17 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

17 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

204 Sa Majeste Ilnci Piyer en Kralı Sa Majeste TI nci Piyerin 6 Eylülde 14 yaşına girişi, bütün Yugoslavya- da hararetle tesit edidi ve bu vesile ile, Belgrad civarında Banicede büyük tören yapıldı. Tesit törenine, Türkiyeden de bir heyet, iştirak etti, 9 İlk teşrin 1934 tarihinde Fransada resmi bit ziyaret yap- makta olan şövalye Kral Alek- sandr I, Marsilyaya ayak baş- tığı sırada refakatinde bulunan Fransız) diş bakanı Lui Bartu ile birlikte bir suikaste kurban gitmişti: Kralın mevkibi borsa meydanına geldiği sırada halk arasından ayrılan bir şahıs oto- mobilin çamurluğuna sıçrıyarak birkaç el ateş etti. Çıkan kur- şunlar Krala ve yanında bulu- nan Bartuile Kralın karşısında yer almış olan General Jorja isabet etti, Bütün bunlar, iki üç dakika içinde cereyan etmiş, katil, yar- bay Piyolle tarafından bir kılıç darbesile yaralanmış ve sonra dan da bir polis memuru tara- fından öldürülmüştü. Ahalinin tarifi imkânsız he SERVETİFÜNÜN No. 2091—400 Yugoslavya Kralı Sa Majeste İlnei Piyerin Joğuşunun A üncü Yıldönümü Bu Doğuş Yıldönümü Vesilesile Parlak Tören Yapıldı yecanı arasında otomobil yoluna devam etti ve vilâyete geldi. Orada Kral bir divan üzerine yatırıldı. ihtimamlar boşa gitti. Fakat yapılan bütün Yurdu için çalışmaktan, onu kudretli ve büyük görmek arzusundan bir an bile geri durmıyan baht- Bledde Sa Mojeste Hinci Piyer, ir izci kampında tatillerini geçirirlerken sız hükümdar, son nefesini ve- rirken bile onu unutmadı: < Yu- goslavyayı muhafaza ediniz» di- yerek hayata ebediyen gözlerini kapadı. Bu elemli baber, o s1- rada Bâlde bulunan Kraliçe Ma- riye hemen bildirildi. Bütün Yugoslavyayı yasa bürüyen bu acıklı hâdise üze- rine derhal toplanan yugoslav kabinesi müteveffa hükümdarın 6 eylül 1993 de Belgrad'da doğmuş olan ve tahsilini ikmal için Londrada bulunan büyük oğlu Prens Piyeri kıral ilân etti. Gerek şövalye kralın ölü- mü, gerek oğlunun kıral ilân olunuşu bir beyanname ile hal- ka bildirildi. Diğer taraftan bugün naip olan Prens Pol, o zamanki başbakan Üzunoviç'e müteveffa kiralın vasiyetname- sini muhtevi olan bir zari ver- di. Vasiyetnamede, şövalye K- ralın naiplik salâhiyetini Prens Sa Majeste Ilnci Piyer, yazıhanesi başında