhtimal verilemez » diyar.