15 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

15 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No, 1835— 150 Kalplerinde tutuşan bin, bir cehennem vardır.. Benim cehenneminden ulu Taşnron na çıkar 1. Gündüz her saatini bir Tokmaya salenin, Geo karanlıklara sarmarak yatdnın Kalbinde incinecek bir yer mi kalır sanli... Satırlarını yazacak kadar içtimai yaraları tespit eden, gözleri keskin ve hisleri keskin olana «Şair» demek fuzla değildir! Şiirlerinin o üçüncü kısminı vatani yazılara hasr etmiş olan şair hakikaten ırkının azimet ve kudres tlni duymuştur. Öyle temiz ve pürüzsüz muıâralar gördüm ki yarmn «Vatan ve Memleket şairis nin doğacağına olan imanım bir kat daha kuvvetlendi; Çürük bir perde gibi yırtarak ufukları Tufanla gildi o gün Tufan efsanesini... Ey? Tufanı görmeyen yarının çorukları | Tarih engin bir deniz, milletler akan sudur, Bü öngünden akseden Türkün uğullumdur /., Ey kanayan kalle hürmete şayan yurdum ! Ümüdünü öldürme, bekle sen de yarım, AhT oy şimdi tuzakla esir yaşayan yurdum |, Bu iki genç şair bana ümit verdi. Garabetlerile göz almağa çalışan «Zapçıldılars arasında bu ciddi ve sümümi kilap me iyi tesir hiruktı... Hasan Refik SERVETİFÜNUN İşittiklerimiz Islık teklifi Selâmi İzzet B. Darülbedayiin bu hafta. oynadım «Mum söndü piyesini müstehçen görerek bir terikit karalaniır. Alâ! Bu snretle mütekkitlik vazifesini ifa etmiş, demektir. Ancak tenkidini muallimlere bir teklifle bitiriyor ki işte buna bayıldık. Muallimler, falebesinin ve ahlâkı umumiyenin muhafazası gayretile bn piyesin temsilinde perdeyi islikla kapatmalı irişler! Gördüntiz mü teklifi 1 Aşk olsun münekkit Bey? Munllimlerin. başka işi ve mu hadde vazilesi kalmadı da bundan sonra Darülbe- dayi'de ıslıkçılık mı edecekleri... Hem Efendim, bu gnretle İarekei. muüllimlere yakığıcık bir hareket tarzı mulir ? Selâmi İzzet.B., bu işi de kendisi derühte buyursalar du buşkalarına böyle fuzuli teklifler gerdetmeseler daha doğru olmuz mı? Bu ermeydanında pohlivanlık etimek her halde munllimlerden ziyade kalemi zağlıyan münekkitlere düşer, Yalımı şu var ki Selimi B; buna karan verinceye kadar «Mum Sündüenün. son perdesi kendiliğinden kapanacak! O İalde acele etsinler! 307 FIKRALAR Karar tebliğindeki orijinallik Amerikalı bir hâkimi, bir gün bir elektrikli koltu- ga otürtulmm hükmünü, şu şekilde bildirdi; — Maznun, siz kısa bir müddet zarfında başka ve ihtimal yeryüzündekinden daha âdil bir hükim huzuruna çıkacaksınız ! Suçlu araştırılırken... Bir Amerika mahkemesinde, hâkim dava edilene şöyle gordu: — Biz suçlu rusünüz, yoksa masüm mu? Ve şu sevabı aldı; — Büüu köndiniz imeydüna çıkarımıyncaksimz, ne diye o kürsüyü işral ediyorsunuz ! Düşünmeden verilen cevap Almatiyada bir hâkim, kadın bir şahidin uyun uzadıya ifadesini aldıktan sonra, şövle dedi: — Umarım, ki snallerimin tanddüdü kizi sinirlan. dirmedi? Kadın, saffetle öyle söyledi; — Kafiye, hâkim Biendi. Ben çok snal sorülmüz ga alışkınım. Beş yaşındn bir çocuğum var| Ona göre yemek pişirecek! Madam, ahçı kadını yanına çağırdı, Ve şa talimi tı verdi: — bisbet, bu akşam kocam yemeğe ilç meslekdir şını getirecek, Ona göre yemek hazırla! — Baş üstüne, Madam, Yalmz, Müdamının bi misafirlerin tekrar gelmelerini isteyip istemediğini öğrenebilir miyim! İş değişince, hemen..... Kapı çalın Madam, açar, Geleh, hiç tanımadığı bir adamıdır. Sorar: — Mösyü Berg, evde mi? Bir hesabımız Me — Hüyır, kocam evde yok, — Vah, vah! Boreymu ödeyeçektim, — Durün, bir bakayım, Sokağa çıkıp gi mn pek de farkında değilim!