6 Ağustos 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

6 Ağustos 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

176 Bir Akşamın Gözyaşları! — Başı 173 inci sayıfada — Telefon : 2-1013 SERVETİFÜNUN UYANIŞ Fedi günde dr sile yerine çıkar. Türk güzetesi Abonesi : Yade yıllığı vi altı a <a e karş. Bazelamiza İlân verecekler, İstanbulda ig Salih, Mir | e we Huli ün Şirketine gitmelidir. No. 2085—400 graf : İstanbul Uyanış Yabancı Dili 36 Jeviçre İran; Bu sözlerim onu hınçkırıklarla ağlatımıştı. Göz yaşları kalbime aşkla doluyor,. Mendilimle yanakla- rına dökülen göz yaşlarını siliyordum. Bilerimi ellerile tatuyordu. Elleri bir ateş gibi yanmakta ve titremekte, Islak gözlerile gözlerime bakıyor ve : — Ooh, diyordu bilmezsin. Ben de sevmek istiyo- rum.. Fakat sevemiyorum. — Seveceksin Emel.. Yalnız sen sevmek iate. Gg Emeli sevdikçe huyatı daha canlı ve tatlı bulu- yordum, Onun beni sevdiğine kanidim, beni inandı- ran işte bir akşamın göz yaşları olmuşte, Sevmiyen bir kalb niçin hıçkırıklarla ağlasın. Nedimin söylemiş oldağu sözlere asla inanamı- yordum. Fakat şüphe denilen kurt bir kere kalbime girmişti. Sevdiğim kızı takip etmek istedim ve ettim. Heyhat! hayatta yaşıyan insanlar neler görüyor- muş. Nedimin söyledikleri doğru imiş. Panoroma balıçeminde onu bir erkekle bir ınasada bira içerken gördüğüm halde o, beni görmemerlikten geliyordu. Gözlerine baktım, onlarda yaş yoktu; bir akşa- mın göz yaşları yerine neşe ve gurur vardı. Demek ki bir akşamın göz yaşları sabnede yapmacık ağlayan bir aktörün göz yaşları idi! Kâğıt kalemi çıkardım. Beni aşkile ğjnrap , eden bu mağrur gözlere şu “2 karaladım. O müte- mâadiyen bana bakmakta dc «Emel... Bu hareketinle hissiz bir kalbin oluşunu isbat ediyorsun. Birayı içtikçe bir bar kadınığ gibi gözleri- min önünde kokotlaşıyorsun. Senin me ruhun var ve ne de kalbin!.. Ben ise bunların biri sende mevcuttur, diye yük: gözlerinin ateşile yaşıyordum. Gözlerine dik- katle bakıyorum.. nede olsa gözlerinde bir acı görü: yorum. İşte bu zaman, aşkımın cenazesi, saçlarımla kefenlediğim, solgun siyah serenat tellerile bağladı- ğım kırık bir tabutla elâ gözlerinin fecrine gömülü- yer. Niçin böyle bir akşam benimle de içerken gül- medin * ağladın.. Maksadın beni aşkınla bir kukla gibi oynatmak mıydı Sorarım ? Eğer beni sevmiyor. san; o vakit bu muayyen başka şeyin; aşkını anla- mıyan hissiz bir genç kız düşmanın mevkuf eğlen- gelerile, zevklerile birleşiyor. Hiç zannetmem. Seb bundan şikâyetcisin benim gibi. Bak halâ gözün gözlerime bâkıyor.. Karşında tombul vücudundan istifade etmek istiyen kimse, benim, senin gözlerin- de okuduğum aşkı okuyamaz ve göremez. Seni sever görünenle, seni ancak hayvani hls- İerile seviyorlar,. Halbuki ben; gözlerinde çiri, ilha- mı, inceliği bulmuştum. en onları seven, duyan, onların ateşile yanan bir dindaridim. Çünkü; tanıdığım gözlere aşkım aksetmişti. Sen eğer o tombul vücuadunla mağrursan bırak gözlerin bana gelsin.. Sen gelme, Sen kucağını ağız- ları alkol kokan zevkperest insanlara aç Senden istediğim yalnız şu: gözlerinle aşkımın cenazesini yolla... Seni aşkın gibi sâf olarak tanımış ve senden asla şüphe etmemiştim. Ve hatta sana çocuksun, demiştim. İşte o zaman «ben çocuk deği- lim» demiştin; evet sen çocuk değilmişin. Sen bu hareketlerinle kokotluğa namzetken yanıma gelme, sâf ve temiz aşkımı kirletme... Sakın diyorum gelme, görünme! Birbirimizi ma- demki gözlerle tanıyoruz; ancak gözlerinle aşkımı yolla... Çünkü ve çünkü : seven bir kalp daima aldanır! Ve bana bu sevgiden kalan yalnızca «bir akşamın göz yaşları» | Niyazi Acun BEYNİN SATAN ADAMI NU VE. Yazan: CAHİD SAFFET PEK YAKINDA! İspanyadaki isyanda şiddetli bir muharebeye sahne olan San Se- bastiyendeki kargaşalıklardan bir görünüş” AHMED İHSAN Besimevi Ltd.