15 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

15 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 1835 — 150 SERVETİFÜNUN 313 | || Dünyadan Akisler |B Tehlikeli Bir Atlayış İnsanlarda tehlikeden kaçınmak endişesi ile tehlikeye atılmak arzusunun, o bir bakıma göre, ayni derecede olduğu iddia edile bilir. Hiç değilse bir kısım insanlarda tehlikeli teşebbüslere, ha- reketlere karşı incizap vardır. Cür'et tezahürleri, son zamanlarda kadınlarda da sık sık müşahede olunuyor, İşte, meselâ resmini gördüğünüz tayyareci kadını bu arada zikredebiliriz. Henüz yirmiki yaşında olan Amerikah Mis Jackie Dare, tayyareden paraşütle mücehhez olarak aşağıya atlamaktan opek zevk duymakta imiş. Paraşüt, her zaman, yüzde yüz emniyet verici mahiyeti haiz bir hayat koruyucu vasıta değildir. Ancak, tehlike anlarında ihtiyati bir kurtuluş tedbirdir. Halbuki, Amerikalı kız, bunu eğlence olarak yapmakta imiş, Resim, kendisi bir tayyareden atlarken başka bir tayyareden alınmıştır. Berlin Telefon Bürosu Berlin telefon bürosu, dünyanın en mükemmel telefon bürolarından olmakla meşhurdur. Bu şehrin telefon tesisat Berlin telefon bürosunda çalışma saati Paraşütle tayyareden atlayan kadın: Jackie Dare ve teşkilâtı, kusursuz denilebilecek derecede muntazam- dır. Berlin telefon bürosunda yüzlerce telefoncu kız çalışır. Bunlardan bir kısmı, kulaklarına ahizeler geçir miş olarak birer yazı makinesi önünde otururlar ve dikte edilecek şeyleri hemen yazmağa hazır bir halde kimse merkezden o bir Matmazel ister, o sırada hangisi ser- bestse numarası tespit edilir, çabucak irtibat temin olu- nur. Matmazel, söylenilen şeyleri daktile ile tıkır tıkır yazar. Küçük bir mikrofon, daktilo yanma yerleşiiril- miştir ve bunun da yardımile tam bir anlaşma temin edilir. Berlinde telefon vasıtasile telefon bürosundaki Mat mazellere mektupların yazdırılması git gide taammüm bilhassa | ticarethaneler, ayrı ayı memirlar tavzif etmektense, tasarruf kaidesine riayeti ve daha az masrafla mektuplarım telefon vasıtasile telelon bü- rosundaki Matmazellere yazdırmağı tercih etmektedirler. beklerler. e Telefonla bir şey yazdıracak olan etmekte,