3 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

3 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No, 2089—404 UYANIŞ Me XI inci il sayıfalarını buraya hasretmiş- erdir Bundan sonrası ise bizi bütün bir idealin söndüğü ve üzerine bir avuç kül ekildiği Roma ile karşılaştırır. Buranın sosyal varlığı bu idealin gidi- şini dejenere derecesine indirmiş ve bunun adını, sanını bir zaman için ortadan kaldırmış, yerine birçok süfli düşünceler mahsulü ve bu düşüncelerin Sağ ve soldaki ikiresim, Xİ inci Olimpiyadda kendi ağırlığında dün- ya şampiyonu olan Yaşar Erkanın iki pozunu belirtiyor. Aşağıdaki re- sım, Olimpiyad Türk ekipinin Ber- linde Dr. Lippert tarafından kabu- lünü tesbit ediyor. Dr. Lippertin General Hikmet Ayerdeme Berlin şehrinin Olimpiyad plâkını sunduğu görülmektedir. Sol köşede de, - X işaretli - Greko-Romen tüy siklet savaşında dünya şampiyonu gelen Yaşar Erkan, bulunmaktadır. tatbik sahası olan sirk, enyaı rezalete sahne olan hamamlar, hipodromlar ortaya çıkmış, burada spor eğlence kurbanı olmuştur. Güreş soysuzlaşmış, yerini hayvanlarla mücadeleye terket- miş, sportif faaliyet soysuzlaşmış, yerini cambazlara bırakmıştı. Bundan sonrası bizi ölen, çiğne- nen sporun filizlendiği ve filizlerin tomurcuklandığı devir ile karşılaştırır. OLİMPİYADDA TÜRK GÜREŞÇİLER BN Bu tomurcuklar, o günden bugüne kadar ancak açılma kuvvetini bulmuş- lardır. Bu devir, bedeni faaliyetin okullara girme devridir. Bu ise, bu faaliyetin artık gelişigüzel bir şey değil, varlığına inanılan ve kendisinden müs- pet neticeler beklenilen bir iş olarak ele alınma devridir. Fuad Pura