3 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

3 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

Fikirsiz spor için. «Yazının başlığı : da düşünüyorum ki, beni bütün yakından ta mıyamlar; bu başlık altında neler yazabileceğimi Spora dair.. Şu dakika- düşünerek, dudak a ründe bir lek maça gitmemiş, Bu satırlarla beşlıyan bir ei «Kedi Pençesir n- de değil, «Haftada Birr de okuyacaktınız; eğer sü- tun komşum G. H. O., - arada sırada yaptığı gibi - bu fıkrasını da yarıda elin başka bir bahse atla- mış olmasaydı! Evet, şimdi masanın üstünde duran geniş ve tertemiz kağıda yeşil mürekkeple sıralanan e satırlar, onun dolma kaleminden kâğıdn geçmiş . fıkracı, sonradan mevzuu değiştirdiği için, kâğıdı dolduramamı; Hülâsa, fıkra onundur; tabii firkir de ...... zaten, bu kendiliğinden de anlaşılıyor, ya!. Ben bu sütünde mubtalif vesilelerle maçlardan, - hattâ daha geçende «Cim Londos için..» serlâvhası altında - bahsaçtığıma göre, kendimden «Ömründe bir tekmaça gitmemiş» diye bahsedişim, bahis mevzuu olamaz! «Fikir de» dedim. G. H. O, o başlangıola bunu ortaya kyomuş oluyor mu 9 Belki sezdiriyor, fakat her halde açıkca değil! Şu halde, kaplıcanın açık- cası nedir Kısaca, meselâ şu olabilir: G. H. O, spor aleyh- darıdır; kalemle mücadeleye girişen, adale ile müca- delenin aleyhindedir ! A işin <Çünkü.....» diye, bunun cevabını vermeği üzerime almak istemem. Kendisine, fikrini istediği gibi izah imkânını bırakmak ve ondan sonta bu fi- kir üzerinde oynamak, daha yerindedir! Ancak... Ancak, - farzediniz, ki ben onun me düşündü- öyle ya! Öm- II Evleniş Gördesli Hüseyin Avni Kadayıfcroğlunun kızı, «Kurun? gazetesi ve “Vakit? matbaası sahibleri Çoruh saylayı oAsım Usla Giresun saylavı Hakkı Tarık Usun kızkardeşlerinin kı- zı Seyfiye ile Ziraat bankası İstanbul şubesi memurlarından Nadir Güres, | Ağustos OCu- martesi günü Beşiktaş evlenme dairesinde, ev- lenmişlerdir. Bu vesile ile, ayni günün akşamı, Harbiyede Sipahi Ocağı salonlarında bir tören yapılmıştır. Askeri Basımevi memurlarından Kâmil Aydarın kızı Nimetle muharrir Nureddin Ar- tamın kardeşi Bor Halk eczanesi sahibi Cema- leddin Artam, evlenmişlerdir. Tören, 19 Ağus- tos Çarşamba günü akşamı Eminönü Halkevi salonlarında yapılmıştır. Yeni evlilere, kurduklan aile yuvasında sonsuz sâadet temenni ederiz. « günü bilmiyorum - eğer fıkra komşum, kafa işleme- den espor yapmanın aleyhinde ise, benim «Cim Londos için.» yazdığım göz önüne getirilerek «Çünkü.... » diye bir cevap, dolayısile tarafımdan verilmiş olur ! Kafa «erim &epor yapmak! Bu ne yavan, ne tatsız ze Yo an yavaulığı, tatsızlığı hakkında bir fikriniz Sn muf, Bu hususta bir fikir edinmek için, mutlaka gi- dip de böyle spor yapanları seyretmenize ne hacet: Fikirsiz edebiyab yapanların yazılarına şöyle bir Gy yeter | mşum G, H. O da, bu mülâhazada olsa gerek! © «Ömründe bir tek maça gitme. mig» olduğu halde, bu mülâhazada bulu- nabilmesi de, anlaşılabilir; Fikirsiz spor sey» redecek yerde, fikirsiz yazı okumuş..... ve bu Fa varmış, demek! Yoksa, öyle değil mi? «40 gün, 40 gecen ismi altında yapılan İstanbul Festivalinin son haftasındayız. Bu son haftada, Balkan Festivali kısmı da yapılıyor. Yukarıdaki resimler, bu festival için gelen Yugoslâylarla Zeybeklerden birer grup belirtiyor