29 Ekim 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

29 Ekim 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

358 SERVETİFÜNUN No, 2097—412 KİTABLAR: «Gülle Gimnastiği Ve Oyunları» Yazan: Fuad Pura Fiyatı: 30 Kuruş «Sağlık Topu Va Oyunların, «Günlük Cimnastik», «Bayanlar İçin Günlük Cimnastik» gibi eserlerile, beden hareketleri yapanlarda ve bütün sporseverlerde büyük alâka u- yandıran Fuad Pura, son eseri olan «Gülle Gimnastiği Ve Oyunları» nı da neşriyat sahasına koymuş bulunuyor. Son zamanlardaki sistematik neşriyatile, memleketteki büyük bir boşluğu dolduran değerli spor muharririni tebrik ederken, son kitabının mukaddemesini aşağıya alıyoruz : İlk Söz Kısa fasılalarla sunulan bu kitabcıklar, siz saygı- değer okuyucularıma bu sahada küçücük de olsa, bir fikir vermek emelile hazırlanmaktadırlar. Yine aynı ide mahsulü olan bu kitabcık ta, beden eğitimi alanında tesirli rölü bulunan gülleye hasredildi, Kıymet noktasından aynı olan, fakat zamanin muhtelif çalışma tarzları ve bunlardan doğan netice- lerile kötü ve iyi tabirlerini kendinde toplıyan gülle- nin bugün okullara tavsiyesini belki de ilk anda iyi karşılamıyacak kimseler de vardır. İhtimal buluna- caktır da. Bir zaman ihtiyaca karşılık olarak alınan gülle, bir zaman da bu düşünüşten ayrılarak, asıl ve şifalı tesirlerini kaybetmiştir. Fayda yerine, zarar doğuran muzır bir vasıta olmuştur Bugün ilk düşünüşün aynını düşünüyor ve bu fay- dası çok vasıtayı atıldığı köşeden ahp, okula getiri- yoruz. Gülle yüksek tesirli vasıfları dolayısile kıymet kazanır. Bütün bu güzel vasıflarını düşünerek ileri sürdü- gümüz gülle, okul için bir ihtiyaç, okurlar için de kuvvet ve takat gibi büyük eksiklerini tamamlıyacak deva vasıtasıdır. Gülle aynı zamanda gporcular için de, &purcuyu hazırlayıcı temrinler vasıtası olduğu gibi, kadın cim- naatiklerinde de rol oynar. Bu mevzuu işleyip, bu kitabcığı siz saygıdeğer öğretmen arkadaşlarıma sunmakla; okurları bu derse daha yakından bağlayıcı, neş'e yaratıcı bir anahtar daha vermiş oluyorum. Çocuk için hareket kadar, neş'e de bir ihtiyaçtır. Hareketle, neş'enin karışması ise, kıymeti ölçülmez şifa formülüdür. Çorlu 5-9-036 Fuad Pura Tevfik Fikrete ) - Bir ziyaret münasibelile - Tam yirmibir yıl oldu, ey büyük Fikret, Bizleri ebedi bir mateme gömdün, Mabadi hayatını bir silkinişte Semalarda arayıp cennete döndün. Ah Fikret, evet, senin ruhu saidin Senden evvelce edip cenneti tes'it, - Sen yerde beşerken efiâkte melektin - Kılmış idi hâlika mahlüku tevhit... Mezarı zarını tezyin eden güller Serpiyorlar taşına gam gölgesini, Ruhuna meriiye okuyan bülbülller Arıyor yükseklerde sehhar sesini. Aşkı vatan ve adaletle yanan sen, Binlerce fezahat, facialar gördün, Çaresiz bir derde düşüp eleminden Yandın, ah ve figanlar içinde öldün... Hayatın senin mematın kadar sâde, Veçhinde de bir nuru mücellâ vardı, Sâf kalbini cephen ederdi ifade, Eş'arında da çağlıyanlar taşardı.. Şimdi gam yuvası olan bu «Aşiyan», Meftunlarına kutsi ziyaret yeri, Namın bir şeref, kabrin ulu bir nişan, Dökeriz sana biz hasret giryeleri... Hikmet N. Nisan « Akşam Yıldızı » Yazan: Mustafa Remzi Fiyatı: 10 Kuruş Mustafa Remzinin neşrettiği bn şiir kitabı henüz olgunlaşmamış, ancak ilerisi için ümit verici bir isti- dadın eseridir.. Gençlerin kültürel seviyeleri tama- mile yükselmeden eser vermelerini her ne kadar doğru bulmuyorsak ta, genç şairin attığı bu adımı gene takdir etmeden geçemiyoruz. Mustafa Remzinin yarın daha kuvvetli eserlerle karşımıza çıkmasını dilerken, yazılarından bir parça glalım: Dağlar bana yar oldu Bu diyar, yıların esip geçtiği Sevdalı baglara bir diyar oldu. Her yiğil sevgilim diye seçliği Fidanlar şimdi bir ihtiyar oldu. Sevgilim aldırma ne çıkar diye, Bağladım gönlümü iki sevgiye, Kavuşmak zor oldu, e ml “iğ dü O da senin gibi bahtiyar old Artık harap oldu verimli bağlar, Çeşmeler inilyor, bülbüller ağlar, Aşkınla bırakıp, kaçlığım dağlar Bu dertli gönlüme şimdi yar oldu.