3 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

3 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

8 28 ; SERVETİFÜNUN | No.2089 —404 Yazan : mili) MEÇHULE DOĞRU. |-25>- Hansoy Vaktile sâyinin mütevazi semeresini müdafaa için Katlen kardeşlere karşi açmağa mecbur ol- duğu uzun mücadeleyi hatırlıyarak, basit bir mutavassıtlık rolü oynamak suretile belki bir servet kazanacağını zanneden Mur, bu fikirlerle kendisini pek şaşkın hissetmişti, Bu Melikov mirası avından kendisine bir hisse düşecek mi- di? Mamafih lüzumsuz kuruntularını derhal an- lamış ve konsorsiyonun teklifini kabul etmişti. Bir şans eseri olarak Nadejdayı yalnız bul. muş ve kadın, onu canlı bir neşe ile karşıla- muıştı. Mur, havası en tatlı hâtıraları canlandı- ran bu evin içinde şaşkın ve ayni zamanda çok heyecanlıydı. Nadejda, ellerini okşıyarak kıy- metli dostum, diye çağırdığı zaman, artık ne bir nefret vö ne de eski zamana ait bir hiddet hissediyordu. Bütün ruhunu derin bir merha- met İaplamıştı. İşlerden bahseder etmez Nadejda isyan edi- yordu : — Siz de mi bu korkunç kâğıtlar için gel- diniz? Ah, sevgili dostum... Bilmelisiniz ki, bunlar için ne kadar ızdırap çektim!.. Bu kâğıt- ların nerede olduğunu nasıl öğreneyim? Bilmi- yorum ki... Kırmızı şeytanlar çaldı... İblisin bir olan Kisaviye de mahkemede bunlardan bah- getmeğe mecbur oldu. Ve şimdi de, enaziz, en sadık ve beni daima koruyan bir melek gibi bildiğim siz de, bana, işlerden bir şey anlamı- yan zavallı bir kadına konsorsiyondan ve yüz- delerden bahsediyorsunuz. Eğer bu kâğıtlar elim- de olmuş olsa, ben onları sizden başka kime tevdi edebilirim. Fakat şunu da anlatmak iste- rim ki, ben büyük bir sır dahi olmuşolsa, hak- larımı hiç bir kimseye terk edemem; zira çok tabiidir ki, mutlak surette ihtiyatla hareket be- nim için en lüzumlu bir şarttır. Hayır, yapa- mam... Rica ederim, aziz dostum, işleri bir ta- rafa birakalım. Kocam, eğer, bu pibi şeylerden bahaettiğimizi bilmiş olsa, belki beni öldürür. Hans Katlen her şeyde olduğu gibi sırf bu uğursuz kâğıtları ele geçirmek için aşırmak için bu kadinla evlenmişti. Çünkü ortada başka bir sebep yoktu. Her balde, bir müddet sonra or- tadan kaybolup gidecekti. — Yanıkları görebilirsiniz, dostum... Bu bir insan değil, adetâ bir canavardır. Kendisin- den okadar korkuyorm ki, ihtiyar Motayayı o- damda yatırınağa mecbur kalıyorum... Lâkin onun da bir hamal gibi horuldamasına taham- mül etmek bana çok zor geliyor... Kocam beni boğazlamak ve her türlü vasıta ile öldürmek için geniş kabiliyetli bir adamdır. Bana inenıniz... Sözlerimde yalanı yoktur. Okadar büyük bir fe- lâket içindeyim ki, artık dünya üzerinde kendi- mi yapayalnız hissediyorum... Kızım da yok... Mur, Tatyanadan bahis açılması için fırsat bulmuştu. Derhal kızile muhabere etmenin bel- ki mümkün olabileceğini, eğer kendisi yazarsa onun da cevap vereceğini; yalnız mektuplarında ne keskin bir hiddet ne şikâyet ve ne de bir kin saikasile başka bir yazı yazılmamasını, Sırf şefkatle dolu bir muhabbeti izhar eden cümleler kullanılmasını söylüyor; bununla beraber, bütün bu tavsiyelerin Nadejdayı sıktığına dikkat edi- yor ve nihayet bu zavallı valdenin uzun zaman İş Bankasının Xlll ncü Yıldönümü İş Bankasının Xlllüncü yıldönümü dolayısile, 26 Ağustos Çarşamba günü ve gecesi İstanbulda, İz- mirde, Ankarada ve daha başka bazı şehirlerde toplantılar yapılmış, bu yıldönümü günü kutlulan- mıştır. O gün, Ankaradaki Yenişehir ajansı da tö- renle açılmıştır. Şube, Atatürk bulvarı üzerinde ve Kutlu pastahanesinin yanındaki binadadır. Açılış. töreninde vali muavini Salâhattin, belediye reisi muavini Tahsin, Ankaradaki bankalar direktörleri, tacirler, müteahhitler hazır bulunmuşlardır. Bu sa yıfada, üstteki resim, Yenişehir ajansının dışarıdan, yan sayıfada, alttaki de içerden görünüşünü tespit ediyor. ,