6 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

6 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

ün SERVETİFÜNÜUN No.1886 —201 Büyük Dıl Kurultayı Dilimize ait çok büyük, çok geniş bir inklap eseridir. Gazinin büyük irşatları ve büyük himmetlerile Dil kurultayı eylülün 26 ıncı günü Dolmabahçe sarayında açıldı. O gün kadın, erkek, genç, ihtiyar bütün türkiye halkının ve ana vatandan dışarı kalan bütün türk TN ni TT di bi İl fakıyetlerle başardığı her inklap gibi türk milleti Dil inklabında da muhakkak muvaffak olacaktır. Zira bu büyük işin başındada Gazi bulunuyor. 26 eylül 1932 inklaplar tarihinde en mutena yeri alacak ve üzerinde durulacak bir dönüm noktasıdır. Reisicümhur Hazretleri dün Kurultay müzakeratını tâkip buyururlarken ( yanlarında Amerika Erkânı Harbiye Reisi Ceneral Mac Arthur ) lerin kalbi çok asil ve çok haz verici bir helecanla çarptı. Bu helecanlı çarpışta her şeyden ziyade kendi- sini bulan, kendisini tanı- yan bir milletin gururlu heyecanı vardı. Çok büyük ve eski bir maziye sahip olan türk milleti son senelerde asır- lara sığamıyacak kadar bü- yük olan emealsiz inklap- larda bütün bir cihanın alâkasını üzerine toplamış bulunuyor. Şimdiye kadar muvaf- Üumiyapiin bir ER Adana'dan ali Türkmen aşiretlerinden azalar. Kurultayı Türk Dili tet- kik)Heyeti reisi Samih Ri- fat bey açmış veçok ai- kışlanan bir nutuk söyle- miŞştİr. Sonra reis intihabı ya- pılmış ; reislige meclis reisi Kâzım paşa, ikinci Teislig8 Samih Rifat ve Reşit Galip beyler, kâtipliklere Muzaf- fer, İsmail Müştak, Ali Rıza " Refik Ahmet beyler inti- hap edilmişlerdir. Birinci toplantıda ma- arif. vekili Reşit Galip bey — Devamı 303üncü sayfada —