17 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

17 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

268 SERVETİFÜNUN No, 9091—406 Mareşal Fevzi Çakmağın Orduyu Ziyareti Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak, geçende Orduyu ziyaret etmişti. Bu ziyaret hakkın- da, Ordudan yazılıyor : «Birkaç gündenberi hasretle (beklenilen büyük ve sevgili mareşalımız Fevzi Çakmak, beraberlerinde üçüncü ordu müfettişi orgeneral Kâzım Orbay, tuğgeneral (OSeyii Akkoç ve bulabileyim. Ne çıktı böyle yaşayıştan insanlık bu demek miydi ? Doğumla ölüm arasındaki o çetrefil yolda biraz koşmak ve bir sürü dinlenmek... Yaz sonu kardeşim eskisinden daha dinç, bense daha az düşünceli olarak eski evimize döndük. Dört aydır yüzünü görmediğim çiçekliğe ilk geldiğim gün , bakayım dedim. Çoğu kurumuş birer çalı demeti ha- lini almış, sakşılar arasında kumral komşu kızını gör- miyeyim mi? Önce acaba o mu değil mi diye, şüp- helendim. Fakat artk onu da tanımıyacak kadar unutkan değildim ya... Pembe bir ipekli giymişti. Saçları gene lüle lüle omuzlarına kadar gerpilmiğti. Eilerile saksıları yokluyor, gözleri benden yana bir noktaya dalmış bakıp duruyordu. İçerimde bir yanar- dağ hızıla fışkıran sevgi bütün benliğimi sarstı, daha fazla duramadım : — Beni tanımadınız mı, diye bağırdım, O tuhaf bir çığlık kopardı, iki elini yüzüne kapatarak hıçkıra hıçkıra ağlıyarak içeri kaçtı. Oracıkta dona kalmıştım. o O akşam, yemekte dayanamayıp anneme sordum. — Karşıkiler değil mi anne!.. O yarası deşilmiş gibi ah, of çekerek anlatmıya başladı: — Ah oğlum, öyle gelmek yerinde kalsın. Kızla- rının büyük bir başağrısından sonra iki gözü birden kör olavermiş. Doktora göstermek üzere İstanbula gelmişler. Fakat, çaresi olmıyan bir dertmiş. Elin pırlanta gibi kızının genç yaşta gözleri kapalı kala- cak. Görüyor musun sen anneyle babanın başına ge- lenleri. Demin bir aralık gittim, ana kız iki gözü iki çeşme, yaşları yerleri yıkıyor. Ben de gönlüm yufka; onları avutacak yer de, oturup ağlaştık. SON Yandaki resimler: i — Orduda Mareşal Fevzi Çakmak, Belediyeye gelirken. 2 — Dört ay evvel temeli atılan Uray mezbahasının 30 Ağustos zafer bayramı günü İlbay vekili Mithat Ural tarafından açı- lış töreni yapılırken. 3 — Belediyece, Mareşal Fevzi Çakmağın şerefine Halkevi salonunda varilen ziyafet, 4 — Ordu mezbahasının açılış töreninden sonra. alı- nan bir resim. 5 — Yeni teşkil olunan Ordu Halkevi bahdosu. maiyetlerile ilimiz nacına Ünyede, İlbay Ve- kilimiz Mitat Ural, Şarbay Dr, Namık Öztunç jandarma kumandan vekili 'Tahsin Güney, em- giyet memuru “Tahir Özkanlı, umumi meclis üyesinden Hamit ve Hüseyin Ekşioğlu tara- fından İzarşılanarak ayın 28 inci Cuma günü saat 13.5 da şehrimizi şereflendirdiler. Büyük