3 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

3 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

EŞ 230 SERVETİFÜNUN Vin Eylül 1... Eylül 1,,. Takvimden yazın son yaprağını koparırken, öpimde bir sevgiliden ayrılışın derin sızısım duyar gibi oldum. Vakıa «Eylül 1> doğrudan doğruya yazın bitişini değil, benim çok daha sevdiğim bir mevsimin, sonbaharın başlıyacağını bildirir. Ancak ne de olsa., ba- harların pek az yaşadığı İstanbulda, onu da pek yakında uğ bildiğim içindir, belki... bir an, kışın soğuk hakikalile, karşı karşıya kaldım. Sonbahar?... Hâlıralar ve endişeler mevsimi!... Onda kaybolanım hasreti, gidenin cazibesi; sanki, yaşlanan bir kadının, geçmiş günlerine, tztırabla bakışı vardır. Evet sonbahar, sükündan fırtınaya geçişleri, bazan gülümsiyen, bazan çaltılan çehresi, yorgun, melânkolik küviyetile.. yaslı bir kadının peiko. Tojisini taşır, Gençliğe veda eden kadının yalnız. lnğında nasıl sonsuz bir dinleniş varsa, sonba- harın kapalı günlerinde de öyle bir huzur ve sükün saklıdır... Ne yazık ki.. Teşrinisaninin fırtınaları bu en güzel sükünu bozar, bütün rüyalar gibi, son- bakar da, az sonra çetin hakikate gözlerini açar, Kış gelmiştir. İşte o vakit, bütün endişeler uyanır, rahat günlerin ardında, yerine gelemiyen ihti. yaşlar... ve bunlardan doğan ıztırablar baş. göslerir... No. 2089—404 İngiltere Kralı Sa Majeste Villinci Edvard, İSTANBULDA İngiltere Kra- lı Vİll inci Ed- vard, geçende « Nahlin » yatı ile Akdenizde seyahate çıkmış- lardı. Sa Majes- te, yarın sabah İstanbulda bulu- nacaklardır. VHİ inci Ed- vardın İstanbulu şereflendirecek - leri anlaşılması üzerine, derhal karşılayış o için tertibat alınmış, bir hey'et, Çe- nakkale Boğazı haricine çıkmış» Bu he Sa Majeste Villinci Edvard, se- tır. U yek, « Adatepe » ve yahati sırasında, selâm alırken « Kocatepe » mubriplerile gitmiştir. Büyük misafir, kara sularımızdan me: dud olan İmroz açıklarında karşılanmışlardır. Dost İngiltere Hükümdarı, burada üç gün misafir kala- Vakıa apartımanların kaloriferli salonlarında sun'i bile olsa, bir yaz ılıklığı devam edebilir; fakat, fakirin kulübesi artık tatl rüyasından uyanmışlır... Zengin muhillerine yeni yeni saa- detler getiren kış, şehrin kenar mahallelerinde büyük felâketlerin habercisidir... Şu halde?.. Fakir, yaz güneşini nasıl sev. mesin ki, onda aradığı saadetin bir kısmını ol. n... bulabilmiştir ! Gavsi Halid Ozansoy caklardır. Büyük misafirimiz, Pazar gü- nü Modada yapılacak olan deniz yarış larını seyrettikten sonra, hususi trenle Viyanaya hareket edeceklerdir. Bu iti- barla, İstanbul şehri, dost Devlet Hü- kümdarının «Nahlin» yatile Akdenizde yaptıkları bu seferki deniz seyahatinin son methalesini teşkil edecektir. İngiltere Kralına iki torpito muhri- nin refakat etmesi, Montröde imzalanan Boğazlar mukavelenamesinin ilk tatbiki cümlesindendir. Türkiye, yeni mukave- lename hükmüne göre, bu iki harp ge- misinin Boğazlerden çıkışını, diğer âkid devletlere bildirmiştir. << Sa Majeste Vlilinci Edvardı İstanbula getiren «*Nahlin>» yatı