15 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

15 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

SERVETİFÜNUN No. 1835—150 Hokkabazlar Kongresi! Berlinde, muh- telif memleketler- den gelen hokka- bazlar toplanmış! Bu 200 hokka- baz arasında, Tür- kiyeden gidenler- de varmış ! Berlinde hokkabazlar kongresine iştirak edenlerin ziyafeti Birdenbire insana inanılmayacık bir haber kar- gımnda imiş hissi geliyor: Hokkübüzlar kongresi! « Gerçi Nisanın biri değil, ama herkesle aliy etmek için öyle ay, gün hesaplamıyan birisi, muhakkak dosta, düşmana muziplik olsun, diye böyle bir şey uydurmuş !» demeğe hazırlanıyoruz. Fükat, nmcele etmiyelim. Haber, - filinkika ve hernedense - biraz, hattâ hayli tahuf, ama... İşte « Berlinde Tllastrirte Zeitung »*, yevmi Alman gar zelelerinden naklen yazıyor: « 14 Eylülden 21 Eylü- le kadar Berlinde dünyanın her tarafından gelen 200 hokkabaz ilk dafa olarak toplanmıştır, Bu urada Amerika, İngiltere, Estland, İtalya, Fransa, İsveç, Avusturya ve Türkiyenin en meşhnr hokkabazları da kongreye iştirak etmiştir. » Mecmua, bu haberi kaytettikten sonra, kendisi de şu mütemmim izahatı veriyor; « Kongrenin ikinci güdü hokkabazlar, en yeni hünerlerini göstermişlerdir. ii Bir hoklabazın verdiği cömertçe bahşış | Kurikatörin Paul Sizle. göre | Maamafih, hünerlerinden hiçbirini ifşa etmemişlerdir, Hepsi hünerinin sirrinı kendisine saklamıştır. Esasen bir hokkabazın hünerinin sırrın ifşa etmesi, pek nadir olarak, binde bir vukua gelir. Ve böyle bir şey ok du mu, o hokkabuz, dorhal hokkabazlar cemiyetinden çıkarılır. Çünkü bu hüner, bir hokkabüzın maişetini temin eden biricik vasıtasıdır. Bunun #ırrını ancak ölümünden pek az zaman evvel herhangi bir halefine ifşa edebilir.» Mecmuada, hokkabazlar kongresine ait bu malü- matla beraber, iktibas ettiğimiz üç resim de neğrolun- muştur. Bu resimler, karikatürist Paul Simmel' tara- fından, yapılmıştır. Kongrenin müzakeritina ve mü- karreratına dair bir küyt yoktur, İhtimal müzakerat hakkında da gibi — gizli ölmüş, neticesi srrnı sakladıkları davranılmıştar ! — hüherlerinin hokkabazlarca ketum İçtima salonu methalindeki gardrobun manzarası