17 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

17 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 2091—406 Pol Karageorgieviç'e B. Radenko Stankoviç'e ve Dr. İvo Pero- viç'e verdiği yazılı idi. 'Tama- men Kıralın el yazısı ile yazıl. mış olan bu vasiyetname, Kıral Il inci Piyer in bugün tatille- rini geçirmekte olduğu Bled'de, 5 ikinci kânun 1934 de tanzim edilmişti. Bu o vasiyetnameye göre kurulan naiplik meclisi bugün 'dost ve müttefik devletin mukadderatını idare etmekte ve Kralın son nefesine kadar beslediği arzuyu, yugoslav yur- dunun sulh içinde daha mesud ve daha kuvvetli bir hale gel- mesi keyfiyetini, gerçekleştir. dneğe çalışmaktadır. 14 Yaşına basmış olan genç Kralın şalısında Yugoslav mil- İetinin en gok sevdiği nokta, onun nazik ve çalışkan tabiati, bir devlet reisine lâzım olan bütün bilgileri öğrenmek husu- sundaki samimi arzusu ve bir- çok zamanlar tezahür olan iyi kalbliliğidir. Kıralın hayatı, onun mual- limlerinin tesbit ettikleri çalış- ma programına uygun olarak tanzim edilmiştir. Daima erken kalkan Majeste, ailesi erkâniy- le birlikte kahvaltı ettikten son- etmiş Sa Majeste Ilnci Piyer, Bledde bir otomobil gezintisi sırasında UYANIŞ Sa Majeste ll nci Piyerin XIV üncü doğuş yıldönümü vesilesile Bel- grad civarında Banice'de yapılan muhteşem törenden iki görünüş ra ata biner veyahut (küçük kardeşlerile (o beraber (başka sporlarla meşgul olur. Fakat tam saat 9 da, dört saat devan eden derslerine başlar. Genç Kıral, muhakemeye büyük bir temayül gösteren, duyduklarını sathi surette değil, iyice anlamağa çalışan ciddi ve çalışkan bir talebedir. Daha tahsile başladığı zamandan iti- baren profesörleri onun zekâsı- nın işlekliğine ve her şeyi ko- layea anlayışına hayran olmuş. lardı. Gerek Kral ve gerek küçük çi kardeşleri hiç bir sporu ihmal etmezler. Fakat en fazla Sokol'- ların cimnastik cemiyetinde di- ger mekteblilerle birlikte ek- zersiz yapmaktan hoşlanırlar. Hepsi çok iyi arkadaşlardır ve mektebliler arasında (birçok dostları vardır. Kral ve küçük prensler, Sokol'ların pitoresk üniformasını da severek ve gu- rurla taşırlar. Kitaplar - Mecmunlar: a Yürüyüş İnkilâb Türkiyesinin fikir ve tenkid gazetesi olan «Yürüyüş» ün 2inci sayısı zengin mündericatla intişar etti. Bu sayıda, Vahdet Gül- tekinin «Millici bir edebiyat isti- yoruz», Zahir Sıdkı Güvemlinin «Hececilerden Yusuf Ziya», Gül Abdullah Cevdetin «Çocuk ceoza- iandırılmalı mı> adlı makaleleri bu- lanuyor. Bunlardan başka, Vahdet Gültekinin Nurullah Ataca verdiği bir cevab ve Gavsi Halid Ozanso- yun <Sevmek için sevmek» isimli hikâye kitabı hakkında yazdığı «Bir Hâdise» başlıklı kritiği de mecmuanın mündericatı arasında» dır. Aynoa karikatörler ve daha başka değerli yazılar da vardır.