19 Kasım 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

19 Kasım 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

u sayfamızdaki resimler deniz fili tabir olunun korkunç bir hayvanın fotoğratlarıdır. bir neyi fök balığı olan bu hayvana böyle lili izmi verilmesine gebep te, erkek dişlerinin, burun tarafı tpkı bir fil hortumu gibi uzamış ileri gelmektedir. Bu müthiş mahlüka Cenabi gie sahillerile Kerguslen, Juan Felkland v.R. adaları sularında tesdül olunmaktadır. Resim- lerimizde gördüğünüz Berlin deniz olmasından İşröy- Fernande e nümünea, çe hayvanat baliçesi hay vanlari meyanındadır. Takriben dokuz uzunluğu 2.000 kiloyu tecavüz dir. Hasılı nev'inde yeyâne' bir yaşındadır: © metro 40 sıkleti etmekte. maliktir ve deniz canavarıdır. filleri loklar gibi, yağlarını için avlanılır. Beherinden ribem 700 ilk 800 karılmaktadır. Bu hayvanım ne- Deniz diger bütün çıkarmak OF tak: kilo vaz yi: kadar çirkin ve korkunç bir manzaraya malik olduğunu izaha büzüm bile yoktur. Resimlere ilk mtiedeceğiniz mazarli bunu bizzat görür ve (etik edersiniz, Arasıra Avrapa lüyvanat bahçelerine sit resim- leri “Servetifünunü naklederken gönlümüz. birgün böyle baliçelerin memleketimizde de tesisini özlü yor. Bilhassa mekteplerde tabiiyat derlei alan gençler kadar büyüklerin de bu neyi bahçeleri gez- iğ Hükikatite Ne Korkunc gözler ve ne igrenç ağız... adeta bir kâbus! > No. 1840—155 » ZI RE Garibei Hilkat & DENİZ FİLİ Berlin hayvanat bahçesinde bir deniz filinin korkunç yüzü ve vaziyetleri mekten pek büyük istifadeler temin edecekleri ise bedihidir. Meselâ şu resimi dercettiğimiz hayvanın deniz canavarları hakkındaki ma Halbuki bile gören kaç canlısını görmek, lümatınız. ikmale nekadar yardım eder. en çök meşliur olan o köpekbalığıni kişi vardır. İşte deniz filinin resimlerini bu sâyfa- mıza iktibas Oederken ençok bu noktaları düşüm dük, Tabiat ne de olsa çok me- raklı bir kitap. bu kitabım için- de en cirkin mahlâkları bile görmek ve fanımak ayrıca bir gevk.. Vakın, aslanı kafeste gör- meli dive bir söz vardır. Bn sü- gil deniz. filine de tatbik ede- bilir, onu da demir kafesle çev- rili bir havuz içinde görmeli deriz. Bu temaşa, her halde, en meraklı bir sinema filmi kadar alâkamızı uyandırabilir. ei. Yeni neşriyat: Ateşli bir delikanlı Eşhası kâmilen erkek olan bir perdelik salon ve mektep vodvilidir. 15 kuruş fiatla Cağaloğlu yöku- sunda Kâinat kütüphanesinde satılmaktadır. Alâkar darlara ftwvwsiye ederiz.