2 Temmuz 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

2 Temmuz 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

ği Sv ncak birkaç hafta kaldı; daha  ancak birkaç hafta ve sonra XI inci Ölimpiyad çanı, yeryüzünün en iyi sporcularını harekete geçmek için çağıracak. Harekete geçilecek, 53 millet sporcularının iştirakile, müsabakalara girilecek, şimdiye ka- darki herhangi bir olimpiyadda ol- duğundan daha fazla aşk ve şevkle, daha fazla ateşle zafer için mücade- leye girişilecek. Bunun neticesi ola- rak.da, yeni dünya rekorları kırılacak veyahut da, kurulacak diyelim | Bu olimpik müsabakalara Türki- ye de iştirak edecek. Türkiye olim- piyad komitesi, şimdiye değin gü- reş, iskrim, yelken, fudbol müsa- bakalarına katılacağını bildirdi. At- letizm, basketbol ve bisiklet müsa» bakalarına girileceğinin bildirilmesi de, herhalde yukarıdaki dört türlü spor için yapılan iştirak bildirişini takip edecek. Her millet beynelmilel olimpiyat komitesinin nizami şartlarını kabul ettiği, hükümlerine uyduğu takdirde olimpik oyunlara ait müsabakaların yapıldığı sahada yer tutabilir. Ve hemen her millet, bu müsait vazi- yetlerden, böyle müstesna fırsatlar- dan geniş ölçüde faydalanış çare- sine başvurur. Bu gibi olimpik oyunlara karşı milletlerin duyduğu alâka, çok kuvvetlidir. Uyanan alâ- ka, gittikçe artıyor. Bilhassa birkaç hafta sonra Berlinde başlıyacak o- lan olimpiyad müsabakaları, evvelki- lerden kat kat müstesnalık ifade ettiğine göre, bu alâkanın son de- recede fazla olması gayet tabiidir ; çünkü, yukarda da işaret ettiğimiz gibi, bu seferki olimpiyad müsaba- SERVETİFÜNUN No, 2080 —395 Berlinde Açılacak Xlinel Olimpiyada Doğru : Olimpiyad Müsabakaları İçin Kimler Ne Dereceye Kadar Olgundur ? Değerli Spor Mütehassısı Aleks Bulduğu Türk Sporcular Var; Abrahamın, Bu Hususta Olgun Bunlara Güveniyor , Neticeden Ümidi! İşte Anlatıyor : kalarında tam 53 millet spor kabi- liyetini gösterecektir. Dolayısile de, hemen bütün dünya harekete ge- çiyor, demektir. Bu hazırlık devresinde, zihni he- men her yerde sık sik kurcalıyan sorgu, bütün bu milletlerin olimpi- yad zaferleri elde edip edemiyecek- leri; bunu tahayyül edip etmedikleri sorgusudur, Bu sorguya verilecek cevap, ne olabilir ? Pek tabii ola- rak, hayır! Ve şu halde demek oluyor, ki milletlerin çoğu, olimpik oyunlara iştiraki, daha ziyade beden kültürü bakımından bir kendini gös- teriş mahiyetinde sayıyor. Bu nok- taya değer veriyor. Milli bakımdan bunu faydalı görüyor. Esasen, olimpiyad müsabakaların- da zaferler elde edebilmek için, bu müsabakalara iştirak eden sporcu- lar, olimpiyad müsabakaları için ye- ter derecede olgun olmalıdırlar. Ya- ni bu sporcular, kendi sahaların- daki spor tarzına istidatlı, yıllarca plânlı bir antrenman yapmış, bey- nelmilel mücadele tecrübesine sahip ve nihayet bellenmiş kabiliyetleri, Olimpiyad köyünden bir görünüş. dünya rekorlarına yakın bir derece- ye varmış bulunmalıdırlar. Olimpi- yad müsabakalarında zaferler elde edebilmek için, işte bu cephelerden olgunlaşmış olmak gerektir ! İlk defa olmak üzere olimpik o- yunlara iştirak eden milletlerden ancak pek azı bu şekilde olgundu- lar. Fakat, nekadar hayrete değer şeydir, ki meselâ Japonya, Hindis- tan, Uruguay, Arjantin ve Polonya pek çabuk olgunlaşıverdiler. 1912 yı- lında Siokholmde yapılan olimpiyad müsabakalarında, Japonlarla Hind- lilere gülünüyordu. Evet, bunlar sa- dece dudaklarda gülümseyiş belir» tiyorlardı | Halbuki, 1928 yılında Amsterdamda yapılan olimpiyad mü; sabakalarındanberi, Hindistan, ho- key sporunda münakaşa götürmez olimpiyad galibidir. Japonya ise, bu- gün yüzüş sporunda kudreti dünya- ca tanınmış bir varlık vaziyetini al- mıştır. Japonlar, birçok defada atle- tizmde, binicilikte olimpiyad galibi sıfatını taşıdılar. olonya, olimpiyad oyunlarına ilk defa umumi harpten sonra girdi, Bastiyon. Gördüğünüz kulübemsi damalt:, sporcuların dinlenme yeridir