12 Ocak 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

12 Ocak 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

N wi Li No.1900— 215 «— Çocuklarımızın sıhhat ve (kuvvetlerine ehemmiyet vermek (lâzımdır. o Çocuğu yetiştirirken onu ana ve babasından dili: kıymetli, daha kuvvetli olarak yetiş- tirmeği gözönünde tutmalı» yız. Beşeriyetin tekamülü bu tabii kaidenin tesiri altında cereyan eder. Himayeietfal Cemiyeti ve değerli reisini açtıkları bu yeni çığırdan do- layı takdir vetebrik ederim.» Kâzım Pş. Hz., sözlerine nihayet şverirlerken yeni va- gife alan hanımlara muvafia- kıyet temenni ederek hayatta #müşkülâtla (O mücadelelerinde vazife, vicdan hislerinin ve müktesebatlarının kendilerine yardım edeceğinden emin bu- Tunduğunu bilhassa kaydetti. Dr. Fuat Beyin nutku Muterem (Hanimefeniler, Beyefendiler; Cemiyetimiz tarihinde mü- him bir sayfa teşkil edecek olan (Çocuk Bakıcılık Mekte- bijnin mezunlarına ilkdiploma tevzii merasimini huzurunuzla şereflendirdiğinizden (dolayı şükranlarımı #rz ve takdim eylerim. Büyüklerimizin O hayatle- rında görmeleri mümkün olan bu mesut netice vatan için ne kadar kıymetlidir. Faki devir- lerin bin bir elemini teskin ve tadile çalışan hükümetimizin çocuk mesele- sinde de hassas olduğuna şüphe yoktur. Husu- sile Cemiyetimize kıymetli yardımlarını ve teş- viklerini deriğ buyurmaması bizim için mucibi mıefharet ve cesarettir. Bugün ilk talebesine şahadetnamelerini ver- diğimiz Çocuk Bakıcılık Mektebinin açılmasında hükümetimizin, bilhassa her zaman kıymetli yardımlarını gördüğümüz Başvekil İsmet Paşa Hesretlerinin irşatlarını, teşviklerini minnet ve şükranla yadederim. Mektepten çikan kızlarımız, kendilerine Çocuk Baktm Mektebi ilk mezunları Himayci Etfal Cemiyeti Reisi SERVETİFÜNUN 113 Himayci Etfal Cemiyeti binasında Çocuk Bakım Mekiebi bu seneki mezunlarına diploma verildiği gün mera imde bulunanlar. Puat Beyle beraber. temiz bir maişet yolu temin etmiş olmakla bera- ber memleketin cok muhtaç olduğu çocük bakı- cılığında da muhitlerine faydalı olacaklardır. Veni mezunlara yeni yollarında muvaffak olms- larını temenni eder, cümlenizi tekrar tekrar hürmetle selâmlar, Cemiyetimize yardımlarını esirgemiyen muhterem şefkatli halkımıza, mat- buatımıza alanen arzı şükranı vecibe bilirim. Merasim bitti Merasim bu sureile bitti, davetlilere pasta ikram edildi ve Cemiyetin sıhhi müessesati, muayenehaneleri ve kreşi gezdirildi.