11 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

11 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

116 SERVETİFÜNUN No. 19852—1607 Tahdidi teslihat konferansının içtima sarayı. 1#31 Senesinin 21 mayısında (Cenevre) terk ve tahdidi teslibat konferansının mahalli m olarak intihap edildi. Fakat burada konferansı: içtima etmesi için münasip bir bins yoktu. Müteaddit projele- rin tetkikinden sonra nihayet münasip bir yer intihap edilerek ilk kazma ameliyesine 23 hazi- randa başlandı, Ve bu iş, 6 ayda ikmal edildi, geçen ayın 11 inde resmi küşadı yapıldı, maamafih mobilye (o itibanile henüz bir kısmının tefrişatı ikmal edilme- miştir. Buna mukabil senelerdenberi ikmaline çalışılan lâkin henüz kat'i surette inşaatı itmam edi- lemiyen diğer bir bina da var- dır ki Cemiyeti Akvam bina- sıdır. Bu mükemmel bina gölün kenarında inşa edildiğinden dolayı rutubet mesele- sini hal etmek için betondan bir yatak üzerine mralmuştu. Tamamen asri bir şekilde ve ber türlü esbahi istirahatı havi olarak ve şimdiye kadar Avrupada inşa edilen böyle binalardan tamamen ayrı bir tarzı mimeriye sahip olan saray cihan &i- yasetini ellerinde tutan adamların içtimalarına lâyık bir şekilde olmasına itina edildiğine şüphe yoktur. 3000 metre murabbaı bir saha işgal etmektedir. Cemiyeti akvam kâtibi M. Avenol yeni sarayın resmi kfşadını yaparken Ve 600 metre murabbaında müteaddit salonları muhtevidir. Bunlardan hir tanesi hava ve diğer iki tanesi deniz ve kara kuvvetle- rine müteallik komisyonların içtimaıma tahsis edilmiştir. Ma- tbuat murahhaslarına mahsus . olan salon 300 metre murab- bada ve 44 telefon kabine- sini muhtevidir. Ve telgrafların hava tazyikile sevkedilen bo- rularla en alt salonda bulunan radyo merkezine süratle irsali için hususi tesisat yapılmıştı. Bu suretle gazeteciler fevka- lâde bir sürat ve kolaylıkla ma- kalelerini gönderebileceklerdir, Ve bundan başka bir otuz ka- dar küçük salon konferansa merbnt tali komigyonlara tahsis edilmiş ve bunların da geri vası- talarla posta, banka ve istih- barat muamelâtını takip edebilmeleri temin edil- miştir, İnsanların istikbali, sulh ve mesalemet içinde ya- şayabilmelerini ibzar ve temin ziinninde dünyanın en nufuzlu ve kudretli siyasi mümessillerinin içtima ve müdavelei efkâr edecekleri bu binanın beşeriyete hayırlı neticeler elde etmesini temenni ederiz. EEE Su ESER $ Tahdidi teslihat konferansının içtima salonlarından biri