19 Kasım 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

19 Kasım 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 1840—155 banisi bulunduğu <Pou- pönnlören o müessesesine merbüt olan bu dispan- ser şimdiye kadar defte riue beşyüze yakın çü cuk kaydetniiştir. ser çok çabuk umür: mun itibarına mazhar oldu. Ve bu itibarla mik tenasip olarak işler ço Çünki nesli kemiren paldı. TÜ GERCEK hastalık- lara karşi gelmişti. Çünki 0, her sene Fransaya 200.000 ölüme mal olan afetlere karşı aileyi hi mayoesine almıştı. Çünki o, sayısız cahillerin anlıyamadıkları fenalık zindanını aydınlatmıştı. Çiünki'o, korkunç hastaliklarin yuva kurduğu mezbelelere kadar sirerek içtimai vazifesini yapmıştı. Ve nihayet çünki o, mülevver muhitlerde mahvolup gitmiye mahküm olan yeni doğuş çocuk tara büsbütün başka bir hayat Gahşetmisti, Elbette böyle bir hayır memba rağbet görecek böylelilele büyük bir inkişafa mazlınr olacaktı, düvarlardaki mavi ve bevaz renklerin tatlı ahengi göze Çarpıyor ve geleni her türlü Bu renkler ayni zamanda binayı bir hastahane de- koru olmaktan kurtarıyor. Binanın daha öşiğine adım atınecn endişe ve korkudan kurtarıyor. Büyüklerin bulunduğu taraftı gidince yeşil tarh- larla süslenmiş bir parka açılan İntizür salonuna ge. iniyor. Burada baharın gözlere serplizi tatlı yeşillik üsabı yatıştırıyor, Zaten kapılarının tokmükları bile birer elmas gibi parlıyan bu binanın ber yerinde ayni ahenk görünüyor Muayene salonu, pansuman odası, dişçi kabinesi öyle büyük hir dikkat ve ihtimamla tanzim edilmiş ki, fütürist bir şair bunların zalim güzelliğini teren: Düm etimek icin can atardı. tedavi Ultraviyole şualarile SERVETİFÜNUN 393 ,Çocukların güneş banyosu taraçası Yeni doğmuş çocuk» ların bulunduğu tarafla geçelim. Bir tanesi ula ek bir banyodu bağıra çuağırı yıkanıyor, Ötede bir inatçı da tartılmamak Ultra wiyole gun bulunan bir için Grpıniyor. odada esriranciz lümbu- ların altında uzanmış iki küçük vücut görünmüyor. bülrmden geçildikten sonra Ziyü- Cam bir dar bir toraçaya geliniz vor, Burada çocuklar gü nün aenk saatlerinde İh maklarda yatıyorlar, Bu Miniminilerin uyuduğu camlı odalar sahıpenkların içine iğilip bakıldığı zaman kirmizi yiz lü insan minyatürleri seyrediliyvor. © Bur cocuk bakımhanesi, hakikatle bir hastahanedir. Kn küçük çocuklardan biri, doğuştanberi iri bir vereme müptelâ idi. o Kendisini başlangıçia sülnine ye verdiler. Şimdi ise bu kimsesiz yavru emziğe ali- şıyor, Hakat vatağının başındaki grafik, şiddetli ha- riret tahavvilleri gösteriyor. Babasi veremden, diğer üç kardesi menenjit #berkülordan ölmüşler, Alta aylık sarığın, sevimli ve canlı bir çocuk Yar. İMerkes onu seviyor, onunla meşgul ölüyor Fakat kücük binlenbire titriyor, enoh yüzü büzülüyor, nü- zarları bir yere saplanıp kalıyor, Annesi de ayni pari hastalığa müptelâ, Hasinhane ikisini de tedavı ediyor. Bir kulucka makinesine benziyen ve orda ilmini, bedbaht küçükleri büyük ihtimamlar sayesinde yaşat. ri çalıştığı bü katı tefkediyoruz. En yukarıda, tamamile camdan yapılmış olan laboratuvar, bir di niz feneri gibi büyüklerin gözlerinde ıstırabı aydın. latmağa onlısıyar. Böyle bir eser vücüde getirmek hakiküten çek güç, Zir gayet büyük terlibata ve kalpler doğan vazife aşkınd ihtiyaç var. Ve en mühimmi, büşke larının astırabına iştirak oden, tedavi etmek zevkle meozup hastabakıcılar lâzım, Bakımhanenin bir gönüllüsü gözümün ününe ge iyor. En Saylan emek verdiği bir çocuğun yatağını eğilimin ebu geld vakit haleti nezideydi. Tekrur dirildis deyip tebessüm ederek doğruluyor. Yüzünde tatli bir zafer ifadesi okunuyor. Nakleden: Mahmut Şeirf